BEG airport status
ViPVO ide dalje sa modernizacijom Supergaleba G-4

ViPVO ide dalje sa modernizacijom Supergaleba G-4

BEOGRAD – Vojska Srbije i njeno Vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana nisu odustali od plana modernizacije školsko-borbenog aviona Supergaleb G-4. Kako Tango Six saznaje tri svetske kompanije koje se bave integirsanim rešenjima u vidu modernizacije avionike i pratećih sistema ovih dana će dostaviti svoje poslednje ponude na razmatranje našoj vojsci.

 
139754_75694732_800px-SOKO_G-4_Super_Galeb
Posle nekoliko godina planiranja u formi projekta G-4M(D) ViPVO je kako Tango Six saznaje ušlo u drugi krug procedure pribavljanja ponuda za modernizaciju od strane inostranih kompanija. Prvobitno stopiran, projekat produžavanja upotrebe Supergaleba i sveobuhvatno unapređenje njegovih osnovnih i borbenih sistema po svemu sudeći je ponovo je oživljen.

Nakon prvobitnog otvorenog poziva za informacije u danima koji dolaze tri izabrane kompanije koje se bave ovom vrstom posla nastaviće pregovore sa ViPVO i predstaviće svoje detaljnije ponude. U pitanju su Cassidian (EADS-ova podružnica koja se bavi odbrambenim tehnologijama), francuski Thales i izraelski Elbit.

Opšti zahtevi ViPVO za modernizaciju Supergaleba su sledeći:

– Sveobuhvatna modernizacija letelice radi njenog osposobljavanja za naprednu obuku za moderne višenamenske borbene avione (što G-4 u sadašnjoj verziji nije u stanju da ispuni).

– Dovođenje letelice u sposobnost da ispunjava jurišne zadatke u kompleksnim vremenskim uslovima danju i noću.

Specifični zahtevi u pogledu opreme, avionike i sistema:

– Osavremenjivanje avionike
– Modularna i otvorena arhitektura sistema avionike (softver i hardver)
– Precizni sistem navigacije (GPS/INS)
– Precizni sistem isporuke ubojnih sredstava- Sistem identifikacije svoj-tuđ
– Sistem za snimanje glasa i slike za debrifing misije
– Kompletna logistička podrška koja obuhvata opremu za održavanje, testiranje i simulator

Prema informacijama iz različitih izvora do kojih je došao Tango Six u pojedinim opcijama biće moguća i primena ofset aranžmana u kojima bi učestvovale pojedine kompanije naše namenske industrije iz vazduhoplovnog sektora.

ViPVO je definisalo svoje želje na prilično širok i sveobuhvatan način, što ilustruje stav čelnika našeg vojnog vazduhoplovstva da je G-4 trenutno najperspektivnija platforma za ulaganje u smislu modernizacije. Hoće li ova namera u nekom trentku ugroziti ostale delove PVO sistema i njihovu modernizaciju zbog ograničenih sredstava ostaje da se vidi.
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ni

ODLIČNA VEST…

Odgovori
Ne

Da,ali u nekoj normalnoj zemlji

Odgovori
TI

Vrlo Dobro!

Odgovori
TI

U Aprilu 1981 leteo sam na prvih šest proizvedenih u Soko Mostar pa sve do 1999g.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miki na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

Zaista mi je neverovatno da VKS uspevaju da obore sopstveni avion. I to još ovakav avion. Elektromagnetni svetionik na nebu, u bog zna kolikom EM spektru. Ako su oni, sami... Lakše mi se poverovati da je to nekako uradila UK. Ako nema višeslojnu odbranu oko sebe, vrlo je lako pogoditi toliku grdosiju.

24. Feb 2024.Pogledaj

Vlado na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

Ukrajinci su Untermensh, ne znaju koristiti pvo sisteme bilo sovjetske ili zapadne. Bitno da po pricama prorusa Zapad smatra Slovene nizom rasom. Bice da ipak Rusi smatraju svoje komsije.

24. Feb 2024.Pogledaj

Advokat na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

Teza da je u pitanju kratkotrajna SVO koja se eto produžila na dve godine uz istovremeno kreveljenje o kompetenciji ruske vojske predstavlja klasičnu budalastinu. Obe strane su se spremale za dugotrajni rat. Ratna sreća je bila promenljiva, medjutim po svojoj prilici Avdejevka predstavlja prekretnicu u ratu. Ukrajina ce na kraju ovog rata postati kontinentalna zemlja…

24. Feb 2024.Pogledaj

mile na: [RAT U UKRAJINI] Obaranje još jednog ruskog A-50, pad Avdejevke, prvi ukrajinski piloti F-16 završavaju obuku na leto

To je gore nego da su ga ukrainci obnorili....a 90% sigurno jesu. Jer je A50 leteci komandni centar,koji komanduje i sa PVO ,tako da je potpuna glupost da je sopstveni PVO pucao na njih. A50 na videu ocigledno ispaljuje IC mamce,sto znaci da su ukapirali da su u opanosti....i to od neprijatelja.

24. Feb 2024.Pogledaj

Pajo na: Mađarska nabavlja još četiri švedska višenamenska borbena aviona Gripen

@Djuka, taj otkup aviona su platili upravo kroz izmjenu ugovora o leasingu 2012 godine. Ali ne dobivaju za ovu cijenu od 1.1 milijarde. Taj iznos je bio za najam u trajanju od 10 godina. Platili su dodatno taj otkup kao što su platili i ona dva dodatna aviona koji su imali nesreću (spominjalo se svojevremeno…

24. Feb 2024.Pogledaj