BEG airport status
Odgovor DCV-a na tekst „Tehnika nemara“

Odgovor DCV-a na tekst „Tehnika nemara“

Dostavljam Vam odgovore na pitanja koja ste postavili nadležnima u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.

Nakon provere sa odeljenjem vazduhoplova,  informišemo Vas o  preduzetim akcijama   DCV:

1. Zamena X-FEED ventila.

Izvršen inspekcijski nadzor 25.08.2009.

Izdato rešenje za otklanjanje nedostataka 09.09.2009.

21.09.2009. primljen je izveštaj JAT o preduzetim korektivnim merama.

U toku je podnošenje prekršajne prijave protiv organizacije i odgovornog lica.

2. Pretpostavljamo da se radi o gubitku ulja na avionu YU-AOS .

Inspekcijski nadzor izvršen 03.08.2009.

Izdato rešenje za otklanjanje nedostataka 10.09.2009.

Podneta prekršajna prijava protiv organizacije i odgovornog lica 19.10.2009.

Nemamo saznanja o uzimanju delova sa stranih vazduhoplova.

Delovi sa drugih aviona JAT Airways mogu da se uzimaju po odobrenoj proceduri i uz odgovarajuću dokumentaciju.

Osim navedenih slučajeva u toku je i podnošenje prekršajne prijave protiv odgovornog lica zbog neuklanjanja sigurnosnih pinova sa stajnog trapa pre poletanja, zbog čega avion nakon poletanja na liniji BEG-FRA nije mogao da uvuče stajni trap i morao je da se vrati na polazni aerodrom.

S poštovanjem

Katarina Andrić Milosavljević

Savetnik za odnose s javnošću

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Gr

Prva dva slucaja su izgleda jasna ali zadnji sa pinovima, kaze se u izvestaju "protiv odgovornog lica",znaci jednina!? A sta je sa pilotom koji je radio walk-around check? On ce, pretpostavljam biti amnestiran (po obicaju nedodirljivi), a samo ce mehanicar, pretpostavljam dobiti po usima! Budite dosledni pa trazite dodatno pojasnjenje od DCV-a.
JAT-ove pilote ubrajam medju najbolje u svetu ali ih krasi izuzetna bahatost, koju nigde u svetu nisam video. Kao covek iz struke svedok sam prljavih cockpita koji ni svakodnevnim ciscenjem ne mogu da se odrzavaju u "pristojnom" stanju. Ostecenja opreme u cockpitu , polivanjem kafom , sokovima, torbama i ostacima hranom samo su potvrda te bahatosti i nedostatku kucnog vaspitanja! Dovoljno je uci u cockpit aviona neke druge kompanije pa videti razliku. Ne bih ovoga puta o bezbednosti i troskovima odrzavanja kao posledicama ali znam primere da su zbog takvog ponasanja piloti u drugim kompanijama dobijali otkaze.

Bez namere da opravdavam gore pomenute, primere nasi mehanicari Tehnika rade u gotovo nemogucim uslovima, pod velikim pritiskom da se postojeca vremesna JATova flota odrzi plovidbenom , a avioni otpreme na vrema. Human factor je u njihovom slucaju zaista , mrtvo slovo na papiru, a kada se dodje u corsokak, svi peru ruke od svoje odgovornosti, a zakon se na mehanicarima sprovodi do poslednjeg zareza! Kao i u svakoj profesiji postoje neodgovorni pojedinci ali se zbog njih oni koji svoj posao vole i rade ga predano, odgovorno i sa puno entuzijazma ne mogu stavljati u isti kos!

Sajt vam je odlican i prijatno sam iznenadjen sadrzajem. Podrzavam vasu nameru da se neke stvari u nasem civilnom vazduhoplovstvu demistifikuju ali samo dok je “ni po babu , ni po stricevima”, jer sam i sam stanovistva da nam je ova grana industrije zbog politickog kalkulanstva i interesa “slucajno, namerno” pred gasenjem,!

Avijacija, vazduhoplovcima!

Odgovori
st

slazem se sa tobom da su piloti aljkavi , dovoljno je pogledati uredjaje koji u radionice dodju okupani sokovima i kafom , a kapetan " ladno " kaze neradi indikacija

Vl

Poceo si ostro po pilotima, a onda hoces ni po babu, ni po stricevima. Jel to znaci da se moze po pilotima?

Navodis primer da pilot nije u walk around video pinove. I da li to smanjuje krivicu gorund staff-a? Koliko je procenata mehanicar manje kriv, ako okrivimo i pilota? Da li su pinovi bili sa zastavicama ili bez? Mogu ja ovako da razvodnim temu da ni mutna Marica ne moze da pomogne. Ako hoces da pomognes, onda ne trazis opravdanje za greske svojih kolega u optuzbama drugih.

A sto se cistoce cockpit-a tice, veruj mi da sam video i cistije i prljavije od JAT-ovih. To je samo stvar kulture na Balkanu. Kazu da bi upoznao jedan narod, pogledaj kakvi su mu javni toaleti. Za Srbiju nema potrebe da ti dalje ista objasnjavam.

Voleo bih da navedes primer gde je to neko dobio otkaz zbog nehigijene? Slazem se ako je bilo namernog ili teskog nehata, pa da je dovelo do ostecenja opreme, ali da je neko dobio otkaz samo zato sto je bacio nesto na zemlju ili stavio noge na stolicu, ne verujem. Nismo mi pali sa grane. I mi smo u istoj industriji kao i ti.

Ako je tvoj stav da su piloti nedodirljivi ( a to si sam napisao ), onda tvoj dalji tekst koji stavljas pod neutralne boje je cista hipokrizija. Za preko 25 godina u civilnom vazduhoplovstvu, nikada nisam bio u licnom ili profesionalnom sukobu, niti sa kolegom u cockpit-u, niti sa kolegama oko aviona. Ali jesam bio sa javaslukom, nemarom, nehatom, neznanjem, zavisti, nevaspitanjem i slicno.

A onaj materijal o optuzbama izmedju mehanicara i inzinjera nije rekla-kazala, vec preuzeto sa njihovog foruma. Cist copy-paste.

Odgovori
Gr

Izvin’te kolega, a sto ne moze po pilotima ako svoj deo posla ne rade kako treba!

Pazljivije i bez ostrascenosti citajte sta sam napisao i slozicete se da u tekstu nema ni H od hipokrizije! Ako ste JAT-ov pilot onda mi je jasno zasto ovakav ostar kontranapad.

Jasno sam napisao da nisam imao nameru da opravdavam propust mehanicara. Zato u avijaciji i postoje duple kontrole. Pilot je takodje tokom walkaround-a koji se vrsi neposredno pred let, trebao da uoci eventualne propuste i ukaze na njih mehanicaru, kao sto ukazuje na nepravilnosti u radu drugih sistena tokom PFC-a. Tako recimo, da je prisao stajnom trapu na dovoljnu blizinu sigurno bi uocio pinove, bili oni sa zastavicom ili ne. Medjutim izgleda da se walkaround svodi na formalnost, prosetati oko aviona… Pinovi, zastitne navlake i poklopci na spoljnem delu trupa moraju biti uklonjeni, pre pocetka leta i to je cinjenica, a mehanicar i pilot koji radi walkaround si odgovorni da je isto uradjeno. Ne zaboravite da su nasi piloti zbog CREW concepta u tu svrhu i dodatno obucavani! Kompletna posada mora biti na avionu u proseku sat vremena pre leta za kratke i srednje linije, kazem sat vremena, a ne desetak minuta pre leta, sto je generalno praksa nasih pilota, posebno kapetana…Nepotrebno je da napominjem da SVI koji ucestvuju u otpremi aviona treba da se pridrzavaju SOP-ija i check lista, ma koliko puta ih treba sprovesti u toku radnog dana! Znaci bezbednost na prvom mestu, bez kompromisa i sujete!

Izvestaj DCV-a ne spominje u ovom slucaju i odgovornost pilota i to sasvim dovoljno govori o nedodirljivisti…a trebalo bi da obojica snose odgovornost! Posto znam koliko je jak pilotski lobi u DCV-u (dosta bivsih letaca su na najodgovornijim mestima) ne cudi me sto sam vrlo, vrlo retko cuo da je neko od kolega pilota ozbiljnije sankcionisan zbog svojih propusta, osim u krajnje ekstremnim situacijama…

Nigde nisam ni napisao da su dobili otkaze zbog nehigijene, Zam za primere u Laudi , Lufthansi, Cathay Pacificu, JALu itd., da su piloti dobili otkaze zbog bahatog ponasanja i nanosenja stete kompaniji, fizickim ostecivanjem oprema u cockpitu! A koliko nehigijena i javasluk u cockpitu mogu da uticu na bezbednost leta, mislim da je nepotrebno objasnjavati, posebno kada se dodje u emergency situacije!

Sa pojedinim nasim letacima sam radio u drugim kompanijama i neverovatna je promena u ponasanju…cockpit-i su bili kao apoteke!? Sve na svom mestu… bez prolivene kafe, sokova po kontrolnim panelima, bez cackalica, spenadli, mrvica, kikirikija, zaglavljenih i ulepljenih komandnih prekidaca, bez tragova prstiju po instrumentima ili CRT-ijima, bez pepela od cigareta po centralnoj konzoli i instro panelima, bez razbacanih manula-a i knjiga sa aviokartama, bez polomljenih boom setova i handmike-ova, ostecenih panela, bez polomljenih osiguraca zbog nabijenih torbi, svega i svacega uz panele sa istima itd, itd… Kao sto rekoh ni jednog trenutka ne dovodim u pitanje esnafski deo, smatram da su medju najboljim letacima ali ned’o Bog da u eventualnoj emergency situaciji mora da posegne za osigurac, a da pri tom mora da prvo rascisti sve ono sto je natrpano ispred panela sa istima…

Ako je cockpit radno mesto pilota, odakle se odlucuje o bezbednosti i zivotima putnika, koji je onda vas komentar imajuci u vidu gore navedeno?

Odgovori
Vl

Kao prvo sta to ima lose medju pilotima JAT-a? Vi ste napisali, citiram: " Ako ste JAT-ov pilot onda mi je jasno zasto ovakav ostar kontranapad.

" Da li je ovo dovoljan dokaz vase hipokrizije? Za pametnog jeste.

I da zadovoljim vasu hipokriziju, izvinite, radoznalost, nisam pilot JAT-a. Nisam cak ni na Balkanu. Vise od decenije.

Necu se upustati i detaljno piskaranje po vasim poluistinima. Samo jedan primer vase hipokrizije, citiram napisano 30. Oct:

" Ostecenja opreme u cockpitu , polivanjem kafom , sokovima, torbama i ostacima hranom samo su potvrda te bahatosti i nedostatku kucnog vaspitanja! Dovoljno je uci u cockpit aviona neke druge kompanije pa videti razliku. Ne bih ovoga puta o bezbednosti i troskovima odrzavanja kao posledicama ali znam primere da su zbog takvog ponasanja piloti u drugim kompanijama dobijali otkaze."

Kada ja trazim dokaz, vi i dalje koristite hipokriziju, citiram napisano 03 Nov: "

Nigde nisam ni napisao da su dobili otkaze zbog nehigijene, Znam za primere u Laudi , Lufthansi, Cathay Pacificu, JALu itd., da su piloti dobili otkaze zbog bahatog ponasanja i nanosenja stete kompaniji, fizickim ostecivanjem oprema u cockpitu! A koliko nehigijena i javasluk u cockpitu mogu da uticu na bezbednost leta, mislim da je nepotrebno objasnjavati, posebno kada se dodje u emergency situacije."

Postovani kolega da li vi pamtite sta pisete? Ako ne pamtite, da li citate sta ste napisali? Ako citate, da li mozete da se distancirate od hipokrizije?

Da pomognem, hipokrizija, prevedena na srpski, znaci dvolicnost.

I da unesem malo sveta koji vi prizivate kao najjaci dokaz primitivizma na Balkanu, predlazem da na netu pronadjete slicne slucajeve onom slucaju sa gear pin-ovima. Kada budete nasli da je pilot bilo gde u civilizovanom svetu odgovarao za zaboravljene pinove bez zastavice, ja cu biti prvi koji cu podrzati da se ista praksa primeni u srpskom vazduhoplovstvu.

