BEOGRAD – Saobraćajni pilot i instruktor letenja Žika Zuvić na putu je da kompletira simulator letenja baziran na avionu Boeing 737-800. Projekat čija je izgradnja trajala deset godina dobija svoj konačni funkcionalni oblik a vlasnik sa njim ima velike planove.
Zoran Modli snimio je početkom decembra zanimljivu video reportažu u Sportskom centru „11. april“ na Bežanijskoj kosi u Beogradu. Kako je Zuvić ispričao Modliju, u pitanju je prvi „stage 4“ simulator letenja u ovom delu Evrope koji, po njegovim rečima, može biti namenjen čak i školovanju i proverama pilota na tipu aviona Boeing 737 (NG).
Puštanje u upotrebu projekta koji je 80% završen očekuje se do proleća 2014. godine i kako njegov vlasnik kaže, u planu je ozbiljna komercijalna upotreba u saradnji sa školama letenja i avio kompanijama.
Filip
Svaka čast!!!!!!!!!! Jedva čekam, i ako zaista bude dostupan građanstvu, BIĆU JAKO ČEST GOST
Još jednom svaka čast!
Vlada
Veoma interesantno. A bice jos interesantnije ako uspe da dobije EASA sertifikat. Tada ce to biti zaista veliki uspeh za Gospodina Zuvica.
Zoran Modli
Lepo je to što u sklopu portala TangoSix ova storija o nesvakidašnjem poduhvatu kolege Žike Zuvića postaje još afirmativnija. Hvala, Petre.
Vlada
Zorane, koji level ce biti taj simulator? Koliko stepeni slobode?
Pozdrav od tvog sapatnika iz Vrsca sa angolcima.
Zoran Modli
Vlado, u pitanju je level IV simulator, dakle, bez hidraulike (inače bi bio level V). Uzgred, u klasifikaciji ove vrste simulatora od 1 do 7 (od "posterizovanog" kokpita do potpune funkcionalnosti svakog prekidača), ovaj je čista sedmica, sa 3D projekcijom eksterijera. Hvala na pozdravu, a vreme je i da skoknemo do Angole, tek da vidimo šta su postali naši nekadašnji pitomci… :-)
Vlada
Zorane, koliko Ja znam svi su veoma visoko pozicionirani u vojnom ili civilnom vwzduhoplovstvu Angole. Nisam sreo nikoga licno, ali su mi par kolega preneli da su na raznim aerodromima sveta sreli neke od njih.
Zoran Modli
Lepo je to znati. Uostalom, ni Angola nije u Vršac slala bilo koga, to je bilo pitanje časti (mada su se neki, nažalost, vratili neobavljena posla – selekcija je selekcija…).
Boza
Kakav car!
ipavlovi
svaka čast!
Dejan D.
Bravo carevi! Sve najbolje vam želim!
Jovica
Ovakvi ljudi su najpotrebniji Srbiji , oni koji kad nešto nemaju krenu da ga stvore , a ne kukaju na ovog ili onog ceo život .
Zoran Modli
Da, Jovice, to je pravi komentar.
Max
Ovakav simulator može da bude FNPT Ii ili FTD za FFS je neophodan engineering test data koji mogu da urade inzinjeri masinstva i elektrotehnike tako da proces sertifikacije je vrlo slozen, DCV može da uradi sertifikaciju ali je pre toga neophodno da se osnuje kompanija koja će biti proizvodjac ovog simulatora ta kompanija mora da zadovolji ISO standarde .Sve u svemu ovaj FTD može da posluzi u obuci za PPL, CPL ili IR .Svaka čast na entuzijazmu
Vlada
Ako je zelja FFS lako ce se osnovati kompanija i posluziti kao cover. Takodje test i sertifikat. Slozeno jeste, ali nije nemoguce. Sve zavisi od novca.
Samo napred. Sta god iapadne ima ce svoju svrhu.
gost
Svaka cast!!
Da su jedna A320 napravili, imali bi dosta koristi ovi iz Air Srbije:))
..ali opet, ne bitno, uraditi ovako nesto je OGROMAN uspeh i za svaku pohvalu!
Aca
Leteo sam na ovom simulatoru ovih dana kada je postavljena 3 d projekcija.Mogu reci da sam odusevljen.Osecaj je kao da ste u pravom avionu a iluzija ide do te mere da sam bukvalno osetio rulanje na pisti.Zaokreti,poniranja i sve sto prati let,daju potpuni utisak.Ko je iole leteo na nekom simulatoru sa malo pred znanja kao ja moze nauciti usput dosta toga posle samo prvog leta.Mada je stvar jako kompleksna.Topla preporuka za sve koji zele da se oprobaju u ulozi pilota novog Boinga
Miki
Aco,da li mozete da mi kazete koja je procedura ? Gde se prijaviti,da li rade vikendom ,koja je cena ?