BEG airport status
[MEBA 2014] Kinezi dolaze!

[MEBA 2014] Kinezi dolaze!

DUBAI – Sajam u Dubaiju značajno je manji od sajmova u Evropi i Americi. I ove, kao i prethodnih godina, nema spektakularnih premijera. Izložbeni deo bazira se na reprizama prikazanim u Orlandu. Upadljivo je da su izoženi samo veliki avioni, što je i očekivano, budući da je bliskoistočna flota u ogromnoj većini sačinjena od upravo long-range tipova.

 
 
IMG_1314
 
 
Kao i ranijih godina, veoma je mala ponuda prateće industrije, ovde se kupuju uglavnom novi avioni. Ali zato su zato na sajmu upadljivo prisutni izlagači skupih satova i dijamantskog nakita. Ferarri je svoj štand sa automobilima čak i postavio na stajanci – pored svih pomenutih velikih aviona.
 
IMG_1183
 
IMG_1180
 

Kinezi

 
Ove godine najveće iznenađenje su izlagači iz Kine. Iako redovni posetioci sajmova u Ženevi i Orlandu, ove godine su se u Dubaiju pojavili kao izlagači. Najaktivniji među njima, HAECO, imao je konferencije za medije prvog i drugog dana sajma.
 
IMG_1405
 
Flota poslovnih aviona u Kini značajno se povećala u poslednjih 10 godina. Sličnost sa Bliskim Istokom nalazi se u tome što je čine uglavnom veliki avioni, velikog doleta. Bogati Kinezi pridaju ogroman značaj bezbednosti. Zato u ovoj oblasti Kina ni malo ne zaostaje za svetom. Operateri sa Bliskog Istoka na putovanjima po Aziji sve češće koriste i servisne centre u Kini, pre svega u Hong Kongu.

Najveći među njima je HAECO (Hong Kong Aviation Engenering Company). Osnovan je 1950. godine sa zadatkom da održava avione Cathay Pacific Airlinesa. Vremenom je preuzeo ne samo održavanje i servisiranje već i ground handling i catering. Danas održava njihovih 130 Boeing i Airbus aviona, ali i avione Dragon Aira, Air Chine i još 20-tak kompanija koje lete u Aziji.
 
IMG_1343
 
U poslednjih 10-15 godina značajno su uključeni u održavanje rastuće flote poslovnih aviona u Kini. Zanimljivo je da se u projektovanju i uređenju velikih kabina oslanjaju na Fung Shui filozofiju. Možda je počelo zbog specifičnih zahteva lokalnih kupaca ali danas za njihovim konceptom uređenja kabina vlada veliko interesovanje i u svetu. A trenutni kapacitet im omogućava rad na tri velika aviona (Boeing/Airbus) istovremeno!
 

BBJ Feng Shui by HAECO


 
 
[colored_box color=“yellow“]

1795194_300711366801986_1750254247958454717_o
 
Tango Six izveštaji iz Dubaija realizovani su uz saradnju sa AirDB-om.

AirDB je nova aplikacija za iOS platformu sa stalno ažuriranom i detaljnom bazom podataka poslovnih aviona. Na jednom mestu možete naći uvek relevantne podatke o svakom modelu aviona Bombardiera, Cessne, Dassaulta, Embraera, Gulfstreama i drugih. Ono što posebno izdvaja ovu aplikaciju od drugih na tržištu je mogućnost uporednog prikaza performansi izabranih letelica.

Za download i više informacija posetite AirDB prezentaciju.[/colored_box]
 
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj