Analize trenutne situacije u avio-kompaniji „JAT Airways“ kreću se od razapinjanja aktuelnog operativnog rukovodstva na čelu sa generalnim direktorom do kritika na račun vlade kao odgovorne za podršku bilo kojoj smislenijoj strategiji.
Najviše možda ipak znaju zaposleni, osobe upućene u funkcionisanje ovog javnog preduzeća i insajderi koji su se u predhodne dve nedelje javljali putem komentara na internet portalima dnevnih novina.
Ovo su najzanimljiviji komentari:
=======================================================================
Poznanik koji radi kao pilot JATa, veceras na kafi nam rece da su im povecali plate…e svasta, a nemaju za vodu
(x, 26. novembar 2010 02:14)
=======================================================================
@Ja nisam Jat-ov pilot „Dakle, na 14 aviona, Jat ima 127 pilota, odnosno 9 po avionu! Samo pilota! A gde su kopiloti! Ne smem ni da pomislim koliko ima ostalog letačkog osoblja (perseri/-ke, stjuarti/-dese). Da ne pominjem zamrznute statuse (lete za druge kompanije, tamo primaju platu, a plaća ih i Jat…)“
Ovo je mesto za komentare, ali cu Vam ipak odgovoriti, da bi ste nesto naucili.
Pilote cine kapetan i prvi oficir, ili po naski – kapetan i kopilot, te cifra od 172 pilota znaci i kapetana i kopilota, odnosno 10 ljudi (5 posada) po avionu sto je svetski standard za redovne prevozioce.
Zamrznutih statusa ima, ljudi se vode na neplacenom i u zemlji ne ostvaruju nikakva prava (cak nemaju prava ni na povlastenu kartu nakon cetvrt veka u kompaniji), kako po pitanju zdravstvenog tako i penzionog osiguranja.
=======================================================================
Dakle, u malicioznosti ste puni dezinformacija.
Vazduhoplovstvo je mnogo ozbiljnije nego sto obican posmatrac misli.
(Ja sam Jat-ov pilot, 24. septembar 2010 19:24)
=======================================================================
I ovo nije sponzorisan komentar…
U zivotu ne bih pristao da poziram pred kamerama za ovako promasenu reklamnu kampanju. Zna se kako se putnici privlace da bi leteli aviokompanijom.
Ali, koliko malicioznih komentara i svodjenja u prosek… Svi radnici su isti, piloti, soferi… Zasto isticati jednu profesiju? Gde postoje parametri po kojima smo vrednovani tako kako jesmo?
Mala grupa ljudi za jednu zemlju kojoj je omoguceno da upravljaju uredjajem vrednim nekoliko propalih Srpskih fabrika, i kojima su date u ruke zivoti 150 putnika. Njima, i samo njima! Vas, Vase dece, prijatelja, poznanika i rodjaka.
Mala grupa ljudi priznata od famoznog Ryana na zapadu, preko Turkish Airlines, i Emirates na Srednjem Istoku, do Singapore Airlines na Istoku, to je nasa licna karta. Nas tim koji igra u najvisoj ligi sveta, isto kao i nasi kosarkasi, teniseri, glumci i kardiohirurzi – pa zasto ne bi bili pomenuti i u ovakvom kontekstu?
I ne, nisam dete pilota kao ni onih 20tak mojih klasica, tu smo gde jesmo jer smo grizli i grebali za mesto pilota, a svi luzeri koji nisu prosli u Vrscu, verovatno nisu ni zasluzili, pa se sada lece na komentarima, to im je jedino preostalo…
(Ja sam Jat-ov pilot, 24. septembar 2010 12:37)
=======================================================================
Molio bih onoga ko god bude citao ovaj komentar da ga cita SPORO posto radim u JAT Tehnici, a mi smo izuzetno spori..Ponovicu od prilike slicno kao sto su navele kolege ispod, cisto da se zna ko laze.. Dakle na radovima u hangarima JAT Tehnike su Atr avioni reg. oznaka ALO koji sluzi za kupusanje ne bi li ALN, koji je lezao skoro dve godine zbog nedostatka delova bio kompletiran. Onda imamo B737 reg. oznake ANF koji bleji na stajanci jer je naleteo sate i ceka ciklicni. Tu je i ANJ koji je u zavrsnoj fazi ciklicnog pregleda, ali – hm..prokleta Lufthansa nece da vrati motore i sada sta da radimo? Pa nista, raskupusacemo ANF ne bi li ovaj otisao u saobracaj..OKP JAT-a je pokusao da utanaci da ANF izadje is saobracaja u trenutku kada ANJ udje, pa da se ne oseti da je jedan avion van flote. Medjutim, opet prokleta Lufthansa Technic pomrsi konce i ne da motore koji nisu placeni. Onda imamo AON koji ne zna se sta ceka, da li radove o trosku JATa da ga upicanimo pa da ga saljemo vlasniku ili..ma ko to zna..A naravno tu je i tuga JATa – avion ANH zaboravljen od svih, koji na klocnama lezi vec 4 godine i na njemu nema sta vise da se skine. I dobrooo..to jeste 6 aviona, kako gdin direktor JATa kaze. Ni jedan nije tu zbog sporosti ili bilo cega vezanog za Tehniku. Jedino sto smetaju i zauzimaju skup prostor u hangarima. Delovi se ne kupuju, i ne znam stvarno kako misle da avioni udju u saobracaj. Tako da sam licno pogodjen **** koje je doticni izgovorio. Duzan je i *** JAT Tehnici i naravno da ce dati sve od sebe da sve svali na onoga ko glumi carobnjaka da bi mu svi avioni bili bezbedni. Umesto da nas *** ljubi sto ni od cega pravimo nesto, sto svako jutro na gejtovima ima ispravne avione on nas pljuje.. Naravno, odlazis pa ne znas sta ces. Ali se ne brinem ja za tebe..bices ti vec predstavnik JATa u Dubaiju ili negde drugde, ali gladan neces ostati!!!
(Pex, 27. novembar 2010 18:17)
=======================================================================
Ja ne podržavam ovu garnituru, al mi je sumnjivo što sad kad je JAT dobio lepe pare, hoce da smene direktora! Liči mi kao da on ne želi da pare trasira u stranačke kase pa se sad traži neko poslušan da to i obavi.
Svu gospodu iz Tehnike želim da podsetim da kad im je JAT dugovao pare oni nisu imali za plate, pa toliko o tim njihovim SJAJNIM poslovima sa stranim kompanijama. Takođe mislim da pošto im avioni u hangarima dan pre nego što treba da se vrate u saobracaj, baš SLUČAJNO padaju sa dizalice, oni ne treba da komentarišu vesti o JAT-u.
(muka mi je od svih stručnjaka, 27. novembar 2010 19:55)
=======================================================================
mam frozen atpl, leteo bih za dzaba, ali znam da i za dzaba ne mogu da privirim u veliki JAT, koji ce zavrsiti kako ce zavrsiti, jer se sve radilo preko veze i ispod stola.
Email poznat redakciji.
(Frozen_ATPL_holder, 26. novembar 2010 19:30)
=======================================================================
Ima i drugih krivaca: njegov zamenik, izvrsni direktori, direktori direkcija. U jednom trenutku pojavice se kao „oslobodioci“, ali sada cute i primaju plate. Izvrsni direktor Capt Krstic nicice pada na kolena neznalicama iz marketinga, tera pilote da se slikaju za bilborde… Ko se nije suprotstavio, znaci usetvovao je u prljavim rabotama. A tu si i drugi sluzbenici. Sta radi vazduhoplovni pravnik Ana Vukobrat u Dubaiju sada? Sto svoj posao nije radile pre, iz Beograda? Postoje mailove, ovo je 21.vek. Sta je Radosavljevic radio u Londonu? Sta su zamenik i PR radili u Rimu? Kakvu korist JAT ima od toga? A struja i voda na cekanju. Tako se leti –ali samo na dno.
(JAT Kopilot B737, 26. novembar 2010 17:41)
=======================================================================
Menadzment misli da je povecanjem pilotskih plata kupio mir, ali nije. Povecanje jeste iz kredita, potvrdjeno je nasem predsedniku sindikata capt. Divicu koji je pre par dana dao ostavku. Tacno je da je trazeno iseljenje Operativnog centra, ali je menadzment pod pritiskom odustao. Znamo da uskoro necemo imati koga da vozimo u avionima. Pre svega mislim na prodaju karata u postama. Ovaj menadzment ce javnost uskoro iznenaditi sa jos jednim vidom prodaje karata, mobilnom prodajom. Mi letaci smo u pocetku mislili da se radi o sali. Svako ko se profesionalno suprotstavi direktoru, od sluzbenika do predstavnika u inostranstvu, odmah biva prebacen u “F” odeljenje kako ga zovu oni koji su ga i osmislili. Povecanje nije zamazalo oci letacima jer sa ovakvom patentnom prodajom koju ne prepoznaje nijedna aviokompanija i najavljenom skupljom tarifnom politikom JAT-a od Nove Godine, upravo ce se potvrditi vas naslov – da JAT leti na dno.
(Kapetan, 26. novembar 2010 10:49)
=======================================================================
E bas sam ljut!!!! Kako doticni gospodin kaze,Jat tehnika sporo radi pa im on onda ne placa.Strasno koliko lazi u samo jednoj recenici.Naime,radove planira OKP (Odeljenje kontinualne plovidbe) koja je u sastavu Jat Airwaysa,delovi se nabavljaju tako sto se u hangar uteraju dva aviona,jedan sluzi za delove a drugi se kompletira i obavljaju cikllicni pregledi.Raskupusani avion sada ceka sledeci koji ulazi na radove da se sa njega skidaju delovi…..itd.Sto se tice i aviona ANJ on je bio zavrsen i pre roka,ali nema motora za koje se ceka da ih doticni plati Lufthanzi ( po tri puta vecoj ceni nego da su servisirani u Tehnici)pa tek onda da budu ugradjeni kada stignu u Beograd.U medjuvremenu na radove je usao ANF sa koga se skidaju motori za ANJ,slicno je i sa ATR-ovima ALO je na pregledu i „samo “ se cekaju delovi.Na svako pitanje oko kupovine delova doticna sluzba se nasmeje i nagovesti da je lako raditi sa njima,ali ajde cik popravite ga bez delova.Da njegova izreka nije tacna govore mnogi avioni trecih lica koji se servisiraju u hangarima Tehnike i izlaze sa remonta i pre rokova i bez primedbi. Verovatno mu i voda sporo curi pa je ne placa,verovatno ima i pad napona pa neplaca struju,sigurno i da ima spore pilote pa im ne placa dnevnice,a verovatno su mu istjuardese spore pa im duguje dnevnice od juna meseca.Platna lista koju radnici dobijaju je papir na kojem nista ne moze da se vidi od placenih doprinosa.Pilotima dize platu za 25% (start za sedenje kod kuce oko 320.000) dinara.Formira svoju tehnicku operativu sa 10 mehanicara i 5 sefova smena uz 10 inzenjera,samo da ne placa odrzavanje.Ukinuo je skolski centar Jat Airwaysa samo da ga pregradi gipsanim zidovima i u njega preseli zgradu iz Bulevara Umetnosti gde ce ljudi sedeti jedno drugom u krilu…..itd.Gospodinu su sirom otvorili vrata za nameru koja je jasna dezavuisati i degradirati kompaniju i za veliku provoziju prodati je za male pare.Pri tom da u aviobiznisu nema para ne bi se u Jat gurao strucnjak za strucnjakom,ali samo po partijskoj liniji,jer pravi avioznalac jos od pokojnog Petrovica,ili Miljenka Zreleca nije davno boravio u kabinetu direktora.
(jatovac, 27. novembar 2010 17:04)
=======================================================================
Ne volim JAT jer nisu objavili konkurs za stjuardese. Samo su se odjednom pojavile. Prtepostavljam i kako su primljene. Tako da mi ostali koji zelimo da radimo kao stjuardese/stjuardi, ne mozemo to u svojoj zemlji. Sramota.
(hm?, 23. septembar 2010 23:24)
=======================================================================
„Politika“ je udarila u sred srede, i svaka cast. Ipak, moram da dodam da je istina daleko crnja. Jat nije dotakao dno, otisao je ispod dna. Preostalo je jos samo da se podigne spomenik. Dugogodisnji sam sluzbenik u JAT-u kroz cije ruke prolaze svakojaka resenja. Srce mi se cepa kada vidim da ovaj menadzment visoko-obrazovanim ljudima i strucnjacima dodeljuje radna mesta koje pokriva srednja skolska sprema, dok srednjoskolce nagradjuje visokim platama predvidjenim za fakultetlije. Da ne govorim i prijateljskim i kumovskim postavljenjima, to vise nije metod ni u najgoroj kafani na Ibarskoj magistrali. No, budimo iskreni. JAT kao nacionalna kompanija ogledalo je aktuelne vlasti. Sta jos reci?
(JAT Administracija, 26. novembar 2010 10:21)
=======================================================================
Dug Jat tehnici, za održavanje aviona, međutim još neće biti vraćen. „Danas imamo šest aviona u hangaru u floti od 14 letelica. Da li je to normalno? Potpuno je prirodno da se kasni u otplati onima koji tako servisiraju avione. Oni su spori i onda sporo dobijaju novac“, naglašava Radovanović.
Na radovima su ATR ALO,ALN i cekaju se delovi,ALP ima dvodnevni pregled i u saobracaj ulazi 28.11. Od aviona Boeing 737-300…..AON ceka povratak vlasniku,sto je jos jedna pobeda direktora Jata,radice se veliki pregled o trosku Jata pa se takav vraca vlasniku,a on naravno nece platiti nikom nista.ANH je trajno otpisan posto mu je sluzio za komadanje i skidanje delova. ANJ je zavrsen i ceka motore koje su poslali u Lufthanzu,samo ih nije platio pa ce motori doci jednog dana,ANF je na ciklicnom pregledu i sa njega ce se verovatno skinuti motori za ANJ kako bi se kupilo na vremenu.Napominjem da radove na avionima planira Odeljenje kontinualne plovidbe Jat Airwaysa a rokovi za zavrsetak radova iskljucivo zavise od obima posla i prispeca rezervnih delova.Posto duzniku niko ne isporucuje neplaceno onda se i radovi prolongiraju.A pare? Pare nisu problem,njih nema jer se placa i kurta i murta za sporedne poslove.Jedino mi nije jasno kako neko ko ima jakuzzi u salonu nije platio vodu ili ce se tamo kupati u necem drugom a mehurice ce praviti zaposleni,naravno volonterski
(jatovac, 27. novembar 2010 17:11)
=======================================================================
kada su pre dvadesetak godina bila odobrena sredstva za kupovinu novih aviona ili revitalizacij postojecih,sindikat pilota ,ciji je predsednik tada bio clan vladajuce stranke ,donese odluku da se bace pare na vec tada stare avione tipa DC-9.od tada pocinje propast Jat-a.Dalje necu da komentarisem,posto vec dve godine radim u inostranstvu
Da podsetim koji grobari su ucestvovali u sahrani JAT-a i civilne avijacije u Srbiji.Pre svega politicari,policija koja je za sve znala,pa zatim savetnici politicara,ljudi iz profesije bliske vlasti i policiji, pilotske,inzenjerske, mehanicarske i komercijalne.Aerodrom Nikola Tesla ce uci u istoriju kao najvece groblje u istoriji civilne avijacije u Evropi.Devedesetih godina je rashodovano 17 aviona, DC-9-30,i B-727-200,jer posle cuvene konzervacije svi su dobro korodirali da se vise nije isplatilo bilo kakvo ulaganje u takve avione.Prodati su otpadima na kilo umesto negde u Africi.A obecavavane su zaposlenima kule i gradove.Ugradnja HACH Kit opreme na motore,novu navigacionu opremu…
Tada je spaseno 9 aviona B-737-300 i 3 aviona ATR-72.Sada je djavo dosao i po njih.Jer ocigledno da nema rezervnih delova i motora,pa se delovi skidaju sa jednog i stavljaju na drugi avion koji jos ima plovidbenost.Prave se od tri aviona dva…To se vise neradi ni u Africi.Narodna poslovica kaze da „da ptice umiru pevajuci“,ali celicne ptice umiru 20 godina na aerodromu Nikola Tesla i to u potpunoj tisini.
(Pavle Karajovic, 27. novembar 2010 21:49)
=======================================================================
Letacki poslovi [neregisrovani]
(27. 11. 2010, 13:43:52)
A babica je genije. Kada JAT-om letite u HAmburg obavezno svratite u akvarijuma Sea Life da vidite mnostvo recnog sveta!Rece ona i dobi 150000 RSD. A marketing strucnjaci Nevena Belic i Aleksandra Tatarac obaveze preusmeravaju na agencije. Toliko znaju – kao dispeceri. A da ne pricam o Exitu u avionu – bilo me je sramota da sam pilot JAT-a. Pitaio sam se da li sa nama leti grupa narkomana.O angazmanima pilota i stjuardesa za bilbotrde, potpisivanje da nece traziti pare za slikanje, ucene…ma svasta. Pre toga plata je bila na tom mestu A mar
=======================================================================
JAT je godinama bio sigurna kuca za pojedine pilote.Kada im je isticao ugovor sa stranim kompanijama,vracali su se u bazu,da prezime odrze aktivnu dozvolu do novog inostranog ugovora.Ko nije bio blizak vlasti, kafickim i policiskim krugovima nije imao tu zastitu.I pri pomisli da ode po istom principu,dobijao bi otkaz.Takvo ponasanje i zastita pojedinaca traje od 1992g.Tada su poceli su da se zanemaruju interesi JAT-a,i traju do danas.
Inostrane kompanije,zaposljavaju potreban broj posada,koje rade maksimalam broj sati u punoj letnjoj sezoni.A u zimskom periodu visak posada ide kuci,pa ako su se dobro pokazali pozvace ih naprolece.Netreba ni naglasavati da na nesigurnost takvog posla utice svetska kriza,teroristicki napadi poput 11 septembra.U sigurnoj kuci toga nema.Drzava Srbija sve to pokriva.
(Pavle Karajovic, 26. novembar 2010 12:39)
=======================================================================
Upravni odbor?
Pa tu su tek veliki strucnjaci.Sve bivsi direktori JATa koji su pokazali koliko znaju.Da smene jedinog direktora,do sada,koji je pokusao da nesto uradi pozitivno za JAT.
Medjutim partijski lobi je pobedio razum.Na 9 JATovih aviona ima 40 predstavnistava sa predstavnicima iz Beograda koji imaju vece plate od ambasadora,zatim sekretarice, zamenici,station manageri itd….
Skoro kao Lufthansa koja ima preko 300 aviona.Ovaj direktor je pokusao to da ukine da smanji troskove medjutim dobice ostavku jer partijski kadrovi moraju biti nedodirljivi bez obzira na posledice.Moguce je da i kada ukinu JAT ostave i jos prosire predstavnistva po svetu da sire trziste.
Sva hajka na sadasnji menadzment je zbog pokusaja direktora da smanji broj zaposlenih u administraciji.Ali hvala bogu ima dovoljno „pametnih“ moralno politicki podobnih kandidata u DSu koji jedva cekaju da dodju na mesto gen direktora JATa i da nastave da rade za dobrobit sebe i svoje partije.
Kao prvo Jat zadnjih 20 gogina nije dobio ni jedan evro ili dinar iz drzavne kase tj poreskih obveznika.Gubitak prikazan od 13 miliona evra za proslu godinu objavljen u novinama nije placen iz drzavne kase vec sa kasnjenjem poveriocima u roku od 3 meseca iz JATovog tekuceg poslovanja.Niko od duznika nije ostao bez svojih para bez i jednog evra drzave koja je vlasnik.Prvi put drzava je odresila kesu tj dala je garancije na kredit koji bi trebalo da vrati JAT a ne drzava.Prihodi JATa su i danas veci od rashoda ali svaki gazda uzima koliko mu se hoce.Usput vlasnik tj Vlada Srbije postavlja direktore i upravni odbor tako da bi ona trebala da snosi odgovornost za poslovanje kompanije.Cinjenica je da je otpustanje nepopularno ali da li je JATU potrebno sluzbenika kao da ima 35 aviona a ne 9-10,da li je potrebno imati predstavnistvo u svkom selu Evrope i sveta kao da je jedna od najjacih kompanija u Evropi.Da li trebaju predstavnistva u New Yorku,Torontu,Washingtonu itd kad se zna da tamo ne lete od 1992 godine.Ali gde bi se zposlili kadrovi politickih stranaka za dobre plate.Sto se tice pilota,pola ih je vec otislo sto se za broj u komercijai nije desilo vec je broj uvecan.Pilotima su ovo leto bili zabranjeni godisnji odmori da bi saobrcaj opstao.Niko ne pita vladu sto kredit o kome su pisale sve novine u decembru prosle godine nije odobren do utorka ove godine.Na ime tog kredita koji ce vracati JAT treba da se kupe 2 nova aviona,da se revitalizuju stari i digne kompanija na noge.Menadzment JATA je pokrenuo revitalizaciju ali para od banaka nije dobio,Lufthansu i ostale poverioce ne interesuje sto vlada i drzava ne rade svoj posao vec traze pare.Jat je od svojih priliva finanasirao 80% tog duga na ustrb svojih zaposlenih.Definitivno drzava radi sta hoce nikom ne podnosi racune i sahranjuje sve sto moze da bi ona prezivela.Toliko o JATu inace plate pilota prikazuje kako ko hoce ne prikazujuci da li su to neto ili bruto.Poznato je da je neto plata manja za 28% od bruto.Na kraju izgleda da ce JAT da zavrsi kao 90% kompanija ove drzave da bi ona prezivela sa svom svojom administracijom.
(Dragan, 26. novembar 2010 17:57)
=======================================================================
„Jat ervejz“ će godinu završiti za dugom od 23 miliona evra i 1,1 milion prevezenih putnika. Prosečna popunjenost kabine putnicima ove godine je bila 60,7 odsto zbog čega se najavljuje i izmena nekih linija letenja.
Veliki strucnjak je zaboravio da u dug,citaj bulu,uracuna i novi kredit od tricavih 51,4 miliona evra,da kaze i da popunjenost aviona pada samo zato sto je vremena poletanja za pravce u kojima se hvataju tranziti promenio tako da se to nikom zivom ne uklapa,pa ljudi za svoje pare traze bolje kombinacije.(plasi me da je i ovo sa namerom).Uvodi se takozvana „kockarska „linija za Portoroz pa se zarad nje promenilo i vreme letenja za Ljubljanu.Stutgart i Berlin i Frankfurt polaze u kasnim popodnevnim satima tako da su putnici prinudjeni na nocenje i cekanje jutarnjih konekcija.I T D. Pilotima se ne moraju povecavati plate kad god se pozale da je njihovom stomaku malo,skolovani su o trosku drzave pa je samp potrebno napraviti odluku da ukoliko zele uhlebljenje u drugim svetskim kompanijama prvo neka vrate ono sto je u njih iz drzavnih para ulozeno a to je oko 100.000 evra po coveku,plus troskovi skolovanje istog takvog kadra potrebnog za zamenu.Ako pomenemo tome i odluke DCV da se pojedinim kompanijama dozvoli letenje pre redovnih zakupljenih slotova Jat Airwaysa onda dolazimo do toga da se sve radi sa namerom,a zamislite direktor DCV je bivsi direktor Jat-a,i gde god se osvrnete samo sjasi Kurta da uzjasi Murta a sve po ledjima radnika i naroda,ali sta je narod do obicna marva????
(jatovac, 27. novembar 2010 17:23)
=======================================================================
Kao i obicno kad doticne novine pisu o JATu clanak je krajnje tendeciozan. Izvor iz JATa ili ne postoji ili ne zna nista o poslovanju aviokompanije.
Lazno objavljivanje plate pilota je za krivicnu prijavu.
Racunica da je sto pilota visak je smesna. Jat u 2011 godini ce leteti sa 15 aviona. Potrebno je 5,5 posada po avionu sto je 165 pilota a trenutno radi 158.
Tukish je zainteresovan za Jat samo zbog pilota jel ce im u sledece tri godine nedostajati oko 800 pilota.
Nazalost tamo nece biti mesta za strucnjake kao sto je ovaj izvor iz Jata.
(posmatrac iz jata, 26. novembar 2010 07:23)
=======================================================================
Marketing je samo jedan od problema, ima tu jos mnooooogo materijala za rad istraznih organa…. Npr protivzakonito menjanje statuta kompanije koja je zatvoreno akcionarsko drustvo u vecinskom vlasnistvu drzave a ne javno preduzece, pri cemu je prekrsen zakon o privrednim drustvima jer je tim novim statutom generalni direktor sebe proglasio organom upravljanja kako bi sa svojom omiljenom HR direktoricom sacinio novu sistematizaciju u kojoj na rukovodecim mestima mogu biti zaposleni sa srednjom strucnom spremom. Inspekciji rada je to nekoliko puta prijavljivano, dolazili su i odlazili ali niko nije odgovarao niti je nesto promenjeno. Takodje gomila obuka i nabavki od strane strucnjaka za IT, direktora takodje srednjoskolca Dovijanica,za koje su date stotine hiljada eura dok npr Jat Keteringu nije uplacivano od juna meseca i tamo ljudi rade bez plate vec sest meseci. Takodje nezakonita nabavka 200 lap topova za formiranje nezakonitog F odeljenja u komercijali kako bi se ljudi oterali na ulice da nezakonito prodaju avio karte sa paragon blokovima i bez pristupa rezervacionom sistemu. Pa onda osiguranje flote gde je gd uz pomoc proverenog mesetara cuvene Emilije, uspeo da osteti kompaniju za oko pola miliona eura i td itd itd itd. A posebna poslastica je da su na svim racunima u bankama po svetu preko kojih Jat posluje i preko kojih se odvija platni promet, jedini ovlasceni za raspolaganjem novcem, upravo Radovanovic i njegov srednjoskolac vatrogasac Pera Damnjanovic koji uporedo drzi privatnu firmu za knjigovodstvo. A tek da krene prica o Srecku Andjelkovskom, expertu iz Surcina koji je angazovan da bude direktor Jatovog preduzeca u Makedoniji, Aeromak-a, svi bi umirali od smeha jer je Srecko Sojic mala beba od njega. Na svu srecu bio je odmah razotkriven pa su ga sklonili ali materijala ima sasvim dovoljno za krivicnu odgovornost jer je covek za tri meseca potrosio u Skoplju oko 50.000 eura na kafane, fiktivne ugovore, laptopove i plate svojim rodjacima iz Tetova (7) koje je odmah primio na posao i dao im titule raznih direktora. To je samo bio jedan od bisera velikog strucnjaka iz UO Palanackog kiseljaka, Srdjana Radovanovica. Na kraju krajeva, njega je doveo u Jat licno Sasa Vukadinovic i zato je covek dugo mogao da radi sta je hteo bez kontrole od strane Vlade.
(partizan, 5. decembar 2010 20:05)
=======================================================================
Odnos plata 1:5 za ista radna mesta i istu odgovornost.
Pojedinci primaju pet puta vecu platu cak kad su na odmoru, bolovanju…mozda rade od kuce na novim laptopovima.Cemu uostalom stimulacija (po ugovoru o radu to je nadoknada za posebna zalaganja na radu)ili kako nazvati tu cifricu u firmi koja je sve, samo ne profitabila.Stimulaciju moze odobriti samo doticni gdin koji se pita, pa zasto da ga smene, pa njegova ekipa radi cak i prekovremeno….
(Jat Igor, 3. decembar 2010 01:40)
=======================================================================
Vec treci dan plasirate definformacije koje Radovanovic i njegov tim sastavlja u cilju da zaplasi revoltirane radnike koji ce na kraju da ga sve sa babicom, drugom iz vrtica Damnjanovicem, Ognjenovicem i ostalim poltronima izbace iz kompanije i da im zabrane ulaz.
Pogledajte pisanja drugih i vidjecete koliko je nas ogorcenih koji ove apele upucujemo na sve moguce relevantne adrese i ovim vasim podvalama, otvorenim pismima necete moci uticati na konacnu odluku a to je da vas smjene.
Vjerujem u ispravnu odluku UO i nadam se da ce u utorak Vlada konacno staviti tacku na ovu pricu. Plasirajte nam jos neku nebulozu da se nasmijemo jer ste na odmoru i imate vremena na pretek da razmisljate.
(Ilija CG, 5. decembar 2010 17:45)
=======================================================================
Culi ste za porodicni marketing? Ciji su bilbordi?Cija je marketinska agencija?Kako ste smanjili troskove u svemu a dugujete svima?Jel to znaci kada nikom nista ne platite da su vam troskovi stvarno manji? kada uzmete kredit od 51,4 miliona evra kako ste onda u buli samo procenjenih 25????Matematika je kod vas egzaktna nauka,kao sto egzaktnim postavljate i letenje aviona samo samih od sebe,jer ne kupujete rezervne delove,dugujete za iste,motori vam leze po svetu a ne vise okaceni o krila,imate rastur strucnih kadrova ali ste se okruzili dupeliscima koji o aviobiznisu znaju koliko i vi.Nego posto mangulica ovih dana u Surcinu?mozda vam ta sfera bolje pristaje,samo ne zaboravite to sto Jat polece iz Surcina ne znaci da je na svinokolju i da vam ga je tata ostavio u amanet.
Sta se vidi iz vaseg platnog listica?Verovatno isto sto i iz fingiranog finansijkog izvestaja?Koliko ljudi zna sta je zaradilo ,koliko je zaradilo i na koji nacin citajuci svoj listic?Kada cete isplatiti dugove zaposlenima u svojoj firmi?
(jatovac, 5. decembar 2010 06:34)
=======================================================================
@Nije nego
20000 evra mesecno se daje Spajicu (po ugovoru+dodatne usluge koje se knjize na svakih nekoliko dana). Ogromne plate novim PR i marketing ekspertima koji su dovedeni u JAT nakon sto je direktor proterao stare radnike i koji su ove poslove obavljali za mnimalne plate. Bilbordi. Iznamljivanje agencija za snimanje bilborda. Oglasi. Reklame po medijima. PR tekstovi. Svakodnevno citanje reda voznje na vise televizija. Izdaci za stajling devojke koja cita. Iznajmljivanje studija (i to cijeg?)za snimanje istih. Najam agencije za zakup oglasnog prostora. Podmicivanje urednika pojedinih medija. I tako dalje… Koliko to iznosi na godisnjem nivou?
(Odgovor, 2. decembar 2010 09:26)
=======================================================================
Goodrich System 30.11.2010 08:42:18
Nije nikakvo cudo sto je Radovanovic kadar organa reda i gonjenja. Kapetani-instruktori, takodje su regrutovani iz ovih redova (kerovodje), a i trenutna postavljena garnitura u letackoj Delatnosti su Sluzbini ljudi. Kako bi inace, napustali kompaniju, i vracali se kada hoce, i to direktno na rukovodeca mesta. A, i da li bi bili tu gde jesu da nije ovako? A, u vezi direktora…. Da li ce bilo ko da odgovara? Tesko!
Neverovatno kako čovek koji ne zna ništa o avijaciji ima mogućnost da plasira informacije po medijima, a pri tome niko ga ne demantuje, što je još tužnije.Pa naravno da Vam avioni „leže“ u hangarima, ali ne zato što se sporo ili nestručno održavaju, nego zato što ne kupujete delove za flotu.Pokušajte da ostavite avione kod Lufthanze,nemojte da kupujete delove, pa da vidite koliko će Vas to koštati.Ono što mehaničari i Jat-tehnika rade za Vas ima veze sa ljubavlju prema avijaciji i JAT-u, inače bi leteli, ali malo sutra.Da je ljubav u pitanju možete i sami da zaključite.Kako to izgleda kada ne plaćate vidi se u slučaju sa motorima kod Lufthanze.Zaista sam razočaran komentarima o održavanju flote.
(Dragan Cvetkovic, 29. novembar 2010 14:35)
=======================================================================
Ovog direktora ne samo da treba smeniti već i obaviti istražne radnje. Ne vidi se niti jedna dobra njegova odluka počev od prodaje poslovne zgrade budzašto a i dan danas se nisu iselili, kupovina oktavija za sve šefove i šefiće umesto da kupi rezervne delove da podigne flotu, slanje 4 avio motora na opravku u inostranstvo koja ih je dokosurila. Da ne pominjem o strategiji ukidanje ili otvaranja novih linija na kojim nema putnika. Ovaj „veliki stručnjak“ nije shvatio da njegova firma treba da kupi rezervne delove za svoju flotu a da Jat Tehnika ih već sad kreditira sa svojim novcem jer ne plaćaju ni akontacije za radove koji se obavljaju.
Kad tikva pukne biće interesantno da se vidi šta je ovaj kadar demokratske stranke sve „uradio“
(boban, 29. novembar 2010 09:25)
=======================================================================
Pa stvarno,zasto da ga smene…?Sta ce biti sa onima koje je doveo u Jat kao vrsne strucnjake hahaha, kad odu sa njim i izgube svoje platice(cifra od koje se svakom zavrti u glavi).Javnost treba da zna da dugogodisnji radnici Jata sa VSS,rade odgovarne poslove primaju do 50000 din mesecno.Ne ocekujem zaljenje,mada za bolje i nismo, jer vec godinama cutimo, trpimo, gledamo gde ode nas JAT.
(Jat Igor, 29. novembar 2010 02:19)
„Radovanović kaže i da Jat više ne leti iz Niša, zbog neisplativosti. „Leteli smo iz Niša, pa smo vozili samo pilote i mehaničare“, dodaje on“
——….—-
Reče čovek i ostade živ! Letovi iz Niša su bili odlično popunjeni, u sezoni su bili u minusu sa mestima, a nikad ispod 50 putnika (što se ne može reći i za letove iz Beograda do Frankfurta, Ljubljane, Banja Luke,Atine,…itd) Te podatke ima aerodrom Niš i nije teško doći do njih. Ukidanje leta iz Niša ima čisto političku pozadinu (nekome u Nišu je odgovaralo da Jat nema letova da bi imao opravdanje za skupe subvencije propalih projekata, a na drugu stranu nekom u Beogradu je falio avion za kuma,prijatelja,rodjaka, tamo u nekom gradu…)
(Iz Nis sam., 28. novembar 2010 18:01)
=======================================================================
jatovka
sad ste pred novu godinu dovukli nove izvršne direktore,biti će bolje,siguran sam
Petar Popović
Montenegro Airlines leti sa 8 aviona i ima na platnom spisku 25 kapetana i 25 kopilota, pa vi računajte koliko je to po avionu. Od te cifre polovina kopilota prima samo polovinu LD, a od druge polovine otplaćuje kredit kojim plaća Montenegru obuku i uslugu što mu je omogućeno da radi i prikuplja potreban letački nalet.
Pa sad sve to vi uporedite sa JAT-om.