BEG airport status
LYBE 2103:00 Z 300°04KT 8000 BKN027 00/M01 Q1046 NOSIG=
Dodeljen 53. Zlatni orao Vazduhoplovnog saveza Srbije

Dodeljen 53. Zlatni orao Vazduhoplovnog saveza Srbije

Prošlog četvrtka, u restoranu Aeroklub održan je prijem povodom dodele statue Zlatnog orla, najprestižnije nagrade u srpskom vazduhoplovnom sportu. Najbolji vazdhoplovni sportisti u predhodnoj godini su Živan Josipović raketni modelar u neletačkoj i Goran Đurković paraglajderista u letačkoj kategoriji. Ovaj dvojac je i prošle godine podelio pobedničko postolje što bi očigledno trebalo da kazuje dve stvari, ili su zaista toliko dobri u svojim disciplinama ili je u te dve godine nastupio deficit kvalitetnih izazivača. Pre skoro godinu dana imao sam to zadovoljstvo da intervjuišem Živana Josipovića, supermena među raketašima i tada sam na više lokacija pisao o tome da nema mesta raznim kontraverzama vezanim za letačke vs. neletačke preraspodele. Uostalom, ako ih možda i ima to je krivica Vazduhoplovnog saveza i svih vazduhoplovnih sportista, kolektivno.

Ovogodišnje okupljanje je meni lično proteklo možda u do sada najpozitivnijoj atmosferi. Najpre zbog simpatičnih Zlatnih plaketa i priznanja za razvoj vazduhoplovnog sporta. Lepo je videti da se na barem simboličan način vodi računa o i dalje živahnim veteranima i da su se pomenuli pojedinici koji troše svoju energiju, vreme i trud u pojedinim letačkim i neletačkim kategorijama ne bi li takmičenja i organizacija komisija prošli kako treba.

Zvanice su dobile i četvrti besplatni primerak časopisa Sportsko vazduhopovstvo koji priređuje Milica, PR Saveza. Milici treba odati priznanje na do sada najobimnijem izdanju koje u sebi sadrži rekapitulaciju najznačajnijih vesti, nekoliko zanimljivih intervjua i priloga kao i draft kalendara za takmičenja nastupajuće letačke sezone. Zanimljiva je uvodna reč predsednika Labuda Bulatovića koja već u drugoj rečenici govori čitaocu o „nedovoljnom stepenu jedinstva“ u Savezu. Stara boljka ove nedefinisane, tradicijom i značenjem preopterećene organizacije. Klanovi i dalje postoje, neke ratne sekire i dalje nisu zakopane, dok se svinjarije i dalje dešavaju. Ipak, u četvrtak mi se učinilo da nije bilo previše destruktivne energije, drame i tradicionalno jakih mišljenja na raznim stranama (pored regionalnih i komisijskih nije mi jasno koja još postoje).

Savez je povećao budžet na godišnjih 9 miliona dinara, Kikinda će biti domaćin Evropskog padobranskog prvenstva u klasičnim disciplinama i famozna Generalna konferencija FAI-a će se održati u oktobru u Beogradu. Pozitivna dešavanja koja su ipak u senci činjenice da se ove godine u ukupnom skoru rezultata i takmičenja nisu našli ultra-lako letenje, motorno letenje i jedriličarstvo.

Dobitnici Zlatnih plaketa Vazduhoplovnog saveza:

МИЛИЦА ЈЕФТИЋ, пилот једрилице, за дугогодишњу несебичну помоћ Ваздухопловном савезу Србије

НЕВЕНКА МАЈНЦ-ЛИЧИНА, прва падобранка послератне Југославије, за дугогодишњу помоћ развоју ваздухопловног спорта

ЗЛАТОЈЕ РАДНОВИЋ, моделар, за дугогодишњи рад и допринос развоју ваздухопловног моделарства

ГРАДИМИР РАНЧИН, моделар и дугогодишњи радник Ваздухопловног савеза, за допринос развоју ваздухопловног моделарства

Др СВЕТОЗАР КУШИЋ, пилот једрилице, за дугогодишњу помоћ у развоју ваздухопловног једриличарства

СУЗАНА ДИМИЋ, пилот једрилице, за 35 година које је несебично посветила Ваздухопловном савезу и његовим члановима.

МИЛАН ПЕТРОВИЋ- ЛЕКИ, пилот и авиомеханичар, за цео радни век проведен у Вазухопловном савезу

ВЛАДИМИР НОВТА, моделар, за дугугодишњи рад у развоју ваздухопловног моделарства.

Fotografije: Porodica Dimić

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Piloti idu na obuku izvan zemlje,dakle sve što treba biti će osigurano vani. To je već bilo dogovoreno sa Izraelom ali je dil propao. Tamo je otišao pilot i bivši komandant protupožarne eskadrile i mislim da je još uvijek u Izraelu.Oko njega trebala je biti formirana grupacija za pripremu i obuku pilota.Što će dalje biti…

21. Jan 2020.Pogledaj

Albatros na: Piloti RV i PVO na letačkoj obuci na školskom avionu Lasta V-54

Banja Luka Naravno da si pomešao. Ništa čudno ako ti to nije osnovno zanimanje. Mada iznenađuje želja za davanjem ocena, mišljenja i saveta. To "da bude sporo" ne znači ništa... jer su danas već ULA ili SLA avioni značajno brži od stare Utve. Pantera Pipistrel danas već ima kruz 190 čvorova što je stravičan uspeh…

21. Jan 2020.Pogledaj

Ed na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Pa u slucaju aviona za koje HR trazi ponudu: - F-16 AM/BM MLU tape 6.2 - AIM-120D, AIM-9X, IRIS-T - F-16 C/D block 30 - AIM-120B, AIM-7F/M, AIM-9M - F-16 Barak - Derby, AIM-120C, Phyton 4, AIM-9M - F-16 V i block 70/72 - AIM-120D, AIM-132, AIM-9X, IRIS-T - Gripen C/D mark 4 - AIM-120C,…

21. Jan 2020.Pogledaj

Drina na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

@Andrija Hrvatska samo na papiru trosi 1.5% BDP-a na odbranu. U realnosti Hr je clanica nato-a koja proporcijalno izdvaja najmanje novca za modernizaciju odbrane, a po personalnim troskovima su u samom vrhu odmah iza Grcke. Kad bi iz njihovog vojnog budzeta mrdnuli stavke koje primarno nemaju veze sa vojskom poput troskova za gasenje pozara, sekundarnog…

20. Jan 2020.Pogledaj

Ed na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Cijena je bila definirana, 2.9 milijardi kuna na 10 godina po dvije rate godisnje, SLEP nakon kojeg bi imali jos 3000 EFH a za isti je trebao garantirati LM, prilagodba na NATO kompatibilnost, dinamika isporuke 2+6+4 godisnje, obuka pilota instruktora i tehnickog osoblja, itd... U svakom slucaju LM je dao podrsku prodaji kao i USA…

20. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend