BEG airport status
Zmajarski klub Rode iz Preloga

Zmajarski klub Rode iz Preloga

Tokom boravka u Varaždinu upoznao sam neke zaista divne ljude, civilne i vojne avijatičare i stekao utisak o sličnostima i razlikama srpske i hrvatske generalne avijacije. Dok očigledno delimo probleme na većem, regulatorno-nadzornom nivou, na sreću delimo i ono što je osnova bušenja kumulusa po dobrom danu. Svi se međusobno poznaju, iskusniji brinu o neiskusnijima, ostvareni poslovni ljudi kupuju svoje letelice (tu se jedino razlikujemo jer je u Hrvatskoj to učestalija pojava) i priča je onoliko. Onih koje su se desile i one koje nisu. Rečima Novaka Đokovića: „Sve je to ionako isto“. Zaista jeste, verujte.

Ultra-lako letenje u Hrvatskoj nije razvijeno kao kod nas, barem po broju aparata na registru, ali ako smo u nekoj oblasti vazduhoplovstva još i sličniji onda je to ovaj segment. Na CIAV-u sam imao zadovoljstvo upoznati grupu mladih ljudi iz Zmajarskog kluba Rode iz Preloga i ostao prijatno iznenađen njihovim entuzijazmom, organizacijom i nekim detaljima pomoću kojih su osvežili zmajarska takmičenja kao što recimo paintball! Više o ovim izuzetnim avijatičarima rečima jedne od njih, Lidije Krmar, sekretarke kluba:

Zmajarski klub „Rode“ iz Preloga danas broji 50-tak članova, od kojih je 20-tak pilota. Klub je osnovan 1995.godine od strane članova zaljubljenika letenja, sa sjedištem kluba u Prelogu. ZK „Rode“ prvenstveno se bavi mikrolakim letenjem motornim zmajem i mikrolakim avionima. Sve letjelice su u privatnom vlasništvu članova. ZK „Rode“ organizator je Međunarodnog natjecanja motornim zmajem Tornado cup, održava dječje modelarske radionice, ima svoju vlastitu izložbu fotografija, održava likovne kolonije i razna druženja kroz godinu sa ostalim klubovima i prijateljima, organizator je Leta po ruti za svoje članove, organizira putovanja na Aeromitinge van naših granica, a u Hrvatskoj se pojavljuje i na nekima sudjeluje.

Svakog vikenda piloti kluba oduševljavaju raznim programima slučajne prolaznike na letjelištu gdje se osim letenja nude i razne druge mogućnosti radi same pozicije letjelišta uz obalu rijeke Drave. Brojnosti članstva ZK „Rode“ doprinio je istinski prijatelj, počasni član kluba i instruktor letenja motornim zmajem g.Attila Filipović. Piloti ZK „Rode“ redovito sudjeluju na svim događanjima koje organiziraju prijateljski klubovi iz Hrvatske. Moraju se pohvaliti izvrsnim rezultatima na natjecanju motornim zmajem u Republici Mađarskoj na kojem sudjeluju već niz godina od samog osnivanja kluba, a bili su i sa zmajevima na Braču. Ciljevi ZK „Rode“ su razvoj i unapređenje kao i omasovljenje svih zaljubljenika u mikrolako letenje. Budućnost ovog kluba je osigurana jer mladež čini polovicu članstva, a planovi kluba su veliki. Sve svoje dosadašnje aktivnosti planiraju nastaviti održavati, a neke još i povećati, a posebice one koje uključuju rad djece u klubu.

Trenutno članovi pokušavaju naći pomoćnu poletnu-sletnu stazu veće dužine koja bi zadovoljavala potrebe za školovanje i slijetanje većih aviona. Svi piloti rado dolaze na letjelište ZK „Rode“ na druženje ili samo usputnu kavu jer se na letjelištu Roda može dobro odmoriti, zabaviti a članovi kluba su uvijek srdačni i dobri domaćini. Financiranje ovoga kluba je pretežno sponzorstvima tvrtki, Zajednice Tehničke Kulture i dobrih ljudi, ali i članarinama i dobrovoljnim radom članova. ZK „Rode“ izradio je i svoju web stranicu www.zk-rode.hr radi veće informiranosti o klubu, članovi pozivaju sve zainteresirane da ih posjete na web stranici i na letjelištu gdje mogu doći svi i osim u letenju mogu uživati u šetnji, druženju, roštilju, odmoru, vožnji čamcem i prirodi.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: [RAT U UKRAJINI] Poteškoće u obuci ukrajinskih pilota na borbenim avionima F-16

@Branko Inace, najvecu bombu koja se zove GBU-57A/B Massive Ordnance Penetrator (MOP) ima US Airforce, nosi je B-2, tacna je u cm2, ima 14000 kg, probija bunkere na dubini (ne zna se tacno) preko 50m.

24. Jun 2024.Pogledaj

Meteor na: Ima li civilna raketna PVO smisla: Koliko su efikasne protivgradne rakete?

Pocetkom 70-ih zbog sumnje u protivgradnu obranu WMO (World Metorologycal Organization) sastavila tim strucnjaka koji su uradili tri medjunarodna eksperimenta u SAD-u, Svicarskoj i Kanadi. Iako je svaki od tih eksperimenata trajao cak pet godina, nije se uspelo dokazati da srebrni-jodid, na kojem se temelji cela teorija obrane od grada, pomaze u sprecavanju grada ili…

24. Jun 2024.Pogledaj

Branko na: [RAT U UKRAJINI] Poteškoće u obuci ukrajinskih pilota na borbenim avionima F-16

Stara bomba od 3 tone, jos uvek u prototipu je letela 70km i promasila cilj za 30 metara...

24. Jun 2024.Pogledaj

Zoran Simić na: Balkanska Bezbednosna Mreža: Grčki mediji prenose da se Srbija navodno interesuje za grčke Miraže 2000

Miraž 2000 je odlično rešenje za Srbiju trenutno. Ni Francuzi ga se ne odriću i koristiće ga još dugo. Jednomotorni, veoma brz avion sa verujem mnogo kraćim vremenom reagovanja dežurnog para nego dvomotornog miga 29 a i Rafala sigurno. Za malu zemlju naše konfiguracije jako bitno. Šteta je što nekada davno nismo izabrali njega, a…

24. Jun 2024.Pogledaj

Motorista na: Vučić pričao sa F-22 pilotom, zatim se telefonom čuo sa Makronom

@Mislav RV i PVO traži samo dvomotorce, tako da bi sa SAD Jedino moglo da se pregovara o eventualnoj nabavci F/A-18 i to najverovatnije verzije C/D.

24. Jun 2024.Pogledaj