BEG airport status
Intervju Sa Predstavnikom SAAB-a

Intervju Sa Predstavnikom SAAB-a

Kompanija SAAB, predstavnici švedske vlade i vojske imali su značajno prisustvo na međunarodnom aeromitingu CIAV 2011 u Varaždinu. Promotivni štand-kućica nije bio otvoren za posetioce već za unapred pozvane goste koji su imali prilike da se oprobaju u nekoj vrsti simulatora leta koji je po funkcionalnosti ispod čak proceduralnog trejnera, recimo da je to bio napredniji sobni simulator.

Predstavnici hrvatske vojske i drugi zvaničnici bili su gosti od interesa budući da SAAB nastavlja svoju prodajnu kampanju u toj zemlji računajući na skoru realizaciju dugoočekivanog procesa nabavke novih višenamenskih borbenih aviona. Na kraju drugog dana nekoliko predstavnika kompanije prošetalo je delom u kojem je bila publika i svako od posetilaca je dobio promo-pack. Hearts and minds kampanja na visokom nivou zasigurno.

Moj plan za intervju je bio jasan. Srbija. Gde smo mi i koliko su tačne informacije da SAAB nije deo užeg izbora kao opcija u još nezapočetom procesu nabavke? Ukratko, svaki odgovor na takav upit bio je – bez komentara. Koliko zbog toga što je fokus nastupa SAAB ekipe na tom događaju bila konkretno Hrvatska toliko i zbog toga što očigledno trenutno nisu spremni da komentarišu bilo šta na temu Srbije u javnosti. Za sve ostale upite bili su veoma predusretljivi.

Direktor kampanje za Gripen u okviru SAAB grupe pričao je samoj o letelici, kontraverzi u vezi eksport licenci koje su uslovljene američkom opremom, šta tačno znači termin ofset u praksi (Mađarski primer) i još nekim zanimljivostima. Buka mlaznog motora koju možete čuti u pozadini upravo je dolazila od JAS 39D mađarskog ratnog vazduhoplovstva koji je oba dana imao solidan displej direktno iz Mađarske, budući da nije sletao na LDVA.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

"Gde smo mi i koliko su tačne informacije da SAAB nije deo užeg izbora kao opcija u još nezapočetom procesu nabavke? "

Petre, mislim da si totalno omasio prilikom formulisanja recenice.Jel moze pojasnjenje oko ove recenice.

Odgovori
Vl

Pa pitao sam za pojasnjenje.Odgovaras kao polliticar.Hoces da kazes df=a su odgovorili na nas RFI.Da ne idemo dalje zbog cega nisu prezentovali avion sto je cinjenica.

Odgovori

Cim budem dobio zvanicno potvrdjene informacije one ce biti objavljene.

Vl

OK, hvala ti na odgovoru.Na osnovu ovoga sto sam cuo od tebe rekao bih da nista jos nije gotovo sto se tice njih.

Odgovori
Vl

Prvo, nismo mi njih izbacili iz nekog suzenog izbora jer nisu ni odgovorili na nas RFI koliko mi je poznato tako da nisu ni mogli biti u nekom suzenom izboru kandidata.
Drugo, proces jeste zapocet jer je ministar pre neki dan za Slobodnu Evropu izjavio da se pregovara sa nekoliko proizvodjaca.

Odgovori
Pe

Nista od ovoga sto si naveo Vlado nije tacno.

Vl

Ne znam sta smatras pod zvanicnim informacijama jer njih samo drzava objavljuje.Prica se da su odgovorili na nas zahtev za informacijama, ali da nisu prezentovali svoj avion sto je najrealniji scenario po meni.

Odgovori

Sada si u pravu. Pricao sa ljudima i zvanicno nemaju komentara o tome sta ce biti dalje.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj