BEG airport status
LYBE 1914:00 Z 320°04KT 300V360 CAVOK 18/02 Q1023 NOSIG=
Stari Novi Kengur sa Krilima – Virgin Australia

Stari Novi Kengur sa Krilima – Virgin Australia

Od samog početka, ljubitelji komercijalne avijacije nagađali su kako će se zvati novi poslovni poduhvat Richarda Bransona u Australiji. Međutim, veoma uspešni poslovni poduhvat Branson započinje sa Virgin Blue Airlines 2000. godine. Posle bankrota Ansett Australia, tada drugog po veličini australijskog avio-prevoznika, nastaje velika praznina na veoma popularnom tržištu Južnog Pacifika.

Virgin Blue je imao odličan nastup na australijskom tržištu, pre svega zbog kampanja i koncepta koji su godinama unazad bili odlika Virgin Atlantic Airwaysa, prve avio-kompanije Sir Richarda Bransona. Međutim, za razliku od Virgin Atlantica, Branson se odlučio da iskoristi provereni recept Southwest Airlinesa i Ryanaira, i da po prvi put agresivno napadne Qantas, na način na koji Ansett Australia nije nikada mogao. Sama poslovna strategija Virgin Blue-a, naterala je čelnike Qantasa da osnuju svoju nisko-budžetnu avio-kompaniju JetStar Airways, koja je takođe uspešno startovala u Australiji.

Jačanju pozicije Virgin Blue-a, svakako je doprinela činjenica da su mnogi avio-prevoznici koji su sarađivali sa Ansettom, počeli saradnju sa Qantasom (članicom Oneworld alijanse). Tako, United Airlines (jedan od osnivača Star Alliance) započinje codesharing sa Virgin Blueom. Usledilo je isto partnerstvo sa Emiratesom, Hawaiian Airlinesom i Malaysia Airlinesom. 2010. godine, Air New Zealand i Etihad Airways postaju novi partneri Virgin Bluea i time jača svoju poziciju na Australijskom tržištu.

Dolaskom bivšeg CEO-a Qantas Airwaysa, Johna Borghettija, počele su spekulacije, o mogućem ujedinjeju operacija Virgin Blue Airlines i V Australia. Mediji su spekulisali o eventualnom ujedinjeju avio-kompanija u jednu, veću, koja će posle 11 godina moći da ravnopravno parira Qantasu. Izbor Borghettija nije slučajan, jer je pomenuti stručnjak upravo doveden iz razloga da se formira jači brand i kompanija. Međutim, za sada, Virgin Australia predstavlja samo rebranding Virgin Bluea, dok će V Australia leteti kao ćerka avio-kompanija. Veliki deo osoblja je zamenjen Qantasovim kadrom koji došao u paketu zajedno sa svojim novim direktorom.

V Australia, propraćena odličnim marketingom, je takođe postala popularna među putnicima. Tako je 2006. godine objavljen konkurs u kojem će se razmatrati ime nove kompanije Virgin Groupe (među ponuđenima je bio između ostalih i Virgin Australia). Tako je 2007. godine rođena V Australia, prvi domaći konkurent Qantasu na transpacifičkim letovima. V Australia je bila osmišljena po modelu Virgin Atlantica, i iste godine, prvi avion na liniji Sidnej-Los Anđeles. Danas, V Australia povezuje Australiju sa pet interkontinentalih destinacija sa pet Boeinga 777-300ER.

Rezultat je više nego očigledan. Formiranjem Virgin Australia, Virgin Grupa je od svoje najveće avio-kompanije u svom konzorcijumu sa flotom od čak 79 aviona koji lete ka 31 destinacijom, napravila mnogo jak brand. Najava novog branda je došla sa novim avionima – Airbusom A330-200 (namenjen letovima od obale do obale u australijskom domaćem saobraćaju) i Boeingom 737-800. Pored navedenih tipova aviona, Virgin Australia raspolaže i sa Boeingom 737-700 i Embraerima E-190 i E-170. Na lageru su još 61 avion, svih pomenutih tipova.

Pre promene imena u Virgin Australia, Virgin Blue započinje kampanju rebrandinga novim uniformama. Nova, poboljšana usluga je samo deo recepta koji Branson planira da upotrebi kako uspešno preuzeo putnike Qantas Airwaysa.

Sledeće što se očekuje je naravno ujedinjenje svih brandova Virgin Blue Holdings (Virgin Australia, V Australia, Pacific Blue i Polynesian Blue) u Virgin Australia. Naime, pomenute kompanije su deo zajedničkih ulaganja mnogih kompanija u saradnji sa Virgin Groupom, međutim, teško da će to sprečiti Richarda Bransona u svojim planovima.

Kreativni direktor Virgin Australia, Hans Hulsbosch, navodi da je svaki element novog branda u skladu sa vizijom novog direktora što će učiniti Virgin Australia pametnijim, modernijim iskustvom, u kome će putnici više uživati.

“Televizijska reklama poručuje da, po prvi put, australijska avio-industrija ima originalnu alternativu. Saslušali smo šta putnici danas žele – i stvorili pravu vrstu iskustva”, napominje Hulsboch. Nama samo preostaje da se nadamo da će Jat Airways doživeti istu vrstu vaskrsnuća kao australijska avio-kompanija i podariti nam slično iskustvo. Do tada, uživajte u reklami Virgin Australia.

http://youtu.be/F1CuemkrzFQ

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Al-41F1 na: Erbas: Nema zamene Super Pume pre 2030. godine

@Ma da Problemi za pripadnike MUP-a sa smrtnim ishodima su poceli jos 1981. Ako imate neke prijatelje iz sluzbe koji su tada radili, mogu vam potvrditi, ali mozemo se sloziti da je posle toga sve bilo "mirno" do neke '97. I da, Srbija ne sme da se obracunava sa teroristima u svojoj zemlji, ali neke…

19. Sep 2019.Pogledaj

Al-41F1 na: Erbas: Nema zamene Super Pume pre 2030. godine

@Niko Za pocetak, H145m je po svemu, ali svemu blizi 212ki nego Pume. Drugo, H145m upravo se i koristi od strane specijalnih jedinica Nemacke i Americke vojske. Ako mislite da specijalne jedinice MUP-a Srbije imaju "vece" zahteve od svojih stranih kolega iz pomenutih bransi, onda ok, ja mislim da nemaju ni blizu. Ali sta je…

19. Sep 2019.Pogledaj

Stipe Orlić na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Dobar dan svima. Imam jedno pitanje za bolje poznavaoce stanja pojedinih aviona po državama korisnicima. Naime jučer sam pročitao podatak da Indija od svojih 260 SU30 ima uvijek na raspolaganju samo 47% - 50% i da nisu baš oduševljeni sa cijenom održavanje istih kao i sa ukupnim brojem borbeno spremni. Za Mig 29 navode još…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Evo par slika: https://i.imgur.com/VJiMAk4.png https://i.imgur.com/8R3MEGA.png ..a i novi clanak i video pres konferencije na temu od juce mislim. https://www.thedrive.com/the-war-zone/29918/heres-all-the-new-info-you-need-to-know-in-the-aftermath-of-the-saudi-oil-facilities-attacks

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend