BEG airport status
EKSKLUZIVNO: Fotografija prvog aviona Air Serbije!

EKSKLUZIVNO: Fotografija prvog aviona Air Serbije!

BEOGRAD – Tango Six ekskluzivno objavljuje fotografiju prvog aviona Air Serbije koji je sveže ofarban u novu šemu bojenja.

 
 
AS_01
 
 
Jedan od prvih pet iznajmljenih aviona Air Serbije Airbus A319 N473TA bivša je letelica avio-kompanije Viaja Volaris. Tango Six prvi objavljuje fotografiju letelice koja je upravo izašla iz farbare kompanije AeroTurbine na aerodromu Goodyear u Arizoni.

Posebno se zahvaljujemo Džejsonu Bongu, uredniku sajta PHXSpotters.com iz Arizone.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mi

I prvi komentar iz Crne Gore :)

Odgovori
NI

Prelepo izgleda :D Ijao, sve mi srce zaigralo!

Odgovori
Ma

Ovaj avion je star 12 godina..moglo je to i bolje Air Serbia

Odgovori
Ma

Ustvari 13,8 godina :(..Leteo u Peruu i za Volaris

Ab

Proizveden 1999. Obecani su avioni stari do 5 godina. O cemu se radi?

Odgovori
VO

prosečne straosi 5 god ali obzirom da takve avione istog godista u operativnoj upotrebi imaju i british, lufthansa, air france imnoge druge svetske firme sto nebismo i mi

ip

hahahah Vucicev san iz 1001 noci….treca klasa zauvek…sada ce neko reci, bolje i to nego krsevi iz 83….ali dobro 97 smo uplatili kaparu..tako da i nije lose….

Odgovori
Fr

Da li je moguce cak u Arizoni nas farbaju ? :D Taj dok dodje do nas…

Odgovori
Ac

Moje pitanje je malo glupo ali interesuje me kako ce "dobaciti" taj avion do srbije? Njegov dolet je cini mi se manji nego razdaljina Arizona-Srbija

Sl

Sve je moguce kad se hoce, pa tako I let od Arizone do Beograda….salu na stranu, kad je avion prazan, znaci da dosta manje trosi goriva a koriste se I aerodrome izmedju SAD I Evrope za tehnicko sletanje, verovatno Grinland ili Island.

Pe

Pa ici ce na sevroistok Kanade, verovatno ce da napuni gorivo u Halifaksu, i onda mozda na Islandu dok ne stigne do Evropskog kontinenta, pretpostavljam, valjda oni koji su u menadzmentu znaju nesto vise od nas!

Vl

Uz povoljan vetar, zapadni, dovoljno je samo jedno tehnicko sletanje od Arizone do Srbije. Najverovatnije Shanon u Irskoj, a zatim direktno za Beograd. U nepovoljnijoj varijanti vetra, Island , pa direktno za Beograd.

Al

PHX-ORD-JFK-LHR-BEG – To ti je odgovor, potvrdjeno

Mi

stize najmladi avion u flotu! btw, zaista lepo izgleda

Odgovori
Ac

staE ovo leb te jebo? O.o …bas je ruzan logo, i dalje tvrdim :)

Odgovori
Da

Nebitno je sta ko misli,da li je znak lep ili avion mlad ili star deluje nestvarno da ovako nesto dolazi posle 25 god,pocistiti ove štetočine nesposobne iz jata zajedno sa njihovim bugarskim krsevima sa probusenim rezervoarima.

Odgovori
Bo

Upravo. A mi, naravno, uvek nezadovoljni, spremni da kudimo i kritikujemo. To vecini nekako dodje kao dusevna hrana. Lepa nam je to osobina…bas onako…fina…

Cc

Pre nekoliko godina JAT je iznajmljivao Boing 737 koji je bio mladji od ovog aviona.

NI

Pre koliko godina ? 10 o.O daj bre opameti te se, i desetka je letela do 2005 pa koliko godina je bila, danas boinzima koji je prosek? Svasta zaista svasta, ovo je pocetak , a za 2 godine ce stici prakticno novi avioni..:)

Zo

YU- Air Serbia Airbus A319-132 – cn 1140
Airframe Details
Construction Number (MSN) 1140
Aircraft Type Airbus A319-132
First Flight 17-11-1999
Age 13.8 Years
Test registration D-AVYP
Airframe Status Stored
Send in corrections(Advertisement)

Operator History
Reg Aircraft Type Airline Engines Config Delivered Remark
N473TA Airbus A319-132 TACA International Airlines 2x IAE V2524-A5 Y144 29-12-1999

N473TA Airbus A319-132 TACA Peru 2x IAE V2524-A5 13-02-2002 tfd

N473TA Airbus A319-132 Volaris 2x IAE V2524-A5 Y144 20-02-2006 wfu and std at GYR 26-04-2013

YU- Airbus A319-132 Air Serbia 2x IAE V2524-A5 Due

prilozeni podaci o avionu

Odgovori
VO

Koliko vidim i druge evropske i svetske ak kao sto su Lufthansa, British, Air France ili kosije Hrvati imaju iste avione istog godišta u upotrebi pa što nebismo mogli i mi. Konačno je počela da se obnavlja aviacija naša.

Ro

Prelep izgled aviona! Jos stoji registracija iz USA. /N473TA/
Er Srbija ce leteti, kriticari kritikovati. Psi laju karavani prolaze!. Life going forward.
Rodney, SON & CO. Griffith NSW Australia

Odgovori
De

Tako je! A ovo su tek iznajmljenih par komada,a tek u oktobru dolaze novih 10 komada! Pozurile srbende da se iskenjaju po svojem,zato nam je i ovako….!!!

Gl

bravo!

Av

E to se zove exkluziva !

Odgovori
Mi

Bravo Petre za fotografije,da negativci vide da ovo nije šala. Još samo da se ovi naši stručnjaci u Drzavi namole da završe papire,kako bi se kolo zavrtelo što pre..Kao kod Mice ubice šalterske radnice FDP1 ( fali ti jedan papir). i tako u nedogled.

Odgovori
Zv

Pa za pocetak nije lose a za kasnije videcemo kako ce biti, valjda nece biti sudbine kao JAT

Odgovori
Av

Bicu kratak:

1. Naziv aviokompanije je sve samo ne srpski, pritom je genericki (u svetu vec ima preko 100 prevoznika sa slicnim nazivom).

2. Dizajn bi dobio jedva prelaznu ocenu.

3. Posle najmanje 4-5 godina cemo morati da menjamo ime kompaniji, jer ce prerasti ovo sitno trziste koje ima.

Zakljucak: nemamo nacionalnu aviokompaniju (iako pise naziv drzave, ne pise na jeziku drzave koju predstavlja), umesto dizajna imamo kic, a sebi uskracujemo priliku da budemo regionalni avioprevoznik za dve-tri godine.

Odgovori
Ha

Staro je pravilo da trba izbegavati price o UKUSIMA,POLITICI I VERI. Ocigledno je da nasa kompanija mora da se menja.Dugo godina letimo kroz maglu . Svakako treba podrzati inicijativu za promene kako bismo bezbedno sleteli.

Is

Sleteli ste vi davno. Manja šteta je za Srbiju da rasproda te krševe od aviona što su ostali, i da najuri pijanu pilotsku bagru zajedno sa omatorelim kelnericama, nego da ulaže 300 miliona evra koji mogu da se iskoriste na bolji način.

Av

U redu je da se menja, ali ne ovako kako svi misle. Najbolji primer vam je Aeroflot, nema vise Sovjetskog Saveza, ali je kompanija zadrzala svoj cuveni logo i ime, iako je kompanija koja je radila re-branding ruskog avioprevoznika trazila nacin da ga izbrise. Zasto to nismo mogli i mi da uradimo?

Mi

Avijaticar,jer aeroflot radio sa 20 miliona gubitka 20 godina?

Av

Nije, samo sam naveo kao primer, ali u pravu si, ja ne gledam ekonomsku stranu. Osim toga, Aeroflot je cak stariji od JATa, pa zato nije doslo do promene imena i logoa.

S druge strane, JAT nije ni mogao da napravi bilo sta osim gubitka, jer je imao 2 zabrane letenja 90-tih, i propalog muzicara posle 5. oktobra. Ali iskreno sve je bolje od ovog uzasa koji treba da nas predstavi.

Mo

Pored Aeroflota postoji i niz drugih primera: CSA, npr. je bila CehoSlovackiAerotransport, a danas je to samo ceska kompanija. "S" u toj skracenici se dans jednostavno drugacije tumaci. Tako je mogla da ostane i skracenica JAT, a da se drguacije protumaci.

