BEG airport status
LYBE 2007:30 Z 140°08KT CAVOK 29/15 Q1019 NOSIG=
Srušio se školski avion Lasta

Srušio se školski avion Lasta

NOVA PAZOVA – Školski avion Lasta Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije srušio se danas u  Novoj Pazovi. Avionom su upravljali opitni piloti Centra za letna ispitivanja Tehničkog opitnog centra Vojske Srbije potpukovnik Tomislav Bećagović i Major Goran Savić. Bećagović je uspeo da bezbedno iskoči iz aviona i prizemlji se uz lakše povrede dok je major Goran Savić, nakon što je helikopterom prebačen na VMA, podlegao povredama koje je zadobio posle iskakanja iz letelice u padu.

11:20 – Oba pilota su prebačena helikopterom ViPVO u VMA. Jedan od pilota je lakše povređen i stabilan je dok je drugi u kritičnom stanju sa teškim telesnim povredama.

11:28 – Kao što sam naglasio, prvi izveštaji medija da je u pitanju bio G-4 Supegaleb nisu bili tačni. Najkompletniju informaciju trenutno ima Vojska Srbije:

„Данас око 10.15 часова у Новој Пазови срушио се авион Војске Србије типа В-54 Ласта.

Оба пилота су се катапултирала из ваздухоплова. Један пилот је ван животне опасности, док је други у тешком стању превезен на ВМА. Пилоти су били на редовној техничкој проби ваздухоплова.

Министар одбране Александар Вучић наредио је хитну истрагу. Начелник Генералштаба генерал-потпуковник Љубиша Диковић и државни секретар Министарства одбране Александар Николић, по наређењу министра Вучића, посетиће повређеног пилота.

Авион је пао у улицу Краља Петра у Новој Пазови и према првим информацијама нема повређених међу грађанима Нове Пазове.“

11:59RTS je objavio video snimak očigledno veoma brze reakcije ViPVO helikoptera Mi-17 koji je sleteo po povređene pilote na ulicu blizu koje se dogodila nesreća u Novoj Pazovi.

12:23Klasični mediji su upravo javili pre nekoliko minuta da je jedan od pilota preminuo.

U pitanju je major Goran „Savke“ Savić. Opitni pilot Centra za letna ispitivanja Tehničkog opitnog centra Vojske Srbije.

Kako Tango Six saznaje iz izvora sa VMA, on je bio transportovan u najkraćem mogućem roku dok je još uvek davao znake života (što odlično ilustruje gore linkovani RTS snimak), hitno je reanimiran ali je na Banjici podlegao povredama.

Avion Lasta koji se danas srušio bio je jedan od prvih serijski proizvedenih modela, bio je u proceduri zvaničnog prihvata u naoružanje Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije.

Avionom su upravljali iskusni opitni piloti Centra za letna ispitivanja koji je u sastavu Tehničkog opitnog centra Vojske Srbije i baziran je na  vojnom aerodromu Batajnica. Ovi piloti kao i većina pilota Centra za letna ispitivanja vremenski su najviše leteli Lastu od njenih početnih opitnih ispitivanja do danas.

Kako Tango Six saznaje iz više izvora, iskakanje pilota se desilo na nižoj visini. Lasta, uprkos prvoj zvaničnoj informaciji Ministarstva odbrane, nema katapult sedišta. Procedura za napuštanje aviona u slučaju vanredne situacije sastoji se iz aktiviranje detonacionog (eksplozivnog) sečiva koje prožima pleksiglas (staklo) kokpita, pleksiglas se razara i piloti u tom trenutku napuštaju avion iskakanjem.

Po informacijama do kojih je Tango Six došao, major Savić je iskočio drugi na nešto manjoj visini od potpukovnika Bećagovića i usled činjenice da se iskaknje desilo na nižoj visini kupola njegovog padobrana nije imala dovoljno vremena da se napuni vazduhom i zbog toga je pilot udario o tle pretrpevši teške telesne povrede od kojih je kasnije preminuo na VMA.

Avion nije bio star niti zastareo, serijski primerci (od kojih je bio ovaj avion) proizvedeni su u Pančevačkoj Utvi prošle i ove godine. Avion koji je danas pao, „201“, primljen je u TOC 18. juna 2012. godine. Od tada je naleteo 39 sati i 50 minuta.

13:01Pojedini mediji objavljuju i verziju da je preminuli pilot ostao u letelici da bi sprečio veću tragediju na zemlji. Ne isključujem da je tačna ali je malo verovatno da je moguće dobiti tačnu informaciju da je to bio slučaj u ovako ranoj fazi. Očevidac sa zemlje svakako nije pouzdaniji izvor od preživelog pilota. Veći broj očevidaca je videlo da je pilot koji je podlegao podlegama takođe iskočio.

16:15 – Načelnik generalštaba Vojske Srbije general Diković je prilikom posete povređenom Bećagoviću na VMA novinarima preneo njegovu izjavu da je došlo do pada došlo usled „otkaza komandi leta“.

Do sada su se pojavile dve informacije o prirodi kobnog leta. Po jednoj u pitanju je bilo „tehničko ispitivanje“ a po drugima je reč bila o praktičnom ispitu majora Savića.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

"Оба пилота су се катапултирала из ваздухоплова."
Lasta ima katapult sedišta?

Odgovori
К

Треба проверити војна правила летења – гарантујем да датирају из Титовог времена.

Odgovori
G

U Titovo vreme ja prema ukupnom godišnjem naletu u RV bilo manje udesa nego danas , a moglo bi i d a se i dokaže.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

дане na: [POSLEDNJA VEST] Prve zvanične fotografije srpskih Mi-35M: Delegacija Ministarstva odbrane posetila fabriku helikoptera “Rosvertol“

ED не знам да ли је прво или друго али водим се логиком Petrovic Dusana , да из свега извлачи доказе о неспособности Русије, ето ми 28 и ка 52 су полетели још у ссср (ми 28 јесте) ка 52 први лет 1997, али ће наш Дуле да каже како су то пројетовали у ссср…

20. Aug 2019.Pogledaj

avijaticar na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Boj ne bije svijetlo oruzje vec boj bije srce u junaka. Mogli smo i 50 da ih kupimo i jos 50 UH-60...ako ce nepotizam politika a samim tim i nestrucnost upravljati njima onda je sve pogresno i nepotrebno a to smo videli u svim nasim i tudjim sukobima....Ovo je odlican helikopter i odlicna platforma da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: Ansat, prvi laki višenamenski helikopter konstruisan u Rusiji nakon raspada SSSR-a

@AI-41F1 Sve sto si napisao ima smisla, sa uslovom da je to velika flota. Medjutim pogledaj reportazu o Mi-35. Videces da su tamo ljudi profesionalci koji se treniraju kako da lete i popravljaju i to steknuto znanje ce preneti na nove generacije. Znaci malo podcenjujes njihovo znanje i umece. Cak sto vise ti smatras da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Intenzivirale se zrakoplovne aktivnosti na planetu

U ovom kontekstu treba pratiti koliki je udio pet najvećih prijevoznika (EUB3, Ryanair i easyJet). Obzirom na sve akvizicije i povećanja flote ne mogu vjerovati da Lufthansa nije povećala svoj udio. Molim Vas da mi pošaljete te grafikone na mail. Iskreno me interesiraju, a posebno izvori.

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Molim te ne lupetaj, paradna verzija? Albanci vide u mraku pa ce ih kamenjem gadjati. Jel tako?

20. Aug 2019.Pogledaj

Send this to a friend