BEG airport status
LYBE 2006:30 Z 110°06KT CAVOK 26/16 Q1019 NOSIG=
Srbija i dalje čeka Kategoriju 1

Srbija i dalje čeka Kategoriju 1

Hrvatska je pre neki dan ponovo dobila Kategoriju 1:

Zrakoplovne vlasti Sjedinjenih Američkih Država (FAA) utvrdile su da Republika Hrvatska udovoljava međunarodnim ICAO sigurnosnim standardima u zračnom prometu te su joj shodno tome dodijelile kategoriju „1“, čime je hrvatskim i američkim zračnim prijevoznicima stvorena pretpostavka da uspostave izravne letove između dviju država.

Kategoriju 1 Republika Hrvatska je dobila temeljem provedenog nadzora FAA-a nad hrvatskom Agencijom za civilno zrakoplovstvo u razdoblju od 12. do 16. srpnja 2010. te konzultacijskog sastanka održanog 1. i 2. prosinca 2010. godine.

Naime, posljednji put FAA je proveo nadzor hrvatskih zrakoplovnih vlasti, odnosno Uprave za zračni promet Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, od 21. do 25. siječnja 2008. te su tom prigodom utvrđena određena odstupanja od međunarodnih ICAO standarda zbog čega je Hrvatska svrstana u kategoriju „2“.

Izmjenama i dopunama Zakona o zračnom prometu iz svibnja 2007. godine stvoreni su pravni preduvjeti da Vlada Republike Hrvatske ustroji Agenciju za civilno zrakoplovstvo kao tijelo nadležno za provedbu sigurnosnih standarda i nadzora u zračnom prometu RH.

via r-1.hr

Poput komšija i mi smo izgleda morali da čekamo donošenje novog zakona o Vazdušnoj plovidbi. Simptomatično je da ga je Hrvatska dopunila još 2007. godine. Ako je sve spremno i sve je po PS-u zbog čega i dalje čekamo? Administracija? Mora da američka strana kasni…

Avio-saobraćaj ka američkom kontinentu obustavljen je 1992. godine. U dva navrata “Jat” je pokušavao da obnovi liniju (2004. i 2006. godine) ali bez uspeha, jer su američke vazduhoplovne vlasti Srbiju svrstale u kategoriju dva, a da bi naša avio-kompanija letela ka Americi neophodna je prva kategorija.

– Srbija je odavno ispunila sve uslove za prvu kategoriju, a krajem prošle godine donet je i novi Zakon o vazdušnom saobraćaju, tako da očekujemo da će u 2011. naša zemlja konačno imati kategoriju jedan američkih vazduhoplovnih vlasti – ističu u Direktoratu. – Kada dobijemo prvu kategoriju i kompanije iz Srbije moći će da lete ka SAD i Kanadi. Neophodno je samo da njihova kontrola dođe i ustanovi da su svi uslovi ispunjeni.

via Direktni letovi do Amerike | Turizam | Novosti.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

дане na: [POSLEDNJA VEST] Prve zvanične fotografije srpskih Mi-35M: Delegacija Ministarstva odbrane posetila fabriku helikoptera “Rosvertol“

ED не знам да ли је прво или друго али водим се логиком Petrovic Dusana , да из свега извлачи доказе о неспособности Русије, ето ми 28 и ка 52 су полетели још у ссср (ми 28 јесте) ка 52 први лет 1997, али ће наш Дуле да каже како су то пројетовали у ссср…

20. Aug 2019.Pogledaj

avijaticar na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Boj ne bije svijetlo oruzje vec boj bije srce u junaka. Mogli smo i 50 da ih kupimo i jos 50 UH-60...ako ce nepotizam politika a samim tim i nestrucnost upravljati njima onda je sve pogresno i nepotrebno a to smo videli u svim nasim i tudjim sukobima....Ovo je odlican helikopter i odlicna platforma da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: Ansat, prvi laki višenamenski helikopter konstruisan u Rusiji nakon raspada SSSR-a

@AI-41F1 Sve sto si napisao ima smisla, sa uslovom da je to velika flota. Medjutim pogledaj reportazu o Mi-35. Videces da su tamo ljudi profesionalci koji se treniraju kako da lete i popravljaju i to steknuto znanje ce preneti na nove generacije. Znaci malo podcenjujes njihovo znanje i umece. Cak sto vise ti smatras da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Intenzivirale se zrakoplovne aktivnosti na planetu

U ovom kontekstu treba pratiti koliki je udio pet najvećih prijevoznika (EUB3, Ryanair i easyJet). Obzirom na sve akvizicije i povećanja flote ne mogu vjerovati da Lufthansa nije povećala svoj udio. Molim Vas da mi pošaljete te grafikone na mail. Iskreno me interesiraju, a posebno izvori.

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Molim te ne lupetaj, paradna verzija? Albanci vide u mraku pa ce ih kamenjem gadjati. Jel tako?

20. Aug 2019.Pogledaj

Send this to a friend