BEG airport status
[NBAA 2014] Tango Six u Orlandu

[NBAA 2014] Tango Six u Orlandu

ORLANDO – Najveći igrači, globalne premijere, najbitnije mesto za sklapanje poslova. Tokom naredna tri dana izveštavamo sa najbitnijeg skupa za industriju poslovne avijacije na planeti.

 
 

Otvaranje konferencije
Otvaranje konferencije

Juče je u Orlandu otvorena najveća svetska konferencija o poslovnoj avijaciji – NBAA 2014. Svečano ali radno. Program ovde počinje vec od 7:30 ujutru a radilo se i juče pre zvaničnog otvaranja. Profesionalni piloti, kabinsko osoblje, tehničke i servisne službe, privatni piloti – vlasnici aviona, svaka grupa je događaj započela nekim zanimljivim seminarom. Kao i ranijih godina glavne teme bile su bezbednost i aktuelna regulativa.
 
IMG_0616
 
NBAA asocijacija organizuje jednu od pet najvećih konferencija u Severnoj Americi. Okuplja preko 1000 izlagača a na statici je izloženo preko 100 aviona! Bez obzira na cenu ulaznice od US $540 (odnosno US$270 za NBAA članove), ove godine se očekuje učešće 25.000 profesionalaca iz sektora poslovne avijacije.
 

Na statici je izloženo više od 100 letelica.
Na statici je izloženo više od 100 letelica.

Mock-up ili the real thing. NBAA nudi mogućnost da zavirite u svaku kabinu trenutno dostupno tržištu.
Mock-up ili „the real thing“. NBAA nudi mogućnost da zavirite u svaku kabinu trenutno dostupno tržištu.

Ono što  ovogodišnju konferenciju definitivno obeležava je pozitivna atmosfera. Ekonomska situacija, pre svega u Americi ali i u Evropi, osetno se poboljšava i sada se recesija od ranijih godina i ne pominje.Pre samo pet meseci u Ženevi moglo se sporadično naslutiti da je poslovna godina krenula bolje od predhodne (pre svega od predhodnih par godina) ali je još uvek bilo rano za slavlje. Danas je gotovo izvesno da će ovu poslovnu godinu proizvođači aviona i prateće opreme završiti sa rastom od preko 10% u odnosu na predhodnu a čak 40-50% bolje u odnosu na godine recesije (2008-2010).
 

Novinarima je omogućen obilazak hala pre zvaničnog početka.
Novinarima je omogućen obilazak hala pre zvaničnog početka.

IMG_0189
Vingleti i prefinjene linije.
IMG_0236
Novi koncepti.
Novi logo kompanije Piaggio Aerospace.
Novi logo kompanije Piaggio Aerospace.

Amerika i Evropa beleže rast prodaje dok su Latinska Amerika, Bliski Istok i Afrika uglavnom na istom nivou. Iznenađenje je pad prodaje u Aziji, pre svega u Kini usled rasta kineske ekonomije koji je daleko manji od očekivanog. No, Kineski kupci su poznati da ne prave planove 3-4 godina unapred (poput Američkih i Evropskih) te već sledeće godine može doći do pozitivnog iznenađenja.

Veći je problem pad prodaje u Rusiji usled uvođenja sankcija od strane Amerike i Evrope. Deo ranije ugovorenih isporuka realizuje se usporeno ali je veći problem što nema novih narudžbina. Još teža situacija očekuje se naredne godine ukoliko se aktuelna kriza ne razreši.

U skladu sa dešavanjima u ekonomiji i politici korigovane su i procene razvoja tržišta za narednih 10 godina.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Grga na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za potrebe vojske apsolutno nepotrebno. Kakvo crno dopunjavanje u vazduhu. Za LA u Srbiji i postojeći kapaciteti na avionioma su sasavim dovoljni. A ako hoćete za komercijalne svrhe A400 je nedovoljan jer kao što reče neko Nora/Tamnava ne može da stane. Ako hoćemo neku Nacionalnu cargo kompaniju trebalo bi videti sa Kinezima da li su…

16. Mar 2025.Pogledaj
16. Mar 2025.Pogledaj

Rade na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Nije se kupovalo nego trampilo. Sve je "plaćeno" izvozom mašina i poljoprivrednih proizvoda SSSR-u. Jedini pokušaj sličnog obima u zadnje vreme je bilo indonezijsko kupovanje Su35 za palmino ulje koje se nije realizovalo.

16. Mar 2025.Pogledaj

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj