BEG airport status
LYBE 2003:00 Z 240°06KT CAVOK 06/03 Q1025 NOSIG=
Novi autobusi

Novi autobusi

The Bus

Rezultati ovonedeljne ankete kažu da neće biti novih autobusa u našem
javnom prevozu.

Ova komedija ima nekoliko činova i dozvolite mi da pomenem i ovoga puta
moj omiljeni casopis „Aeromagazin“.
Ne znam koliko Vas će se setiti broja kada je na naslovnoj strani bio rep sa
oznakom „A-319“ i prateći angažovano-korektni tekst o „novoj zori naše civilne
avijacije-amin“.

Da se razumemo, čovek koji nam je svima kolektivno sjebao budućnost i normalan
život, Slobodan Milošević, napravio je ovaj potez misleći da će tako strateški da
„kupi“ mnogo drugih stvari. Kao i u mnogo drugih stvari spektakularno je omanuo
i ostavio nam u amanet ne samo trošak, već čini se i zanimljivu mozgalicu.
Vrhunac ovog vica je što smo mislili da će nov državni menadžment primeniti
svoje magične talente i preslikati svoju veštinu pravljenja opšteg blagostanja na
spornu situaciju.
Naravno, ništa od toga.

Moj stav, ako dozvolite, je sledeći:
Nadam se da ćemo biti naterani ne samo da platimo punu cenu sa sve dodatnim
troškovima, već da ćemo avione dobiti i tako nespremni ih ipak nekako uglaviti.
Nadam se i navijam svim srcem da će ovaj jadni narod morati da finansira i ovu
grešku i jednih i drugih idiota koji su imali tu privilegiju i našu lošu sreću da budu
odgovorni.

Nove vesti ove ponovo aktuelizovane teme su odprilike :
– Probaćemo da se dogovorimo (!)
-Naćićemo neku alternativu (!)
-Vlaisavljević : „Reč je o strateškom pitanju koje je u nadležnosti Vlade“ (!)
(a sada nema one priče kako je JAT „samostalan“ i sve može sam, čak ni ne troši pare
poreskih obveznika?)
-„Regulisanje odnosa sa „Airbusom“ po rečima Ministarstva za Infrastrukturu. (!)
Isiti zvaničnik, Miljković, pomenuo je i „korišćenje političkih veza“ ali avaj.

Sumrak

Neću pominjati ovde ozbiljnost, snagu potpisanog ugovora, činjenicu da ako
„izvrdamo“ ovaj ugovor niko ozbiljan ili barem malo normalan neće praviti nikakve
ugovore sa našom zemljom u budućnosti.
Konstatovaću samo da ne da smo smešni, glupi, neradnici, nesposobni, već da takve
konstantno biramo, tolerišemo i pristupamo im kao da znaju šta rade.
Srbijo, naučimo da ako neko nosi odelo nikako ne mora značiti da se razume u „biznis“.
Cekam jednog (i fizički) prezentabilnog, normalnog, pametnog i elokventnog koji će
reći:


„Svi vi sto svršavate na JAT, njegovo bogato kulturno-političko-društveno-partijsko
nasleđe, shvatite da je to gomila elitista. Gomila nesposobnih elitista od čistačice pa
do direktora.
Shvatite već jednom da niko i nista sto je radilo u toj kompaniji nije bilo sposobno.
Sve što je stvoreno u slavnoj i poetičnoj prošlosti, stvoreno je besplatno, stvoreno je
tako što je neko imao neograničene pare, političku podršku i zadatak da od transporta
ljudi napravi socijalnu ustanovu za zbrinjavanje rođaka sve do sedmog kolena.
Naravno da ćemo morati da platimo ove avione.
I ne samo njih. Moraćemo da platimo sve te decenije kada smo živeli bez plana, bez
mozga i na kredit.

A vi se i dalje slobodno ložite na slavnu prošlost JAT-a, ono predivno „jaje“, sve one
legende i njihove legendarne priče kada se u Njujorku ostajalo i po sedam dana.
Kada smo imali ko zna koliko „desetki“ u jednom trenutku.“

Sve ćemo to morati da platimo…

Svetska ekonomska kriza? Mi smo u krizi zdravog razuma tamo negde od…
…uvek.

Anketa za sledeću nedelju

Ova anketa će biti malo ozbiljnija i pitanje je :
– Da li mislite da će „Lasta-95“ naći još nekog izvoznog kupca?

Ukoliko SDPR (namerno ga pominjem kao odgovornog u ovom poslu) uspe na
vreme da isporuči Lastu Iraku, biće to jedan od zaista retkih slučajeva u svetu da
je neko kupio avion koji pre toga nije bio u operativnoj upotrebi matičnog (ili bilo kojeg)
vojnog vazduhoplovstva.
U ime Srpskog inata, snalažljivosti i generalne ludosti nadam se da će cela stvar uspeti.
Tako da je moj odgovor – možda.
Vaš?

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

S

Ne! Ako kakvim slučajem bude, biće uz debelu proviziju, ali to je već svima jasno. Dopada mi s tekst bacam peticu ;)

Odgovori
N

Po dosadasnjim saznanjima, bice cupavo iz vise razloga. Kao prvo avion nije namenjen za vojnu upotrebu ( naknadno je potpisan ugovor sa iracanima ) + na celu pricu sto treba da se rade izbaciva sedista kako bi bio u full trenazni avion i ko zna sta jos. S druge strane treba da se pazi na tezinu aviona, a pri tom` da ne narusi dosadasnja aerdinamika i stabilnost aviona…Ako uspeju na vreme, kapa down!!!
Gore napisani tekst ti je vrhunski…Samo tako nastavi!!!
;)

Odgovori
R

Posle ovako koncijoznog teksta "Novi-Autobusi",mogu prosto aplaudirati. Srbi su u
osnovi narod koji gradi pa onda juri za pozajmice.Provizije prica za sebe. I onaj ko trazi i onaj ko prima su korupcijonaasi.U svetu korupcije istina se se krije pod
poslovnom tajnom o "dilu" koji naravno ne ukljucuje "dzentlmensko uzimanje koverte"
isod stola.Svedoci smo da se dugovi za avione mnoge decenije pebacuju iz godine u go-
dinu.Pokojni JAT se upokojio malo kasnije(jer se malo kasnije i rodio)od rodonacel-
nika revolucije i moraliste sa brilijantskim prstenom, pride najvecim sinom bratstva i ubistva, ops, jedinstva.Znamo da je na Dedinju u Uzickoj,beseli 15 sa velikom belom krepom koju neki tipovi su do skora cuvali.Dali krepu ili najveceg…ptanje je sad.Srbiju je zaduzio,koske nama velikodusno ostavio i zavrsno zasluge sa sobom hirurg mu u Ljubljani zasio.Malolije od J.B.kakoli se zvase?Po tajnama i dugovima pamtimo. Ovi mladji na srecu ne.Posle smrti "krokodila" kako se otrgnuti ovih doduse manjih,ali dovoljno opsesvnih na one "zute koverte ispod stola". Koliko se trudi drzava da preko diplomatskih predstavnistava po svetu kontaktira nas koji radimo po
raznim vazduhoplovnim centrima sirom sveta? Mozda Lasta bi mogla da se prodaje po letackim klubovima Kanade, U.S.A, Austrlije… Ima dosta Srba i onih koji nisu a mozda bili od koristi za marketing. Mozda ovo nije dovoljno ozbiljno? Nemojte vise
"zute kverte pa makar i Srbska "Lasta" i neozivela. Iskreno vas kolega i vazduhoplov-
ni delatnik. R. Marinkovic,Aircraft Mechanical Engineer. Sydney – Australia

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend