Uvod…
Pre nekoliko dana jedan Turčin je izgleda pokušao samoubistvo tako što je planirao da
ukrade Cesnu iz svoje avio-škole i izazove vojne avione da ga obore. Prvi deo plana je
uradio kako treba dok je za drugi deo bila presudna smirenost NORAD-a gde su ga
jednostavno pustili da ostane bez goriva. Jedan od pilota ANG F16ca je čak imao srpsko
ili regionalno prezime! Ceo događaj je bio veoma dobro ispraćen kao što se može videti
na ovom primeru CNN-a :
Naša verzija
Nešto slično se izgleda desilo i u Srbiji, samo što niko od nas to ne zna, možda potere
dežurne pare nije ni bilo a o samoubistvu ni reči. Motiv ove krađe po svemu sudeći je
šverc cigara a možda i kanibalizovanje aviona zbog rezervnih delova!
Počelo je tako što sam na jednom od većih sajtova za prodaju aviona video ovaj oglas :
Stolen: Cessna 177RG HA-SVW
ASKING FOR YOUR HELP! Owner would re-buy his stolen plane for high price! Cessna 177RG
has been stolen form the Baja Airport in Hungary (LHBJ) between 01.30.2009 and
04.02.2009. Mentioned airport is only a few minutes from the Serbian border.
The plane is most likely in Serbia, either already taken to parts or maybe still in
original condition. Please contact me if you have any information.
I’m open to any kind of solution and I’m sure we can make a deal. Tel 0036309436524.
Contact Antony Mann, residing Jakabszállás, Hungary, phone 0036309436524.
Mail this Full-Stop to a friend.
Date : 25-02-2009
Nakon jednostavnijeg google-anja došao sam do malo veće slike pomenutog aviona.
Kasnije sam od vlasnika dobio informaciju da je pre „krađe“ ova šema zamenjena drugom.
Ne gubeći vreme stupio sam u kontakt sa gospodinom prvo preko mail-a a potom preko broja
koji je ostavio i tako se TangoSixBlog upustio u istrazivačko novinarstvo!
Da će priča biti zanimljiva shvatio sam posle prve prepiske :
The reason I think that the plane is in Serbia is, that I flew two serbian individuals from
Jalkabszallas, Hungary (LH-JK) prior to steeling my plane.
They offerd me a deal, which I did not take.
Supposedly the plane has been seen flying around Novi Sad (Cecej).
Vremena nije bilo za gubljenje, okrenuo sam ga i čovek se javio. Čovek engleskog imena sa
neviđeno lošim i na trenutke potpuno nerazumljivim izgovorom istog jezika.
I ispričao mi je priču…
Navodno, njih dvojica iz Srbije su bili na njegovom aerodromu. Tu se neobavezno upoznaju,
krenu u priču i on odluči da ih malo provoza. Ništa ne bi bilo neobično sa njegova dva putnika
(od kojih je po njemu jedan vrlo verovatno bio pilot) da mu nisu dali jednu neobičnu
ponudu.
Pitali su ga prvo da li bi avion prodao? Kada je rekao da nebi oni počeše da pričaju nešto oko
šverca cigara, pa preleta sa pomenutim tovarom u Srbiju i svi srećni!
Antony se iznenadi i ljubazno ih iskulira.
Posle nekoliko dana aviona nije bilo. Tragova vuče kolima i sl. po zemlji nije bilo.
Antony kaže da je neko sa avionom odleteo.
Sledeća tvrdnja nas dovodi u Srbiju.
Neko je Antony-ju „pouzdano“ javio da je avion viđen iznad Čenejskog aerodroma
pored Novog Sada.
Da li je avion i dalje tamo ili je kanibalizovan u delove ili je preleten dalje, čak u Makedoniju?
Sve su to bila Antony-jeva pitanja.
Onda krenem i ja malo da razmišljam.
Jeste da bih i ja sigurno isključio transponder prilikom takvog preleta, jeste da bih to uradio
noću. Time izbegavam sekundarnu civilnu detekciju. Ali sta ću sa primarnim vojnim radarima?
Nikako ne bih uspeo da uđem u Srbiju a da me vojska ne primeti. I nevidljiviji su pokušavali
pa nisu uspeli.
Da me RV primeti, da li bi me dežurna para našla?
Kad bi me našla da li bi se snašla?
Ali Antony je ubeđen da se upravo to desilo.
Spreman je da dođe ovde ako je potrebno, spreman je čak i da plati dobro poštenom
nalazaču.
Epilog
Prošlo je nekoliko nedelja i avion navodno i dalje nije pronađen. Antony ga i dalje traži.
Ja sam na ovu temu popričao sa jednim našim pilotom i on reče da je za pomenutog vlasnika
već čuo i ispriča mi ni malo pohvalnu priču što se njegove kredibilnosti tiče.
Nista pohvalno, reklo bi se zivopisno. Dovoljno živopisno da ako je verovati mom izvoru ova
ispričana priča nema nikakve veze sa istinom.
Poslednja karika u ovom bizrnom lancu je tvrdnja jednog lokalnog kolege blogera i
novosađanina da pomenuti avion nikako nije viđen na Čeneju.
Ni od strane njega koji je stalno tamo, ni od strane tamošnjih pilota.
Šta vi mislite?
Hajde, priznajte da se svako od Vas pitao barem jednom da li je moguće da se sa nekim
ULL-om ili sličnim preleti granica i noću prošvercuje svašta nešto?
Ukoliko pak imate neku konkretnu informaciju a sve se ispostavi kao istina, imate telefon.
Barem me častite pićem sa parama od nagrade.
Siniša Živan
1. Jesi li probao da se raspitaš u kontroli leta, da li je bilo neidentifikovanih letova/preleta tog dana? Ne samo prema Srbiji, možda i prema Rumuniji …
2. Da li je moguće? Hm, Vojvodina ima dosta livada, ne mora da znači da su sleteli na Čenej pa čak ni na neku uređenu PSS. Znam priče da su zmajari to radili, ali ovaj avion ne bi mogao da jedri dugo preko granice. Drugo, pri preletu je verovatno rasklopljena i transportovana vozilom, možda i za Bosnu. Možda je još u nekoj šupi a možda joj je farba već promenjena
3. Da li Ti je poslao novu šemu ukoliko bi neko od "gledača u nebo imao sreće da je ugleda", premda čisto sumnjam.
Petar Vojinović
1. Jesam, nisam nista konkretno mogao da dobijem sem :"Ma nema sanse.."
2. Poenta je da je nemoguce da preleti negde dublje zbog vojske. Moguce je negde u pogranicnom delom i da kao sto kazes bude odmah rasklopljena. Ali to je onda toliko organizovano da se nista nece saznati o tome..
3. Novija sema je ista samo bez Kanadskih aplikacija.
airpatrol
Antony Mann je prevarant nevidjenih razmera sa bujnom maštom. Lično ga poznajem i pravo ime mu je Andraš. Pre par godina je proteran iz Južne afrike i ima burnu negativnu istoriju. L A Ž O V
daimond pilot
Hi,i know the cessna owner…
Its for sure,that he is innocentne…the plane did not have full insurance,the plane was seen near Beograd abouth 2 weeks ago..(another paint,another reg..)
Most like it was flown by a serbian pilot!
In Serbia still everything possible…!