BEG airport status
Prvi domaći Boeing 737-800 stage IV simulator

Prvi domaći Boeing 737-800 stage IV simulator

BEOGRAD – Saobraćajni pilot i instruktor letenja Žika Zuvić na putu je da kompletira simulator letenja baziran na avionu Boeing 737-800. Projekat čija je izgradnja trajala deset godina dobija svoj konačni funkcionalni oblik a vlasnik sa njim ima velike planove.

399626_528099053872865_1774000999_n

Zoran Modli snimio je početkom decembra zanimljivu video reportažu u Sportskom centru „11. april“ na Bežanijskoj kosi u Beogradu. Kako je Zuvić ispričao Modliju, u pitanju je prvi „stage 4“ simulator letenja u ovom delu Evrope koji, po njegovim rečima, može biti namenjen čak i školovanju i proverama pilota na tipu aviona Boeing 737 (NG).

Puštanje u upotrebu projekta koji je 80% završen očekuje se do proleća 2014. godine i kako njegov vlasnik kaže, u planu je ozbiljna komercijalna upotreba u saradnji sa školama letenja i avio kompanijama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Fi

Svaka čast!!!!!!!!!! Jedva čekam, i ako zaista bude dostupan građanstvu, BIĆU JAKO ČEST GOST
Još jednom svaka čast!

Odgovori
Vl

Veoma interesantno. A bice jos interesantnije ako uspe da dobije EASA sertifikat. Tada ce to biti zaista veliki uspeh za Gospodina Zuvica.

Odgovori
Zo

Lepo je to što u sklopu portala TangoSix ova storija o nesvakidašnjem poduhvatu kolege Žike Zuvića postaje još afirmativnija. Hvala, Petre.

Odgovori
Vl

Zorane, koji level ce biti taj simulator? Koliko stepeni slobode?

Pozdrav od tvog sapatnika iz Vrsca sa angolcima.

Zo

Vlado, u pitanju je level IV simulator, dakle, bez hidraulike (inače bi bio level V). Uzgred, u klasifikaciji ove vrste simulatora od 1 do 7 (od "posterizovanog" kokpita do potpune funkcionalnosti svakog prekidača), ovaj je čista sedmica, sa 3D projekcijom eksterijera. Hvala na pozdravu, a vreme je i da skoknemo do Angole, tek da vidimo šta su postali naši nekadašnji pitomci… :-)

Vl

Zorane, koliko Ja znam svi su veoma visoko pozicionirani u vojnom ili civilnom vwzduhoplovstvu Angole. Nisam sreo nikoga licno, ali su mi par kolega preneli da su na raznim aerodromima sveta sreli neke od njih.

Zo

Lepo je to znati. Uostalom, ni Angola nije u Vršac slala bilo koga, to je bilo pitanje časti (mada su se neki, nažalost, vratili neobavljena posla – selekcija je selekcija…).

Bo

Kakav car!

Odgovori

svaka čast!

Odgovori
De

Bravo carevi! Sve najbolje vam želim!

Odgovori
Jo

Ovakvi ljudi su najpotrebniji Srbiji , oni koji kad nešto nemaju krenu da ga stvore , a ne kukaju na ovog ili onog ceo život .

Odgovori
Zo

Da, Jovice, to je pravi komentar.

Ma

Ovakav simulator može da bude FNPT Ii ili FTD za FFS je neophodan engineering test data koji mogu da urade inzinjeri masinstva i elektrotehnike tako da proces sertifikacije je vrlo slozen, DCV može da uradi sertifikaciju ali je pre toga neophodno da se osnuje kompanija koja će biti proizvodjac ovog simulatora ta kompanija mora da zadovolji ISO standarde .Sve u svemu ovaj FTD može da posluzi u obuci za PPL, CPL ili IR .Svaka čast na entuzijazmu

Odgovori
Vl

Ako je zelja FFS lako ce se osnovati kompanija i posluziti kao cover. Takodje test i sertifikat. Slozeno jeste, ali nije nemoguce. Sve zavisi od novca.
Samo napred. Sta god iapadne ima ce svoju svrhu.

go

Svaka cast!!

Da su jedna A320 napravili, imali bi dosta koristi ovi iz Air Srbije:))

..ali opet, ne bitno, uraditi ovako nesto je OGROMAN uspeh i za svaku pohvalu!

Odgovori
Ac

Leteo sam na ovom simulatoru ovih dana kada je postavljena 3 d projekcija.Mogu reci da sam odusevljen.Osecaj je kao da ste u pravom avionu a iluzija ide do te mere da sam bukvalno osetio rulanje na pisti.Zaokreti,poniranja i sve sto prati let,daju potpuni utisak.Ko je iole leteo na nekom simulatoru sa malo pred znanja kao ja moze nauciti usput dosta toga posle samo prvog leta.Mada je stvar jako kompleksna.Topla preporuka za sve koji zele da se oprobaju u ulozi pilota novog Boinga

Mi

Aco,da li mozete da mi kazete koja je procedura ? Gde se prijaviti,da li rade vikendom ,koja je cena ?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj