BEG airport status
Aviogenex odlazi u stečaj

Aviogenex odlazi u stečaj

BEOGRAD – Večernje novosti objavile su u jučerašnjem izdanju da Aviogenex, zajedno sa još 120, firmi odlazi u stečaj. Razlog pokretanja stečanog postupka u ovolikom broju firmi Vlada navodi – prezaduženost.

 
 
yu-anp10
 
 
Aviogenex doo – Beograd je aviokompanija koja postoji 46 godina u vazdušnom saobraćaju i bavi se čarter saobraćajem i iznajmljivanjem aviona u inostranstvo na duži vremenski period (Wet lease). Prema poslednjem zvaničnom saopštenju koje je poslato iz Sindikata vazduhoplovnog osoblja Aviogenex-SVOA Vladi Srbije, a u koje smo imali uvid, Aviogenex na dan 01.07.2014. ima 39 stalno zaposlenih od kojih su: 3 pilota, 4 STW – instruktorke, 7 mehaničara, 2 inženjera u tehničkom sektoru, 3 saobraćajna inženjera u operativnom centru, 7 zaposlenih u tehničkom sektoru za nabavku delova i 13-oro ostalog osoblja koji su zaposleni u putničkom servisu, trening centru, komercijali, finansijama i administraciji.

Prema istom saopštenju, trenutno se, do pokretanja stečajnog postupka, Avigenex i dalje zvanično nalazi u fazi restrukturiranja, a Vlada Republike Srbije je još u junu 2013. god. donela Zaključak br. 023-5276/2013-3 kojim se prihvata akcioni plan za okončanje restruktuiranja gde drzava preuzima 100% vlasnistva u Aviogenexu i po kome se obavezala na pomaganje i subvencionisanje do završetka restruktuiranja. U julu ove godine zaposlenima nije bilo isplaćeno čak 14 zaostalih plata, a do današnjeg dana zaključci vlade nisu sprovedeni, te je Aviogenex ostao bez definisane vlasničke strukture i bez organa upravljanja, jer su upravni odbor i direktor Kompanije Inernacional CG, u čijem je Aviogenex stopostotnom vlasništvu, podneli ostavke čime je onemogućeno dalje funkcionisanje kompanije.

Za razliku od 58 preduzeća koja se nalaze na spisku za pokretanje stečajnog postupka objavljenog u Večernjim novostima, Aviogenex spada u grupu firmi koje nisu samo mrtvo slovo na papiru. Zapravo, poslednja procena tržišne vrednosti Aviogenexa koju je radila Kompanija ICG za prodaju udela (celokupoog kapitala) u zavisnom društvu Aviogenex doo iznosila je 1,6 miliona evra – navode u sindikatu zaposlenih ove kompanije. Takođe prema istim navodima Aviogenex doo ima tehničku bazu na Aerodromu Beograd od oko 1700 m2 u kome je smešten magacin delova, radionice za mehaničare i kancelarije, kao i Boing 737-200 koji je osiguran na 2.500.000 USD čija je stvarna vrednost daleko veća sa obzirom da ima mali nalet – 28,000 sati. Avion, kako navode, može leteti i preko 100,000 sati.

Kao moguća rešenja, sindikat zaposlenih nudio je prethodnog leta nekoliko praktičnih predloga, među kojima i onaj da se odmah potpiše Ugovor o preuzimanju (u skladu sa odukama Vlade) i Aviogenex predje u državnu svojinu ili da se pripoji kompniji Air Serbia. Takođe, postojao je i predlog da se kompanija proda stranom investitoru, što će nakon proglašenja stečaja svakako biti jedna od mogućih opcija.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ne

    Stečaj je prirodni deo kapitalizma i uplitanje države u proces kroz neustavno definisanje tzv. "preduzeća u restruktuiranju" je nanelo milionsku štetu sistemu. AGX vredi nešto, ali ima i dugove koje ne može da isplati. Avion i AOC će biti prodati da se namire dugovi i možda AOC kupi neko ko u Srbiji može da formira zdravu kompaniju.

    Odgovori
    Ju

    A sta ce biti od najavljenog investitora, Helvax AG?

    Odgovori
    Iv

    Pa sad drzava nezna kako to da objasni,ima kupaca ,a odlazi u stecaj???MUTNO !!!

    Ne

    Evo kupicu ga ja kao sto je Kole kupio secerane, ili kako su prodata mnoga preduzeca. Dacu 1 evro i da se preuzmu svi dugovi…

    Odgovori
    Sr

    I sta bi onda radio,prijatelju?

    Pe

    Da Nele, tako je to kad gledas sa strane… das 1 evro da udjes u igru a posle milion da izadjes.

    Ne

    Kako sta bi radio? Kao Percevic ili Bogicevic bi uzeo par kredita od domacih banaka koje ne bih nikad vratio. Porez ne bih placao (kao Mitrovic ili Simpo na primer) Uzeo bih subvencije od grada Nisa samo da letim odande (kao Montenegro) i pare iz fonda za razvoj jer bih bazu prebacio u Nis (10.000 evra po zaposlenom). Pa bih Radio cartere sa ovim avionom do iznemoglosti i zavrteo pricu. Pa zar tako nisu zapoceli svi uspesni biznismeni u Srbiji. Narvno platio bih par politicara koji bi me dizali u zvezde.

    Sr

    pomenuti kredit bi bio taman dovoljan da uopste postojis kao AOC,i potrosio bi ga prvi mesec za operativne troskove,porez bi morao placati,subvencije ti niko ne bi dao,a cartere do iznemoglosti ne bi ni mogao da radis i da zaradis ( pod uslovom da ti neko i dozvoli da ih radis i jos bitnije da ima ko da plati dovoljan broj karata) tako da plan i nije neki- naravno druga bi bila prica sa drugim avionima ali ti ih bez para niko ne bi dao a poenta tvog plana je da sve odradis bez svojih para ,i onda sve u krug.
    Avijacije nema bez * tvojih) para prijatelju,cak i kod nas, tako da ti plan i nije neki.
    Medjutim ne brini,planovi postoje odavno ali ….

    Iv

    Kako je moguce da Aviogenex ide u stecaj,a njegov 100% vlasnik ICG ne ide???Kako je vlada otpisala JAT-u 140m $ duga a AGX-u ne moze 2m $.???Zasto stecaj ako ima zainteresovanih kupaca???Velika bruka za drzavu pogotovo sto nije sprovela svoju odluku o preuzimanju AGX u svoje vlasnistvo.Sta je sa pregovorima sa niskim aerodromom i kupcima aviogeneksa i preseljenja agx baze u Nis,to vladu ne interesuje.
    Po glavi mi se muva jedna rec: ETIHAD,(neznam zasto,a vi???)

    Odgovori
    Pe

    Ivane, Aviogenex je poseban pravni subjekt ili ti lajicki receno firma za sebe. Zasto je Vlada otpisala dug Jat-u? Pa ako ti to zaista nije jasno onda stvarno….

    Bo

    Stecaj AGX-a made by ASL!

    Odgovori
    sl

    Mnogo je toga nejasnog ovde,a da nisu cista posla to je jasno odavno.Mnogo ga mute ovi iz raznih ministarstava i agencija.

    Odgovori
    DE

    Klasicno namestanje prodaje, hoce da se docepaju onih 1700m2 na aerodromu Nikola Tesla.
    Obzirom da je stecaj, prvi krug prodaje imovine ce garant biti "neuspesan", a onda sledi drugi krug nizih cena, samo za odabrane.
    Samo taj avion vredi vise od celokupnog duga firme, a tih 14 plata koliko duguju zaposlenima su elegantno mogli da prevedu u vlasnicki kapital, tj. da daju zaposlenima % vlasnistva u preduzecu i da nastave da rade.

    Odgovori
    Sr

    Nije to bas tako ali necu ovde detaljno,samo da znate da u AGX nema bas nesto cega bi se neko "docepao" tim,kod nas,oprobanim nacinom a posebno ne tih "1700 m2",posto nije bas tako jednostavno( razlog za pominajnje tih "kvadrata" koji i nisu ono sto se misli je druge prirode) Inace do sada se stiglo do 18 plata a o dugu firme i vrednosti svega vi bas ne mozete nista znati.Ova situacija je posledica dugogodisnje nebrige drzave ( i prethodnih vlada,jos od 2011 ,,od kojih je sve pocelo) i sticaja raznih okolnosti ,a ponavljam niko nece nicega da se docepa jer da je hteo bilo bi sve reseno odavno a i tada bi tako bilo bolje,barem za nas koji smo tu ostali-tako da vam je valjda jasno da znam o cemu pisem

    Ne

    Srdjane, da li je AGX napravio predlog plana restruktuiranja kompanije i biznis plan kako bi se izbegao stečaj? Kada pogledam sužene finansijske izveštaje AGX, slika je poprilično ružna i tužna:
    http://fi.apr.gov.rs/prijemfi/cir/podaci.asp?strS

    Nadam se da su zaposleni uradili sve što su mogli da izbegnu stečaj, ali me iskustvo uči da svi čekaju da država nešto uradi. Moramo da shvatimo da je država švorc i da vazduhoplovstvo vode ljudi koji i da imaju para nemaju ideju niti viziju.

    Sr

    da mi mozemo da prodamo firmu uradili bi to odavno a posto ne mozemo onda je jedino sto sve vreme trazimo od drzave PRODAJA,pa na kraju i iz stecaja,tako da ,po prirodi stvari od zaposlenih malo sta zavisi a slika je mnogo ruznija i tuznija no sto tamo pise.

    Pe

    Deki, kazes "samo taj avion kosta vise od celokupnog duga", dobro, i da se taj prastari avion proda koja je poenta postojanja takve firmice bez aviona?

    Iv

    Avion B737-200 je postao atrakcija u Evropi, posto je jedini koji leti.
    Vrednost ovog aviona, evo ovako, niko nece da ga kupi, niko nece da ga iznajmi, svi su uveli normu za Airbus, starost aviona 20-25 pa to primenjuju i najsiromasnije Africke drzave na sve avione. Vrednost ovog aviona na trzistu je oko 250-300.000 dolara, ako neko hoce da ga kupi.

    Navedena cena od 1.6 mil. dolara moze da se dobije samo od onih koji peru novac. Svako ko iole nesto zna o avioindustriji tako nesto nece da plati. Od Aviogenexove licence, suspendovana je i pitanje je koji cebiti uslovi za 'novog' vlasnika da je obnovi. Od Aviogenexa moze samo da se kupi ime i tradicija, sa avionom koji niko nece, a to svakako ne vredi pomenutu sumu od 1.6 milUSD.

    Odgovori
    Ze

    Postovane kolege,
    Moj svet civilne avijacije zapoceo je sa Aviogenex-om i u njemu sam doziveo mnogo lepih i nezaboravnih trenutaka, Nazalost halapljivoscu odredjenih ljudi AGX je gurnut u sunovrat iz kog se ne moze izvuci. Jedini nacin da se ompanija izvuce iz sunovrata je da se u potpunosti privatizuje ili da drzava 100% zalegne iza nje. Na zalosty ni jedan od ta dva scenarija se nece ostvariti i makako se zaposleni na celu sa Bojanom bore za opstanak, AGX nece preziveti. Umrece iako je oformljen na veoma zdravim osnovama. Ljudi poput Vjeke Mihajlovica i njegovih satelita doci ce glave ovakvoj kompaniji. Nazalost ljudi su bili veoma slepi i nisu videli ili nisu imali smelosti da podignu glas protiv onoga sto se dogadjalo. Na zalost to ih je kostalo , vremena , pozicija i para. Svi oni koji su mislili drugaccije napustili su AGX i uspeli u belom svetu , zahvaljujuci dobroj skoli , koja je sistemski bila unistavana od strane "ODABRANIH".
    Na svu srecu uspeo sam da se otrgnem iz ralja velikomocnika 2005, ali zao mi je sto se sve ovako skoncilo/. Spreman sam svojim znanjem i iskustvom da pomognem volonterski , AGX da izadje iz postojecih problema i pozivam sve kolege da pomognu da se takav bRENd ne unisti i ne zaboravi.

    Capt.Inst. Zeljko Gvoydenov

    Odgovori
    Pr

    Postovana gospodo,

    da li je moguce da cete dozvoliti da nestane ikona i legenda naseg neba i avijacije Aviogenex.Treba li
    ova kompanija da bude kolateralna steta Etihada tj Air Serbie.Aviogenex je bio pojam uspesnosti
    poslovanja za sve u bivsoj YU,kao i u celom regionu.
    Samo bih podsetio da je drzava dosta doprinela svemu ovome.Setimo se samo kako je pocelo
    urusavanje giganta Genex-a,pocetkom 90.ih,tako sto je neko omogucio da miskoviceva Delta na
    volseban nacin preuzme poslove Genexa,cime je Aviogenex ostao bez mocnog
    zastitnika.Oktobarske promene su bile katastrofa za ovu kompaniju jer je zaustavljen veliki posao
    najma svih aviona u Nigeriji.Tom prilikom je bila ugovorena prodaja aviona YU-AKM za 6.000.000 $,a
    samo 6 god.kasnije neko je prodao 3 aviona sa sve delovima za samo 530.000 $. ??? ZA ovu
    pljacku niko nije odgovarao.To su bili titovi avioni,max dobri i odrzavani.
    Drzava je 2011.donela odluku o preuzimanju 100% vlasnistva Aviogenex-a,ali ta odluka nikad nije
    sprovedena???Takodje je obecano od strane drzave da ce subvencionisati Aviogenex,ali nista ni od
    toga,a zaposleni vec 18 meseci su bez plate.Misli li iko o njima?
    Jedini Aviogeneksov avion je mladji i u boljem stanju od svih jatovih boinga,da ne pominjem njegov
    mali nalet od 28.000hrs,koji je tek trecina naleta jatovih boinga.Za ovim avionom vlada prava pomama
    u celoj evropi,jer svi zele da lete sa jedinim avionom tog tipa koji je jos u upotrebi.Zasto jedna od ideja
    ne bi bila da se radnici Aviogenex-a prikljuce JATT tehnici i Air Serbia,posle soc. programa,ostalo bi
    20-ak zaposlenih,i nek "donesu" u "miraz" taj svoj avion,pa svima dobro,a ove dve kompanije bi dobile
    kvalitetan i iskusan kadar.A drzava nek otpise dugove,ako je mogla jatu da oprosti 140m $
    duga,mogla bi i Aviogenex-u 2-3m $,zar ne???
    Takodje prilika (ili sansa) bi mogla biti da sa potencijalnim kupcima drzava napravi dogovor da
    Aviogenex i aerodrom Nis budu pokretaci nase juzne regije.
    Gospodo iz vlade i ministarstva privrede ne propustite ovu priliku.Aviogenex je spreman,da li ste i vi.

    drugarski pozdrav

    dugogodisnji radnik (od 1969) Aviogenex-a

    Predrag Milinkovic

    Odgovori
    Sr

    Postovani kolega, o svemu tome intenzivno razgovaramo sa svima pomenutima poslednjih 6 meseci ali konkretnih rezultata nema.I mi smo svesni ( naravno) i istorije i tradicije medjutim realnost je drugacija,tj od svega toga se ne zivi, a trziste je neumoljivo . Lepo je sto ljudi po Evropi jesu odusevljeni kada vide B732 ,i upoznali smo mnoge entuzijaste,neki su i posebnmo leteli iz ljubavi ALI te letove i operativnost AGX treba neko i da plati a svi znamo u kakvoj je drzava ( i ovakva kakva je,neumoljiva za AGX) situaciji.O nama samima ne vredi pricati,bukvalno nemamo nista.Realno je i da je pomenuti avion "odsluzio" svoje, bez obzira na ,ocigledno vama poznati mali nalet,ali ima tu puno,puno stvari u koje treba uloziti.Ni u Africi vise ne mozemo rentabilno leteti a kamo li drugde.Postoje naravno ideje i razgovori i sa investitorima iz sveta ,gde bi i Nis bio ukljucen , a i vrlo konkretne stvari smo predlagali mnogima ali je sve ostalo na tome.Ipak moguce je i da bude neke nade,sve zavisi od raznih drzavnih organa u narednim nedeljama.Ipak treba biti realan, kad mi zaposleni smo to shvatili,onda trebaju i drugi a to je da je AGX ovakav kakav je "odsluzio "svoje, jedino se moze pojaviti "novi", sa novijim avionima,novim trzistem i svezim kapitalom i idejama,pa kako bude.Inace, vazduhoplovcima je jasno da i JATT ceka investitora,koga god, te da i oni imaju viska radnika i problema,a manjka posla,dok AS niko i nista iz AGX zaista ne treba.I nije niko od njih "kriv" za sudbinu AGX-a,vec mi sami delimicno a vise SVE vlade od 2000 naovamo, i naravno ekonomska i trzisna realnost. A inace duboko cenim vasu uverenost da je AGX takav kakav je spreman i sposoban ali realnost je ipak malo drugacija te bez mnogih " svezih" stvari zaista se nece moci.Tu "svezinu" naravno treba doneti drzava ,svojim idejama i odlukama,od cega mi jos naravno ne odustajemo pa kako bude

    Bo

    Rekoh vam ja vec : AGX stecaj made by ASL!!!

    Odgovori
    Bu

    Koja glupost!! Verovatno Ersrbija strepi od Aviogenexa? neverovatno dokle seže mržnja prema Ersrbiji.

    Vo

    Uopste nije glupost,da si svaki dan na aerodromu to bi znao.Ne kaze se dzabe :U STRAHU SU VELIKE OCI. Mozda se boje da AGX ne bude kao nekad,kad mu niko nije bio ravan.Kapitalizam je to,znaju oni sve.Zato su i stavili sapu na ovaj deo neba,a nasa drzava im je to i obecala,da nijedna kompanija nece imati sediste na aerodromu.Tako su i oterali wizair,slicno se sprema i jat tehnici.Sve je to POLITIKA !!!

    Sr

    Prijatelju, da Etihad nije "usao" u JAT tako kako jeste,bez daljih prica o "pljacki","otimanju naseg neba " i sl, i JAT bi sada bio kao AGX samo u mnogo vecem obimu.Nema to veze sa AGX ,mada lici, da se ne lazemo, ali nikakva konkurencija nikome ne moze biti AGX ovakav kakav je poslednjih godinu i nesto, a o tome sta je bio 1990,sa 13 aviona i 900000 putnika ,zna se ,ali je i tada JAT bio mnogo mnogo vise nego 2013 pre "ulaska " Etihada. U pravu si da je AGX cista politika ALI u kontekstu bivseg genex-a ,tj ICG-a i njegovog rasparcavanja i razvlacenja od 2000 na ovamo, posebno nakon 2007 kada su prodati Kopaonik i Hotel, a TADASNJA vlast IGN ORISALA AGX kada je i mogla dobiti nesto za njega, i slazem se da bi drugaciji AGX,da je nastao pre 5 godina, sa nekoliko aviona i trzistem,mogao mozda biti neka smetnja AS ali sada..?. Ma uozbiljite se, ne gledaju oni ni mnogo jace igrace u okolini i sire a kamoli AGX. Problem je druge vrste,sto drzava i dalje puista da propadne imovina,kakva takva,i ljudi, a posao i ekonomsku uspesnost diktira trziste a AGX ga je izgubio, pa u nekom smislu i zbog politike( agencije,carteri i sl),, i ,da budem jasan, glavni krivac za sve je Dinkic i njegova kamarila ( Cvetkovic, Vlahovic i razne agencije,miniustarstva i dr) sve ovo danas je POSLEDICA, na zaloist pogubna za saku jada ljudi u AGX koji su jos tu,nemocni da bilo sta ubryaju,ali ipak sa nekakvom nadom

