BEG airport status
Helikopterska jedinica MUP-a i nepažnja x2

Helikopterska jedinica MUP-a i nepažnja x2

Nedavni incident u Jagodini prilikom kojeg je letelica Helikopterske jedinice MUP-a nepažnjom izazvala lakše povrede dece koja su se nalazila u publici podigao je prašinu u političkoj sferi dok stručna javnost nije bila pozvana da incident komentariše u tradicionalnim medijima. Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva takođe nije reagovao, bar u vidu umirujućeg PR saopštenja. Tu vrstu proaktivne kreativnosti zarad čuvanja imidža domaće avijacije u šizofrenoj i nedovoljno edukovanoj javnosti u pogledu iste teme ni ne oćekujem, ali da je bila idealna prilika ovaj put, jeste.

Imao sam zadovoljstvo da nekoliko puta posetim bazu jedinice na Surčinu, pričam sa pilotima i svojevremno sam uz njihovu pomoć organizovao jednu prilično obimnu promociju u trajanju od nekoliko meseci koja je prošla bez ikakvih problema. Profesionalizam i opremljenost tih ljudi uvek su bili na mnogo ozbiljnijem i organizovanijem nivou od prosečne GA operacije u Srbiji.

Međutim, događaj u Jagodini podsetio me je na sličan incident prilikom završetka Aeromitinga Batajnica 2009. Nakon završetka letačkog programa i odlaska posetilaca prema kapijama, MUP-ov Bell poleteo je na prilično nestandardan način uzimajući u obzir blizinu ljudi na zemlji. Umesto pomeranja helikoptera na drugu lokaciju i bezbednijeg poletanja pričalo se i o prevrnutim kolicima za bebu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ac

Prva obaveza policije je da stiti gradjane – oni niti su ih stitili pre, niti su ih stitili nakon incidenta, vec su bezobrazno i bezobzirno nastavili sa svojom vezbom dok su deca lezala tesko povredjena ispod onih reklama. I nisu lakse povrede nego teze, jedno dete je imalo slomljenu kljucnu kost, sto se vodi kao teska povreda. Sreca pa nije bio veci masakr. Naravno, niko nije odgovarao za to, sto je u ovoj "zemlji" standardno.

Odgovori
St

Direktorat nije nadležan za državne vazduhoplove, u koje spadaju vazduhoplovi vojske, policije i carine.

Kada bi poljoprivredni avion prilikom sletanja na njivu ubio kravu i oštetio avion, bio bi pilot kriv. Ne bi bio kriv pastir ni vlasnik aerodroma.

Kada bi vazduhoplov sletao na površinu gde postoji kontrolor letenja ili rukovodilac letenja, oni bi bili krivi jer imaju uvid u stanje površine na koju se sleće.

Ovde je jasno da je pilot kriv jer je izvršio manevar kojim je ugrozio druga lica (kao da je sleteo i ubio kravu). Pilot je mogao da traži od organizatora da postavi rukovodioca letenja da bi čitava manifestacija bila bezbedna. U krajnjoj instanci, pilot je pristao na takav let (popunio plan leta) iako je znao da na mestu odredišta ne postoji rukovodilac letenja i da je sam odgovoran za bezbednost. Ovde ima samo moralne odgovornosti organizatora i krivične odgovornosti pilota.

Odgovori
he

Netačni navodi "Stručno lice", Direktorat JESTE nadležan za vazduhoplove i letačko osoblje MUP-a. To što se isti oglasio nenadležnim, u ovom nesretnom slučaju, je posledica "ne talasaj" politike rada direktorata i njihovog upravnog odbora na čijem je čelu Ivica Dačić.
Naravno da je postojao rukovodilac letenja koji je ujedno i šef pilota Helikopterske jedinice MUP-a Srbije g-din Trninić Nenad. Isti je i davao izjave novinarki lista Blic u vezi pomenutog incidenta.
Piloti su izvodili uobičajeni manevar desantiranja tzv. fast drop, poštujući proceduru i imali su odobrenje RL-a, što u potpunosti iskčjučuje njihovu odgovornost u incidentu.
RL (rukovodilac letenja) ni jednog trenutka nije obavestio pilote o stanju prepreka na zemlji pa čak nije ni prekinuo izvodjenje vežbe, kada su panoi poleteli na sirote mališane, već je insistirao da se nastavi vežba, mada je imao neposredan uvid u posledice.
Naj žalosnije od svega je pranje ruku od odgovornosti i zabrana pilotima da upute javno izvinjenje roditeljima povredjene dece. Ali šta da se radi, politika je plata a naredjenje je naredjenje pa hoćeš ili nećeš.
Osta je nam samo da se nadamo da nas politika neće više terati da izvodimo ovakve i slične CIRKUSKE vežbe za decu i omladinu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

TheDictator na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Tako je. Saglasan sam da se ovde bar moze cuti druga strana price, za razliku od USA. U toj diktaturi su dva 737 MAX-a morala da padnu, a jos nekoliko zamalo da padne, kako bi se tek onda cula druga strana price.

22. Feb 2024.Pogledaj

Yrraf na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Ne razumem zašto USA, koja je država sa najvećim brojem avionskih nesreća (https://www.statista.com/statistics/262867/fatal-civil-airliner-accidents-since-1945-by-country-and-region/) proglašavate diktaturom, ali OK, svako ima pravo na mišljenje. Činjenica je da Boeing ima jaka politička leđa i da im FAA baš mnogo gleda kroz prste i da ih samo politička odluka države drži sigurnim od bankrota, ali nazvati ih diktaturom je…

22. Feb 2024.Pogledaj

Rex na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Samo nije dobro kada jednu stranu priče iznese čovek imenom i prezimenom na vazduhoplovnom portalu koji ne čita baš svako u Srbiji, a drugu stranu priče iznese mainstream medij, koji se hvali kao nekom nezavisnošću i objektivnošću, i koji čitaju milioni, sa udarnim naslovima tipa ugrožena bezbednost aviona, a sve se pozivajući na anonimne izvore…

22. Feb 2024.Pogledaj

Nikola P. na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

Samo da konstatujem da ova greska ne bi mogla da se desi na standardnoj pisti na aerodromu Beograd, ali na umetnutoj pisti se desila. Kada udjes u pogresan voz, onda su sve stanice pogresne...

22. Feb 2024.Pogledaj

Lucky na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

UVEK JE LJUDSKI FAKTOR!!! ZATO POSTOJE RIGOROZNE MERE U OZBILJNIM KOMPANIJAMA ,KOGA ZAPOSLJAVAJU!!! ZA TE OZBILJNE KOMPANIJE,NEKI TAMO SERTIFIKAT NE ZNACI NISTA,PILAZE SE KOD NJIH!!!NARAVNO DA JE TO ZA VAS SPANSKO SELO JER GLAVNI VEZE NEMAJU!!!!

22. Feb 2024.Pogledaj