BEG airport status
[NBAA 2014] Tango Six u Orlandu

[NBAA 2014] Tango Six u Orlandu

ORLANDO – Najveći igrači, globalne premijere, najbitnije mesto za sklapanje poslova. Tokom naredna tri dana izveštavamo sa najbitnijeg skupa za industriju poslovne avijacije na planeti.

 
 

Otvaranje konferencije
Otvaranje konferencije

Juče je u Orlandu otvorena najveća svetska konferencija o poslovnoj avijaciji – NBAA 2014. Svečano ali radno. Program ovde počinje vec od 7:30 ujutru a radilo se i juče pre zvaničnog otvaranja. Profesionalni piloti, kabinsko osoblje, tehničke i servisne službe, privatni piloti – vlasnici aviona, svaka grupa je događaj započela nekim zanimljivim seminarom. Kao i ranijih godina glavne teme bile su bezbednost i aktuelna regulativa.
 
IMG_0616
 
NBAA asocijacija organizuje jednu od pet najvećih konferencija u Severnoj Americi. Okuplja preko 1000 izlagača a na statici je izloženo preko 100 aviona! Bez obzira na cenu ulaznice od US $540 (odnosno US$270 za NBAA članove), ove godine se očekuje učešće 25.000 profesionalaca iz sektora poslovne avijacije.
 

Na statici je izloženo više od 100 letelica.
Na statici je izloženo više od 100 letelica.

Mock-up ili the real thing. NBAA nudi mogućnost da zavirite u svaku kabinu trenutno dostupno tržištu.
Mock-up ili „the real thing“. NBAA nudi mogućnost da zavirite u svaku kabinu trenutno dostupno tržištu.

Ono što  ovogodišnju konferenciju definitivno obeležava je pozitivna atmosfera. Ekonomska situacija, pre svega u Americi ali i u Evropi, osetno se poboljšava i sada se recesija od ranijih godina i ne pominje.Pre samo pet meseci u Ženevi moglo se sporadično naslutiti da je poslovna godina krenula bolje od predhodne (pre svega od predhodnih par godina) ali je još uvek bilo rano za slavlje. Danas je gotovo izvesno da će ovu poslovnu godinu proizvođači aviona i prateće opreme završiti sa rastom od preko 10% u odnosu na predhodnu a čak 40-50% bolje u odnosu na godine recesije (2008-2010).
 

Novinarima je omogućen obilazak hala pre zvaničnog početka.
Novinarima je omogućen obilazak hala pre zvaničnog početka.

IMG_0189
Vingleti i prefinjene linije.
IMG_0236
Novi koncepti.
Novi logo kompanije Piaggio Aerospace.
Novi logo kompanije Piaggio Aerospace.

Amerika i Evropa beleže rast prodaje dok su Latinska Amerika, Bliski Istok i Afrika uglavnom na istom nivou. Iznenađenje je pad prodaje u Aziji, pre svega u Kini usled rasta kineske ekonomije koji je daleko manji od očekivanog. No, Kineski kupci su poznati da ne prave planove 3-4 godina unapred (poput Američkih i Evropskih) te već sledeće godine može doći do pozitivnog iznenađenja.

Veći je problem pad prodaje u Rusiji usled uvođenja sankcija od strane Amerike i Evrope. Deo ranije ugovorenih isporuka realizuje se usporeno ali je veći problem što nema novih narudžbina. Još teža situacija očekuje se naredne godine ukoliko se aktuelna kriza ne razreši.

U skladu sa dešavanjima u ekonomiji i politici korigovane su i procene razvoja tržišta za narednih 10 godina.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Milojica na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

Odlicna ideja za Orla! Novac nije problem, Srbija je lider na zap. Balkanu, sad ima na racunu 10 milijardi evra i dolara, moze pazariti sve, veci je problem da vidimo sta nam zaista treba u ovomo novom geopolitickom okruzenju! Vidimo da zapad propada, Njemacka u krizi, Tramp ne zna dje udara, globalizam je na izdisaju…

20. May 2025.Pogledaj

Perko na: [ANALIZA] Srbija odlučila da 70% troška nabavke Rafala finansira kreditom francuskih banaka

Niko nije u problemu. Kredit je samo elegantnije rešenje i rasteže period otplate do negde 2033 ili 2035. tako da ne bude veći napor za državu. Uz to da će i inostrane banke da rade nadzor Dasovog tempa proizvodnje. Što je i logično. Ko zna šta će biti sutra.

20. May 2025.Pogledaj

Drago na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

Ja bih u jednom rešio problem Super Galeba i Orla, jer će i Orlovi morati biti zamenjeni u sledećih 5-10 godina. Iz tog razloga nebi kupovao Turboprop. Imamo Lastu i Sovu koje mozemo sami proizvoditi. Sa tih klipnih aviona se moze preći na mlazni avion kao na primer T-7, M-346, L-39 ili T-50. Tako da…

20. May 2025.Pogledaj

Falcon na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

Kao veliki fan turbopropova moj lični favorit je bio i ostao Super Tucano. Veoma sposoban avion koji može da ponese oko 1.500kg UbS i koji može da poleti/sleti odakle god, bio bi idealna zamena za G-4.

20. May 2025.Pogledaj

DUDE na: FEINDEF 2025: Prvi prikaz modela Erbasove besposadne letelice SIRTAP, moguća španska nabavka turskog trenažnog aviona Hurjet

HURJET odgovara Spaniji jer u naoruzanju vec imaju avione F-18 sa motorima GE F404. Isti motor se koristi i na HURJET-u. Plus, uvalice Turcima kompenzaciju za A400M. Jednom kada Turska zavrsi razvoj sopstvenog motora, HURJET ce biti veoma pozeljno resenje za sve drzave koje zele da kupe naoruzanje na jednoj adresi, bez mesanja Amerike, Rusije…

20. May 2025.Pogledaj