BEG airport status
Vlada Srbije kasni sa imenovanjem Glavnog istražitelja

Vlada Srbije kasni sa imenovanjem Glavnog istražitelja

Uprkos jasno definisanom zakonskom roku Vlada Srbije nije imenovala Glavnog istražitelja koji bi trebao da vodi novi Centar za istraživanje vazduhoplovnih nesreća. Ministarstvo za infrastrukturu još nije izašlo sa imenom čoveka koji bi trebao da oganizuje ovo nezavisno telo dok u izjavi za Tango Six Blog iz Direktorta Civilnog Vazduhoplovstva kažu da nemaju informaciju kada će Vlada ispuniti svoju obavezu jer po novom zakonu to više nije u njihovoj nadležnosti.

Izmene Zakona o vazdušnom saobraćaju usvojene su, nakon godina lobiranja i napora najaktivnijih organizacija i pojedinaca u domaćem vazduhoplovstvu, 28. jula 2011. godine. Donele su novine koje su za proklamovani cilj imale opšti napredak domaćeg civilnog vazduhoplovstva.

Nekoliko meseci i jednu letačku sezonu kasnije ništa se konkretno nije promenilo na livadama i letelištima, naknade i nameti su i dalje previsoki dok krajnji korisnici i dalje gledaju na Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva kao na gadnu CB ćeliju. O emotivnoj povezanosti i osećaju svrhe Ministarstva za infrastrukturu da ne govorimo.

Potraga za glavnim istražiteljem

„Novi Zakon“ između ostalog predviđa konačno izdvajanje Komisije za istraživanje udesa i ozbiljnih nezgoda iz Direktorata Civilnog Vazduhoplovstva u posebnu nezavisnu agenciju koja će se zvati Centar za istraživanje vazduhoplovnih nesreća. Praksa da je grupa eksperata koja radi ovaj posao odvojena od vazduhoplovnih vlasti ustaljena je u najrazvijenijim državama sveta.

Srbija je ovu dugo čekanu i važnu izmenu nadležnosti novim zakonom definisala na sledeći način:

„Преузимање надлежности у области безбедносног
истраживања удеса и озбиљних незгода цивилних ваздухоплова

Члан 264.

Центар за истраживање преузима од Директората права, обавезе, запослене, предмете, опрему, средства за рад и архиву који су потребни за обављање надлежности у области безбедносног истраживања удеса и озбиљних незгода цивилних ваздухоплова. ”

Члан 22.

У члану 210. став 1, члану 213. став 1, члану 258. став 1. тачка 47) и члану 260. тачка 26) речи: „председник Комисије” у одређеном падежу замењују се речима: „Главни истражитељ” у одговарајућем падежу.

Члан 23.

Влада ће поставити Главног истражитеља у року од три месеца од дана ступања на снагу овог закона, а Центар за истраживање почеће са радом најкасније шест месеци од дана ступања на снагу овог закона.

До испуњења услова прописаних овим законом за образовање Комисије за истраживање узрока удеса и озбиљних незгода ваздухоплова, истраживање узрока удеса и озбиљних незгода ваздухоплова вршиће Комисија за истраживање удеса и озбиљних незгода коју за сваки удес и озбиљну незгодy именује Директорат, са утврђене листе стручњака.

Prošlo je šest meseci, Glavni istražitelj i dalje nije imenovan.

Najboljost i bezbednost za primer

Ukoliko se izuzme jedna od najglupljih PR inicijativa u poslednjih nekoliko decenenija u domaćoj civilnoj avijaciji – proglašavanje pilota Jata „među najboljima u svetu“, otvorenijeg ismevanja bezbednosti u vazduhoplovstvu nije bilo. Prijatelji su ginuli, organizovane i koordinisane edukacije radi prevencije od strane DCV-a nije bilo, dok je njegova Komisija za istraživanje udesa svoj posao radila odlično – objavljivajući detaljne i stručne izveštaje nesreća kao svojevrstan edukativni materijal za najozbiljnije među avijatičarima.

Ismevanje je došlo neinsistiranjem odgovornih zvaničnika domaćeg vazduhoplovstva da se ovakvi podaci i statistike ne pojavljuju u medijima. PR službe su radile drugi posao umesto posmatranja i učenja zapadnog „dokle god postoji jedna žrtva mi nismo zadovoljni“ principa.

Dok zvaničnici Ministarstva i dalje imaju politički treniranu potrebu da obećavaju i izlaze u javnost sa datumima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

To jesu vrhunski piloti...Moraš neke stvari ipak malo bolje razumijeti. Ti piloti imaju zacrtane zadaće koje obavljaju svakodnevno i nema smisla da tamo negdje ćame i čekaju neki nepostojeći poziv za hvatanje vrabaca. Ako mogu letjeti sa Francuzima već dvije misije onda mogu odrađivati i te tvoje pare. Ali nije tako predviđeno već je predviđena…

11. Nov 2024.Pogledaj

Živojin Banković na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

Lotpy За МУП је набављен један Н215 Супер Пума, ВС је добила један Н145М.

11. Nov 2024.Pogledaj

Robert na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

@Nikola U američkoj vojsci već preko 10 godina nema aktivnih Apache koji nije dio D ili E standarda, znači ima Longbow senzorsku kupolu. Svi upotrebljivi (airworthy) modeli iz AMARC baze Davis Monahan, iz inicijalne A serije, su prekonvertirani na D standard.

11. Nov 2024.Pogledaj

Kosovo i Metohija na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

Sa čime su naoružani ovi M u VS. Šta je sa paukom/novom nećemo valjda da kačimo 2t5 i nrz na moderan helikopter.

11. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

Ta prica o tehnologijama koje se navodno kupuju ovakvim poslovima je klasicna socijalisticka spika iz 60tih godina proslog veka, kada je recimo SSSR transferirao velike drzavne tehnologije Kini, Indiji, ili kakda je recimo UK SSSR-u transferirala tehnologiju mlaznih motora iz euforicnih razloga posle pobede u IIWW. Jedini realan transfer tehnologije ce se desiti u domenu…

11. Nov 2024.Pogledaj