BEG airport status
Izveštavanje domaćih medija o helikopterskoj nesreći

Izveštavanje domaćih medija o helikopterskoj nesreći

BEOGRAD – Nesreća koja se dogodila u petak, digla je juče veliki broj novinara i predstavnika medija na noge. Pogrešne informacije o uspešnom sletanju, koje su pojedini mediji preuzeli od agencije BETA, uočene su na društenim mrežama gde su u kratkom roku izazvale veliki broj negativnih komentara.

 
 
izvestaj_1
 
 
Iako je pomenuta agencija priznala greške prilikom izveštavanja, te uputila javno izvinjenje, vodeći srpski mediji više informacija o nesreći preneli su tek nakon uključenja na konferenciju za novinare koja je održana danas u Domu Vojske u Beogradu.

Predstavnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije tom prilikom nisu mogli da otkriju detalje vezane za istragu koja je tek počela, ali su naglasili da je letelica bila opremljena svim potrebnim instrumentima koji bi joj omogućili da sleti u, kako je General Bandić izjavio, složenim vremenskim uslovima.

Evo kako su domaći mediji preneli vest o tragičnoj nesreći

Blic je objavio vest o padu helikoptera Mi-17, da bi ubrzo izvestio kako nema preživelih u nesreći u kojoj je izgubilo život šestoro ljudi, kao i beba zbog koje je misija spašavanja prvobitno i pokrenuta.

Iako Vojska Srbije medijima nije dozvolila pristup mestu nesreće, zbog istrage koja je i dalje u toku, prvi snimci sa lica mesta koje je načinio Tanjug, potvrđuju prisutnost velikog broja pripadnika Vojske.

B92 izveštava da je u nesreći poginuo i jedan od najboljih pilota Srbije, Omer Mehić, koji je bio poznat po akcijama spašavanja, a koji prošao sve faze – od instruktora letenja, do vođe tima za spasavanje.

Pored Mehića, koji iza sebe ima više od 1.000 uspešnih akcija spašavanja, te koji je igrao ključnu ulogu tokom prošlogodišnjih poplava kada su helikopterom spašavani ljudi iz Obrenovca, u nesreći su život izgubili i pilot kapetan Ivan Miladinović, dva letača-tehničara, kao i beba.

I pored apela iz Vlade da se mediji suzdrže neumesnih i preranih zaključaka, Alo je bombastično izvestio o informaciji (prvobitni naslov nalazi se ovde) koja je dovela do pogoršanog stanja kod novorođene bebe, a koja je i zahtevala akciju sa medicinske starne. Sa druge strane, Kurir je obavestio svoje čitace da se usled nesreće, otkazuje večerašnje izdanje emisije „Zvezda Granda“.

Na konferenciji za novinare, komandant 204. vazduhoplovne brigade, Predrag Bandić, izjavio je da je naređenje o poletanju izdao lično on, iako je B92 preneo da je odluka donosena na osnovu odluke ministra odbrane. Ključna razlika u raspletu čitave situacije, uočena je (kao i pogrešne informacije iz agencije BETA) upravo na društvenim mrežama.

Povodom nesreće koja je tmurnog subotnjeg jutra zavila čitavu Srbiju u crno, na sednici Vlade Srbije doneta je i odluka kojom je za dan žalosti proglašena nedelja, 15. mart.

U dnevniku televizije B92, održanom u 16 časova, gostovao je i glavni i odgovorni urednik portala Tango Six, Petar Vojinović, koji je postavio šire pitanje odgovornosti (van vojske) u lancu odlučivanja za poletanje.
 

Neraskidiv lanac pogrešnih informacija

 
Kada se sumiraju svi utisci i informacije do kojih su mediji došli, već u samom startu postavlja se pitanje ko je plasirao informacije o uspešnom sletanju na aerodrom „Nikola Tesla“ – da li je reč o unapred organizovanoj kampanji sa ciljem prikupljanja političkih poena ili slučajan ali više nego štetno sinhronizovan splet okolnosti i lošeg novinarstva?

Jedno je pak sigurno – pojedine beogradske redakcije zakazale su u najkritičnijem trenutku, stavivši osnovne principe novinarskih načela u drugi plan, iza potrebe da među prvima prenesu informaciju ili donesu dobru vest koje, na žalost, nije bilo.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ai

    Lipi moj Uredniče, tvoj komentar na kraju članka se ne odnosi samo na ovaj nesretan slučaj, to je sudbina čitatelja u cijelom "regionu". Ovi "novi i slobodni" mediji čine sve da slažu da bi se nekome dodvorili ili zaradili. Dno dna izvještavačkog novinarstva i medija.

    Odgovori
    Vl

    Pozdrav AB iz UK. Iz suncem obasjanog Bishopsa.

    Ai

    Pozdrav zaprimljen u knjigu pod brojem 5411/2015 ! E de me nađe :)

    Vl

    Ko traži, taj i nađje!

    E-

    Pozdrav i sa vrha Botin ;-)

    Mi

    Ako zelite da budete ozbiljan sajt koji ce pruzati prave i proverene informacije a ne "rekla kazala" price morate biti profesionalniji.
    1. Bivsi K-dant 890. eskadrile je siguran da danasnji piloti ne umeju da koriste IFR opremu u letilici. Mozda on nije to znao, ali budite ubedjeni da danasnji piloti to umeju i da redovno izvrsavaju zadatke kako nocu tako i u IFR uslovima.
    2. General Malinovic kaze da su meteo uslovi bili slozeni. Slazem se sa njim, ali isto tako citajuci METAR izvestaj video sam da su uslovi bili CAT I, sto je vise nego dovoljno da se bezbedno izvrsi instrumentalni prilaz i sletanje.

    Po meni, sve ovo sto se izdesavalo, prateci izjave zvanicnika, citajuci TT karakteriste helikoptera Mi-17, racunajuci mogucu rutu kojom su leteli, dolazim do zakljucka da je goriva u letelici bilo dovoljno, tako da price o nedostatku goriva ne piju vodu. Ka tome navodi i potez pilota da ide u treci prilaz za sletanje. Da nije imao goriva ne verujem da bi tako postupio, a i siguran sam da bi objavio "EMERGENCY".

    Nisam neki strucnjak, amaterski pratim avijaciju, ali mene sve ovo navodi da je u pitanju tehnicki kvar na letilici i , na zalost, piloti nisu uspeli da se izbore sa tim u vazduhu i bezbedno prizemlje helikopter.

    Slava herojima.

    Odgovori
    Vl

    Mirkes niste stručnjak, stoga nemojte prenagliti sa zaključcima. Ostavite stručnjacima da kažu neku. Ima ih ovde na Tangu Six dovoljno.

    Pi

    LYBE 132130Z 25007KT 1500 BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
    tebi ovo lici na CAT I ? mozda sto se tice horizontalne vidljivosti ali sta cemo sa OVC 002 ? ako znas sta je to ? spoljna temperatura je bila 4 stepena a tacka rose takodje 4 stepena.Sta mislis kakva je bila u tom slucaju horizontalna vidljivost ? Daleko iznad tog OVC 002 je visina minimuma za CAT I na LYBE.Stvarno mi nisu jasni komentari tipa zasto nije radar ih navodio….transponderi GPs iostalo

    Vl

    Pilot,

    Teško je amaterima objasniti kako je over cast 200ft hebena vrednost. Kako donja baza varira sa vremenom. U momentu opservacije može biti 200ft, a za par minuta pasti i na ispod 100ft. Pa se onda popeti na preko 200ft.
    Još teže im je objasniti da u letenju je najvažnija kosa vidljivost, koja se inače ne meri i ne objavljuje.
    Ali šta da se radi. Flight Simulator je čudo. Svako misli da sve zna. Dok ne dođje do situacije kao ove.

    Mi

    Slazem se da temperatura i tacka rose kazuju da je bila sumaglica (da ne kazem magla), ali isto tako kazem da su uslovi za CAT I 200 ft vertikalna i 800 metara horizontalna vidljivost. Inace METAR se na LYBE daje na 10 minuta, koliko ja znam.
    Izmedju 22.15 i 22.30 (Local Time) su, cini mi se, sletela 2 aviona. Tek po gubljenju kontakta sa helikopterom su ostali avioni preusmereni na Temisvar.
    I dalje tvrdim da je tehnicki kvar uzrok nesrece.
    Ne zelim da prejudiciram istragu, ali sve navodi na to.

    pr

    Zelim da ovde izrazim iskreno saucesce svim porodicama pogodjenim tragédijom. Ujedno dozvolite mi da iznesem kratku informaciju o tome kako je organizovana ova problematika u Ceskoj i okolnim zemljama. Cela republika sa 10 miliona stanovnika, podeljena je na 10 zona, koje pokrivaju helikopteri privatnih firmi, specijalizovane za ovaj vid usluga. Mada samo u jednoj zoni, tu službu pruza cesko ratno vazduhoplovstvo helikopterom W 3A Sokol, Poljske proizvodnje. Najvise helikoptéra su (Eurokopter) Airbus EC (H) 135. Ali dve zone su pokrivane helikopterima Bell 427 (sto je retkost u Svetu). Zone se poklapaju sa lokacijama glavnih regionalnih bolnica cesto su to i baze helikoptéra. Vrhunska navigaciona, medicinska i druga (termovizija na primer) oprema je jedan od osnovnih zahteva za podpisivanje ugovora sa drzavom.

    Odgovori
    Br

    Potpuno se slazem sa jednim od komentara da je tzv. novinarstvo svedeno na senzacionalističko plasiranje lažnih informacija, čija je jedina svrha laka i brza zarada. Površnost i beskrupuloznost plaćeničkih, organizovanih grupa, da ne kažem redakcija, svih, bez izuzetka.

    Odgovori
    Ki

    "Sta cemo sa OVC002?"
    Tako je, sta cemo sa tim. Pogotovo ako smo to imali u TAF-u.
    Kome je uopste palo na pamet da planira i izvede let sa takvom prognozom, ako i vi sami priznajete da je to "hebeno"?
    A pogledajte samo:
    LYBE 131700Z 1318/1418 27008KT 3000 BR OVC003 TX07/1412Z TN02/1405Z
    TEMPO 1318/1400 2000 OVC002
    BECMG 1402/1404 1200
    BECMG 1410/1412 6000 NSW BKN030
    i?
    Hteli smo Feketic 2?
    Uspelao nam je onda sto ne bi opet?
    More na sud biste mi isli vi, a i nadam se da ce tako biti. Sram vas bilo.
    A pogledajte nis:
    LYNI 132000Z VRB02KT 9999 FEW020 BKN033 03/01 Q1019
    VMC!!!
    A, neee, moramoda se kurcimo!!!
    Sad samo gledam kako krece spinovanje….mozda je i maloletna majka kriva!

    Odgovori
    Vl

    Kilo Lima,
    Ne zna kome se obraćaš. Niko od nas ovde ne pokušava da opravda planiranje leta. Nasuprot. A spinovanje dolazi ne sa TangaSix već iz Državnih organa. Što se Suda tiče veruj mi da ću biti najsretniji da vidim nekoga od Ministara ili Generala na Sudu zbog ovog udesa. Znam da neće vratiti mrtve, ali će vratit veru u pravdu i ljude. Još ako odrobijaju većinu kazne, gde ćeš više sreće?

    Ai

    Ja nebi da se mešam u stručne raspre, pogotovo kapetana Vlade i ostalih u vezi METER ali mi dalekovod i visoka žica 0 (nule) s repnim rotorom daju neki ružan scenario .. instrumente je vidio, GPS je imao ali žica je vrag u magli, vlaga 100% mrak .. skup koincidencija, tu nema jedan uzrok, neznam netko reče i gorivo pri kraju, jel imao unutarnji tank ?

    Ki

    Oprostite ako ste drugacije shvatili. Nisam se nikome od vas direktno obratio.
    Ocajan sam !
    Srljamo iz nesrece u nesrecu . Kao drustvo. Kao drzava.
    Na zalost u meni je veliki strah da se necemo zaustaviti.
    Usledice spinovanje po medijima.
    Pa izvrtanje cinjenica.
    Pa zamagljivanje.
    Nista mi iz ovoga necemo nauciti. Toga se bojim.
    Pre desetak godina prisutvovali smo kako se obavlja istraga u vezi sa streljanjem gardista u Topcideru!
    I na karju? Sve relativizovano. Nikom peruska s glave nije falila.
    Mi smo gradjani s velikim mrljama . Na zalost!

    Odgovori
    Vl

    Ništa lično. Inače Ja se isto tako osećam, kao i Ti.

    Sa

    Zakazali su baš zato što su mediji servis vlasti. Samo im kažu šta treba da objave i oni svi potpuno istu vest objavljuju, bez imalo analiziranja. Ovo im je rečeno unapred, a sigurno niko nije očekivao da helikopter ne sleti i vest je objavljena. Znači da je uzrok svemu promocija SNS vlasti. Jezivo !

    Odgovori
    Ma

    Pa general Bandic i jeste rekao da je naredjenje izdao licno na osnovu odluke ministra odbrane! Imate snimke na netu, poslusajte. Sta se ovde desava?

    Odgovori
    VP

    ja kao laik, citam ove komentare i cudom se cudim. Pre nekih 25 godina ovakav helikopter je moju jedinicu iz Nis odvezao do Bajine Baste, bio je novembar i sneg je vejao kao lud. Pilot je spustio mesinu na fudbalski teren a jednina pomoc mu je bila navigator sa vezom sa zemlje. Inace nije se video nista osim roja pahulja oko kabine.
    Sada pricate o opermi, a masina isla u dva naleta, kojih naleta heli slece i uzlece vertikalno znaci da je trebalo mogao je da sleti i na marakanu, na partizan na heliodrom VMA…. Jedino je istina….nikada nece videti svetlost dana !!!!

    Odgovori
    YU

    A da li je to bio noćni let?

    Ra

    Jeste, prijatelju, ali zaboravio si da su pre 25 godina ta dva pilota imala veci nalet nego danas svi piloti RV za godinu dana zajedno!

    Go

    Kao i svi.. prije svega sam očajno tužan, a onda i bijesan. Amater sam, ali mi se čini da se ova nesreća nije smjela dogoditi… Amaterski mi se čini čak i da je bio kvar, pretpostavljam da se nisu nalazili na nekoj većoj visini, pretpostavljam da su znali da je ispod njih ravan i prazan teren.. Da li su mogli da "napipaju" prilazna svjetla, pa da ih prrate? Da ne govorim o aerodromskom radaru. Ali sad je sve kasno. Neka im je vječna slava. Valjda ćemo iz svega nešto naučiti i preduprijediti slične situacije.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    Priča o zaradi se vjerojatno odnosila u prvom redu na susjednu BiH jer sve države trebaju nadzor zračnog prostora, ne samo Nato članice. Inače, air policing se u NATO savezu možda ne plaća izravno, ali itekako masno koštaju troškovi obavljanja izrazito skupih letova što sve članice plaćaju kroz doprinose savezu. S tim da nije jednaka…

    03. Dec 2024.Pogledaj

    Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    Pravednik, slažem se! S obzirom na oblik i karakter zemlje minimum bi bio upravo taj da se ima dvije eskadrile u dvije baze, jednu na jugu u Zadru, drugu na Plesu. Hrvatskoj je osobito potreban dobar nadzor poprilično velikih morskih prostranstava a tu nastupa baza u Zadru kao idealna lokacija, na kojoj bi čim prije…

    03. Dec 2024.Pogledaj

    Nenad N. na: Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

    I registrovanih hidroaviona vise od Hrvatske, a bez mora :)

    03. Dec 2024.Pogledaj

    Brutala na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    @milki srbija nije u NATO i ova vrsta policinga se na nju ne odnosi pa ni nema obaveza. prouči malo kako je postavljen AP u okviru NATO i cijeli sustav PZO i tko daje naredbe. kad im dođu prvi rafali srbiji će sigurno ostati 29-ki u aktivnoj službi sa starim pilotima koji neće moći na…

    03. Dec 2024.Pogledaj

    Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    Milki Bilo bi lepo da podelis ako imas neka saznanja o tim Rafalima 2034., jer vidis ugovor kaze do 2030. A garant ugovora je Francuska drzava. Ideja i jeste da se Migovi i Rafali preklope, tako da za Srbiju zasad nema problema u tom smislu. Inace, od 7, a uskoro 8 aviona, dva jednoseda sigurno…

    03. Dec 2024.Pogledaj