Cinjenica je da se pin bez zastavice jako tesko uocava, ali je cinjenica i da je takav pin zabranjeno staviti na avion. Zakonom. S toga, ako pilot ne primeti isti, smatra se da je krivicno delo izvrsio onaj koje takav pin instalirao na avion.

O ostrascenosti necu ovaj put, jer je nema kod mene. A vama prepustam da svojom savesti odmerite sta je trac, a sta istina.

Na poslednje pitanje odgovaram jednostavno, ovakvim nastupom ne zasluzujete komentar. Malo vise kucnog vaspitanja i malo manje dvolicnosti bi mogli da uveliko promene moj odgovor.

I da ne zaboravim uzrok, povod i cinjenicu iza ovoe diskusije:

"A onaj materijal o optuzbama izmedju mehanicara i inzinjera nije rekla-kazala, vec preuzeto sa njihovog foruma. Cist copy-paste."

Odgovori
Gr

Kolega i dalje ne citate pazljivo ili ne zelite da vidite sta je napisano! U konkretnom slucaju zastavice su postojale! Vrlo dobro znam sta je dvolicnost. Vasa sklonost ka zameni teza me obeshrabruje da nastavim dalju prepisku!

Odgovori
Vl

Nemojte tako brzo da odustajete. Zar ne zelite da branite svoj stav?

Kazete da su postojale zastavice. Kako onda znate da odgovorno lice u slucaju nije pilot? DCV nigde ne navodi ko je odgovorno lice. Vi ste naveli da je u pitanju neko drugi, a ne pilot. Mozda niste u pravu.

A ko vrsi zamenu teze, ostavimo citaocima ovog sajta.

Odgovori
Gr

Vladimire, mnogo smarate naglasavanjem nebitnog! Mislim, bavite se mojim psiholoskim profilom, da li imam problem hipokrizije, patetike, senzacionalizma…

Ali da odgovorim; u cemu je bio problem da je i kolega pilot odradio svoj deo posla i skrenuo paznju na propust kolegi mehanicaru. Nebrojeno puta sam do sada odlazio na intervenciju tokom PFC-a zbog primedbi da XY sistem ne radi. I kada god sam uocio da ja posada zaboravila da ukljuci podsistem neophodan za funkcionisanje sistema na koji se odnosi primedba, samo sam im ljubazno skretao paznju na propust bez potrebe da mnogo filozofiram ili likujem…

Normalno to ne znaci da treba zatvarati oci nad situacijama koje mogu bitno da ugroze bezbednost. Moj moto je bolje sve resiti dok je avion zemlji i bolje da kasni koliko god treba, nego da ga pustim neispravnog, zbog moguceg izgubljenog slot-a…U tu svrhu navescu vam primer dok sam radio za drugu kompaniju, van Srbije, kada sam morao da prijavim kapetana(stranca) koji je na jutarnji let dosao "odvaljen" od alkohola dok su se kopilot i ostatak posade samo snebivali!?…Vi verovatno znate da se alko-test uglavnom sprovodi po random principu i verovatno se tako i "provukao", na moje cudjenje kako je uspeo. Ja sam ga molio da se puvuce sa aviona, sto je on odbijao uz opasku da moze to da odleti…na kraju mog neuspesnog "ubedjivanja" sam ga prijavio, jer nisam mogao da prihvatim cinjenicu da sam to znao, zatvorio oci i dozvolio da u takvom stanju sedne za komande aviona dok su svi ostali cutali! Avion je bio na zemlji dok nije dosao drugi kapetan.

Ne znam o kom sajtu se radi, posto stalno spominjete copy/paste sa "nekog sajta". Da li je to zvanicni sajt neke organizacije ili privatni projekat kao sto je i ovaj sajt? Dajte adresu!

Posto radim u navedenoj kompaniji, upoznat sam sa nekim od pomentuih primera iz odgovora DCV-a i u takvim situacijama trudim se da uvek ucim i na tudjim greskama… Gresaka je bilo i uvek ce ih biti, a cilj je da ih bude sto manje i bez posledica! Dovoljno je ponekad pogledati neke od serijala o avio katastrofama na Discovery-iju ili National Geographic-u radi podsecanja…

Svi mi u lancu radimo vrlo kompleksan, odgovoran i stresan posao!

Ovim Vladimire zavrsavam polemiku sa vama, posto u ovom smeru ne vodi nicemu, a "odvjec sam star za djecija prepucavanja"! Kao sto rekoste neka posetioci odluce ko je u pravu!
Pozdrav,
GRUNF

Odgovori
Ba

Jedno pitanje, gde se odlazu ti pinovi po njihovom uklanjanju? Cuo sam jednu pricu da se oni predaju kapetanu i da putuju sa avionom, u slucaju da dodje do toga da se mora obezbediti avion na nekoj drugoj destinaciji. Ako je to tacno, znaci da nije check-lista odradjena jer ih nije bilo u kokpitu.
Nisam letac, pa vas pitam jer vi ocigledno jeste.

Odgovori
Gr

Batman, ako mene pitate, ja sam mehanicar ali svejedno evo odgovora.

Na ATRu iza kopilota postoji fabricki postavljeno postolje gde se odlazu sva tri pina. Na B737-300/400/500 postoji posebna torbica u elektronskom odeljku gde se odlazu sva tri pina.
Mehanicar je tokom pretpoletnog ili tranzitnog pregleda duzan da ukloni sve spoljne zastitne poklopce, navlake, sigurnosne pinove stajnog trapa i tzv steering lock out pin u zavisnosti od tipa aviona.
Pilot je duzan da takodje verifikuje uklonjenost gore pomenutog tokom svog walk around pregleda koji je sastavni deo predpoletnog, Pinovi u odredjenim situacijama mogu da ostanu do pred sam start motora, a i tada je pilot duzan da konstatuje njihovo prisustvo i trazi objasnjenje za isto.

U bilo kom slucaju, na kraju predpoletnog pregleda, neposredno pre startovanja motora:

-posada ATRa je duzna da vizuelno konstatuje prisustvo sva tri sigurnosna pina stajnog trapa u postolju iza kopilota

-posada B737 je duzna da trazi potvrdu od mehanicara (ako je ista iz bilo kog razloga izostala) da su sva tri sigurnosna pina stajnog trapa uklonjena i na svom mestu ukljucujici i tzv steering lock out pin (to je pin kojim se deaktivira upravljanje nosnim tockom)

Ovo su generalna nacela shodno prema proizvodjacevim uputstvima i vazecim regulativama (koja su prihvacena u JAT AW) ali ista mogu da variraju u zavisnosti od kompanije do kompanije i tipa aviona ali nikako ispod proizvodjacevih uputstava i vazecih regulative.

U praksi cesto sve ovo biva drugacije, kao sto sam naveo u prethodnoj prepisci i zato odgovornost ne moze da se svali samo na jednu stranu jer kao sto vidite lanac je tako postavljen da postoji trostruka uzajmna kontrola.

Odgovori
Vl

Batman,

Pinovi se odlazu u cockpit-u. I to je set koji se uvek mora koristiti. Ako su ti pinovi bili zaboravljeni, onda je posada kriva, isto koliko i ground staff. Kao sto i svako stavljanje pinova iz avionskog seta mora biti upisano i avionski tech log. Bas zato da se izbegne greska posade, da pogleda pinove u cockpit-u, pa zakljuci da nema ugradjenih pinova. Da li je to uradjeno u ovom slucaju, ja ne znam i ne zelim da spekulisem.

Medjutim, iz prakse se pokazalo da zaboravljeni pinovi ili nisu set sa aviona ili su ti isti pinovi kojima su skinute zastavice, jer su ili iskrzane ili mrzi staff da se petlja sa njima, zastavicama. Pa kada se desi da isti pinovi ostanu na avionu, to je zato jer se sam pin, bez zastavice, jako tesko uocava. Zato i postoje zastavice.

Poenta cele price je da niko od nas ne zna tacno sta se desilo, ali neko od toga pravi razdor i dramu. DCV je lepo rekao da je pokrenuo postupak protiv odgovornog lica. Nigde ne pise da je u pitanju mehanicar ili pilot. Onda neko na osnovu te informacije pocne insinuacije.

Gde to vodi?

U polemiku koja za osnovu ima hipokriziju kod jedne strane i pokusaj da se objasni da nije samo djavo crn sa druge strane.

Odgovori
Vl

Samo malo pojasnjenje. Steering pin, nije pin koji se nalazi u setu pinova koji se nalaze u cockpit-u. To je poseban pin i nije deo avionske opreme.

Ako je procedura JAT-a da se set pinova na B 737 nalazi u EE odeljku, onda je to jako losa praksa.

Iz mog iskustva, a leteo sam za preko deset kompanija, na raznim varijantama B 737, do sada, pinovi su uvek u cocpit-u. Ili sa leve strane kod kapetana ili na zadnjem zidu centralnog pedestala. Tako je bilo i nekada u JAT-u kada sam ja u njemu radio.

Kako je danas u JAT-u, ne znam.

Odgovori
Vl

Za Grunfa,

odgovor na pitanje koji je sajt u pitanju, naci cete samo malo ispod ovod posta. A da pomognem, evo sta tamo pise.

"…Pred Vama je transkript dijaloga sa jednog od foruma (zatvorenog tipa) između mehaničara i inženjera pomenutog preduzeća…

Posto ste mehanicar siguran sam da znate koji je sajt u pitanju. Cak sta vise sam nego siguran u to.

Odgovori
Gr

Hajde da vam jos jednom odgovorim Vladimire!
Ako sam mehanicar i radnik pomenute kompanije to ne znaci da moram da znam za postojanje svih foruma ili privatnih sajtova, cak sta vise ne volim ih, niti imam vremena za njih.
Kao sto rekoh ranije ipak ste pilot JAT-ova skole, koje karakterise izrazena egocentricnost(po Vujakliji " Čovek koji je najlepši,najpametniji,najviši,i naravno,sve je to ON otkrio!!!"), za razliku od bivsih vojnih pilota ili stranaca sa kojima sam radio sirom sveta!
Za ovaj sajt sam saznao od prijatelja ljubitelja avijacije koji nema veze sa mojom kompanijom, a vezano za tekst o Tehnici u kome se spominje sporni forum. Posto vi znate da ja znam za njega , a ja znam da ne znam, molim vas prosvetlite me i pomozite mi da spoznam koji je sajt u pitanju, pa dajte adresu, posto preko Googla nisam uspeo…

Lokacija za odlaganje pinova je definisana na kraju uvek kompanijskom procedurom koja kao minimum mora da se nasloni na proizvodjacku (check liste iz FCOM) i vazecu regulativu. Praksa je da je u upotrebi samo jedan set pinova po avionu bas iz razloga bezbednosti, jer u suprotnom postoji veca mogucnost greske, bez obzira na notifikaciju u TLB. Ali dobro vi imate drugacija iskustva. Kod 737 classic praksa je da je steering pin zakacen za jedan od pinova i taj uvek ide na nosnu nogu, da bi se ujedno i deaktivirao steering, a vi kao pilot znate zasto je bitno da je deaktiviran. Jer mozda se desi da na aerodromu na koji sletite, napr zbog emergency situacije, zemljsko osoblje nema adekvatan pin bas za vas tip aviona, a avion mora da se prevuce sa jedne na drugu poziciju i onda eto problema!

Kod ATR-a postoji prekidac sa kapetanove strane za deaktivaciju steeringa, zbog niske nosne noge…tehnicka resenja variraju od tipa do tipa aviona.

Odgovori
Vl

Hvala na odgovoru. Ne morate vise da se trudite. Ipak na kraju svako pokaze svoje pravo lice, A vasa konstatacija o pilotima JAT-a i JAT-ove skole govori dovoljno da nista dalje ne morate da navodite.

