BEOGRAD – Sve najbolje iz regionalne GA scene, posle dužeg vremena sinhro par Gazela i tri Galeba iznad jednog aerodroma, Modli iza mikrofona i Vangelis na razglasu. Crnogorci su ponovo definisali kako jedna vazduhoplovna fešta treba da izgleda.
Pre najveće vazduhoplovne priredbe ove sezone u regiji (vojna parada u Beogradu) svratili smo do Crne Gore i ispratili još jedan događaj koji je, iako tradicionalno najavljen svim mogućim superlativima, na kraju ispao skromniji ali šarmantniji i iskreniji nego slični održani ove sezone.
Tako obično i biva kada aeromitinge organizuju iskreni vazduhoplovni entuzijasti (bili oni profesionalni avijatičari ili ne) i kada se učesnici zovu pre svega kao prijatelji. Praktično pod dirigentskom palicom porodice Ivančević i njenog najglasnijeg i najnasmejanijeg člana Dragana „Šora“ Ivančevića a formalno u organizaciji aeroklubova „Špiro Mugoša“ i „Krila Podgorice“ aeromiting iznad Ćemovskog Polja u nedelju bio je najveća priredba ove vrste posle 2006. godine u Crnoj Gori.
Preko 20 letelica najšarenijeg mogućeg sastava predstavilo je sve što vredi u regionalnoj ponudi. Sa razglasa se čuo Zoran Modli dok je soundtrack bio Vangelis – jednostavno ne može „vazduhoplovnije“ od toga.
Preterano optimistične najave se, naravno, nisu ispunile. Doživeli smo još jedno razočarenje kada je prelet velikog putničkog aviona u pitanju, samo je izvinjenje ovaj put bilo upućeno javno i na početku programa – Montenegro tog dana ipak nije mogao da izdvoji ni jednu slobodnu letelicu.
Letenje
Par hiljada posetilaca (možda par stotina više nego u Vršcu) uživalo je u, ponovo to naglašavam, veoma zanimljivom miksu pilota iz Crne Gore, Srbije, Hrvatske, Bugarske, Makedonije i Slovenije. Podgorički aeromiting bio je prvi na kojem smo posle višegodišnje pauze u vazduhu mogli videti tri Galeba G-2A (jedan iz Novog Sada i dva iz Beograda), za „žiroskopiju“ su bili zadužene tri Ekstre, Zlin i Pits, vojska Crne Gore se predstavila sinhro parom Gazela koji je izveo veoma atraktivnu rutinu, Makedonci su poslali dva Fire Bossa dok je slovenačkoj vojsci pripala titula učesnika sa najozbiljnijom mašinom – Pilatusom PC-9M. Galebovi i Fire Bossovi su bili bazirani na međunarodnom aerodromu Podgorica (udaljenom ni tri minuta leta od Ćemovskog Polja) dok je Pilatus zauzeo centralno mesto na stajanci sportskog aerodroma.
Nakon svakog nastupa piloti su dočekani WW2 era džipom na kojem su provozani pored publike uz aplauz i pozdrave. Jedna bina bila je posebno postavljena za decu koja su posle mitinga dobila priliku da lete Pajperom koji je dan pre najavio aeromiting izbacivanjem letaka iznad centra Podgorice.
Emocija je bila nedvosmislena. Sve je podsećalo na prve Amidžine aeromitinge u Novom Sadu, dovoljno šareno, atraktivno i pre svega zabavno za posetioce. Odlično vreme, dosta dece i druženje koje je na trenutke ostalo u senci tragičnog dogašaja u Bačkom Jarku.
Iza scene
Kao na svakom događaju ove vrste Tango Six će emitovati nekoliko intervjua sa najzanimljivijim učesnicima uz video reportažu najatraktivnijih nastupa.
Zahvaljujući kompaniji Prince Aviation dobili smo priliku da snimimo kako je izgledalo vazduh – vazduh fotografisanje dela njihove flote škole letenja. Iskoristili su posetu Ćemovskom Polju da iznad crnogorskih brda i primorja u formaciji i pojedinačno fotografišu dva aviona Cesna 172 i svoju novu Pajper Seminolu. U narednim danima emitovaćemo video reportažu u kojoj ćete videti kako je izgledala priprema za akciju snimanja i kako je ona izgledala iz camera shipa.
Kako smo načuli pred kraj mitinga, Dragan Amidžić razmišlja o organizovanju aeromitinga početkom sledeće letačke sezone na sportskom aerodromu Čenej pored Novog Sada.
DRNele
Sramotno je druze sto ti nista ne izvestavas sa priprema za paradu u Beogradu , sve drugo ti je bitnije , objasni zasto?