BEG airport status
Hrvati odlaze u Ukrajinu po svoje MiG-ove

Hrvati odlaze u Ukrajinu po svoje MiG-ove

BEOGRAD – Predstavnici hrvatskih vazduhoplovnih snaga (HRZ i PZO) kao i Samostalnog odelenja za vojni vazduhoplovni promet otišli su juče u Odesu, Ukrajina kako bi obavili primopredaju prvih 5 remontovanih lovaca MiG-21.

 

MiG-21bis u Odesi bez oznaka
MiG-21bis u Odesi bez oznaka

Problemi sa remontom su navodno otklonjeni, a kako javlja Defender.hr, već sutra bi se moglo pristupiti probnim letovima koje će obaviti probni pilot brigadir Ivan Selak i pilot pukovnik Robert Huf. Remont hrvatskih lovaca MiG-21 u Ukrajini neočekivano kasni već 5 meseci a kašnjenje su uzrokovali problemi sa ugradnjom i integracijom nove opreme od strane češke firme ČLS.

Konkretno, ugradnja komunikacijske i navigacijske opreme nije tekla po planu, ispitivanjem aviona otkriveni su problemi u funkcionisanju ovih sistema i ČLS je morao da nađe druga rešenja modifikacije aviona. Najduže odlaganje završetku posla uzrokovano je problemom sa navigacijom tačnije sa sistemom AHRS (Attitude and Heading Reference System) kao i sa uređajem HSI (Horizontal Situation Indicator) jer je češka firma primenila gotovo rešenje koje je razradila u prošlosti ali se otkrilo da je to primenjivano na helikopterima i transportnim avionima te da ono nije adekvatno za borbene avione, u ovom slučaju MiG-21.
 

MiG sa novim evidencijskim oznakama
MiG sa novim evidencijskim oznakama

Podsetimo, juna prošle godine Hrvatska je sa ukrajinskim remontnim zavodom iz Odese potpisala ugovor vredan 13,9 miliona evra za remont 7 svojih aviona MiG-21bisD i UMD uz dokup 5 remontovanih MiG-21bis. Septembra meseca prvi hrvatski avioni prevezeni su u Ukrajinu a poslednji u decembru. Završetak radova na prva dva aviona je navodno trebao biti završen početkom decembra i oni su trebali biti predstavljeni na dan HRZ i PZO.

Prvo će biti isporučeni dokupljeni avioni oko kojih se digla prašina zbog navodnog spornog vlasništva gde se tvrdilo da to nisu avioni u vlasništvu zavoda iz Odese ali se naknadno utvrdilo da jesu, te da ih je Jemen odbio primiti u upotrebu nakon remonta koji je obavljen u periodu 2008-2010. Nakon toga se saznalo da su to bivši alžirski avioni, svi su jednosedi MiG-21bis i dopuniće hrvatsku eskadrilu od 12 aviona. Do kraja godine, ako sve bude išlo po planu, biće isporučeni i preostali hrvatski avioni, 3 MiG-21bisD i 4 dvoseda MiG-21UMD.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

tu

Колко се сећам ти из ЧЛС су били на сајму на партнеру и човек ми је показао систем и рекао да рачунар није толико брз и да при оштром заокрету приказивач касни, треба му неколико секунди да врати слику… Јел могуће да су то хтели да уграде у мигове? Код нас ваљда хоће то за ласту ил Г-4…

Odgovori
Jo

Sve u svemu, i pored svih problema i peripetija, polako dolazimo u situaciju da je HRZ jače od našeg vazduhoplovstva, barem kad se radi o lovačkoj komponenti. Sa minimalnim ulaganjima Hrvati su ipak uspeli da "pokriju" svoj vazdušni prostor (a i prostor nekih susednih država), dok je vrlo moguće da mi od ove godine kontrolu našeg prepustimo Rumunima ili čak Mađarima.

Odgovori
ra

slazem se sa Jovicom. Sramota za drzavu Srbiju.

Odgovori
dz

Pa kada ce vise doci novi avioni u Srpsko Rv _?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

06. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

Dežurni pljuvač ponovo jaše. Orao ladno može da se pohvali zahvaljujuci svojim performansama gabaritim i taktikama naših pilot da je uspesno dejstvovao u svojoj originalnoj ulozi jurisnika ispod nJboljih NATO avion, radara i vazduh vazduh raketa. Tako se pred svegom dokazao svojoj nameni 99te sto puta više nego Dasault Rafale do sada.

06. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

Predivan članak sa ršeno sastavljen kao za knjigu. Hvala T6 od srca.

06. Nov 2024.Pogledaj