Francuz David Loury, vazduhoplovni inženjer i preduzetnik predstavio je na nedavno održanom sajmu generalne avijacije u Oshkoshu svoj inovativni projekat – avion Cobalt C050.
David je direktor kompanije Cobalt Aircraft koja prvi let ove „sledeće stepenice u evoluciji privatnih aviona“ planira do kraja tekuće godine.
Najavljena cena od 650.000 dolara trebala bi da vam pruži 350 konjskih snaga, uvlačeći stajni trap, dolet od 1850 kilometara sa četiri putnika i sve to u serijskom avionu koji, najavljeno je, neće biti teži od 770 kilograma (što je čak 740 kg lakše od najbližeg konkurenta).
Koncept uređenja enterijera ovaj euro kanar crpi iz auto industrije. Prepoznatljiv stil, funkcionalnost i raznovrsnost opcija, od ručno šivenih kožnih sedišta do rasporeda po želji, deo su konfora koji bi trebalo da podseća na jednostavnu udobnost luksuznog sedana.
Ukoliko najavljene performanse budu ispunjene (posebno deo u vezi težine) francuska kompanija je najavila identične dizajnerske, prozivodne i marketinške kapacitete u San Francisku za američko tržište.
Za potrebe EASA i FAA sertifikacije biće zadužen funkcionalni prototip, dok je nedovršeni model u prirodnoj veličini bio namenjen isključivo za premijeru u Oshkoshu. Dizajn i prozivodnja oba primerka bili su u „poverljivom“ modu i tek sada mogu otkriti da je jedan od njih izrađen u Srbiji u Batajničkoj firmi „BB Composite“ koju vodi Branko Bijelić naš iskusni modelar. Više detalja ovde.
Na prvom video klipu možete videti kraći predpremijerni intervju dok u drugom ( počinje na 5’30“) pogledajte izveštaj sa Cobaltovog štanda na Oshkoshu i intervju sa direktorom kompanije. Na kraju posta su fotografije napravljne tokom izrade u Batajnici.
Phoenix
Super, svaka cast svima koji su u ovome ucestvovali, nadam se na ce nastaviti sa necin slicnim, bilo pravljenjem za strance, bilo da se nesto dizajnira kod nas pa da se radi (kad su vec ovako stekli iskustvo, a vala i reputaciju).
Miladin Gagic
Kod nasbas nista ne moze da se napravi, zar ne?!
Petar Vojinovic
Ne razumem Miladine?