BEG airport status
LYBE 2316:30 Z 140°04KT 8000 NSC 00/M03 Q1035 NOSIG=
Farnboro 2010: Neke ptice nikad ne polete?

Farnboro 2010: Neke ptice nikad ne polete?

Ekskluzivno sa međunarodne vazduhoplovne izložbe u Farnborou:

Najveća vest iz civilnog vazduhoplovstva je ta da nije bilo nikakvih vesti iz tabora Bombardijea vezano za C seriju. Na izložbi nije pala ni jedna narudžbina, a Katar je odustao ili odložio očekivanu narudžbinu i tako na kraju nije postao avio kompanija koja je trebala da avion uvede u komercijalnu upotrebu. Bombardije je na izložbi imao ukupno oko milijardu dolara narudžbina poslovnih mlaznjaka Global Ekspres, Global 5000 i Čelendžer 605.

U isto vreme Irkut i Embraer su zajedno zabeležili narudžbine u vrednosti od 16 milijardi dolara. Irkut je za svoj MS-21 sakupio 96 narudžbina i 39 opcija dok je Embraer sam imao narudžbine oko 10 milijardi od toga je firma Flajbi naručila 35 Embraera E175 (klasa od oko 75 putnika) i čak do 140 opcija!

Ruski Suhoj Superdžet 100 je takođe imao uspeha sa oko 82 nardudžbina i opcija zajedno.

Velika dvojka Erbas i Boing su zajedno imali oko 28 milijardi dolara narudžbina.

Zaključak je da Bombardije stagnira, C serija kasni sa narudžbinama, Brazilci razvaljuju, Rusi se bude a Erbas i Boing nastavljaju da gaze nesmanjenom brzinom.

Takodje kineski i japanski programi C919 i Micubiši MRJ nisu zabeležili narudžbine.

Ako se pokaže da je C serija ipak komercijalni promašaj ili bar ne tako veliki uspeh, to za posledicu može imati odustajanje Erbasa i Boinga od lansiranja novih aviona a možda čak i od promene motora na postojećim A320 i 737.

Čini se da Erbas i Boing taktiziraju ne bi li ocenili da li im se isplati ulagati u još jedan skupi program ili prepustiti C seriji deo kolača koju na kraju može da bude premali. Od direktnih konkurenata jedino je Irkut MS-21 skupio narudžbine ali treba videti kako i koliko brzo su Rusi spremni da razviju avion. Čak i ako razvoj bude išao glatko uvek ostaje pitanje isplativosti uvođenja u flotu ruske tehnike jer se do sada pokazalo da čak i noviji ruski (ili ukrajinski) avioni imaju znatno veće troškove upotrebe.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

Mayer, faktum je kako ne raspolazes cinjenicama. Kako mozes izgubiti nesto sto nikad nisi ni imao 🤔. Drina pili naopako. Opsporavanje suvereniteta, kao sto su srbi u Hrvatskoj osporavali, jest agresija. Ne bjese li onomad neki prominenti piliticar iz Srbije u hrvatskom gradi Glini jasno i glasno kazao kako je Glina marsovska? Kuce....te kuce su…

23. Jan 2020.Pogledaj

Veljko na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

e lepo ti je Drina reko...daj procitaj ponovo pls

23. Jan 2020.Pogledaj

sused na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Dali bi Indija trebala kupiti F21? https://m.youtube.com/watch?v=cvmZP0vS0as

23. Jan 2020.Pogledaj

sused na: Obaranje ukrajinskog Boinga 737: Krivac nije nesposobni komadant PVO sistema već direktor civilnih vazduhoplovnih vlasti Irana

Pa da dodam jos nesto malo; Ovaj ukrainski je bio strasno nov. Pa zasto nebi imao daljinski overide kao oni 2 (ustvari 2) Malezijski sa kojim Rusija ima slicni problem? Ne treba ovdije objavljujem svoje poste sa rumormillnews.com, ili tako nekako.

23. Jan 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Air Nostrum bitno lošija opcija od Aegeana

Pa neki mirovinski fondovi imaju udjele u avio kompanijama, pa i na aerodromima. Neki imaju čak i cijele koncesije velikih aerodroma, pa i u Europi. Nije to neuobičajno.

23. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend