BEG airport status
Stigli Rusi: Vazduhoplovna vežba BARS prvi put u Srbiji Vojska Srbije raspolaže sa samo 6 aktivnih lovaca od kojih su tri MiG-29 / Foto: Dragan Trifunović

Stigli Rusi: Vazduhoplovna vežba BARS prvi put u Srbiji

Vojna saradnja Srbije i Rusije tokom ove godine biće nastavljena realizacijom vazduhoplovne vežbe BARS-2016 (Братство Авиаторов России и Сербии-2016) koja će se održati u periodu 10. do 14. oktobra, prvi put na teritoriji Republike Srbije.

Rusko Ministarstvo odbrane saopštilo je da će u ovom letno-taktičkom uvežbavanju učestvovati mešovite posade lovačkih aviona MiG-29 koje će izvoditi različite elemente vazdušnog boja i složenog letenja.

Na BARS-2016 učestvovaće i pripadnici helikopterskih jedinica koje će na helikopterima Mi-8 uvežbavati zadatke neposredne vatrene podrške trupama na zemlji kao i traganja i spasavanja sa evakuacijom ranjenika u vojnu bolnicu – dodaje se u saopštenju Ministarstva odbrane Rusije.

_rtr0175
Na vežbi BARS-2016. verovatno ćemo videti i najnovije helikoptere u inventaru VS, Mi-17V-5 / Foto: Dragan Trifunović

Završna planska konferencija na kojoj je dogovoren plan ove vežbe održana je u Beogradu u periodu od 4. do 7. jula a BARS se održava u skladu sa unapred donetim i utvrđenim planom međunarodne vojne saradnje.

Tada je iz Vojske Srbije najavljeno i da će ruski vazduhoplovci leteti na tehnici našeg RV i PVO kao i da se očekuje dolazak oko 20 pripadnika ruskih Vazdušno-kosmičkih snaga (VKS).

S obzirom na vrlo skromne kapacitete srpske vojne avijacije nije sasvim jasno zašto pripadnici VKS nisu došli sa svojim avionima i helikopterima kojima bi svakako olakšali i unapredili mogućnosti održavanja vežbe. U svetlu pogoršavanja odnosa Rusije i NATO-a sasvim je moguće da su okolne države zabranile prelet ruskim borbenim vazduhoplovima iako zvanična potvrda toga ne postoji.

Lovačka avijacija Vojske Srbije trenutno aktivno koristi samo tri lovca MiG-29 (od čega jedan dvosed) i tri trenažna dvoseda lovca-presretača MiG-21UM a od helikoptera tu su tri Mi-8T i dva najnovija Mi-17V-5.

Tango Six je prošle godine sa nekoliko reportaža ispratio BARS-2015. a boravili smo i na aerodromu Batajnica gde smo se sa detaljima ove vežbe neposredno upoznali u razgovorima sa Vitezovima (101. lovačkom avijacijskom eskadrilom) i Pegazima (890. mešovitom helikopterskom eskadrilom). Pisali smo i o njihovim tadašnjim domaćinima, pripadnicima 116. školskog centra za borbenu primenu lovačke avijacije.

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

V

Odlično je da će se ovo održati, ali mi se sve čini da će izgledati kao kada smo kao klinci nas 5 dijelili jedan bicikl. Baš šteta, i to velika, jer vježba gubi na kvaliteti, ali s druge strane to možda i požuri nabavu novih aviona.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Znači cela ona priča kako se ide na polovne avione zbog rokova isporuke kako ne bi bilo "lufta u čuvanju VaP" je šuplja. I dalje ni vidim poentu zadržavanja nadzvučne komponente HV u kontekstu NATO, ali razumem želju da se ista zadrži.

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

>> avion koji prilazi pisti velikom vertikalnom brzinom Oko 2 m/s je standard, to je nekih 7 kmh.

02. Dec 2024.Pogledaj

VJ na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

To nije ni približno prosto, kao što misliš. Imao sam priliku da vidim radove na izgradnji stajanki i umetnute piste. Priprema toga je veoma kompleksna zbog specifičnosti opterećenja od stajnih trapova aviona. Čak i to što zoveš asfalt nije onaj isti kojim se prave putevi. Više nego žalosno je što je dozvoljeno da se divlja…

01. Dec 2024.Pogledaj