BEG airport status
ViPVO ide dalje sa modernizacijom Supergaleba G-4

ViPVO ide dalje sa modernizacijom Supergaleba G-4

BEOGRAD – Vojska Srbije i njeno Vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana nisu odustali od plana modernizacije školsko-borbenog aviona Supergaleb G-4. Kako Tango Six saznaje tri svetske kompanije koje se bave integirsanim rešenjima u vidu modernizacije avionike i pratećih sistema ovih dana će dostaviti svoje poslednje ponude na razmatranje našoj vojsci.

 
139754_75694732_800px-SOKO_G-4_Super_Galeb
Posle nekoliko godina planiranja u formi projekta G-4M(D) ViPVO je kako Tango Six saznaje ušlo u drugi krug procedure pribavljanja ponuda za modernizaciju od strane inostranih kompanija. Prvobitno stopiran, projekat produžavanja upotrebe Supergaleba i sveobuhvatno unapređenje njegovih osnovnih i borbenih sistema po svemu sudeći je ponovo je oživljen.

Nakon prvobitnog otvorenog poziva za informacije u danima koji dolaze tri izabrane kompanije koje se bave ovom vrstom posla nastaviće pregovore sa ViPVO i predstaviće svoje detaljnije ponude. U pitanju su Cassidian (EADS-ova podružnica koja se bavi odbrambenim tehnologijama), francuski Thales i izraelski Elbit.

Opšti zahtevi ViPVO za modernizaciju Supergaleba su sledeći:

– Sveobuhvatna modernizacija letelice radi njenog osposobljavanja za naprednu obuku za moderne višenamenske borbene avione (što G-4 u sadašnjoj verziji nije u stanju da ispuni).

– Dovođenje letelice u sposobnost da ispunjava jurišne zadatke u kompleksnim vremenskim uslovima danju i noću.

Specifični zahtevi u pogledu opreme, avionike i sistema:

– Osavremenjivanje avionike
– Modularna i otvorena arhitektura sistema avionike (softver i hardver)
– Precizni sistem navigacije (GPS/INS)
– Precizni sistem isporuke ubojnih sredstava- Sistem identifikacije svoj-tuđ
– Sistem za snimanje glasa i slike za debrifing misije
– Kompletna logistička podrška koja obuhvata opremu za održavanje, testiranje i simulator

Prema informacijama iz različitih izvora do kojih je došao Tango Six u pojedinim opcijama biće moguća i primena ofset aranžmana u kojima bi učestvovale pojedine kompanije naše namenske industrije iz vazduhoplovnog sektora.

ViPVO je definisalo svoje želje na prilično širok i sveobuhvatan način, što ilustruje stav čelnika našeg vojnog vazduhoplovstva da je G-4 trenutno najperspektivnija platforma za ulaganje u smislu modernizacije. Hoće li ova namera u nekom trentku ugroziti ostale delove PVO sistema i njihovu modernizaciju zbog ograničenih sredstava ostaje da se vidi.
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

N

ODLIČNA VEST…

Odgovori
N

Da,ali u nekoj normalnoj zemlji

Odgovori
T

Vrlo Dobro!

Odgovori
T

U Aprilu 1981 leteo sam na prvih šest proizvedenih u Soko Mostar pa sve do 1999g.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: U Rusiji poleteo još jedan završeni strategijski bombarder Tu-160, prvi modernizovani Tu-160M

Pavlović Dušan Ипак је Русија добила 8 авиона, Украјина је 10 уништила, а један је предат музеју.

18. Jan 2022.Pogledaj

Nemanja na: Pakistan bi mogao biti prvi strani korisnik kineskog borbenog aviona J-10

@Aleksa Orao je najslicniji sa Q-5 sto se tice kineskih aviona, ali konverzijom dvoseda na 2.0 standard ce biti slicnij JH-7.

18. Jan 2022.Pogledaj

Pavlović Dušan na: U Rusiji poleteo još jedan završeni strategijski bombarder Tu-160, prvi modernizovani Tu-160M

Ustvari 19 komada je ostalo Ukrajini pre nego što su ih 9 vratili Rusiji na ime duga za gas, ostale su pod pritiskom SAD samleli ako se dobro sećam

18. Jan 2022.Pogledaj

Nix na: Vansi: Kroz „Nikolu Teslu“ u poslednja tri meseca 2021. godine putovalo 850.000 putnika, računamo na Er Srbiju

Neverovatno koliko smo imali sreće da završimo posao oko koncesije pre korone...u minut do 12

18. Jan 2022.Pogledaj

Send this to a friend