BEG airport status
Kurir protiv Nikole Stankova. Žrtva – SMATSA

Kurir protiv Nikole Stankova. Žrtva – SMATSA

Predhodnih pet dana Kurir je dnevno objavljivao tekstove koji su uprkos navedenim imenima i navodnim događajima dobili kontekst ličnog napada na direktora SMATSE.





Tango Six danas objavljuje reakciju jedne od zainteresovanih strana, demanti Nezavisnog sindikata
kontrole letenja.

Organizovana odbrana sopstevog esnafa retka je u srpskom vazduholovstvu. U posledjih nekoliko godina, pored upornog rada ULPS-a, ovo je još jedan pozitivan primer:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

In

Ono sto je zanimljivo je da sindiat ima istu adresu kao i SMATSA (Nikola Stankov). Druga jako "neobicna" stvar u ovom pismu je da je mail udruzenja registrovan na gmailu. Hmmmmm….

Da je kurir braon novina od najzce stampe jeste, ali da je i cinjenica da Srbi u kontroli sve hoce da urade za platu pa makar i klekli da po*use tom istom Nikoli Stankovi iako ga svi do jednog mrze iz dna duse stoji takodje! Da je Nikola Stankov KIm kontrole, jeste, svi ujutru idu po svoje misljenje kod njega a da mu je zena bila to sto jeste i to stoji.

Burazerski nema sta! CINJENICA JE SLEDECA, I VAZDUHOPLOVSTVO I VAZDUHOPLOVCI u Srbiji su ga dobili otpozadi kako god okrenes!

Dokle god politika kadrira a nema individualne odgovornosti, imamo ovo! To vazi i za DCV i za Aerodrom i za Jat, SMATSU, Fakultete, sve pore drustva!

Odgovori
ko

Nikolu stankova mogu da ne vole,ali ne mogu da mu ospore uspehe. Radio sam s njim 90i neke, danas radim za njega, on je direktor najbolji koga pamtim. zrtva jeste smatsa i dobro je da je to neko primetio. treba da znate nesto o nasem i njegovom poslu pa da pljujete. sramotza sta je ovde dozvoljeno

П

Па наравно да има исту адресу… По закону је фирма дужна да репрезентативном синдикату обезбеди просторије унутар фирме. Читајте закон.

У питању је политичка кампања и унутарпартијска хајка за добро плаћен посао. Станков није идеалан за то место. Питање је ко други? Да доведу неког по политичкој линији ко нема благе везе са послом који треба да обавља? Станков јесте по политичкој линији, али је барем из фирме.

Odgovori
ko

Prica je jednostavna, kontrola letenja je jedinstveni svetski(evropski) sistem koji radi na osnovu pravila i propisa ICAO i EUROCONTROLA, a koja se izdrzava od naplate taksi za pruzene usluge kontrole letenja bez prava na ostvarivanje PROFITA!! Usluge se naplacuju preko finansiskog servisa EUROCONTROLA a godisnji saldo naplacenog i utrosenog mora biti nula!! Mi smo od 2003 godine ravnopravni deo EUROCONTROLA odnosno EU!!
KOME TO SMETA I ZASTO???? Ako neko iz neznanja misli da moze kao u KOMUNISTICKO vreme da novac od naplacenih usluga kontrole letenja trosi i arci (drpa) kako hoce a da LAZNO pravi izvestaje o utrosenom novcu, taj je naivan, da nekazem GLUP!! ZATO MANI TE SE CORAVA POSLA NEGO GLEDAJTE KAKO I VI DA OSTVARITE EVROPSKE STANDARDE!!

Odgovori
sl

Lepo odrzan govor iz aspekta jednog zaposlenog u organizaciji koja de facto ima MONOPOL na davanje usluga odrzavanja, razvoja i kontrole aviosaobracaja.
Zamislimo situaciju kada bi se na tlu Evrope pojavila jos jedna ili vise organizacija istog tipa. Da li bi G-din Menadzer Tamo Neke Godine i dalje bio strucnjak kakvim ga prikazujete?
Svakako da prihod i rashod mora biti nula, te ce onda deo prihoda otici na kupovinu Pilotske Akademije ili recimo, plate zaposlenih. Tako bi ja obozavao doticnog do nivoa imbecilnosti.
Nemojte tupiti o EVROPSKIM STANDARDIMA, jer i mi imamo malo mozga u glavi te znamo kako operise SMATSA.

bu

Gospodine Slot, hajde da stvari postavimo na svoje mesto.

O kakvom Vi monopolu govorite?
O cemu COVECE Vi pricate?Jeste li vi svesni pod kojim uslovima, na koji nacin, se sprovodi proizvodnja kadra, kontrola kvaliteta, skolovanje, doskolovavanje, itd?
Znate li Vi da notorna glupost koju ste izgovorili, povlaci za sobom odredjena pitanja?
Monopol?Pa ko treba da proizvede ostatak kadra?Neka organizacija tipa Megatrend u Evropi?
Srecom, sharlatanizma u Evropi nema tamo gde ga ne sme biti, pa tako kadar biva skolovan po odredjenim standardima, obavlja delatnost profesionalno i pod nadzorom pruzajuci jako kvalitetne usluge.

Nemojte govoriti o mozgu u glavi i kako ga imamo, jer rezultati naseg drustva, nase ekonomije, privrede, demantuju svaku Vasu rec.Mi NEMAMO mozga koliko tvrdite da imamo.Imamo ga u meri koja je minimalna i nalazi se na odredjenim pozicijama.Da ga toliko ima, iskoristili bi ga, i u svakoj, najmanjoj sveri drustva, bilo bi bolje.Dzaba milion kanti u gradu Srbinu, kada ce na ulicu slajm i zvaku da zvekne.
SMATSA pruza usluge koje su neverovatno cenjene i kvalitetne a o rangiranju nasih kontrolora u evropi i svetu procitajte neku analizu.
Gde znanja nemate nemojte se mesati, a sta vam jasno nije mozete da pitate kompetentnije.
Citati vest iz sharlatanske novine koja pored udarne vesti ima screenshot pornica iz wc-a iz Majamija, mnogo govori o samom listu ali i strukturi(ako je strukturom mozemo nazvati) koja isti konzumira.
Senzacionalizam, smrad govana sa donjeg vesha i bljuvotina su tri termina koja karakterisu taj list, i zaista ne znam zasto je ovo uopste vredno pomena.
SMATSI mogu samo da zavide, i kao sto je neko rekao, trude se da maksimalno profesionalno odrade svoj posao.
Ko misli da moze bolje, neka vodi racuna o zivotima ljudi, dece, porodica, koej svakodnevno krstare nebom.Mikrofon u ruke i trk na vrh tornja.
Stvari su mnogo kompleksnije nego sto zapravo mislite.

P.S-'Zamislimo situaciju kada bi se na tlu Evrope pojavila jos jedna ili vise organizacija istog tipa." tipa nas Megatrend, Singidunum i ostali???
Kukala nam majka svima koga ta kontrola sprovede.Ko ce da predaje navigaciju?Natasa Bekvalac ili Pjer karden?
Gosn slot, mislite, ali, MISLITE o tome!

Odgovori
sl

U koliko se polako i pazljivo procita ono par recenica koje sam slozio, uocilo bi se da nigde ne dovodim u pitanje kvaliteta posla koji SMATSA obavlja ili pak, kadra koji skoluje. Takodje se moze uociti da ne polemisem ni sa kim. Daleko od toga da se i milimikron slazem sa nacinom kojim Kurir pise. Medjutim, moj post je ocigledno pogodio tamo gde treba. Sa MONOPOLOM koji SMATSA ima, de facto MONOPOLOM lako je biti "sposobni menadzer". Do pre dvadeset godina bilo je malte ne nezamislivo da postoje druge aviokompanije sem nacionalnih avioprevozioca ili charter kompanija. Do deset godina niste imali privatne pilotske skole. Do pre deset godina niste imali privatne maintenance organizacije licencirane da rade saobracajne vazduhoplove. Pomenimo samo nesto iz struke. Zasto sutra ne bi imali licenciranu organizaciju koja se bavi poslovima na kojima danas SMATSA ima MONOPOL? Mozda moze, mozda i ne? Ono gde se deo prihoda odliva, da bi SMATSA imala nulu na kraju godine jesu i astronomske plate zaposlenih, te nije cudna ljubav koju pojedinci ispoljavaju prema Stankovu. I ja bih se divio svakome samo da mi napuni novcanik.

ME

Covece, da li ti razumes sta je PRIRODNI MONOPOL? Molim te potrazi taj termin i videces sta znaci. Nebo se ne deli! Nigde u Evropi ne postoji drzava ciji isti deo neba kontrolisu dve ili vise agencija istovremeno. Znas li do cega bi to dovelo! Batali pricu o monopolu molim te! Uostalom, da li mislis da SMATSA radi samo civilni saobracaj?! Sta mislis ko navodi vojne avione nase i drugih zemalja? Ko navodi policijske helikoptere? SMATSA nije samo za civilni saobracaj i imajuci to u vidu da li ti je sada jasno zasto nema i ne sme biti nikakve ''konkurencije'' za koju si se uhvatio ko pijan plota! Samo drzavna sluzba sme to da radi, kao sto se radu na celom podrucju koje kontrolise EUROCONTROL. Sve ostalo ti je BUDIBOGSNAMA lepo objasnio.
Ne znam da li ste znali da nasa SMATSA zauzima drugo mesto u Evropi po bezbednosti saobracaja za proslu godinu! Da li vam to nesto govori?
A sto se tice plata, njih odredjuje EUROCONTROL pa ih pondira sa stepenom razvoja odredjene zemlje. Dakle i na tu temu je stavljena tacka.
Ne kritikujmo i ne dirajmo ono sto je dobro, uspesno i priznato.

sl

Oh…. ozuceni mladi covece sa razlicitim nickovima. Nebo se ne deli? Sta bese "open sky"? Kada bi polako, bez zurbe, bez nervoze, procitao prvi post, mogao bi da primetis da niko ne dovodi u pitanje rad SMATSE.
Ne koristeci agresivan stil govora, i recimo ruzne prideve kojima se sluzis, mogli bi uz kaficu pored plavog teniskog terena na otetom zemljistu druge drzavne kuce porazgovarati o ovoj zanimljivoj temi, ali bojim se da treba da prodje jos godina da bi dosao do nivoa jednog razumnog razgovora koji je nasem podneblju davno postao nepoznat.
Isti ovakav arogantan nastup proizasao iz verovatno malo jaceg samopouzdanja kao rezultata "plate pondirane sa stepenom razvoja zemlje" svaki dan demonstrirate sto na lekarskoj komisiji, sto u Boricima, sto po forumima i blogovima. Ljudi vas vec prepoznaju.

ME

Druze, kad mi budes izneo konkretne argumente i dokaze tada ce sve biti OK. Ovako samo zato sto ti imas nesto protiv SMATSA…to je malo smesno i neozbiljno. BUDIBOGSNAMA i ja smo ti izneli neke cinjenice a ti? Samo pricu o monopolu koja ne da ne pije vodu nego… :D

Inace radim u osiguravajucoj kompaniji, ako te vec zanima. Toliko o tome da se MI IZ SMATSE prepoznajemo po nacinu pisanja i izrazavanja, smehotresno zaista. Ali nema veze… Ipak je vaznije da covek prepozna samog sebe nego da ga drugi prepoznaju (kao sto ti rece). Pozdrav i razvedri se malo, vidi kako je lepo nebo iznad Srbije :)

bu

slot,

Eto MERZ i ja se prepoznasmo, mi smo kuronje iz SMATSE i mnogo si nas zestoko, inteligentno, i visokonaucno isprozivao, iako mozda nisi pisao sa svog laptopa kraj teniskih terena.
Hvala ti sto si svojim prefinjenim tonom stupio u komunikaciju sa dva bica ispod tvog filcanog nivoa.
Stvar je vrlo jednostavna.Neko u KURIRu masturbira na tu kompaniju i plate, ali ne moze guzica tamo da se mune, mozda zbog kvalifikacije ili neceg drugog, te ajmo da popljujemo lepo dishu, da kazemo da je nazvao radnice kurvama, itd itd…
Hvala Petru na informisanju i ovom objedinjavanju vesti!Uvek revnosan novinar!
Bez zelje da potcenim vest, mislim da o ovome vise ne vredi raspravljati.Jedan od razloga je nepoznavanje istine i problematike uz dodatu konfuziju od strane nekompetentno sharlatanske organizacije koaj pishe za ovaj list(papira, nazalos nazivaju ga novinskim listom).
Do sada, vise puta mi je KURIR kao novina bio u kuci.Jednom kada je zena spremala zimnicu da poredja tegle, a drugi put da pokupim sranje mog tada mladog kera.
Mislim da je dovoljno receno.
Uzivaj slot u plavom nebu, vec ti je receno! ;)

Odgovori
In

I kao sto rekoh, iz gore prilozenog se vidi:

ZAPOSLENI U SMATSI SU PRVI KOJI CE DA KLEKNU I POPUSE NIKOLI STANKOVU I OPRAVDAJU KRIMINAL EPSKIH RAZMERA DA BI SEBI OBEZBEDILI PLATICU!

EUROCONTROL nije nista drugo do objedinjenog sistema naplate, odnosno INFOSTANA za prelete aviona, najave letova, i ostale pratece servise.

MOzda kontrola treba da bude neprofitablina agencija, ali to je stvar kontrole a ne drzave, pitanje je ljudi za koliko novca je drzava izdala licencu SMATSI da ova bude jedini i iskljucivi provajder servisa nad teritorijom.

Gde su takse i nadoknade za ekologiju, za poljoprivredu, za razvoj sportskog vazduhoplovstva? Zasto je SAR sluzba organizovana samo na papiru da bi se i taj servis naplatio od korisnika, kome pare idu i gde su sredstva?

Odakle pravo da jedna institucija privatizuje drugu?

Ima nas dragi KONTROLORU skolovanih u inostranstvu na mnogo vecim skolama i institucijama nego sto je kurs SUKLA bio!

Odgovori
pr

E pa dragi inzenjeru nije ti dovoljna skola bar ne na ovu temu, sudeci po ispoljenom totalnom neznanju.
Sumnjam da svoju skolu igde mozes iskoristiti jer onaj ko ovako nadobudno kritikuje nesto o cemu pojma nema i
ne zna koliko ne zna. Ne daj boze da ste gradjevinski ing.

In

AHAHAHAHA, sto se tice skole i struke, nista ti ne brini, ja znam dobro ko sam, sta sam i GDE sam! Nego sto se osecas prozvanim tako? Imas nesto da nam kazes? Lepo ja kazem kako stoje stvari!

Fi

Muljatori su u komentarima na tekstove okrenuli paznju na kontrolore, pa je i ovaj dopis Sindikata takav, a tekstovi su se odnosili na nesavesno ponasanje prema podredjenima i nesavesno poslovanje Nikole Stankova.

Odgovori
pr

E pa Filipe ne cini li ti se da su muljatori oni koji povremeno izvuku po nekog nezadovoljnka da im prokrci put
za ono sto im je namera. Kurir napise naslov, svi kupimo novine, a u tekstu nista od naslova. Sve ovo pisanije o Nikoli Stankovi je jedno te isto vec godinama samo menjaju naslove. Dokle bre vise ostavite coveka da radi na miru.Kako moze biti nesavesno poslovanje Nikole Stankova papir koji je on potpisao, a vi mu pripremili i naravno kao svom saradniku i strucnjaku on vam veruje, potpise vi posle vidite da ste se presli, a Stankov nesavestan vi heroj i jos objavljujete u novinama sve to. Strasno, ali nas narod veruje niko se ne stavlja u situaciju samo citaju tekstove i onda sav bes ciljano iskaljuju e na to racunaju oni koji vas povremeno izvuku iz rukava kad treba rusiti sistem. Ne radi se ovde o Nikoli Stankovu ovde se radi o praznim kasama …………a ako to naprave ode sve dodjavola jer ne znaju ljudi kako funkcionise finansiranje od preleta.

Pe

Malo ste zastranili u licno. Vratite se na temu posta i vase pocetne diskusije. Dakle bez pardona, direktno ali bez licnih kvalifikacija. Hvala svima na komentarima!

Odgovori
sl

Pre par dana je objavljena vest da je aeredrom Ataturk u Istanbulu od kako postoji, obavio rekordan broj operacija poletanja i sletanja – 1050. Turski kontrolori zaposleni na tornju primaju oko 1500eur na bilo kom aerodromu da rade, bilo da je to Istanbul ili Sivas sa dva sletanja dnevno. Dobrom platom u Turskoj se smatraju primanja oko 700 eur. Ne smatram da su kontrolori korektno i dobro placeni za posao koji rade.
A onda pogledam aerodrom Beograd koji nedeljno ima broj operacija koliko Istanbul za nedelju dana. Setim se kolika je plata u Srbiji. Znam koliko ima pocetnik na tornju. I jos mi napune glavu kako su primanja zaposlenih u SMATSA pondirana sa bla, bla, bla ne bi li me neukog ubedili da je to OK.
Poredjenja radi, tolika zemlja sa preko 100 aerodroma i aviona ne zna im se broj – ima 70 zaposenih u DGCA, Kod nas – 300,

Odgovori
mi

Napred unistite i ovo malo firmi sto radi. Sto ne jurite one koji ne isplacuju svoje radnike. On bar misli o svojim radnicima ali zauzvrat trazi rad, red i disciplinu, pa je zato trn u oku svima.

