BEG airport status
Eurowings – Lufthansin „niskobudžetni“ odgovor na munjevit razvoj aviobiznisa u Evropi

Eurowings – Lufthansin „niskobudžetni“ odgovor na munjevit razvoj aviobiznisa u Evropi

BEOGRAD – Lufthansa grupa, krovna firma nekoliko velikih igrača na evropskom (a i svetskom) nebu, kada je u pitanju komercijalni aviosaobraćaj, objavila je nedavno svoje planove za 2015. godinu. Formiranje nove ćerke firme u vidu dugolinijskog lowcost brenda Eurowings svakako je najzvučnija novost.

 
 
eurowings-a320-200-and-a330-200-14fltlrw
 
 
Lufthansa, nemački nacionalni avioprevoznik, ako se uzmu u obzir njene podružnice odnosno ćerke firme, predstavlja najveću aviokompaniju u Evropi kako u smislu prevezenih putnika tako i flote. Izvršni odbor kompanije Deutsche Lufthansa AG upravlja i kompanijama Swiss International Air Lines, Austrian Airlines, Germanwings i Lufthansa Technik, dakle sa još tri avioprevoznika i jednom kompanijom koja se bavi održavanjem. Iako je Germanwings lowcost kompanija, upravni odbor Lufthanse se nije slučajno odlučio za formiranje još jednog prevoznika ovog tipa, jer je će ovog puta putnicima koji traže low cost letove, između ostalog, biti ponuđeno i nešto sasvim novo – dugolinijski saobraćaj.
 

Stanje prilika u Evropi

 
Kompanija Lufthansa preživljava turbulentna vremena u ekonomskom smislu, a pogođena je sa čak devet različitih štrajkova ove godine što ih je koštalo oko 170 miliona evra. Iako, po mišljenju mnogih analitičara, low cost prevoznici ne predstavljaju konkurenciju „legacy“ avioprevoznicima, praksa je pokazala drugo. Pritisnuta konkurencijom Ryanaira i Easyjeta, dve najveće niskotarfine kompanije u Evropi,  koje su otvorile baze u Kelnu i Hamburgu, rukovodioci Lufthanse počeli su da razmatraju novi plan razvoja Lufthanse, zajedno sa njenim podružnicama. Poslednji alram bio je potez španskog Vuelinga i kompanije Norwegian Air Shuttle koji su već krenuli s otvaranjem linija iz Nemačke prema Španiji.

Kako navodi i sam Karsten Špor, izvršni direktor Lufthansa Grupe, upravo su niskotarifne aviokompanije posebno velika pretnja Lufthansi koja ne bi mogla još dugo da se nosi sa konkurencijom prema postojećem sistemu poslovanja:

– Godinama smo suočeni sa velikim rastom niskotarifnih aviokompanija, ne samo u Nemačkoj, već širom Evrope. Mi smo sigurni da će se taj vid konkurencije sve više širiti i na tržište dugolinijskog saobraćaja u narednim godinama.

Shodno munjevitom razvoju situacije u evropskom aviobiznisu, plan razvoja Lufthansa Grupe doživeo je određene izmene u odnosu na desetogodišnji kolektivni ugovor koji se odnosi na zaposlene u Lufthansi i podružnici German Wings. Naime, novoosmišljeni koncept Eurowings će funkcionisati izvan desetogodišnjeg kolektivnog ugovora.

Prema onome što se navodi u poslednjem planu za 2015. godinu, dolazimo do zaključka da je suština čitavog prekomponovanja Lufthansa Grupe da se tržišno odgovori rastućoj konkurenciji zalivskih aviokompanija (Emirates, Qatar Airways i Etihad) i niskotarifnim avioprevoznicima.

Upravo iz straha prema konkurenciji iz naftom bogatih zalivskih zemalja, koje raspolažu ogromnim kapitalom, Lufthansa je koristila sva pravna sredstva EU u prethodnoj poslovnoj godini da zaštiti svoje interese, a i sami smo bili svedoci formalnih i neformalnih pritisaka koje je Evropska Komisija vršila na poslove Etihada u Evropi, pogotovo na kompaniju Air Serbia koja je prva kompanija gde investitori iz UAE imaju gotovo većinski paket akcija (51% ne mogu imati zbog evropskog Ugovora o otvorenom nebu, čija je Srbija potpisnica).
 

 

Eurowings koncept

 
Kompanija Eurowings osmišljena je kao kompanija koja će pružati usluge low cost aviosaobraćaja u Evropi ali i na dugim relacijama prema Floridi, Južnoj Africi i turističkim destinacijama u Indijskom okeanu. Imajući u vidu da Lufthansa prema aktuelnom planu pravi određene izmene u smislu baziranja flote, odnosno prebacivanja svojih aviooperacija van baza u Frankfurtu i Minhenu na Germanwings i budući Eurowings, tako će baza nove kompanije biti na aerodromu Keln-Bon (CGN). Ova relokacija letelica će biti završena tokom januara 2015, kada će početi i dalji razvoj unutarevropskog saobraćaja kroz novi Eurowings koncept. Takođe, pored aerodroma Keln-Bon, švajcarski Bazel se pominje kao prva inostrana baza.

Flotu aviokompanije Eurowings u početku će činiti tri Airbusa A330-200 sa 310 putničkih mesta, koji tek treba da budu iznajmljeni. Kasnije, u narednih nekoliko godina bi flota, prema najavama iz kompanije, trebalo da dostigne broj od sedam aviona istog tipa. Međutim, pored širokotrupnih Airbusa, na promotivnom snimku nove kompanije pojavljuju se i uskotrupni avioni iz Airbusove A320 serije, koji se nameću kao logična solucija za unutarevropske linije o kojima je bilo reči.  Što se tiče pravno – operativne organizacije novog Lufthansinog brenda, Eurowings će letove obavljati pod postojećom operativnom dozvolom (AOC) nemačko-turske čarter aviokompanije SunExpress (zajednička kompanija Lufthanse i Turkish Airlinesa) i koristiće njihove posade i kabinsko osoblje. Novi koncept će putnicima ponuditi “best”, “basic” i “smart” tarife slične konceptu Germanwingsa.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Vl

    Riskantan potez Lufthanse. Zivo me interesuje da li ce biti i uspešan. Ima šanse da bude, samo hoće li i biti?

    Odgovori

    rekao bih vec vidjeno. Lufthansa je imala vec u svom okviru kompanuju koja ima upravo ovako definisane letove, a to je Condor http://www.condor.com . Condor su prodali Thomas Cook-u pre par godina

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

    Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

    07. Feb 2025.Pogledaj

    Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

    Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

    07. Feb 2025.Pogledaj

    M na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

    Ne baš. Pošto nisu koristili ovu opremu obuka i preobuka osoblja bi ih koštala više nego što oprema vredi, posebno za pilote i aviona i helihoptera. Jedino Srbiji postoji teorijska šansa da može da znači, zavisno od stanja opreme

    07. Feb 2025.Pogledaj

    Thomas na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

    @Ilija Da bog da da se nakupite toliko oruzja da za kruha nemate. Bar ce vecina vojnika NATO Saveza moci zapisat odstrijelj. Da ne bude fora goloruki starci itd. kekw Vojsku treba unificirat. Svu tu starudiju treba odrzavat. Sto starije to gore. Svu tu tehnika preostala iz JNA je samo staro zeljezo. Bolje prodat nego…

    07. Feb 2025.Pogledaj