BEG airport status
ViPVO ide dalje sa modernizacijom Supergaleba G-4

ViPVO ide dalje sa modernizacijom Supergaleba G-4

BEOGRAD – Vojska Srbije i njeno Vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana nisu odustali od plana modernizacije školsko-borbenog aviona Supergaleb G-4. Kako Tango Six saznaje tri svetske kompanije koje se bave integirsanim rešenjima u vidu modernizacije avionike i pratećih sistema ovih dana će dostaviti svoje poslednje ponude na razmatranje našoj vojsci.

 
139754_75694732_800px-SOKO_G-4_Super_Galeb
Posle nekoliko godina planiranja u formi projekta G-4M(D) ViPVO je kako Tango Six saznaje ušlo u drugi krug procedure pribavljanja ponuda za modernizaciju od strane inostranih kompanija. Prvobitno stopiran, projekat produžavanja upotrebe Supergaleba i sveobuhvatno unapređenje njegovih osnovnih i borbenih sistema po svemu sudeći je ponovo je oživljen.

Nakon prvobitnog otvorenog poziva za informacije u danima koji dolaze tri izabrane kompanije koje se bave ovom vrstom posla nastaviće pregovore sa ViPVO i predstaviće svoje detaljnije ponude. U pitanju su Cassidian (EADS-ova podružnica koja se bavi odbrambenim tehnologijama), francuski Thales i izraelski Elbit.

Opšti zahtevi ViPVO za modernizaciju Supergaleba su sledeći:

– Sveobuhvatna modernizacija letelice radi njenog osposobljavanja za naprednu obuku za moderne višenamenske borbene avione (što G-4 u sadašnjoj verziji nije u stanju da ispuni).

– Dovođenje letelice u sposobnost da ispunjava jurišne zadatke u kompleksnim vremenskim uslovima danju i noću.

Specifični zahtevi u pogledu opreme, avionike i sistema:

– Osavremenjivanje avionike
– Modularna i otvorena arhitektura sistema avionike (softver i hardver)
– Precizni sistem navigacije (GPS/INS)
– Precizni sistem isporuke ubojnih sredstava- Sistem identifikacije svoj-tuđ
– Sistem za snimanje glasa i slike za debrifing misije
– Kompletna logistička podrška koja obuhvata opremu za održavanje, testiranje i simulator

Prema informacijama iz različitih izvora do kojih je došao Tango Six u pojedinim opcijama biće moguća i primena ofset aranžmana u kojima bi učestvovale pojedine kompanije naše namenske industrije iz vazduhoplovnog sektora.

ViPVO je definisalo svoje želje na prilično širok i sveobuhvatan način, što ilustruje stav čelnika našeg vojnog vazduhoplovstva da je G-4 trenutno najperspektivnija platforma za ulaganje u smislu modernizacije. Hoće li ova namera u nekom trentku ugroziti ostale delove PVO sistema i njihovu modernizaciju zbog ograničenih sredstava ostaje da se vidi.
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ni

ODLIČNA VEST…

Odgovori
Ne

Da,ali u nekoj normalnoj zemlji

Odgovori
TI

Vrlo Dobro!

Odgovori
TI

U Aprilu 1981 leteo sam na prvih šest proizvedenih u Soko Mostar pa sve do 1999g.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Branko Србија 6 Хрватска 7 Словенија 1 Црна Гора три од којих се два нуде на продају

08. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Logicno jeste ali je isto tako logicno da se to uradi kada na red dodje neki od vecih remonta. Tehnika napreduje, proizvodjac za dve godine moze da izadje sa D3, pa onda opet sa D4 za nekoliko godina, a mi onda samo da nadogradjujemoo sa jednog na drugi standard svako malo. Pa kad bi onda…

08. Feb 2025.Pogledaj

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj