BEG airport status
Aerostar završio remont i modernizaciju MiG-ova 21 za Mozambik, traže nove mušterije

Aerostar završio remont i modernizaciju MiG-ova 21 za Mozambik, traže nove mušterije

BEOGRAD – Aerostar S.A, vodeći rumumunski vojno-civilni MRO, objavio je završetak remonta i modernizacije osam aviona MiG-21 za ratno vazduhoplovstvo Mozambika.

 

Završni radovi na MiG-u 21 RV Mozambika, Bakau
Završni radovi na MiG-u 21 dvosedu RV Mozambika, Bakau

Ugovor u okviru kojeg su obavljeni radovi predstavlja paket koji takođe uključuje i remont jednog L-39 kao i obuku zemaljskog osoblja i pilota.

Projekat je trajao nešto malo više od godinu dana i obuhvatio je radove na šest jednoseda i dva dvoseda. Kako je Aerostar juče saopštio, remont je po avionu u proseku trajao 120 dana. Neke od remontovanih letelica nisu opertivno letele i do 20 godina što ih je kvalifikovalo kao isplative za radove budući da im preostaje značajno vreme upotrebe do kraja projektovanog životnog veka.

Svaki MiG je dobio osnovnu modernizaciju u vidu GPS sistema i nešto modernijeg digitalnog flight data recordera. Šest kompletiranih aviona je već isporučeno Mozambiku dok će preostala dva stići u tu zamlju krajem meseca.
 

Završne provere u letu, Bakau.
Završne provere u letu, Bakau.

Aerostar poseduje šezdesetogodišnje iskustvo u remontu avionskih motora i struktura uključujući i rad na Lancer programu u okviru kojeg je modernizovano 110 MiG-ova 21 rumunskog ratnog vazduhoplovstva.

Saopštenje Aerostara završava se izjavom predsednika i direktora kompanije Grigora Filipa:

– Posao sa Mozambikom je poslednji dokaz naših sposobnosti. Smatramo da je misija u potpunosti uspešno obavljena posebno kada vidimo da osoblje RV Mozambika uspešno i samostalno ispunjava operativne i trening letove. Takođe, verujemo da ovaj tip modernizacije, remonta i paketa koji sadrži i obuku tehničara i letača pruža posebnu korist zemljama sa limitiranim resursima i radićemo sve što je u našoj moći da iz zainteresujemo za naše mogućnosti.

Za to vreme, dok srpski MiG-ovi 21 ne lete, poslednji proces modernizacije letelica ovog tipa u regiji (Hrvatska) doživljava svoje nove poteškoće.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Implicitno se sugeriše da bi i Srbija mogla da remontuje svoje Mig-21 kod njih, pošto su sad "slobodni" . Međutim , problem Srbije nije u tome da ne može da nađe odgovarajućeg izvođača radova, već što nema političke volje da Srbija poseduje lovačku avijaciju .

Odgovori
go

Ma sta ce ti avijacija. Cuj, politicka volja.Hahahah, ta praksa "politicke" volje, gde mi pravimo radar po politickom zadatku,pa onda i avion po politickom zadatku nas je i dovela ovde gde jesmo. Mi imamo politiku kao da vodimo celu planetu, sve je politicki od WC papira do radara.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dzabu na: [INTERVJU] Nenad Miloradović o Partneru 2023: Priča sa Rafalima se nastavlja, dva projekta saradnje sa Erbasom se konkretizuju

Hvala redakciji sto su sve ovo ispratili i sto redovno naprave ovakve razgovore. Ne znam koliko je to cimanja ali sigurno je mnogo i puno hvala. Bilo bi zanimljivo ako je moguce i ako uopste imate mogucnosti da napravitte neke intervjuje sa direktorima/konstruktorima iz raznih firmi iz namenske topa vlatcom/edepro itd.

02. Oct 2023.Pogledaj

PSA na: [INTERVJU] Nenad Miloradović o Partneru 2023: Priča sa Rafalima se nastavlja, dva projekta saradnje sa Erbasom se konkretizuju

@VRS Iskustva iz ovih ratova su korisna ali im ne treba robovati. Gomila stvari za koju mislite da tako treba su potpuno iznuđena rešenja. Zbog slabosti jedne ili druge strane. Za 10 godina će biti ludnica na nebu... Raznorazni Loyal Wingmen i derivati, namenske SEAD misije u kombinaciji sa BPL. Neki tamo sledeći rat neće…

02. Oct 2023.Pogledaj

Zelenski na: Primopredaja prvog Rafala za Hrvatsku u Francuskoj: Prve fotografije i video drugog Rafala „170“

https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/hrvatska-vojska-u-sopingu-nabavljamo-brojne-vrste-oruzja-popis-je-dugacak-na-njemu-su-rakete-radari-evo-detalja-1295489 Radarski sustav FPS-117 460KM

02. Oct 2023.Pogledaj

Nebojsa na: Primopredaja prvog Rafala za Hrvatsku u Francuskoj: Prve fotografije i video drugog Rafala „170“

PSA Nema tu nista "natenane" Ako je u planu nov avion pregovori vec moraju biti u toku(sto i jeste oko Rafala),ali isto tako mora postojati rezervna opcija da opet ne bi dosli u situaciju da se nabavlja nesto u zadnji momenat(polovno u tom slucaju naravno) Resursi LA cure,29ke ce brzo dogurati 40 godina sto bas…

02. Oct 2023.Pogledaj

PasTom na: Primopredaja prvog Rafala za Hrvatsku u Francuskoj: Prve fotografije i video drugog Rafala „170“

@BSD, misliš na Kosovo? Geldaj, očito ti nije jasno. Ljepo ti je Nenad sve napisao. A ja ću sa zadovoljstvom gledati ovu akro grupu.

02. Oct 2023.Pogledaj