BEG airport status
„Youtuberi“(*) u Praćinu

„Youtuberi“(*) u Praćinu

6570_122003677121_836952121_2232121_4045180_n

(*) – „…oni što hoće da rade sve što vidu na YouTube-u.“

Početkom Avgusta u Paraćinu je bilo zanimljivo.
55. Držazvno padobransko prvenstvo Srbije u klasičnim disciplinama i
1. Državno prvenstvo u Canopy Pilotingu (ili Swoop-u)


Discipline koje su do sada održavane u srpskom takmičarskom padobranstvu su skok na cilj i figure (klasika). Od ove godine kod nas su uvedene nove discipline: Canopy Piloting (disciplina-distance) i Wing Suite (disciplina finesa, tj. ko može najviše preleteti horizontalno za istu visinu).
Pored potrebe za inovacijom (tačnije održavanjem koraka sa svetom) jedan od razloga uvođenja novih je i lagano odumiranje klasičnih disciplina.
Jednostavno – nema ko da skače sem onih iskusnijih iz vojske i policije. Vazduhoplovni Savez brine o organizovanju sličnih takmičenja ali o podmlađivanju nikako.
Da li će Swoop kao disciplina zaživeti ostaje da se vidi. Mlađe padobranske „snage“ će je sigurno forsirati. Ne zbog nekog inata, već logičnog razmišljanja da je disciplina veoma atraktivna za gledaoce. Gledaoce koji su potrebni svakom takmičenju (ok, možda samo i zbog nekih potencijalnih sponzora).
Sve se odigrava vrlo blizu publici, swoop kao akcija izgleda veoma inpresivno, tu je mogućnost povreda, veština je vrlo konkretna pa postoji i razlika među takmičarima…Sve u svemu definicija „Spectator sporta„.

Pošto je bilo prvo takmičenje, postavljen je i državni rekord koji pripada Borisu Adamovu.

5452_112370958789_782803789_2252895_6192565_n

Slike, video i priču o tome kako je bilo dobio sam od:

Mirka Mircana Stupara (njegov YouTube kanal)

Aleksandra Vuletića

i Igora Jeremića

Oni koji budu pratili padobranstvo primetiće da je to jedina grana našeg vazduhoplovnog sporta (i generalno neke vaz. aktivnosti kod nas) koja ima veoma naprednu „pokrivenost“ videom i slikom. Verovatnoća da skakanja ostanu nezabeležena više gotovo da ne postoji. Nekoliko iskusnijih su veoma dobri i u video montaži a tu je i prvak u fotografisanju prilikom skoka.

Dodajte tome i nemontiranu lucidnost svakog od njih i imate adrenalinski sport. Ne zbog padanja iz aviona, već zbog ljudi koji to rade.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vesko na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Svaka cast za komentar Alex. Dodao bih da biti pilot nije(ne bi trebalo da bude) samo jurnjava za novcem. Onaj ko u ovu profesiju ulazi iz slicnih razloga, neka trazi neki drugi posao. Ne kazem da para nema, samo su zaradjene na specifican nacin i uz mnogo stresa, znoja, truda i energije, kojim ne moze…

10. Aug 2020.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

@Navy Novi nadzvučni školsko-borbeni avioni su brži, imaju bolje performanse i veću nosivost od Orla. Avioni u kategoriji Orla se više ne proizvode. JF-17 je ispod Mig-29, jedina zemlja koja ga koristi je Pakistan, prodali su neke simbolične količine, po par komada, u neke druge zemlje. Avion jeste nastao u Kini, ali se proizvodi pre…

10. Aug 2020.Pogledaj

ID na: [FOTO REPORTAŽA] Iza scene gradilišta na aerodromu „Nikola Tesla“: Sa kojom pažnjom i brzinom gradite kada za to pravo platite 501 milion evra?

Odličan članak! Ovo je primer zašto neke stvari ne može da radi javno preduzeće. Prosto postoje firme koje se bave time na visokom nivou. Ovo izgleda jako ozbiljno i super je što se sada vrše radovi, verujem da je lakše bez redovnog saobraćaja, a i dobroj da se nešto ozbiljno gradi u ova vremena. Ovo…

10. Aug 2020.Pogledaj

ID na: Er Srbija prijavila neto dobit od 9,5 miliona evra za 2019. godinu

@Milers Tako je, zato i tražim sve izjave zvaničnika govore da je ta linija gubitak. ne moze da pokrije troškove liziga, čuo sam tako.Zato me i zanima da se vidi bilans baš te linije. Da, čist hara-kiri jer je urađeno iz političkih razloga i nije imalo neku šansu da uspe. Pitanje je dokle? Kao proizvodnja…

10. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend