BEG airport status
Vučić uverio Hogana da je sve u redu, depozit za Adrijine Erbasove plaćen

Vučić uverio Hogana da je sve u redu, depozit za Adrijine Erbasove plaćen

BEOGRAD – Vučić juče intervenisao i pismenim putem dao garancije Hoganu da i dalje podržava strateško partnerstvo s Etihadom. Depozit za iznajmljivanje dva Adrijina Erbasa plaćen. Radna grupa kriva za trku Jata protiv vremena pred letnju sezonu?

 

Depozit plaćen
Depozit plaćen

Ko god da je kriv za jučerašnju nezabeleženu zabunu javnog nastupa i komunikacije s javnošću i poslovnim partnerima, danas po svemu sudeći može da odahne. Kako Tango Six saznaje, posle očigledne intervencije i naknadnog izdvajanja onoga što je Vukašinović pozitivno izjavio u vezi Etihada, prvi potrpredsednik Vlade i ministar odbrane Aleksandar Vučić danas je poslao Džejmsu Hoganu pismenu garanciju da je Srbija i dalje veoma zainteresovana za strateško partnerstvo s Etihadom.

Takođe kako saznajemo, depozit u iznosu od 450.000 dolara za dva A319 Adria Airwaysa plaćen je prošle nedelje. Ovaj iznos predstavlja dve mesečne rate za oba aviona i plaćen je slovenačkoj avio-kompaniji nedugo posle potpisivanja memoranduma o razumevanju.

Ovaj depozit (ostale rate plaćaće Jat iz svojih obrtnih sredstava) predstavlja možda poslednje davanje poreskih obveznika (ako izuzmemo preuzimanje celokupnog duga i program za smanjenje viška radnika). Po svemu sudeći, ukoliko se Jat ipak odluči za iznajmljivanje Boinga, tih 450.000 dolara će biti izgubljeno.
 

Šta ćemo sa sezonom?

 
Nedovoljno jasno formulisan ili veoma loše prenet deo Vukašinovićevih komentara u vezi letenje sezone problem je koji će nezavisno od priče sa Etihadom po svemu sudeći uticati na Jat. 156 odloženih letova u nastupajućem periodu i nezdrava atmosfera žurbe ne svode se izgleda samo na pitanje Erbas ili Boing, već još jednom ukazuju na kancerogen i nepojmljivo bahat odnos države prema Jatu.

Stari, a i novi direktor, imaju omču oko vrata u formi vlasnika koji je formalno morao da odluči ono što je i najveći laik znao prošle godine – ukoliko Jat želi da održi optimalan nivo operacija u letnjoj sezoni 2013. godine trebaju mu novi avioni. Vlasnik (država), je pred kraj prošle godine stegnuo pomenutu omču i odlučio da „skenira stanje i preporuči rešenja“. Formirana je famozna Radna grupa, nakaradno telo koje je pored nekih takođe samoevidentnih zaključaka donelo i taj na koji pozicija direktora Jata nema pravo – da se iznajme avioni.

Tragikomedija srpkih rukovodilaca civilnog vazduhoplovstva bila je oličena u sastancima radne grupe i imenima koja su se u njoj našla. Jedan je sebe ugurao, drugu dvojicu su drugi ugurali a zatim je došao Mrkin eksponent sa svojim fantastičnim idejama koji je još malo prolongirao radnu dinamiku brinući se za svoje mesto pod suncem istorije. Vreme je isticalo. Na primer, od 24. decembra do 1. februara, pored svih otvorenih kafića i sredstava za komunikaciju kojima se inače tračari, nije bilo sastanka. 40 dana koji će se sada kada je letnja sezona na pragu pokazati više nego kritičnim. Pozitivni signali iz Emirata došli su tek pred kraj rada Radne grupe, dakle partnerstvo s Etihadom nema veze s ovom pričom. Jedina poruka leži u tome da su država i njeni zamršeni političko-vlasnički odnosi bilo koje vlasti do sada, krivi za propast jednog, u kontekstu biznisa kojim se bavi, prilično zdravog i perspektivnog monopoliste.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ja

Cega se to plasi drustvo odlazecih kada toliko spinuje i pravi aferu bez ikakvog povoda?

Odgovori
Ve

Stratesko partnerstvo sa Etihadom je nesto sto je stiglo kao spas u zadnji cas.I sama zainteresovanost za jat,cak i do partnerstva da ne dodje,i potpisivanje code share sa takvom kompanijom i jat-a, je ogroman plus za nasu kompaniju.Ako nista drugo da se neko odgovaran ako postoji zamisli da ovo moze biti perspektivan biznis.Nazalost izgleda da postoje neke grupe unutar jata ukljucujuci i pilote i stjuardese kojima ovo ne odgovara,stiteci tako svoje privilegovane pozicije jos nekoliko godina,i uzavajuci u laznoj slici o sebi kako su oni za nesto bitni.U svakom slucaju sta god da je mislio buduci direktor njegova izjava je malo reci diletantska,i samar za vladu,partnera i za zaposlene.Postujuci njegove godine i njegovu biografiju koja je po mom skromnim misljenu bogato ulepsana,smatram da je za ovakav posao potreban puno ozbiljniji kandidat,ne zeleci uopste da branim njegovog prethodnika i njegove grehove koje ispastaju zaposleni u jatu.

Odgovori
Ro

Ocigledno da da vlasnici Jata su "sinovi, i unuci marsala J.B.T-a" . Nosioci monopola,direktiva,nepotizma, ketmen-stva,lakocemo, ideologije korupcije,inkopententnosti,neodgovornosti.Rukovodioci tipa "bullshit artist"!
Dali je moguce da drzava ne dozvoljava privatizaciju, a umesto novca nudi "strategije 'bez pokrica novca???
Gospode pomozi i spasi ljude tvoje,ukljucujuci i vas koji upravljate sa tih nekoliko trideseto-godisnjih B737-300
HRISTOS VOSKRESE! Long live Serbia!.
Rodney Marinkovic, A.M.E (ret.) Kraljevo / Sydney

Odgovori
Ne

Jedina poruka leži u tome da su država i njeni zamršeni političko-vlasnički odnosi bilo koje vlasti do sada, krivi za propast jednog, u kontekstu biznisa kojim se bavi, prilično zdravog i perspektivnog monopoliste.
SA PRVIM DELOM VASE RECENICE BIH SE U POTPUNOSTI SAGLASIO, G.VOJNOVICU. DRUGI DEO (SASVIM PROMASEN) PODSECA NA VASU JEDNAKO NETACNU KONSTATACIJU DA JE JAT 'KAMEN O VRATU AERODROMU BEPOGRAD".

Odgovori
al

Nacionalna neodgovornost,bahatost,nepismenost,nezainteresovanost,nepotizam,licni interesi ,umisljenost da su bogom dani i da posle njih sledi potop,ucenici propale ideologije propale drzave(SFRJ),sve su to osobine ljudi koji su dosli na celo JAT-a u zadnjih 15god.i mi se sada cudimo zasto novopostavljeni direktor lupa gluposti i sece jedinu zdravu ideju koja se ukazala u poslednjem momentu u vidu mogucnosti saradnje sa ETIHADOM .Jad i cemer srpske nesposobnosti……i nista vise.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

@Nenad N Postoji i puno faktora koji su i bitniji od cene transporta, nije sporno. Ali ako će neko da preveze divizion sa pratećim vozilima odjednom, više se isplati brod.

14. Dec 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

Gresite. Za specijalizovane terete kao sto je orudje jeftiniji je avion. Vecina savremenog brodskog saobracaja je kontejnerska. Moraju da se ispostuju gabariti kontejnera sto se sa tih "40 tona" jednostavno ne moze. Ako imate manji broj orudja, a obicno je tako, prevesces avionom. Brod se isplati ako imas veci broj orudja, za par komada se…

14. Dec 2024.Pogledaj

Phoenix na: [MEBAA 2024] Srpski „Green Power Turbine Systems“ prvi put izložio na sajmu poslovne avijacije u Dubaiju: Predstavljeni projekti dva nova civilna aviona

Prikazani model jednomotorca je, vrlo ocigledno, projektovan da bude pogonjen klipnim motorom. Stavise, gotovo sam siguran da je ovo neka stara maketa Safat 03. Avion te klase nema nikakvog smisla sa turbo-elisnim pogonom od 260 konja. Avion visih performansi i akro klase za vojnu obuku (kao Grob120TP) da, ali je ovo prikazano sve samo ne…

13. Dec 2024.Pogledaj