BEG airport status
Helikopterska jedinica MUP-a i nepažnja x2

Helikopterska jedinica MUP-a i nepažnja x2

Nedavni incident u Jagodini prilikom kojeg je letelica Helikopterske jedinice MUP-a nepažnjom izazvala lakše povrede dece koja su se nalazila u publici podigao je prašinu u političkoj sferi dok stručna javnost nije bila pozvana da incident komentariše u tradicionalnim medijima. Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva takođe nije reagovao, bar u vidu umirujućeg PR saopštenja. Tu vrstu proaktivne kreativnosti zarad čuvanja imidža domaće avijacije u šizofrenoj i nedovoljno edukovanoj javnosti u pogledu iste teme ni ne oćekujem, ali da je bila idealna prilika ovaj put, jeste.

Imao sam zadovoljstvo da nekoliko puta posetim bazu jedinice na Surčinu, pričam sa pilotima i svojevremno sam uz njihovu pomoć organizovao jednu prilično obimnu promociju u trajanju od nekoliko meseci koja je prošla bez ikakvih problema. Profesionalizam i opremljenost tih ljudi uvek su bili na mnogo ozbiljnijem i organizovanijem nivou od prosečne GA operacije u Srbiji.

Međutim, događaj u Jagodini podsetio me je na sličan incident prilikom završetka Aeromitinga Batajnica 2009. Nakon završetka letačkog programa i odlaska posetilaca prema kapijama, MUP-ov Bell poleteo je na prilično nestandardan način uzimajući u obzir blizinu ljudi na zemlji. Umesto pomeranja helikoptera na drugu lokaciju i bezbednijeg poletanja pričalo se i o prevrnutim kolicima za bebu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ac

Prva obaveza policije je da stiti gradjane – oni niti su ih stitili pre, niti su ih stitili nakon incidenta, vec su bezobrazno i bezobzirno nastavili sa svojom vezbom dok su deca lezala tesko povredjena ispod onih reklama. I nisu lakse povrede nego teze, jedno dete je imalo slomljenu kljucnu kost, sto se vodi kao teska povreda. Sreca pa nije bio veci masakr. Naravno, niko nije odgovarao za to, sto je u ovoj "zemlji" standardno.

Odgovori
St

Direktorat nije nadležan za državne vazduhoplove, u koje spadaju vazduhoplovi vojske, policije i carine.

Kada bi poljoprivredni avion prilikom sletanja na njivu ubio kravu i oštetio avion, bio bi pilot kriv. Ne bi bio kriv pastir ni vlasnik aerodroma.

Kada bi vazduhoplov sletao na površinu gde postoji kontrolor letenja ili rukovodilac letenja, oni bi bili krivi jer imaju uvid u stanje površine na koju se sleće.

Ovde je jasno da je pilot kriv jer je izvršio manevar kojim je ugrozio druga lica (kao da je sleteo i ubio kravu). Pilot je mogao da traži od organizatora da postavi rukovodioca letenja da bi čitava manifestacija bila bezbedna. U krajnjoj instanci, pilot je pristao na takav let (popunio plan leta) iako je znao da na mestu odredišta ne postoji rukovodilac letenja i da je sam odgovoran za bezbednost. Ovde ima samo moralne odgovornosti organizatora i krivične odgovornosti pilota.

Odgovori
he

Netačni navodi "Stručno lice", Direktorat JESTE nadležan za vazduhoplove i letačko osoblje MUP-a. To što se isti oglasio nenadležnim, u ovom nesretnom slučaju, je posledica "ne talasaj" politike rada direktorata i njihovog upravnog odbora na čijem je čelu Ivica Dačić.
Naravno da je postojao rukovodilac letenja koji je ujedno i šef pilota Helikopterske jedinice MUP-a Srbije g-din Trninić Nenad. Isti je i davao izjave novinarki lista Blic u vezi pomenutog incidenta.
Piloti su izvodili uobičajeni manevar desantiranja tzv. fast drop, poštujući proceduru i imali su odobrenje RL-a, što u potpunosti iskčjučuje njihovu odgovornost u incidentu.
RL (rukovodilac letenja) ni jednog trenutka nije obavestio pilote o stanju prepreka na zemlji pa čak nije ni prekinuo izvodjenje vežbe, kada su panoi poleteli na sirote mališane, već je insistirao da se nastavi vežba, mada je imao neposredan uvid u posledice.
Naj žalosnije od svega je pranje ruku od odgovornosti i zabrana pilotima da upute javno izvinjenje roditeljima povredjene dece. Ali šta da se radi, politika je plata a naredjenje je naredjenje pa hoćeš ili nećeš.
Osta je nam samo da se nadamo da nas politika neće više terati da izvodimo ovakve i slične CIRKUSKE vežbe za decu i omladinu.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

DarkYoda na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

Kakva zapadna elektronika na mig-u? To ne postoji jer bi za to trebao i novi radar i smještaj opreme za ew unutar aviona. Bode u oči da se su 35 ne usudi prići bliže unutar zone nasams-a ili iris-t baterije.

30. Nov 2022.Pogledaj

Feline na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

Jubilarni stoti TB2 se dimi na nekoj livadi, ima mnogo više klipova sa njihovim olupinama nego snimljenih “dejstava” sa njih, ipak im bolje leže protivnici bez PVO. Od ostalog, Mi-8 se opet proslavio, danas dva različita klipa, jedan kao da je nekad ranije oboren pa sad Rusi došli do njega, a drugi skoro sav plavo…

30. Nov 2022.Pogledaj

Rajko na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

@Ivan Ispade procitas nekoliko stripova i vec si vojni komentator. Amerikanci su napali Irak za 700.000 ljudi i to posle godina sankcija. Rusi nisu ni sa 150.000 (ako ima ljudi koji rade u pozadini) Druga stvar od pocetka invazije NATO je pomogao ukrajinu za svim i svacim, cak su i crnogorci slali serpe i lonce…

30. Nov 2022.Pogledaj

Feline na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

Da li si video kako taj Moskvič izgleda? Da li mu uopšte treba benzin?

30. Nov 2022.Pogledaj

Vlada na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

@ivan Upravo tako, verovatno jedna od najvećih bruka Rusije u ovom nesrećnom ratu je cela stvar oko iranskih dronova. Iran koji je pod sankcijama praktično još od Homeinija , skoro 50 godina, je napravio ozbiljnu industriju dronova a Rusija za sve ovo vreme bukvalno ništa od toga nije uspela da uradi već je sad spala…

29. Nov 2022.Pogledaj