BEG airport status
Vazduhoplovne aktivnosti Tehničkog opitnog centra

Vazduhoplovne aktivnosti Tehničkog opitnog centra

Povodom 22. marta, dana Tehničkog opitnog centra u poslednjem broju magazina Odbrana izašao je tekst o ovoj ustanovi koja se bavi ispitivanjem sredstava namenske vojne industrije za potrebe Vojske Srbije. Direktor TOC-a, pukovnik Goran Stojanović je za Odbranu pričao o skorim dostignućima Centra, novoj opremi i aktivnostima u prošloj godini.

Što se Sektora za letna ispitivanja tiče, podaci su sledeći:

– Ispitivanje prvog prototipa aviona Lasta (P-1) i primopredajna ispitivanja 15 serijskih aviona „Lasta-C“ za iračko ratno vazduhoplovstvo. Dve grupe pilota Sektora boravile su u Iraku i tamo obavile završnu predaju i isporuku prve grupe aviona. U Srbiji je obučeno osam iračkih pilota-instruktora za taj tip (120 letova).

– Ukupno je obavljeno 1.300 letova, prosečno 80 sati po pilotu, duplo više nego predhodne 2009. godine.

– Završen je kurs za 24 probna pilota ViPVO (za avione i za helikoptere).

– Nakon skidanja zabrane i modifikacija na Orlu, Sektor za letna ispitivanja je uveo u trenaž pilote za taj tip aviona.

– U toku je selekcija za opitne pilote koji su se prijavili iz ViPVO eskadrila. Proces je u završnoj fazi, mesta ima samo za dvojicu. Prošle godine obuku za opitne pilote završilo je troje pilota.

– Opitni padobranci su napravili 800 skokova, bez ijednog incidenta.

Fotografije: Dušan Atlagić

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj