BEG airport status
Evropska komisija odobrila sporazum Etihada i Alitalije

Evropska komisija odobrila sporazum Etihada i Alitalije

Evropska komisija odobrila je sporazum o saradnji aviokompanije Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i Alitalije što će toj italijanskoj kompaniji omogućiti da izbegne bankrot.

 
 
images
 
 
Predstavnici Evropske komisije iz Brisela saopštili su u petak 14. novembra da je od strane Komisije odobren sporazum o saradnji aviokompanije Etihad ervejz iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i Alitalije, ali je kao uslov postavljeno davanje odobrenja, odnosno „otvaranje“ slotova, još jednoj aviokompaniji na liniji između aerodroma Fjumićino u Rimu i Nikola Tesla u Beogradu.

Ovaj potez Komisija objašnjava činjenicom da su sada Alitalia i Air Serbia koju kontroliše Etihad, „jedini prevoznici koji nude direktne letove na liniji Rim-Beograd“ i strahom da monopol stvoren tim savezom, na liniji Rim-Beograd „vodi rastu cena i smanjenju kvaliteta usluge putnika“, a nametnuta obaveza je odgovor na tu zabrinutost.

Ovaj potez Evropske komisije nije neočekivan i u skladu je generalnom praksom o zastiti slobodnog tržišta i sprečavanja monopola koji sprovodi Unija, pogotovo ako se ima u vidu da je Aerodrom Nikola Tesla u državnom vlasništvu, što verovatno posebno brine predstavnike EU.

Novo partnerstvo između Etihada i Alitalije podrazumeva investiciju u iznosu od 1.758 miliona evra u cilju preporoda Alitalije kao održivog, kunkurentnog i profitabilnog avioprevoznika. Etihad će investirati 560 miliona evra dok će 300 miliona biti uplaćeno od strane akcionara. Postignut je dogovor o otpisu 598 miliona evra duga dok će italijanske finansijske institucije učestvovati u podizanju kompanije na noge sa dodatnih 300 miliona evra. Prvi čovek Etihada, Džejms Hogan, izjavio je 8. avgusta ove gdoine kada je ugovor o saradnji i potpisan, da očekuje da će Alitalija 2017. biti „održivo profitabilna“.

Odobravanjem ovog ugovora od strane komisije Etihad je postao i zvanično vlasnik kapitala u čak pet aviokompanija na Starom kontinentu, a procentualno najveći udeo imaju upravo u kompanijama Alitalia i Air Serbia. Etihad je prisutan u Evropi kroz vlasničke udele u aviokompanijama: Airberlin (29%, očekivan rast na 49%), Aer Lingus (3%), i Etihad Regional (33%).

Kakve implikacije na poslovanje srpskog nacionalnog avioprevoznika može da ima „ulazak“ Etihada u još jednu evropsku kompaniju, analizirali smo u jednom od prethodnih postova.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Vl

    Gde je sada Lufthansa?
    Gde su sada dezurni komentarori koji su prizivali mesanje EU u dil AS i Etihada?
    Sta je slucaj Alitalije drugaciji od dila sa JAT-om?

    Odgovori
    Vl

    Tisina koja vlada na ovoj vesti je zaglusujuca!
    Ne mogu da verujem da sveprisutni poznavaoci svetske materije nemaju svoj stav nakon ove odluke EU!
    Zar je moguće da se ne usudjuju da brane svoje "sveto" pravo na pljuvanje svega sto se uradi u Srbiji, uključujući i Air Serbia, makar i ne bili u pravu?!
    Možda su jos uvek u soku zbog "neočekivanog" poteza EU i izdaje svetih evropskih prava na monopol, kradju, prevaru, otimacinu i slično, olicenu u velikim nacionalnim i privatnim evropskim aviokompanijama? Možda nisu?
    Guknite neku. Dajte abera od sebe. Tek da ne brinemo o vašem dobrom zdravlju. O vašem zdravom razumu odavno ne brinemo.

    Odgovori
    vo

    Ja sam ovakvu odluku EK i o;ekivao. Buduci da se radi o istovetnim pravnim poslovima ocekujem da nece imati primedbi ni na Etihadove investicije u Er Berlin, Er Srbiju i ostale. Po pravilima EU i ECAA sporazumu kompanije van EU ilili ECAA mogu da imaju vlasnicki udeo unutar evropskih kompanija do 49%, sto je od strane Etihada potpuno ispostovano, kao i u pogledu efektivne kontrole Pa ljudi moji Etihad je ozbiljna kompanija koja ima dobre advokate koji vode racuna da sve njihove investicije i poslovi u Evropi budu u skladu sa evropskim yakonima i pravilima.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Misko na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

    Hvala za tekst. Svi nas briju da budemo navijaci , rijetko ko da mislimo sire i sistemski.

    12. Feb 2025.Pogledaj

    Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

    Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

    11. Feb 2025.Pogledaj

    max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

    Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

    11. Feb 2025.Pogledaj

    Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

    Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

    11. Feb 2025.Pogledaj