BEG airport status
Vazduhoplovne aktivnosti Tehničkog opitnog centra

Vazduhoplovne aktivnosti Tehničkog opitnog centra

Povodom 22. marta, dana Tehničkog opitnog centra u poslednjem broju magazina Odbrana izašao je tekst o ovoj ustanovi koja se bavi ispitivanjem sredstava namenske vojne industrije za potrebe Vojske Srbije. Direktor TOC-a, pukovnik Goran Stojanović je za Odbranu pričao o skorim dostignućima Centra, novoj opremi i aktivnostima u prošloj godini.

Što se Sektora za letna ispitivanja tiče, podaci su sledeći:

– Ispitivanje prvog prototipa aviona Lasta (P-1) i primopredajna ispitivanja 15 serijskih aviona „Lasta-C“ za iračko ratno vazduhoplovstvo. Dve grupe pilota Sektora boravile su u Iraku i tamo obavile završnu predaju i isporuku prve grupe aviona. U Srbiji je obučeno osam iračkih pilota-instruktora za taj tip (120 letova).

– Ukupno je obavljeno 1.300 letova, prosečno 80 sati po pilotu, duplo više nego predhodne 2009. godine.

– Završen je kurs za 24 probna pilota ViPVO (za avione i za helikoptere).

– Nakon skidanja zabrane i modifikacija na Orlu, Sektor za letna ispitivanja je uveo u trenaž pilote za taj tip aviona.

– U toku je selekcija za opitne pilote koji su se prijavili iz ViPVO eskadrila. Proces je u završnoj fazi, mesta ima samo za dvojicu. Prošle godine obuku za opitne pilote završilo je troje pilota.

– Opitni padobranci su napravili 800 skokova, bez ijednog incidenta.

Fotografije: Dušan Atlagić

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Слободан na: Bugarska će, koristeći fondove Evropske Unije nabaviti dva helikoptera za HEMS

По мени нема смисла имати хеликоптере у Београду, Новом Саду и Нишу. Ту су близу болнице и добра је путна мрежа. Логично би било да из удаљених и руралних подручја брзо транспортујеш повређене и болесне. Ваљда би било логичније имати базу например за север Србије у Сомбору, за исток у Бору, за западни део државе…

01. Apr 2020.Pogledaj

Дејан na: [POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

Петровићу сви подаци које сам изнео су апсолутно тачни и врло лако проверљиви. Данашња Русија је способна да направи АН 124 Руслан. Оно што сами Руси признају је да им је потребно око две године да направе аналог мотора Лотарев Д18Т које користи Ан124 Руслан - 4 комада а исте моторе користи и Ан225 Мрија…

01. Apr 2020.Pogledaj

Bored na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zagreb jedini ostao otvoren

Kada je Beograd bio zatvoren zbog bombardovanja 1999 bilo je drugih aerodroma u užem regionu koji su bili otvoreni i zato imali veći broj putnika of Beograda. Jesu li iskoristili to doba da naprave permanentnu prednost nad Beogradom? Nisu, jer se Beograd tokom vremena oporavio i ubedljivo preuzeo prvo mesto. Očigledno će se isto dogoditi…

01. Apr 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: Kriza sa Korona virusom ubrzava obnovu makedonske tajne policijske jedinice sa bespilotnim letelicama Hermes 450

Koliko je meni poznato, Srbija vec dugo ima dronove za osmatranje, a i mnogo druge opreme za osmatranje(zbog kopnene zone bezbednosti). Naoruzane BPL su nesto sasvim drugo. Zasto bas Kina? Pa verovatno je bila politicki najlaksa odluka. Trebaju poprilicno kesa da investiraju u Srbiju, verovatno ce se samo jos vise prosirivati vojno-tehnicka saradnja sa njima…

01. Apr 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: [POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

@Petrovic Dusan Rusija moze bez ikakvih problema da napravi AN-124, sta vise, komercijalno je jako isplativo, otuda i interes. Jedini je problem licenca, tj. da li bi firma koja je nosioc projekta mogla to uopste legalno da proda, ako je sam projekat intelektualna svojina kompanije Antonov. TU-160 je ekstremno komplesan avion, jedan od najkompleksnijih na…

01. Apr 2020.Pogledaj

Send this to a friend