BEG airport status
„Flying a bus through friendly skies“

„Flying a bus through friendly skies“

Cvarci   Kao jako mali čuo sam jednu bizarnu tvrdnju koju
   nikako nisam mogao da shvatim. Ona je glasila :
   "Kapetan je glavni, on je baja, on čak može da
   zaobiđe svaki zakon ili pravilo ukoliko misli da će
   uraditi dobro (spasiti sudbinu aviona, putnika i sl.)

U onom romantičnom vremenu pre CRM-a, sterilnog cocpita i ostalih skraćenica kapetan
je bio bog. Dok su kapetani drugih prevoznih sredstava imali zadatak da samo puštaju
brade i delegiraju sve svoje ostale funkcije oficirima, kapetani aviona su uvek bili 
jednostavno toliko cool. Uostalom, svako dete zna da je kapetan aviona jači od kapetana
broda ili nekog drugog i da bi ga prebio za čas, tako da ne širim ovaj uvod. 

To prošlo vreme je takođe ostavilo za sobom i one legende/kajle koji su leteli sve
i svašta, sa krilom ili bez. To su oni koji su znali avion koji lete u poslednji šraf i ako ih
pitate, mogli da ga rastave i sastave. Najzanimljivije kod tih ljudi su uvek bile njihove priče,
doživljaji, sećanja na kako je bilo nekada i onaj gorak ukus u ustima kada Vam odgovore na
pitanje koliko imaju sati letenja (obično milijardu vise od Vas).

Moj najomiljeniji (nikako baš TOLIKO stariji) je Vlada Milićević.

Jedan od prvih Srba u Ryanair-u i još važnije jedan od najzanimljivih, najerčitijih,
najobrazovanijih pilota koje sam imao zadovoljstvo da upoznam.
Jedan od onih retkih zaljubljenika u sve vrste i oblike vazduhoplovstva.
Nikako pilot, vec avijatičar. Razlika koja nije očigledna, već veoma suptilna. Više o tome
u nekom od sledećih postova.

Postoji jedan veoma zanimljiv kuriozitet. Vladu sam upoznao na net-u. Na jednom starijem
vazd. forumu koji se zvao Yasig. To se desilo u vreme kada sam bio u srednjoj školi i
gladan informacija kako gde i šta u vezi letenja. Vlada je bio prvi stariji pilot koji mi nije
servirao sranja tipa "samo ti završi fakultet i sve će biti uredu". Dao mi je konkretne
informacije sa ukusom pravog života pomenute profesije.

Zanimljivo je da su ga na istom mestu pronašla jos dva momka koja sam kasnije upoznao
u Pilotskoj Akademiji u Vršcu. Jedan od njih je bio Brazilac koji je dosao u Vršac iz samo
njemu znanih razloga. Sada leti Cesnu Karavan negde u Indoneziji.

Predrag Radosavljevic i Vlada Milicevic (desno)

  Od sutra startuje redovna kolumna
  (kategorija) nazvana lucidno poput njenog
  autora:"Flying a bus through friendly skies".
  U njoj će Vlada imati apsolutnu slobodu da
  komentariše razna dešavanja, vesti, lična
  razmišljanja, kritiku i hvalu svega što leti i
  svih koji bi to naše pravo da nam ograniče,
  previše naplate ili nas možda uvere da nisu
  zvanično korupmpirani, vidljivo nestručni 
  i bezobrazno alavi na funkcije, benificije a
  sve na štetu zdravog razuma i našeg
  vazduhoplovstva. Budite uvereni, Vladina
mišljenja i kritike nikako neće biti zasnovane na pukom senzacionalizmu i položaju udobnosti
van ove zemlje. Kada ga budete čitali bice Vam jasno odakle dolazi njegovo iskustvo, retko
negovano kritičko razmišljanje i konačno zdrav razum. To je onaj isti osećaj kada možete
odmah prepoznati autentičnog entuzijastu i zaljubljenika od egocentrične budale sa
previše para, premalo ukusa i opšteg obrazovanja. Ko poseduje pomenuti instikt neće imati
problema da razume i nadam se zavoli Vladinu kolumnu.

Vlada i ja ćemo se zajedno truditi da pažnju posvetimo najaktuelnijim dešavanjima.
Biće tu takođe i vraćanja nazad u vreme, kao na primer kada je Vlada bio jedan od ključnih
ljudi u skretanju pažnje široj javnosti jedne afere u nasem vazduhoplovstvu koja i nije
odjeknula i završila se kako bi trebalo.

Vlada će postovati onoliko često koliko mu to posao kapetana u najvećoj evropskoj LCC
kompaniji dozvoljava. Dok će te Vi dragi čitaoci biti konstantno ohrabrivani da na sve
njegove (kao i moje) postove date svoj komentar.

Želim dobrodošlicu Vladi i na kraju mu još jednom zahvaljujem što se prihvatio uloge
Guest Blogera. Prvi njegov post možete pročitati već sutra.

tri znaka pitanja u vazduhu

  Dok sam se Vladinim angažovanjem pobirnuo za pogled iz
  ugla civilnog pilota, svakako bi bilo šteta da blog ne dobije
  suprostavljenu verziju stvarnosti od strane dostojnog
  takmaca. O čemu se ili o kome radi ostaće misterija ali
  obećavam ne zadugo. Pratite nas redovno i budite spremni
  na jos iznenađenja!

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Piloti nisu uvek avijaticari,istina!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

ZZ na: [FOTO REPORTAŽA] Iza scene gradilišta na aerodromu „Nikola Tesla“: Sa kojom pažnjom i brzinom gradite kada za to pravo platite 501 milion evra?

U članku piše da dodaju još jedan sprat na C krak tako da dobijate jednosmerno kretanje putnika sto može omoguciti i postavljanje pokretnih traka

08. Aug 2020.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

Orao je lovac-bombarder iz sedamdesetih, sa slabim motorom. Moderni školsko/borbeni avioni imaju veću nosivost i bolje performanse. Ti avioni bi mogli zameniti i Orao i G-4. Kada je zamena nadzvučnih borbenih aviona u pitanju (Mig-29), onda treba ići na kvalitet. Kina ima bolje avione od JF-17 (taj avion nije nikada bio u sastavu PLAAF!)

08. Aug 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

Na osnovu kojih parametara? Precenjujete Orla zaista. Jeste on nama svima drag, ali sa njim je muka. Jedini razlog zasto se koristi je zato sto nema para za bukvalno bilo sta drugo. Ocigledno da se novac nasao....ili se barem razmislja u tom pravcu za pocetak. Galeb? necu ni da komentarisem.

07. Aug 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

@MiG Ako pokusavate veoma nekulturno da me obojite kao "placenika" jer "imam koristi biti neobjektivan" onda veoma gresite i uzalud se trudite. Jedini ljudi koji su neobjektivni su oni koji ne zele sagledati celokupnu situaciju u sirem smislu i videti koje su bile nase greske i kako smo dosli tu gde jesmo. Pricate neke gluposti…

07. Aug 2020.Pogledaj

EVROPRC na: [POSLEDNJA VEST] Balkanska bezbednosna mreža: Jugoimport SDPR potvrdio u svom godišnjem izveštaju – Srbija kupila kineski PVO sistem srednjeg dometa FK-3

Dragi čitaoci, turska je platila za 4 diviziona S400 oko 2,5 MRD USD. Pa da vidimo: ako srbija kupi jedan division to je 600 Mio uz zaštitu tog jednog diviziona ide i Pancir a možda i još poneki BUK ili TOR. Dakle da imamo dobar PVO treba nam 1 Mrd USD cirka. dakle.... Kad prodamo…

07. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend