BEG airport status
Cobalt Co50 – Francuz rođen u Srbiji

Cobalt Co50 – Francuz rođen u Srbiji

Francuz David Loury, vazduhoplovni inženjer i preduzetnik predstavio je na nedavno održanom sajmu generalne avijacije u Oshkoshu svoj inovativni projekat – avion Cobalt C050.
David je direktor kompanije Cobalt Aircraft koja prvi let ove „sledeće stepenice u evoluciji privatnih aviona“ planira do kraja tekuće godine.

Najavljena cena od 650.000 dolara trebala bi da vam pruži 350 konjskih snaga, uvlačeći stajni trap, dolet od 1850 kilometara sa četiri putnika i sve to u serijskom avionu koji, najavljeno je, neće biti teži od 770 kilograma (što je čak 740 kg lakše od najbližeg konkurenta).
Koncept uređenja enterijera ovaj euro kanar crpi iz auto industrije. Prepoznatljiv stil, funkcionalnost i raznovrsnost opcija, od ručno šivenih kožnih sedišta do rasporeda po želji, deo su konfora koji bi trebalo da podseća na jednostavnu udobnost luksuznog sedana.
Ukoliko najavljene performanse budu ispunjene (posebno deo u vezi težine) francuska kompanija je najavila identične dizajnerske, prozivodne i marketinške kapacitete u San Francisku za američko tržište.

Za potrebe EASA i FAA sertifikacije biće zadužen funkcionalni prototip, dok je nedovršeni model u prirodnoj veličini bio namenjen isključivo za premijeru u Oshkoshu. Dizajn i prozivodnja oba primerka bili su u „poverljivom“ modu i tek sada mogu otkriti da je jedan od njih izrađen u Srbiji u Batajničkoj firmi „BB Composite“ koju vodi Branko Bijelić naš iskusni modelar. Više detalja ovde.

Na prvom video klipu možete videti kraći predpremijerni intervju dok u drugom ( počinje na 5’30“) pogledajte izveštaj sa Cobaltovog štanda na Oshkoshu i intervju sa direktorom kompanije. Na kraju posta su fotografije napravljne tokom izrade u Batajnici.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

P

Super, svaka cast svima koji su u ovome ucestvovali, nadam se na ce nastaviti sa necin slicnim, bilo pravljenjem za strance, bilo da se nesto dizajnira kod nas pa da se radi (kad su vec ovako stekli iskustvo, a vala i reputaciju).

Odgovori
M

Kod nasbas nista ne moze da se napravi, zar ne?!

Odgovori
P

Ne razumem Miladine?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Wolfgang na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

Meni zdrav razum govori (jer niti je sajt pouzdan niti mi znamo kako taj sistem ili baryaktar zaista funkcionisu) da bi taj BPL u uslovima masovnog ometanja komunikacija presao na automatski rezim rada i vratio se u bazu koristeci inercijalnu navigaciju do trenutka kada GPS postane ponovo dostupan. Jasno je valjda da se GPS ne…

22. Oct 2020.Pogledaj

Aleksandar na: Prikaz sistema svetlosnog obeležavanja poletno-sletne piste na Batajnici: Za samo 21 godinu aerodromu vraćene sve operativne funkcije

Ok. Napadala i devastirala. Sad pod hitno da ga mi preoremo i napravimo novi kao iz kataloga samo ovaj put za malo bolje, savremenije avione i za veći kapacitet da stane od svega novog po malo ili više. Šta je bilo bilo je ne sme da se zaboravi ali zato može dobro da se opremi.…

22. Oct 2020.Pogledaj

Wolfgang na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

@Miloš77 Nemam ja sta da "shvatam" i ako hocete diskusiju onda vas molim da ne koristite taj iritirajuci ironicno/pokroviteljski stav! Koja je istorija razvoja ovog ili onog orudja sasvim je irelevantno za ovu raspravu. Ja ne pokusavam nikoga proglasiti tehnoloski inferiornim ali faktum je da u godini 2020 sve sto koristi 50 godina stare metode…

22. Oct 2020.Pogledaj

Wolfgang na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

@Srbofil To o cemu vi pricate nije uspela Ruska imperija da izvede, zemlja koja je imala vise stanovnika od USA i bila od napoleonskih do krimskog rata najjaca kopnena evropska sila. Kako bi onda danasnja RF sa 145 miliona relativno siromasnih gradjana od kojih svako ko ista kapira samo gleda kako ce da zapali uspela…

22. Oct 2020.Pogledaj

Wolfgang na: Prikaz sistema svetlosnog obeležavanja poletno-sletne piste na Batajnici: Za samo 21 godinu aerodromu vraćene sve operativne funkcije

Da li ste procitali nesto o ILS-u? Takodje nasi vojni vazduhoplovi nemaju potrebnu instumentaciju za taj nacin sletanja...

22. Oct 2020.Pogledaj

Send this to a friend