Vl

Aeroflot je zadrzao ime zato sto nije bio aerosovjetskisavez…jugoslovenski je trebao da nestane zato sto podseca na jednu propalu ideju i oznacava neku drzavu koja vise ne postoji

Av

A krilati cekic i srp i dalje stoji. Jel mozes onda to da objasnis?

Av

A zasto je onda zadrzao krilati cekic i srp? a drugo, J u JAT moze da promeni znacenje, ne mora da bude jugoslovenski.

Mo

Da, ali mogla je drugacije da se protumaci skracenica JAT – juznoevropski aerotransport, javni aerotransport, juznoslovenski aerotransport, jugoistocnoevropski aerotransport. A ovako ce JAT ostati medjunarodna skracenica kompanije i pored imena "Air Serbia". Ili je moga da se vrfati najstariji nzaiv – Aeroput.

A sto se tice Aeroflota, dovoljno je da pogledas njegov grb, pa ce ti sve biti jasno kako se u ozbiöjnim drzavama – cak i u Rusiji! – postupa sa nasledjem.

Vl

1.naziv nije na srpskom,to je tacno ali ni gomila reci koje koristimo nisu srpske(evo kod tebe:genericki,dizajn…),a i nisam naleteo na mnogo kompanija kojima naziv na avionima pise na nekom drugom jeziku,skoro svi su na engleskom,cak i kada rec nije na engleskom,napisana je da se cita kao da jeste

2.To je stvar ukusa,mozda je moglo bolje ali meni se svidja

3.Zasto cemo morati da menjamo ime?Mislis da neko iz Bugarske ili Finske ili Zaira nece hteti da se vozi kompanijom koja pruza kvalitet zato sto se zove Air Serbia,mozda neko iz Hrvatske ili Albanije nece,ali ostatku sveta je vaznije sta ce dobiti za svoj novac nego kome ce ga dati(a i meni licno)…Bitno je da li ce kompanija pruziti dobru uslugu,onda moze da se zove i Air Cvrcak,ako nema dobru uslugu nece imati putnike,ime je poprilicno nebitno(ima neku vrednost ali je ona ogranicena i vezana za osobe sa pristrasnim stavom)

Zakljucak:Nacionalnu aviokompaniju nismo imali(moja nacija je srpska a ne jugoslovenska),sad je imamo

Av

1. Svaki jezik, pa i srpski se vremenom obogacuje, a koristio sam reci koje mi nemamo u svom jeziku (verovatno sad ima, ali nemam svoj recnik). Sto se naziva aviokompanija tice, to je mozda taku u ostatku sveta, ali u Evropi nije, u Evropi se koristi dvojezicnost za vecinu aviokompanija (nacionalni i engleski jezik, osim nekih izuzetaka). Da skoro svima pise samo na engleskom, cak i kad nije (molim te pojasni ovo ili navedi primer, ne razumem bas najbolje) to bas i nije tacno. Jedino ako si mislio da je napisano latinicom da bi Englez procitao (ako sam te tako razumeo), odn. naziv preveden u latinicu…

2. Ranije smo sigurno imali bolje, jer smo bili prepoznatljivi. A po cemu ce nas sad prepoznati? Zbog bilbord stila naziv kompanije se ne vidi bas najbolje, logo je za prelaznu ocenu, par poznatih dizajnera je reklo da je moglo bolje. Sto se mene tice, pomalo me zbunjuje, jer sam pomalo konzervativan. Osim toga, ni BA nije prosao dobro sa "etnickim" bojama na avionu (http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_ethnic_liveries)

3. Bugari ce verovatno hteti, mada ne verujem, mnogo je zle krvi bilo izmedju nas istorijski(a i sad se nadje neka iskra), Finci su predaleko od nas, a DR Kongo (nekada Zair) je nestabilno podrucje, pa ne verujem da ce leteti tamo. Tvrdnja za kvalitet stoji, ali da je ime nebitno tu se ne slazem (onda bi ih menjali skoro svaki dan, kako kome padne na pamet)

Na kraju odgovor na tvoj zakljucak: Ne treba da imas naziv svoje nacije u nazivu aviokompanije da bi bila nacionalna, za to je dovoljno imati nacionalni grb kod nosa aviona i nacionalnu zastavu kod registracije aviona. Sve ostalo moze da bude suvisno…

Av

1. Svaki jezik ima takve reci, ne samo srpski. Sto se tice naziva na avionima, tu debelo nisi u pravu. Da je vecina napisana latinicom, to jeste, ali bas da su svi napisani mesavinom engleskog i nacionalnog jezika…

2. Da je moglo bolje, moglo je. Ako ti se svidja to sto sve izgleda lose, onda o tvom (ne)ukusu sigurno ne treba raspravljati.

3. Ime cemo menjati zato sto cemo vrlo brzo postati jedini avioprevoznik u regionu, a sa sadasnjim imenom se ogranicavamo samo na ovu nasu kleptokratsku drzavu kojom su vladali zuti boljsevici.

Odgovor na tvoj zakljucak: Nacionalni avioprevoznik ne mora da ima ime drzave u svom nazivu, za to je dovoljno grb kod nosa aviona i drzavna zastava kod registracije, eventualno nacionalna zastava na repu. A po svim obelezjima mi nemamo nacionalnu aviokompaniju, a ti sebe ubedjuj koliko hoces u suprotno…

Mo

Pa imali smo JAT – to se isto pise na latanici i cirilici! A od sve silne broge oko srpskog jezika i cirilice, ispao engleski naziv!

Mo

Pozdrav Vlado, samo mala informacija: "nacionalna aviokompanija" ne znci da je to aviokompanija jedne nacije, nego je rec o drzavnoj avio-kompanijai. Na englesom "national" znaci "drzavni", a "national carrier" je "drzavni prevozilac", a ne prvozilac neke nacije.

To sve samo pokazuje da su bitne odluke izgleda donete na proizvoljnim predstavama, kao sto je ta tvoja da kompanija treba da ima srpski predznak u imenu zato sto je nacionalna. Inace, ima puno primera viokompanioja koje su procvetale zahvaljujuci regionalno nazivu: BalticAir npr.

Jo

Grafičko rešenje s oznakom Air Serbia je odrađeno loše i na brzinu , što se sad i vidi . Ipak , to je sporedna stvar , važno je da novi avioni stignu i da počnu da lete . Sitniji propusti mogu da se isprave i kasnije .

Odgovori
Mu

Ima li ko da ponudi bolje?

Odgovori
Du

Drugi A319 stize od Adrie, star je 3.5 godina
http://www.planespotters.net/Production_List/Airb

Odgovori
Du

Drugi A319 stize od Adrie, star je 3.5 godina
http://www.planespotters.net/Production_List/Airb

Odgovori
sl
sr

Hmmm, logo je stvar ukusa. Ono sto je novo za ovaj logo je to sto je izabran na nacin kako se inace radi tamo gdje ima zakona tj. van Balkana. Djevojka koja je stvorila logo je profesionalni dizejner i dobila je pondu i posao. Ona je svoje odradila. Na najenoj prezentaciji postoji objasnjenje kreativnog procesa stvaranja logo-a, istorije i razloga zasto izgleda kako izgleda. To sto neko shvata logo kao ruzan je stvar licnog ukusa. Cura nije izvukla logo iz dzepa i rekla "evo, moze li ovo" vec je ulozila rad, trud i informacije koje su joj bile dostupne. Kako dezen dolazi iz srednjovjekovne Srbije onda je pitanje da li nase istorijske dezene dozivljavamo kao ruzne?

Samo da nije kao do sada "Prijatelj mog brata od strica ce da sredi logo!" Pogledajte smijuriju Fudbalskog Saveza Srbije. Grb Srbije i lopta iz 1980-tih. Dva simbola, oba uzeta sa strane. Ljudi stavljaju krpenjace na grbove FS da simbolizuju istoriju i rane korake FS. Ne, kod nas nije bilo ni znanja ni volje da se to napravi kako treba. Jatove "tri tackice"? Bez obzira na izglede logo-a, ono sto smeta je da se nikada nije uradilo sa znanjem i postenim radom vec traljavo. Zato sam sasvim zadovoljan da je neko profesionalno odradio logo kakav god bio.

Odgovori
Go

Nije bas izabran kako ti mislis, vise je nekako "nametnut". Iskreno sam ocekivao konkurs za dizajn, gde bi se javilo vise dizajnera, a ovako ispada da je Etihad video jedan rad na internetu i ponudio dizajneru tog rada posao bez ikakve konkurencije. Ako se tako radi "van Balkana", onda ne treba uopste da imamo vise od jednog dizajnera.

Ukratko, logo koji je odradila moze da se opise kao "profesionalno traljavo". Jatovo jaje i stilski uradjena YU zastava na repu su bili daleko bolji dizajn. "Semafor" dizajn je bio uzas, samo su uzeli pare i napravili to sto su napravili. A sadasnji logo je zbunjujuci zbog previse inspiracija strpanih na jedno mesto.

Vl

Stvar ukusa… meni se svidja dizajn

Du

Upravo sam saznao da i treci A319 za Air Serbia stize od Adrie, takodje je star 3,4 godine

Odgovori
tr

Dule, planespotters uopšte nije pouzdan. Ako pogledaš JAT je imao avion YU-AOQ, koje satro pripadao Transaeru, sto se zapravo nikada nije ni dogodilo. Ta informacija o Adijinom avionima stoji jos iz doba te price o zakupu, koji se očigledno nece realizovati. Oba Adrijina A319 pice svaki iz PRN punom parom prema EU, i tako Adrija zgrće lovu.

Odgovori
vo

uplacen je avans ugovor mora da se realizuje ili da slovenci vrate pare pa da sa drugim saradjujemo

VO

Jat odnosno Air Serbia sada ima ugovor sa Airbusom iz 1998 koji je obavezujući tako da ako kupujemo avione moramo od njih a, ako lizingujemo onda to moramo od lizing kuca koje su klijenti Airbusa. Predviđeno je da prvih deset lizingovanih A319 za Air Serbiu budu prosečne starosti pet godina neki straiji neki mlađi, sigurno je bolje nego dvadesetpet. Ipak su to noviji i bolji avioni od ovih koje Jat trenutno ima jeftiniji su za održavanje i manje goriva troše. To je prvi korak, drugi je kupovina novih na kredit uz garancije Etihada. Mora da se ide polako korak po korak. Budući da je Etihad veliki kupac i Airbusa i Boeinga sigurno će mo sa njima imati bolje uslove nego da smo sami.

Odgovori
Ra

Interesantno ko je je potpisao ugovor kao potpredsednik Vlade Republike Srbije. Etihat je vlasništvo Šeka Abu Dabia, a ujedno je vlasnik oko 30% Airbusa. Da ne bi imali problema, a i goestrategije, najavili su zamenu lizovanih aviona sa Airbasom 320 Neo i najnovijim B 737 koji ide posle NG. Pmateno.
Sve rade kako bi i moja malenksot radila da je na njihovom mestu.
JAT se uspešno borio i bori sa flotom B 737 koja je od 1984 do 1987 kupovana nova. Pošto je JAT prvi kupio u Evropi ove avione (pre Lufthanze) trebao je i prvi da zameni flotu. Nespostbno rukovodstvo + država loš gazda+sankcije + sve ostalo= Etihat Air Srbija.

Mi

E ali crkli bi kada ne bi pluvali…
Srce mi je puno :)

Odgovori
Du

YU-4282 Airbus A319-132 DueS5-AAP lsf Adria Airways3.4 Years

Odgovori
lj

kako sad mi iznajmljujemo avione??? Pa zar aranzman nije bio da Etihad obnovi nasu flotu? Isto tako sam cula da njihovih 100miliona nije investicija vec kredit. Po kom osnovu je onda Etihad vlasnik 49%? Hvala :)

Odgovori
Su

Meni je zaista vise dosadno da stalno objasnjavamo jedno te isto pljuvacima i neinformisanim ljudima. Ako ne znate celu pricu oko razvoja AirSrbije, nemojte onda ni da postavljate takva pitanja vec se malo informisite.

lj

Suki ja sam samo ljubiteljka aviona i letenja, nikako ne pljujem ovaj aranzman, a sigurno nisam informisana kao Vi, jer da jesam ne bih postavljala pitanja. Nasa vlada je prilikom zakljucenja aranzmana govorila da cemo dobiti nove avione preko Etihada, da svaka strana ulaze po 100 miliona, sada ispada da Air Serbia placa avione, koji pritom nisu novi (iako starost od prosecno 5god ne znaci nista za 1 avion, ali to nisu pominjali) a da njihovih 100 miliona nije investicija vec kredit JATu tj Air S (info iz pouzdanih izvora). Dakle to su samo prenosili nasi mediji – nigde pomenuli nisu kredit ili koriscene avione, a ja nisam dalje istrazivala. Inace kao gradjanka i putnica bas sam se radovala sto JAT ulazi u dogovor sa Etihadom – jednom vrhunskom avio kompanijom, a ne npr sa Aeroflotom! Sto se novog izgleda aviona tice ne bih o tome, jer je to pitanje ukusa. Elem, ne morate da objasnjavate, ali ne mozete da me prozivate da pljujem. Na kraju dovoljno je bilo da ostavite samo link gde bih mogla da se informisem ;)

St

Iznajmljivanje aviona je privremena mera do 2016. kada Etihad zakljucuje veliki dogovor za kupovinu aviona u kojem ucestvuju svi delovi njegovog "equity alliance-a" (tj. firmi gde Etihad ima odredjeni udeo). Dakle, tu su ukljuceni i Air Berlin, Air Seychelles, Jet Airways (iz Indije) i sada i Air Serbia. Po tom planu, Air Serbia bi trebalo da dobije 16 A319/320 NEO (ili 737 MAX, zavisi kako alijansa odluci) i mozda nekoliko A330 aviona. Ti avioni ce onda postepeno zamenjivati ove iznajmljene.

Nemoguce je odmah dobiti potpuno nove avione, jer treba da prodja dosta vremena od uplate depozita dok naruceni avion ne izadje iz fabrike. Narudzbe za nove A320/A319 se mere hiljadama primeraka, a i ovako ce verovatno ispasti bolje, posto ce Air Serbia na kraju dobiti NEO verzije, koje imaju dosta unapredjenja u odnosu na trenutne primerke.

Av

Veoma sam neprijatno iznenadjen vasom potpunom neinformisanoscu po pitanju avijacije, iako ste ljubiteljka aviona. Nadam se da ce vam sledeci redovi malo vise uputiti u svet avijacije.

Etihad pre svega NIJE vrhunska aviokompanija, mada je blizu (tu bi spadale aviokompanije sa 5 zvezdica, kao sto su ANA, Asiana, Qatar Airways, itd.), ali je po rejtingu bolja od Aeroflota (Etihad ima 4, a Aeroflot 3 zvezdice, po SKYTRAXu).

Sto se dogovora tice, medije ne pratim pazljivo, ali mislim da kredit nisu pominjali, ali su pominjali da ce za pocetak nove kompanije uzeti 2 polovna A319 na lizing, a zatim ce popunjavati flotu dalje. Na kraju bi flota bila sastavljena od 737MAX ili A320neo kad se pojave.

Izgled aviona nije samo pitanje ukusa, jer svaku aviokompaniju prati vizuelni identitet. Setite se prvog logoa za Eurovision 2008.

Vl

Nadam se da ce dezurni pljuvaci zastati, bar malo, do obrisu bale koje im cure iz usta.
Prvo nisu verovali da se Etihad potpisati dil.
Zatim nisu verovali da ce uloziti pare.
Zatim nisu verovali da ce stici avioni.

Alo, pljuvaci sta je sledece sto ne verujete???

Odgovori
Mi

Samo se pitam,kako JAT propade,pored ovoliko stručnjaka koji komentarišu.Ako smo gospodo mišljenja da Etihad uzima JAT bez plana zarade za sve ,onda smo u grešci.Neko reče 100 miliona kredita,nije nego pare za najam aviona,pošto još nije zaživela nova kompanija (papirološki) pa se lizuje sa novim logom ali JAT.Kada preuzmu kontrolu onda kreće priča.Voleo bih da to bude ovih dana pa da se sve zavrti kako treba.Dajte malo vremena ,potrebno je nije to mali posao.U suštini krenulo je ,kao sve kod nas ide sporo zbog opstrukcija pojedinaca koji misle da mogu bolje.Kolko Juče se završilo prijavljivanje za odlezak iz kompanije uz otpremnine. Koliko sam shvatio dogovor je da naši svedu firmu na razuman broj a ne da se Etihad zamera od starta sa zaposlenima,što je i logično po meni..Ajmo da vidimo kako se to sve sprovodi još neki mesec . Do sada da nedođe Etihad nisam siguran da bi sastavila kompanija do Nove godine.
Srećno svima u novoj kompaniji!

Odgovori
Mo

"Samo se pitam,kako JAT propade,pored ovoliko stručnjaka koji komentarišu."

Sankcije, rat jedan, drugi, smanjenje osnovnog trzista, broj zaposlenih projektovan projektovan prema tri puta vecoj drzavi.

Mi

Pa neće biti tako. Projektovano se da svesti na razumnu meru,aviona bilo a poslovanje loše. Sankcije lizovani avioni,pare dolazile u koferima,gde su završavale to se zna ali bez reakcije.Slazem se sa ovim što si napisao,samo je to jedan kontekst izvučen iz komentara.Nazalost zbog lopova je sve propalo pa i JAT.

Vl

E moj Imenjače – mislim da se ljudi plaše promene. To je tipično i nema veze ni sa zemljom ni sa generacijom. A ko se plaši taj i pljuje. Iz viđenog u Abu Dabiju i okolini (Al Ain) oni sve odrađuju ozbiljno uz sve posebnosti, koje postoje kod svakoga. Možda nam treba malo dobre volje i optimizma i to da svakome treba dati šansu.

Odgovori
er

Procitah oglas za Licensed Aircraft Engineer i za Licensed Aircraft Technician u Flight International 3-9 September 2013. Neverovatan stvar da se za takav profil trazenih ljudi da email adresa:
enggrecruitment.serbia@gmail.com
Po strani da se trazi High School "Diploma" :-)

Odgovori
Ma

Alo ljudi, A319 od Swiss-a su vam iz 1995! Prave ponekad probleme.Starost nema nikakve veze nego odrzavanje!

Odgovori
Br

Mislim da bi trebalo voditi računa i o pravopisu na ovom sajtu. Ime kompanije se piše: ili AIR SERBIA ili ER SRBIJA a nikako AIR SERBIJA.

Odgovori
Ma

Meni je ubedljivo najzanimljivije to sto taj A319 ima IAE a ne CFM motore!!

Odgovori
de

IAE2500 (krs motori) pokazala praksa

Ma

Nisam upšte želeo da otvaram polemiku CFM vs IAE u smislu tehničkih i drugih kvaliteta istih, niti mislim da bi to ovde bilo primereno. Priče krš je ovo, krš je ono u nekom opštem smilu me zamaraju i smatram ih čistim skretanjem sa teme.

Ono što sam hteo da kažem je da mi je zanimljiva promena tehnologije sa aspekta održavanja aviona Air Serbie. U Beogradu postoji kompletan infrastruktura za održavanje CFM56 motora svih generacija, V2500 sa druge strane mora da se servisira na drugom mestu…

No obzirom da je Etihad svoje avione A320 familije opremio V2500 motorima ovaj potez je logičan posebno u svetlu neke buduće kupovine (kroz 3-4-5-6 godina…)… Mada Air Berlinovi npr. imaju CFM…

mi

Drugari,

zar je moguce da neki i dalje komentarisu dizajn i slicne stvari. Jel vam mozbit palo na pamet da je to gotova (G O T O V A) prica.
Dakle, da se ovo nije desilo , jat bukvalno ne bi postojao za par meseci, ionako je vec godinama u bunilu.
Dolaze mnogo, mnogo mladji avioni, i to kao prelazno resenje ka potpuno novim avionima (sto se nije desilo zadnjih 25 + dina). Jel to lose?
Kompanija konacno ima izglede da stane na noge, da nas ne bude blam u kojim krshevima letimo. (3-4 puta pri sletanju od udarca se otvara oplata iznad glave ljudima – kako god to da se zove, jednom i meni pri sletanju u Podgoricu, bili neki kinezi investitori, ziv me blam pojeo). Ne kritikujem, samo kazem da je takvo stanje bilo.
Uostalom, dizajn je prilicno jedinstven, sto je dovoljno, ostalo ce reci usluga, udobnost, tacnost, sigurnost itd. i naravno, rezultati poslovanja. mislim da bi smo trebali to da komentarisemo kad dodje vreme. Dizajn je zavrsena prica.
PS: jos jedna vrlo bitna stvar.. hajde sad, posle svih komentara, hejtera, znalaca i malicioznih ljudi, jel neko moze da negira da smo imali nevidjene srece s Etihadom? Ko se tacno ovome nadao i verovao u ovo?

treba biti malko realan

Odgovori
Av

E pa druze, sad se na dizajnu vidi da je lose odradjen, slobodno mogu da kazem katastrofalno. I zato ga treba komentarisati, bila gotova prica ili ne (za mene nije gotova, ovo je tek jedno poglavlje).

Sto se ostatka komentara tice, podmladjivanje flote nije lose, ali mnogi misle da se avioni kupuju kao vozila, pa ne shvataju da treba vremena da se napravi jedan avion, a kamoli da se ispuni narudzba od 10 letelica.

Da je dizajn jedinstven, to jeste, jedinstven je po velikim greskama koje su napravljene:

1. AirSERBIA je napisana u bilbord stilu, a bilbord stil se koristi za NAJVISE pet slova (nadji fotografije Pan Am, TAROM, TWA, ANA, odn. sve koje koriste skracenice). Ako koristimo pun naziv, onda treba da bude iznad prozora putnika.
2. Logo je prevelik na repu, a fali 1/3 zastave(bela boja). Logo preseliti pored naziva aviokompanije, a na rep stilizovati srpsku zastavu.
3. Nacionalna zastava na motorima? Stvarno ne verujem da neko tako moze da vredja nacinalni simbol (kao da je vucemo po zemlji). Neka ti delovi budu beli, eventualno nek stoji naziv modela aviona (kao na 737).

Sto se tvoje nezgode tice, steta sto nisi predlozio Kinezima da Hainan Airlines ili Cathay Pacific uzmu JAT, oni su cak jos kvalitetniji od Etihada.

I odgovor na PS: Ja sam se prijatno iznenadio dolaskom Etihada, ali sada sa ovakvim njihovim nacinom rada sam postao sumnjicav. Ali dobro, ako se vremenom pokaze da su ovo dobro uradili, zaklinjem se da necu vise kritikovati nista od aviokompanija (ionako mi je specijalnost vojna avijacija, jer sam potomak oficira avijacije).

Realno, "ceracemo se mi jos" :D.

In

ljudi, a sta cemo sa platama koje su jos uvek velike za pojedince u Jat-u?
Sta cemo sa ljudima koji su dosli po politickoj linji i jos uvek primaju plate po 150.000 RSD? Kako sef obezbedjenja sa gimnazijom ima 60.000 RSD a doktor medicine u Jat-u 46.000 RSD? Dokle ce tako?

Odgovori
mi

Sve sami stucnjaci!!!! Zato nam drzava i propada … Poruka za strucnjake: IDITE TAMO GDE VAM JE BOLJE! a nas ostavite da zivimo kako znamo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

max na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@OpFor777 odličan je filmić, i vidi se minimalan manevar u granicama fizike - daleko manji nego što to može napraviti raketa koja je presreće a koja je u početnom stadiju leta (i tada ima malu kinetičku energiju u uspinjanju a još puno goriva za manevre). Velika kinetička energija u terminalnoj fazi leta je i glavni…

07. Oct 2024.Pogledaj

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Ok, hvala na snimku ali ovo je ocigledno egzotika. Posto se tvrdi da je dejstvovano sa 100 Khybar Shekan raketa a samo jedna je dokumentovano izvela manevar izbegavanja, ocigledno je funkcionalnost tog podsistema 1%. Postoje video zapisi desetine iranskih projektila u terminalnoj fazi koji slede balsiticku putanju i padaju odnosno bivaju presretnuti, a samo ovaj…

07. Oct 2024.Pogledaj

Stojko na: [ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

Kupis ormar pa cekas dva meseca, kupis nov auto pa cekas 9-12 meseci, ne vidim sto ne bi na Rafale cekali 5 godina, plus eto 5 godina prica kako stizu novi avioni. Samo se nadam da ce u medjuvremenu da se pokrene prica o jos nekim letelicama, recimo zameni za Supergaleb i Orao a ne…

07. Oct 2024.Pogledaj

Pavle na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

opfor a, to se ne računa, nema superkruz, glasscockpit i manevar od 300g...ovde su sve vtli znanci

07. Oct 2024.Pogledaj

Motorista na: [ANALIZA] Da li će Srbiji borbeni avioni Rafal biti isporučeni preko reda, ili je dobijen realan rok isporuke?

Kad god došli, dobrodošli. Bilo bi dobro da prvo dođu sva tri dvoseda zbog obuke pilota.

07. Oct 2024.Pogledaj