    Bo

    Upravo tako, ABNT i JatT su zrtve uspeha ErSrbije, a AGX kolateralna steta!
    Uostalom, zasto nisu pustili AGX da radi u Africi?

    @D

    Upoznao sam mnogo dobrih ljudi iz AGX u Nigeriji. Družili smo se u Abuji, Kaduni, imali su ovde svoja tri B727, koji su do pre par godina leteli, čak je i kompanija koja ih je kupila i za koju su ti avioni leteli preuzela AGX boje na avionima, su samo umesto Aviogenex napisali Chachangi Airlines! Na žalost eto još jedna nekada dobra kuća ode na doboš! Srdačan pozdrav svim dobrim prijateljima iz AGX!

    Odgovori
    ZZ

    Nije za objavljivanje. Samo molim urednike da obratite paznju – napisali ste 3 saobracajna inzinjera… INZENJERA je pravilno. Inace sve pohvale sto pratite situaciju na ovaj nacin u ovoj industriji.

    Odgovori
    Mi

    Agencija je samo dala predlog ko ide u stecaj,narvno za sve predlozene firme je to olako uradjeno,bez ikakvih razgovora i pregovora sa eventualnim kupcima.Agencija za privatizaciju uopste nije sposobna za ovakvu vrstu poslova.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    Izvezeno je skoro 80 nora, Azerbejdzan je nedavno narucio 48, Kipar Tamnave, Alzir je hteo 72, ali nemamo sasije, plus da nije bilo ovog rata i da mozemo da uvezemo sasije do sada bi ih bilo znatno vise izvezeno, do sada ih je napravljeno oko 100, a moglo je duplo vise. Ova situacija nece trajati…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Nenad N. Nedavno je država odustala od projekta solarne elektrane jer nisu znali da na lokaciji postoji čitavo jezero, tako da su ovakve usluge preko potrebne. Što se tiče aviona, Makedonija je kupila kontigent novih oklopnih vozila iz Amerike. Jel znate kako su stigli? Brodom do Grčke i onda vozom. Strategijski transportni avion služi za…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Vlad na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    Boki, U slučaju kupovine takvog aviona on ne bi leteo samo za naše potrebe već i za potrebe trećih strana. Dakle, angažovanost bi mu bila na potrebnom nivou. Što se tiče izvoza naše namenske, pa taj avion se koristi i za dopremanje opreme koja se kupi za VS. I na kraju, iznamljivanje aviona svakako plaća…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Pavle na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

    onda mora da postoji trzaj? kako to izgleda sa decjeg camca na naduvavanje?

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Jordan Izvoz nase namenske je previse mali da bi uopste razmisljali o kupvini heavy transportnog aviona. Sta ce nam previse skup za odrzavanje avion kada se jednostavno moze iznajmiti avion za koje troskove placa naravno kupac tog nauruzanja. Kada bi bilo posla za njega, pa i ajde da razmislimo o tome. Ovako za dva leta…

    12. Dec 2024.Pogledaj