BEG airport status
[ANALIZA] Ko su firme koje rešavaju sudbinu Aviogenexa?

[ANALIZA] Ko su firme koje rešavaju sudbinu Aviogenexa?

BEOGRAD – Aviogenex se nedavno našao na listi preduzeća predviđenih za privatizaciju a za ovog posrnulog čarter prevoznika, prema spisku koji je objavila Agencija za privatizaciju, zvanično su zainteresovane četiri firme. Danas istražujemo ko su pravna lica koja se takmiče za ovu kompaniju.

 
 
yu-anp10
 
 
Kao što je Tango Six nedavno objavio u Aviogenex-u je pokrenut stečajni postupak i ovaj čarter prevoznik nalazi se na listi preduzeća u kojima Vlada planira da sprovede proces privatizacije. Sa druge strane, u javnosti se pre nekoliko dana pojavio spisak zainteresovanih investitora za veći broj državnih preduzeća među kojima i 27 investitora za preduzeća iz oblasti avioindustrije od kojih su 4 interesenta spremna da investiraju u Aviogenex.

Ali vratimo se na početak. Vlada Republike Srbije je još u junu 2013. god. donela Zaključak br. 023-5276/2013-3 kojim se prihvata akcioni plan za okončanje restruktuiranja gde drzava preuzima 100% vlasnistva u Aviogenexu i po kome se obavezala na pomaganje i subvencionisanje do završetka restruktuiranja. U julu ove godine zaposlenima nije bilo isplaćeno čak 14 zaostalih plata, a do današnjeg dana zaključci vlade nisu sprovedeni, te je Aviogenex ostao bez definisane vlasničke strukture i bez organa upravljanja, jer su upravni odbor i direktor Kompanije Inernacional CG, u čijem je Aviogenex stopostotnom vlasništvu, podneli ostavke čime je onemogućeno dalje funkcionisanje kompanije.

Kao moguća rešenja, sindikat zaposlenih nudio je prethodnog leta nekoliko praktičnih predloga, među kojima i onaj da se odmah potpiše Ugovor o preuzimanju (u skladu sa odukama Vlade) i Aviogenex pređe u državnu svojinu ili da se pripoji kompniji Air Serbia. Takođe, postojao je i predlog da se kompanija proda stranom investitoru, što je sada već gotovo izvesna opcija.
 

Ko su potencijalni investitori?

 
Jetvision Balkan je jedina firma zainteresovana za kupovinu Avigenex-a koja „dolazi“ iz Srbije. Bar tako stoji na spisku zainteresovanih investitora Agencije za privredne registre. Međutim, uvidom u bazu podataka APR-a dolazimo do zaključka da ne postoji ni jedno pravno lice (privredno društvo, preduzetnik, udruženje i sl.) koje u svom nazivu sadrži naziv „jetvision“. Internet pretraživači takođe nikada nisu „čuli“ za firmu niti postoji bilo kakva informacija vezana za firmu sa ovim imenom. Međutim iako se nigde na Internetu (sem u kontekstu navedene privatizacije) ne pominje ime firme Jetvision Balkan koje je navedeno na predmetnom spisku Agencije, postoji sajt firme Jetvision Holdings, koja posluje globalno i koja na listi svojih klijenata navodi upravo Aviogenex. Na njihovoj internet prezentaciji se navodi da kompanija ima iskustva u svim sektorima avijacije a podeljena je u četiri „divizije“: JetVision Airways/Cargo, JetVision Airports, JetVision Worx, JetVision Finance. Usluge koje pružaju kreću se od klasičnog „airline“ i kargo saobraćaja, preko čartera i avio-menadžmenta, aerodromske infrastrukture i tehnologija, bezbednosti, zemaljske podrške i usluga, izgradnje hangara, lizinga i održavanja letelica do obuke pilota i posade.

Arctica Airlines je firma koja je registrovana u Rusiji, međutim kao ni za prethodnu firmu iz Srbije ni za Arctica Airlines nije bilo nikakvih lako dostupnih informacija. Iako ime asocira na avioprevoznika koji svoje operacije obavlja u arktičkim predelima, sve ukazuje da se ova firma zasigurno ne bavi avioprevozom i da je osnovana za jednokratnu upotrebu, pogotovo ako uzmemo u obzir da njeno ime ne postoji ni u jednoj relevantnoj online bazi aviokompanija.

Euroswiss Investment Holding AG je investicioni fond registrovan 1983. godine u Švajcarskom mestu Herisau sa osnivačkim kapitalom od 50.000 švajcarskih franaka. Nikakve dalje informacije o poslovima i investicijama ove kompanije nije bilo moguće pronaći na Internetu.

OVERSEAS PRIVATE EQUITY FZ-LLC je kompanija registrovana u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Nije bilo moguće pronaći nikakve podatke o ovoj firmi.

Iako neke kompanije sa ovog spiska postoje kao registrovani poslovni entiteti odsustvo lako dostupnih javnih informacija koje bi ilustrovale njihovu, bilo kakvu, pa i aktivnost unutar avioindustrije, ne postoje. qTo, u ovoj fazi procesa privatizacije, ne uliva optimizam.
 

U međuvremenu – protest

 
Na Facebooku se juče pojavila informacija da su zaposleni u Aviogenexu zakazali protest u utorak, 09.12.2014. u 11 časova ispred Ministarstva finansija i privrede. Cilj protesta je, kako se navodi, pokušaj da se državi skrene pažnja da „poštuje zakone koje donosi“.

Međutim, aktuelno rukovodstvo kompanije potvrdilo je za Tango Six da oni ne organizuju ovaj protest i da su u pitanju bivši zaposleni kompanije.

Kao što smo naveli, Vlada Republike Srbije je još u junu 2013. god. donela zaključak kojim se prihvata akcioni plan za okončanje restruktuiranja gde drzava preuzima 100% vlasnistva u Aviogenexu i po kome se obavezala na pomaganje i subvencionisanje do završetka tog procesa, što se očigledno – nije dogodilo.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Bo

    SR Technics – citaj: Mubadala, citaj: Etihad…ne mirise na dobro!

    Odgovori
    Sa

    …ne Bokani, ovako je super?!?!?!

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Grga na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

    Za potrebe vojske apsolutno nepotrebno. Kakvo crno dopunjavanje u vazduhu. Za LA u Srbiji i postojeći kapaciteti na avionioma su sasavim dovoljni. A ako hoćete za komercijalne svrhe A400 je nedovoljan jer kao što reče neko Nora/Tamnava ne može da stane. Ako hoćemo neku Nacionalnu cargo kompaniju trebalo bi videti sa Kinezima da li su…

    16. Mar 2025.Pogledaj
    16. Mar 2025.Pogledaj

    Rade na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

    Nije se kupovalo nego trampilo. Sve je "plaćeno" izvozom mašina i poljoprivrednih proizvoda SSSR-u. Jedini pokušaj sličnog obima u zadnje vreme je bilo indonezijsko kupovanje Su35 za palmino ulje koje se nije realizovalo.

    16. Mar 2025.Pogledaj

    goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

    Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

    15. Mar 2025.Pogledaj