BEG airport status
„Flying a bus through friendly skies“

„Flying a bus through friendly skies“

Cvarci   Kao jako mali čuo sam jednu bizarnu tvrdnju koju
   nikako nisam mogao da shvatim. Ona je glasila :
   "Kapetan je glavni, on je baja, on čak može da
   zaobiđe svaki zakon ili pravilo ukoliko misli da će
   uraditi dobro (spasiti sudbinu aviona, putnika i sl.)

U onom romantičnom vremenu pre CRM-a, sterilnog cocpita i ostalih skraćenica kapetan
je bio bog. Dok su kapetani drugih prevoznih sredstava imali zadatak da samo puštaju
brade i delegiraju sve svoje ostale funkcije oficirima, kapetani aviona su uvek bili 
jednostavno toliko cool. Uostalom, svako dete zna da je kapetan aviona jači od kapetana
broda ili nekog drugog i da bi ga prebio za čas, tako da ne širim ovaj uvod. 

To prošlo vreme je takođe ostavilo za sobom i one legende/kajle koji su leteli sve
i svašta, sa krilom ili bez. To su oni koji su znali avion koji lete u poslednji šraf i ako ih
pitate, mogli da ga rastave i sastave. Najzanimljivije kod tih ljudi su uvek bile njihove priče,
doživljaji, sećanja na kako je bilo nekada i onaj gorak ukus u ustima kada Vam odgovore na
pitanje koliko imaju sati letenja (obično milijardu vise od Vas).

Moj najomiljeniji (nikako baš TOLIKO stariji) je Vlada Milićević.

Jedan od prvih Srba u Ryanair-u i još važnije jedan od najzanimljivih, najerčitijih,
najobrazovanijih pilota koje sam imao zadovoljstvo da upoznam.
Jedan od onih retkih zaljubljenika u sve vrste i oblike vazduhoplovstva.
Nikako pilot, vec avijatičar. Razlika koja nije očigledna, već veoma suptilna. Više o tome
u nekom od sledećih postova.

Postoji jedan veoma zanimljiv kuriozitet. Vladu sam upoznao na net-u. Na jednom starijem
vazd. forumu koji se zvao Yasig. To se desilo u vreme kada sam bio u srednjoj školi i
gladan informacija kako gde i šta u vezi letenja. Vlada je bio prvi stariji pilot koji mi nije
servirao sranja tipa "samo ti završi fakultet i sve će biti uredu". Dao mi je konkretne
informacije sa ukusom pravog života pomenute profesije.

Zanimljivo je da su ga na istom mestu pronašla jos dva momka koja sam kasnije upoznao
u Pilotskoj Akademiji u Vršcu. Jedan od njih je bio Brazilac koji je dosao u Vršac iz samo
njemu znanih razloga. Sada leti Cesnu Karavan negde u Indoneziji.

Predrag Radosavljevic i Vlada Milicevic (desno)

  Od sutra startuje redovna kolumna
  (kategorija) nazvana lucidno poput njenog
  autora:"Flying a bus through friendly skies".
  U njoj će Vlada imati apsolutnu slobodu da
  komentariše razna dešavanja, vesti, lična
  razmišljanja, kritiku i hvalu svega što leti i
  svih koji bi to naše pravo da nam ograniče,
  previše naplate ili nas možda uvere da nisu
  zvanično korupmpirani, vidljivo nestručni 
  i bezobrazno alavi na funkcije, benificije a
  sve na štetu zdravog razuma i našeg
  vazduhoplovstva. Budite uvereni, Vladina
mišljenja i kritike nikako neće biti zasnovane na pukom senzacionalizmu i položaju udobnosti
van ove zemlje. Kada ga budete čitali bice Vam jasno odakle dolazi njegovo iskustvo, retko
negovano kritičko razmišljanje i konačno zdrav razum. To je onaj isti osećaj kada možete
odmah prepoznati autentičnog entuzijastu i zaljubljenika od egocentrične budale sa
previše para, premalo ukusa i opšteg obrazovanja. Ko poseduje pomenuti instikt neće imati
problema da razume i nadam se zavoli Vladinu kolumnu.

Vlada i ja ćemo se zajedno truditi da pažnju posvetimo najaktuelnijim dešavanjima.
Biće tu takođe i vraćanja nazad u vreme, kao na primer kada je Vlada bio jedan od ključnih
ljudi u skretanju pažnje široj javnosti jedne afere u nasem vazduhoplovstvu koja i nije
odjeknula i završila se kako bi trebalo.

Vlada će postovati onoliko često koliko mu to posao kapetana u najvećoj evropskoj LCC
kompaniji dozvoljava. Dok će te Vi dragi čitaoci biti konstantno ohrabrivani da na sve
njegove (kao i moje) postove date svoj komentar.

Želim dobrodošlicu Vladi i na kraju mu još jednom zahvaljujem što se prihvatio uloge
Guest Blogera. Prvi njegov post možete pročitati već sutra.

tri znaka pitanja u vazduhu

  Dok sam se Vladinim angažovanjem pobirnuo za pogled iz
  ugla civilnog pilota, svakako bi bilo šteta da blog ne dobije
  suprostavljenu verziju stvarnosti od strane dostojnog
  takmaca. O čemu se ili o kome radi ostaće misterija ali
  obećavam ne zadugo. Pratite nas redovno i budite spremni
  na jos iznenađenja!

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Piloti nisu uvek avijaticari,istina!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: [IDEX 2025] Tango Six na najvećem sajmu naoružanja i vojne opreme na planeti: Srbija i zemlje regiona izlažu, Rusiji dozvoljeno da se vrati pod reflektore

Kojih malih dronova? FPV? Mislite da NASAMS ili Avenger može nešto protiv istih?Pa da ima odgovora na FPV dronove ne bi se rat ovako vodio i to uz asistenciju najjačih sila sveta.

18. Feb 2025.Pogledaj
18. Feb 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Ako Rusi u 2025 ne pocnu da dobijaju Su-57 sa AL-51F1, onda nece ni Alžir. Sve u svoje vreme.

18. Feb 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

@Pajo Niko ne spori ogromne gubitke na obe trane. Spominjem potvrdjene gubitke zapadnog naoruzanja jer neki misle da je daleko manje dostavljeno nego sto je vec i unisteno. Tu kolosalnu pomoc u naoruzanju zbog kojeg se uvaj rat tako razvukao nazivaju mrvicama a u realnosti su na hiljade komada doniranog oklopa vec izgublili. Da ne…

18. Feb 2025.Pogledaj