Zahvaljujući JAT Airways-u Tango Six Blog je od sutra u Dubajiu na tradicionalnom „Dubai Air-Show-u“, poslednjem velikom trade-show-u ove sezone. Zvanično akreditovan, od ekipe sam, nažalost, samo ja tamo i misija puta je veoma jasno definisana. Izveštavati sa jednog velikog aero-mitinga na do sada kod nas neviđen način. Koristiti intenzivno razne kanale real-time i near-real-time updejtovanja koji će u svojoj frekvenciji zavisiti jedino od internet infrastrukture na lokacijama. Govorim o najvećoj mogućoj količini multimedijalnog sadržaja koliko će to biti ljudski moguće izproducirati.
Sam događaj, kao što vam je poznato, nije klasičan aero-miting, već trade-show, namenjen industriji i njenom lakšem networkingu i sklapanju poslova. Spisak ovogodišnjih letelica na statičnom i aerial-displeju je impresivan. Stoga se naravno očekuje i atmosfera „letačke priredbe“. Region je jednostavno pun para, pozicioniranja i promocije su cilj ovakvog događaja. Prvo pojavljivanje F-22 na nekom aero-mitingu van Amerike, Gripen, Tajfun i naravno veliko šarenilo komercijalne avijacije.
Konkretnih vesti i bitnih događanja koja se nas tiču ne verujem da će biti u nekoj značajnijoj količini. Sa druge strane, na show-u će biti kompanije, strane delegacije i vazduhoplovstva koja mogu imati veze sa Srbijom i regionom. Trudiću se da istražim sve potencijalne novosti i da dođem do nekih učesnika koji nama mogu biti zanimljivi.
Cilj će mi, kao i uvek, biti autentično informisanje. Na blog ću stavljati samo one informacije do kojih sam lično došao. Recikliranja vesti i prepisivanja neće biti. Za najdetaljniji pregled vesti preporučujem Flight Global. Uprkos tome što će ovo biti one-man show što se izveštavanja tiče, zaista planiram da u duhu najdebilnije fudbalske analogije „ostavim srce na terenu“. Pratite redovne updejte preko domaćeg i stranog Tango Six twitter-a, mog ličnog twittera i redovnije proveravajte blog. Postavljanje sadržaja će biti češće nego inače. Ukoliko ste zainteresovani za „ličnu stranu“ celog puta, pratite redovno moj lifestream.
Prateći Air Serbiju, Dimitrija Ostojića i razne forume, imali ste prilike da vidite kako se, iako zasnovana na entuzijazmu, profesionalno radi ova vrsta izveštavanja.
Na žalost neki su po tom pitanju i dalje u kamenom dobu. Novi „Aeromagazin“ na primer hrabro hrli ka novim dubinama netačnog izveštavanja. U uvodnom tekstu o Batajničkom aero-mitingu može se pročitati (strana 7, gornji desni ugao) da su po nebu „elegantno plovile“ letelice koje taj dan uopšte nisu letele! Takođe se u istom pasusu pominje da je jedrilica u rukama određenog pilota „upotpunila doživljaj“. Naravno ni pomenuta jedrilica nije uopšte letela.
Nama koji smo razmišljanja da pišemo i izveštavamo o onome šta se zaista i desilo ostaje nada da će čitaoci više ceniti naš pristup. Pristup koji je možda zasnovan na entuzijazmu ali se mnogi od nas prema ovome što rade odnose veoma profesionalno i pri tome poštuju osnovna pravila novinarske profesije.
Žao mi je takođe što ću biti odsutan i povodom jedne priče koja je trenutno u nastajanju i koja će biti tema na blogu veoma dugo. Radi se o izvršnoj drugostepenoj presudi u korist Siniše Bradića, smenjenog Generalnog sekretara Vazduhoplovnog Saveza Srbije. Smena G. Bradića je navodno urađena loše sa proceduralne strane i Savez je dužan da mu na osnovu toga isplati oko 40.000 evra i vrati ga na posao!
A mislili ste da u domaćoj avijaciji nema para…
Intervjui sa akterima priče su već zakazani i očekujte veoma detaljno izveštavanje i o ovom slučaju.