BEG airport status
Svemir, Rusi i Jat Tehnika. Dan 3.

Svemir, Rusi i Jat Tehnika. Dan 3.

Jučerašnji, treći dan, Farnborough International Airshow-a završio se uz manju eksploziju, jedan od razloga zbog kojeg nisam stigao da snimim dnevnu video rekapitulaciju. Qatar airways Boing 787, u Londonu sa Boingovim pilotima koji su sveže ofarbani avion prvi put u vazduhu prikazali publici na otvorenom događaju, bio je na parking poziciji na suprotnoj strani aerodroma kada se jedno od aerodromskih tehničkih vozila zapalilo. U tom trenutku našao sam se na terasi medija centra koja nadgleda većinu istočnog dela izložbenog prostora i bio svedok brze reakcije vatrogasnih vozila koja na kraju nisu imala razlog da intervenišu jer je vatra brzo bila ugašena. Avion nije bio oštećen.

Odnos planiranih i ostvarenih intervjua i obilazaka najzanimljivijih vazduhoplova juče je bio povoljniji. Iako mi nije bilo dozvoljeno da uđem u privatnu letelicu za punjenje borbenih aviona u vazduhu, Omega Tanker KC-10 (nešto oko US DoD zahteva da se oprema unutra ne sme prikazivati medijima) obilasci za Srbiju relevantnih letelica će nadam se popraviti balans. ATR 72-600, CN-295 i po neka lakša i optimizovanija opcija za izviđanje iz vazduha koja je znatno jeftinija od uporednih primeraka koje smo nedavno nabavili.

Rusi i dalje pričljiviji što se medija tiče na teme novih civilnih lajnera nego vojnih letelica. Jedan od retkih predstavnika srpkog vazduhoplovstva, član menadžmenta Jat tehnike, svratio je u negde u isto vreme kao i ja do mock up-a aviona MC-21 Irkut korporacije. Kako sam uspeo da načujem, posle uspeha sa Airbusom Tehnika bi bila spremna da u jednom trenutku postane centar za održavanje novog ruskog uskotrupnog aviona. Dok razgovor svakako nije bio na zvaničnom nivou lepo je videti da jedna od najperspektivnijih firmi našeg vazduhoplovstva vodi računa o prisustvu na jedinom mestu na kome jednostavno morate biti ukoliko se bavite stvarima koje lete.

Ričard Branson je definitivno ukrao treći dan show-a i ostalim izlagačima odvukao medije na više od sat vremena. Nova planirana upotreba Virgin Galactic-a prezentovana je na posebnom štandu ove kompanije.

Zbog iznenadnog pljuska ponovo sam propustio da snimim Yak-130 predstavljanje u vazduhu. Ruski trejner svoje dnevne letove izvodi sa podvesnim teretima i imao je jedan zanimljiv problem prvog dana. Naime, aerodromska kontrola leta avionu nije dala da poleti jer su kontrolori videli da su uvodnici vazduha zatvoreni na line up-u, neposredno pred poletanje. Ispostavilo se da Yak ima automatski sistem koji otvara uvodnike u trenutku dodavanja veće snage radi minimiziranja štete od usisavanja stranih tela prilikom taksiranja na nepripremljenim PSS. Kontrola ih je pitala da li su sigurni da je sve u redu, Rusi su rekli da jesu i poletanje je odobreno.

Dok ovo kucam putujem vozom London – Farnborough, nebo izgleda rasterećeno nepotrebnih oblaka Engleskog Vremena i sigurno će biti odlična pozadina za današnji četrdesetominutni validacioni program akro-grupe Red Arrows.
Današnji dan dakle obećava, svaki minut je isplaniran da bih za sedam sati uspeo da postignem najviše zakazanih intervjua i snimanja. Sve ovo zaista ne bi mogao da uradim da nije bilo Tango Six sponzora, firmi i organizacija koje su me podržale na ovom putu i omogućile da vam uživo i po povratku prenesem najaktuelnija dešavanja u svetu civilnog i vojnog vazduhoplovstva.

Kao i predhodne godine Mobilna telefonija Srbije je samnom, ovoga puta uz zanimljiv dodatak – uslugu My Friend, roaming promociju koja će trajati od 01.07 do 31.08 koja je u stvari manja jedinstvena cena za dolazne i odlazne pozive kada ste u inostranstvu. Upravo situacija u kojoj se trenutno nalazim, kada posao i drugi kontakti ne mogu trpeti jer niste u zemlji.

I dalje me oblači Xopyc, logistiku daje Pilotshop.rs dok se itSMF Srbija pobrinuo da se bez problema krećem po Londonu uz vanrednu dobrodošlicu :).

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Samo radi, pratimo te !
Nebitno što si jedini, prilozi su ti najzanimljiviji. Očekujem(o) puno video materijala.
"keep the blue side up!"

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

04. Oct 2024.Pogledaj

Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

04. Oct 2024.Pogledaj