BEG airport status
Svečano otvoren Operativni centar ViPVO

Svečano otvoren Operativni centar ViPVO

Danas je u prostorijama Komande ViPVO otvoren Operativni centar opremljen donacijom Kraljevine Danske.
Otvaranju su prisustvovali Ministar odbrane Dragan Šutanovac, načelnik Generalštaba general-potpukovnik Miloje Miletić, komadant ViPVO brigadni general Ranko Živak, ambasadorka i vojna delegacija Komande odbrane Kraljevine Danske.

Operativni centar je ključni segment TiS službe (Traganja i Spasavanja) Srbije, svojevrsno komandno mesto koje koordiniše helikopterske i druge jedinice u slučaju nesreća civilnih i vojnih aviona iznad srpske teritorije.

Ovom prilikom je zvanicama i novinarima demonstrirana simulacija radnji u okviru zamišljenog scenarija prinudnog sletanja Cesne 172 sa jednim pilotom u širem reonu Niša.

Danska je u poslednjih nekoliko godina značajno investirala u SAR/TiS kapacitete Srbije:
– ViPVO i DCV Srbije su 2008. godine prisustvovali prvi put na sastanku COSPAS SARSAT organizacije dok će u Junu, takođe uz Dansku pomoć, Srbija zvanično postati i članica pomenute organizacije. Prva u regionu.
– 200.000 evra donacija svake godine od 2009. do 2011 za formiranje službe Traganja i Spasavanja
– 68.000 evra za opremanje prostorija 119. mešovite helikopterske eskadrile na aerodromu Niš, čime su poboljšani uslovi za kvalitetniji smeštaj posada i ljudstva na stalnim dežurstvima na helikopterima Mi-8 predviđenim za TiS.
– Četiri cisterne za gorivo u vrednosti od 100.000 evra koje su praktično omogućile da prošlogodišnji aero-miting bude realizovan.
– 93.000 evra za opremanje Operativnog centra ViPVO čija je namena koordinisanje i upravljanje TiS operacijama.
– Donacija u iznosu od 350.000 evra u pogledu sredstava radio veze za ViPVO radi operacionalizacije službe TiS čime će se poboljšati primopredaja radio signala vazduhoplova na skoro celoj teritoriji Srbije.
– Opremanje prostorija za smeštaj posada za TiS na aerodromu Batajnica.
– Pokretanje projekta o razvijanju sistema upravljanja bezbednošću letenja

Ministar Šutanovac je potvrdio učešće aviona srpskog ViPVO 6. Juna na aero-mitingu u Danskoj.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj