BEG airport status
Cobalt Co50 – Francuz rođen u Srbiji

Cobalt Co50 – Francuz rođen u Srbiji

Francuz David Loury, vazduhoplovni inženjer i preduzetnik predstavio je na nedavno održanom sajmu generalne avijacije u Oshkoshu svoj inovativni projekat – avion Cobalt C050.
David je direktor kompanije Cobalt Aircraft koja prvi let ove „sledeće stepenice u evoluciji privatnih aviona“ planira do kraja tekuće godine.

Najavljena cena od 650.000 dolara trebala bi da vam pruži 350 konjskih snaga, uvlačeći stajni trap, dolet od 1850 kilometara sa četiri putnika i sve to u serijskom avionu koji, najavljeno je, neće biti teži od 770 kilograma (što je čak 740 kg lakše od najbližeg konkurenta).
Koncept uređenja enterijera ovaj euro kanar crpi iz auto industrije. Prepoznatljiv stil, funkcionalnost i raznovrsnost opcija, od ručno šivenih kožnih sedišta do rasporeda po želji, deo su konfora koji bi trebalo da podseća na jednostavnu udobnost luksuznog sedana.
Ukoliko najavljene performanse budu ispunjene (posebno deo u vezi težine) francuska kompanija je najavila identične dizajnerske, prozivodne i marketinške kapacitete u San Francisku za američko tržište.

Za potrebe EASA i FAA sertifikacije biće zadužen funkcionalni prototip, dok je nedovršeni model u prirodnoj veličini bio namenjen isključivo za premijeru u Oshkoshu. Dizajn i prozivodnja oba primerka bili su u „poverljivom“ modu i tek sada mogu otkriti da je jedan od njih izrađen u Srbiji u Batajničkoj firmi „BB Composite“ koju vodi Branko Bijelić naš iskusni modelar. Više detalja ovde.

Na prvom video klipu možete videti kraći predpremijerni intervju dok u drugom ( počinje na 5’30“) pogledajte izveštaj sa Cobaltovog štanda na Oshkoshu i intervju sa direktorom kompanije. Na kraju posta su fotografije napravljne tokom izrade u Batajnici.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

P

Super, svaka cast svima koji su u ovome ucestvovali, nadam se na ce nastaviti sa necin slicnim, bilo pravljenjem za strance, bilo da se nesto dizajnira kod nas pa da se radi (kad su vec ovako stekli iskustvo, a vala i reputaciju).

Odgovori
M

Kod nasbas nista ne moze da se napravi, zar ne?!

Odgovori
P

Ne razumem Miladine?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

letač u pokušaju na: [FOTO REPORTAŽA] Fly in Ćuprija: Previše letelica na jednom mestu za previše letenja, druženja, jela i uživanja

Sjajan dribling Stojkovića. Da ke sreće, ovako bi moglo svakog vikenda na nekom drugom aerodromu... Još da imam čime doći...😘

09. Aug 2022.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [RAT U UKRAJINI] Žestoka ofanziva Rusa u Donbasu, hoće li SAD predati Ukrajini rakete zemlja-zemlja dometa 300 km, žalbe Kijeva na nemačke samohodne haubice

@Markus1463 Apsolutno ste u pravu da Rusija teoretski moze da ima vise vojnika nego Ukrajina,bar zato sto je Rusa tacno 3,5 puta vise nego Ukrajinaca. Problem je sto Rusija iz vise politickih razloga ne moze da sprovede mobilizaciju, i vodi rat "ekspedicionim korpusom", koji Ukrajina-gde je uvedena mobilizacija-vrlo lako moze da nadbroji. Razlozi su: insistiranje…

09. Aug 2022.Pogledaj

SheikhZayeb na: Severna Makedonija donirala svoje rashodovane jurišnike Su-25 Ukrajini, Ministarstvo odbrane ne potvrđuje ali ni ne demantuje informaciju

Rusija nema više čime da čačne ni Turkmenistan ni Azerbejdžan, a kamoli NATO članicu. Pitaj bilo kog Rusa koliko su Himars ili Javelin mitovi.

09. Aug 2022.Pogledaj

Send this to a friend