Interesantno je ono vase prvo navodjenje vase profesionalnosti, koje me je ponukalo da pomenem neke karakteristike vaseg karaktera, ali ste ih sa ovom konstatacijom samo zacementirali.

Citiram vas:

" Kao sto rekoh ranije ipak ste pilot JAT-ova skole, koje karakterise izrazena egocentricnost(po Vujakliji ” Čovek koji je najlepši,najpametniji,najviši,i naravno,sve je to ON otkrio!!!”), za razliku od bivsih vojnih pilota ili stranaca sa kojima sam radio sirom sveta!"

Sreca da vi niste merodavni da donosite sud o pilotima JAT-a. Bivsim i sadasnjim.

Smatram da u demokratiji svako ima pravo na svoje misljenje. Vase slobodno zadrzite za sebe, kao i mrznju prema pilotskom pozivu.

Odgovori
Gr

Prestanite da se ponasate kao uvredjeno dete, a ako ste se prepoznali to ja vas problem.

Prestanite sa zamenom teza i puturanjem necega sto nisam rekao. Da podsetim ni jednog trenutka nisam rekao nista o profesionalnim kvalitetima, cak sta vise rekao sam da su medju najboljima u svetu. Vase proizvoljnosti o mrznji prema pilotskom pozivu necu komentarisati, posto sam i sam sportski pilot!

Ali i dalje stoji MOJA kvalifikacija o egocentricnosti, razmazenosti i bahatosti VECINE JAT-ovih pilota. Uosatalom vasi komentari su i potvrda mojih zapazanja!

I molim vas da mi konacno date adresu spornog foruma!

Istu molbu upucujem i uredniku ovog sajta!

Odgovori
Vl

Za nekoga koje vec vise puta rekao da nece vise da odgovara, ovo je zaista stav za postovati.

Forum nije sporan. Cak sta vise, uopste nije sporan.

Sve ostalo oko vas je sporno.

Cuvajte zivce, treba ce vam u starosti.

Odgovori
dj

U cirkusu majmun vozi bicikl ali mu covek priprema isti taj bicikl i stavlja lanac oko vrata Vladimire!!!

Odgovori
Du

Na žalost, po priči ljudi koji rade u JATu, stekao sam utisak da je Grunf u pravu. Vladimir postiže upravo suprotan efekat od onog koji želi da ostavi, i naravno, dokazuje ono što želi da porekne.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Zoran Vukosavljević Zahvaljujem za dopunu, da , i jesam procitao da te interkontinentalne ICBM rakete dostizu 19-20 maha jos od kad su izmisljene 1960-ih.

05. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@aladinPogledajte geografsku kartu - Izrael je veoma daleko od Irana, a izmedju Izraela i Iraka ima jos drzava. U teoriji bi F-35 mogao da proleti neopazeno kroz vazdusni prostor tih drzava, ali nema dovoljan domet i da se vrati, bez dopune u vazduhu. F-35, ako nema zastitu lovaca, umesto bombi mora nositi i V-V rakete…

05. Oct 2024.Pogledaj

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

>> Eksplozivna punjenja su mala Kod Fattah 1 u relativno mali 2. stepen, odnosno projektil, potrebno je spakovati gorivo, motor i toplotni stit. Utoliko manje mesta ostaje za eksplozivno punjenje. Ako je tom raketom uopste dejstvovano, jer zasto bi u ovakvoj akciji upotrebio (i tako obelodanio) najbolje sto imas u arsenalu...

05. Oct 2024.Pogledaj

Niko na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Kazu Izrael najboji u ovom ili onom... pa dobro zasto ona jos 4 drzave im pomazu protiv Irana? Ispade Iran daleko bolji zato su potrebna 4 brata da im pomognu...

05. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miraž Postovani, od Iranskog napada na Izrael proslo je vise dana. Tvrdi se kako je udar Irana Izrael naneo veliku stetu Izraelu, u isto vreme osudjuju Izraelske vazdusne udare po Libanu, Gazi i Siriji. Logicki problem; ako je naneta navodna "velika steta", kakvim avionima, sa kojih aerodroma, Izrale nastavlja vazdusne udare? Jedno sa drugim ne…

05. Oct 2024.Pogledaj