BEG airport status
Novi avion i dalje na čekanju

Novi avion i dalje na čekanju

Nakon okončanja izrade studije i raznih glasina o rangiranju potencijalnih učesnika na „kraćoj listi“, nema konkretnije informacije o skoroj realizaciji nabavke novog višenamenskog borbenog aviona za ViPVO Vojske Srbije.

Poslednja glasina ima veze sa kupovinom manjeg obima. Pominju se aparati MiG-29 novijih iteracija. Nije sigurno da li je ova glasina rezultat boravka komadanta ViPVO na MAKS-u ali moguća nabavka deluje kao sole-source varijanta i ako ništa drugo kao opcija zvuči jednostavnije nego kupovina zapadnih aviona. Da li će ona biti opterećena političkim uslovaljavanjima kao u slučaju Jata, ostaje da se vidi.

Što se zvaničnih informacija u poslednjih mesec dana tiče pažnje su vredna dva nastupa zvaničnika.

Intervju sa komadantom ViPVO brigadnim generalom Rankom Živakom, Janes Defence Weekly: „Nabavka aviona složen je i dugotrajan proces koji osim tehničkih specifikacija podrazumeva i veoma značajan ekonomski aspekt koji će u znatnoj meri uticati na konačnu odluku i izbor“. Prevod – para nije bilo a izgleda da ih neće ni biti. Rumunski zvaničnici su pre neki dan isto to izjavili ali na konkretniji način.

Ministar odbrane izjavio je nekoliko dana pre Živaka u jutarnjem programu TV Pink da mu je pri stupanju na dužnost plan bio da se vazduhoplovstvu nabave novi avioni, ali da je svestan da se to verovatno neće dogoditi u ovom mandatu.

Kada je reč o mandatima, novi se dele sledeće godine i ako se vratimo na priču o politici ostaje da se vidi ko će biti hrabriji da od parlamenta traži poseban (nacionalni) budžet za pomenutu kupovinu pošto redovan vojni nije ni izdaleka dovoljan. Kampanja o značaju zanavljanja flote u javnosti nije intenzivirana što takođe govori o vremenskoj distanci realizacije. Onoga trenutka kada se u medijima bude češće pričalo o tome zbog čega su nam konkretno potrebni novi avioni kupovina će biti izvesna.
Trošak od milijardu+ dolara/evra sigurno nije lako „prodati“ narodu, budući da je pomenuta suma obično jedinica mere svih većih stranih investicija kod nas. Biće zanimljivo u svakom slučaju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Señor na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

Za laike, koja je sustinska razlika izmedju ICAO i EASA dozvole? Da li jedna organizacija me priznaje dozvole druge?

29. Nov 2023.Pogledaj

Stojko na: Aerodrom „Nikola Tesla“ danas prešao broj od 7 miliona opsluženih putnika

Da nisu imali onu katastrofu sa gradjevinskim radovima, bilo bi 10 miliona.

29. Nov 2023.Pogledaj

car na: Slovenija potpisala ugovor o kupovini šest višenamenskih helikoptera AW139M

Nije. Hr će od 12 platiti defacto samo 6 i to vjerojatno manje po komadu od AW139M. Inače Hr policijski AW139 su bili po 12 milijuna € 2015-16.

28. Nov 2023.Pogledaj