BEG airport status
LYBE 2007:30 Z 140°08KT CAVOK 29/15 Q1019 NOSIG=
Svemir, Rusi i Jat Tehnika. Dan 3.

Svemir, Rusi i Jat Tehnika. Dan 3.

Jučerašnji, treći dan, Farnborough International Airshow-a završio se uz manju eksploziju, jedan od razloga zbog kojeg nisam stigao da snimim dnevnu video rekapitulaciju. Qatar airways Boing 787, u Londonu sa Boingovim pilotima koji su sveže ofarbani avion prvi put u vazduhu prikazali publici na otvorenom događaju, bio je na parking poziciji na suprotnoj strani aerodroma kada se jedno od aerodromskih tehničkih vozila zapalilo. U tom trenutku našao sam se na terasi medija centra koja nadgleda većinu istočnog dela izložbenog prostora i bio svedok brze reakcije vatrogasnih vozila koja na kraju nisu imala razlog da intervenišu jer je vatra brzo bila ugašena. Avion nije bio oštećen.

Odnos planiranih i ostvarenih intervjua i obilazaka najzanimljivijih vazduhoplova juče je bio povoljniji. Iako mi nije bilo dozvoljeno da uđem u privatnu letelicu za punjenje borbenih aviona u vazduhu, Omega Tanker KC-10 (nešto oko US DoD zahteva da se oprema unutra ne sme prikazivati medijima) obilasci za Srbiju relevantnih letelica će nadam se popraviti balans. ATR 72-600, CN-295 i po neka lakša i optimizovanija opcija za izviđanje iz vazduha koja je znatno jeftinija od uporednih primeraka koje smo nedavno nabavili.

Rusi i dalje pričljiviji što se medija tiče na teme novih civilnih lajnera nego vojnih letelica. Jedan od retkih predstavnika srpkog vazduhoplovstva, član menadžmenta Jat tehnike, svratio je u negde u isto vreme kao i ja do mock up-a aviona MC-21 Irkut korporacije. Kako sam uspeo da načujem, posle uspeha sa Airbusom Tehnika bi bila spremna da u jednom trenutku postane centar za održavanje novog ruskog uskotrupnog aviona. Dok razgovor svakako nije bio na zvaničnom nivou lepo je videti da jedna od najperspektivnijih firmi našeg vazduhoplovstva vodi računa o prisustvu na jedinom mestu na kome jednostavno morate biti ukoliko se bavite stvarima koje lete.

Ričard Branson je definitivno ukrao treći dan show-a i ostalim izlagačima odvukao medije na više od sat vremena. Nova planirana upotreba Virgin Galactic-a prezentovana je na posebnom štandu ove kompanije.

Zbog iznenadnog pljuska ponovo sam propustio da snimim Yak-130 predstavljanje u vazduhu. Ruski trejner svoje dnevne letove izvodi sa podvesnim teretima i imao je jedan zanimljiv problem prvog dana. Naime, aerodromska kontrola leta avionu nije dala da poleti jer su kontrolori videli da su uvodnici vazduha zatvoreni na line up-u, neposredno pred poletanje. Ispostavilo se da Yak ima automatski sistem koji otvara uvodnike u trenutku dodavanja veće snage radi minimiziranja štete od usisavanja stranih tela prilikom taksiranja na nepripremljenim PSS. Kontrola ih je pitala da li su sigurni da je sve u redu, Rusi su rekli da jesu i poletanje je odobreno.

Dok ovo kucam putujem vozom London – Farnborough, nebo izgleda rasterećeno nepotrebnih oblaka Engleskog Vremena i sigurno će biti odlična pozadina za današnji četrdesetominutni validacioni program akro-grupe Red Arrows.
Današnji dan dakle obećava, svaki minut je isplaniran da bih za sedam sati uspeo da postignem najviše zakazanih intervjua i snimanja. Sve ovo zaista ne bi mogao da uradim da nije bilo Tango Six sponzora, firmi i organizacija koje su me podržale na ovom putu i omogućile da vam uživo i po povratku prenesem najaktuelnija dešavanja u svetu civilnog i vojnog vazduhoplovstva.

Kao i predhodne godine Mobilna telefonija Srbije je samnom, ovoga puta uz zanimljiv dodatak – uslugu My Friend, roaming promociju koja će trajati od 01.07 do 31.08 koja je u stvari manja jedinstvena cena za dolazne i odlazne pozive kada ste u inostranstvu. Upravo situacija u kojoj se trenutno nalazim, kada posao i drugi kontakti ne mogu trpeti jer niste u zemlji.

I dalje me oblači Xopyc, logistiku daje Pilotshop.rs dok se itSMF Srbija pobrinuo da se bez problema krećem po Londonu uz vanrednu dobrodošlicu :).

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Samo radi, pratimo te !
Nebitno što si jedini, prilozi su ti najzanimljiviji. Očekujem(o) puno video materijala.
"keep the blue side up!"

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

дане na: [POSLEDNJA VEST] Prve zvanične fotografije srpskih Mi-35M: Delegacija Ministarstva odbrane posetila fabriku helikoptera “Rosvertol“

ED не знам да ли је прво или друго али водим се логиком Petrovic Dusana , да из свега извлачи доказе о неспособности Русије, ето ми 28 и ка 52 су полетели још у ссср (ми 28 јесте) ка 52 први лет 1997, али ће наш Дуле да каже како су то пројетовали у ссср…

20. Aug 2019.Pogledaj

avijaticar na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Boj ne bije svijetlo oruzje vec boj bije srce u junaka. Mogli smo i 50 da ih kupimo i jos 50 UH-60...ako ce nepotizam politika a samim tim i nestrucnost upravljati njima onda je sve pogresno i nepotrebno a to smo videli u svim nasim i tudjim sukobima....Ovo je odlican helikopter i odlicna platforma da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: Ansat, prvi laki višenamenski helikopter konstruisan u Rusiji nakon raspada SSSR-a

@AI-41F1 Sve sto si napisao ima smisla, sa uslovom da je to velika flota. Medjutim pogledaj reportazu o Mi-35. Videces da su tamo ljudi profesionalci koji se treniraju kako da lete i popravljaju i to steknuto znanje ce preneti na nove generacije. Znaci malo podcenjujes njihovo znanje i umece. Cak sto vise ti smatras da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Intenzivirale se zrakoplovne aktivnosti na planetu

U ovom kontekstu treba pratiti koliki je udio pet najvećih prijevoznika (EUB3, Ryanair i easyJet). Obzirom na sve akvizicije i povećanja flote ne mogu vjerovati da Lufthansa nije povećala svoj udio. Molim Vas da mi pošaljete te grafikone na mail. Iskreno me interesiraju, a posebno izvori.

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Molim te ne lupetaj, paradna verzija? Albanci vide u mraku pa ce ih kamenjem gadjati. Jel tako?

20. Aug 2019.Pogledaj

Send this to a friend