Odgovori
sl

Pa, ovo je smesno….
Citava PR sluzba u dobrom, starom, partijskom fazonu…

Odgovori
An

U plate zaposlenih u SMATSA ne zelim da ulazim ali svi koji bi da stave soli na rep toj agenciji trebalo bi da imaju u vidu da glasila poput Kurira nista ne objavljuju sucajno. Pre nego sto je krenuo ovaj nicim izazvan serijal o SMATSA, Jorgovanka Tabakovic je u jednom TV gostovanju pricala o SMATSA kao jednom od ''najvecih primera korupcije gde drzava gubi silne milione''. Drugim recima, sprema se nova vlada i sprema se armija novih partijskih kadrova koje treba zavaliti gde god ima bilo kakvih para. Neko je u podeli plena dobio SMATSA odnosno Stankovljevu poziciju i sada je na Kuriru da pripremi teren. Zaposleni ne treba previse da strahuju osim sto ce dobiti jos 20-30 novih kolega na administrativnim pozicijama i to je to.

Odgovori
TA

Imamo i mi kontrolore kao i Turci. Rade za 1200-1700 evra mesecno. Tri puta manje od svojih kolega iz iste te SMATSE. Otprilikeu rangu meteo tehnicara. o primanjima sinopticara i da ne govorim. Uskoro ce postati i kabinsko osoblje, da svaki pilot (civilni) ima licnog sinopticara. "Neko " je debelo pobrkao loncice u "visokostrucnim" i "specijalizovanim" strukturama SMATSE. pratece sluzbe placenije nego kontrolori letenja, a o samoj "komandi" i da se ne govori.Ali posto je zabranjeno pricati o primanjima , onda ni najveci broj kontrolora (na "civilnim" mestima) ne zna o sramnim platama svojih kolega koji sa maksimalnim licencama da ponovim rade za tri puta manje plate. O doticnoj "osobi" i da ne pricam .Odlazak drzavnim avionom u "rodni " kraj sa Ministrom odbrane ciji tast bas taj dan organizuje "cuvenu" manifestaciju KUPUSIJADA. Distanca: 100km. Nasla braca pa zasla. Pozdrav svim "pravovernim" nikolicevcima, za ostale kolateralne zrtve nije vazno.

Odgovori
st

Ljudi, pa svi sto malo imaju vaze sa vazduhoplovstvom znaju na koji nacin se upada u SMATSU. Samo preko veze. To nama kazu i profesori na Saobracajnom fakultetu, na odseku za vazdusni saobracaj. Imam puno kolega inzenjera za koje znam da su upali u SMATSU preko veze, bez ikakvog konkursa. A znam i nekoliko mladih kontrolora za koje ne bi trebalo tako nesto da se radi jer su ipak oni direktno odgovorni za bezbednost. Nepotizam u svim porama naseg drustva, pa cak i onde gde je bezbednost najbitnija. Sramota.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

XYZ na: Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

Upravo to. Jednostavno previše novaca. Za te novce se već gleda avion 5. generacije pa da si stvarno miran 50 godina jer sa ovim nisi. Ja ne sumnjam da je kojim slučajem RH imala ne samo budžet već i volje i želje, da bi za te novce (koje je Srbija dala za Rafale F4), kupila…

05. Nov 2024.Pogledaj

tegljacmeta na: Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

@Srbofil Pa nece im se odobriti da se ne bi poremetio bitno odnos snaga na balkanu. Oni su kolonija kao i mi i vlasnicima ne treba da se budale kolju ako im to nije u interesu. Svakom normalnom je jasno da male drave nisu saveznici nego kolonije kojima se kaze sta da rade. Srbija je…

05. Nov 2024.Pogledaj

tegljacmeta na: Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

Ne bas tacna tvrdnja. Jedini razlog zbog kog SCALP i Meteor Francuzi ne prave sami je jer su u vreme kad se pricalo o dizajnu istog politicki spektar okretao u nekom drugom smeru. Jedina protivnik su bili teroristi. Sva proizvodnja unutar EU/Zapada generalno je gledala nacine kako da smanji troskove istrazivanja i dizajna. Unutar EU…

05. Nov 2024.Pogledaj

Ma nemoj na: Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

Ah, Hrvatska je očito otkrila tajnu formulu za modernizaciju vojske po "Vasalskom modelu". Kupiti Rafale za 1,1 milijardu s osnovnim naoružanjem – sjajno... Jer znamo kako to ide s ovakvim "savezničkim" ponudama: dobit ćeš avione, ali ćeš za svaki ozbiljniji potez trebati tražiti dozvolu od onih koji su ti ih prodali. I naravno, tu su…

04. Nov 2024.Pogledaj

K na: Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

Cisto kao dodatak, Hrvatska je 8 Black Hawkova platila samo 124 milijuna dolara, jer je pola vrijednosti posla (250 milijuna) platio SAD, u zamjenu za nase donirane mi-8ice Ukrajini.

04. Nov 2024.Pogledaj