BEG airport status
[NBAA 2014] Tango Six u Orlandu

[NBAA 2014] Tango Six u Orlandu

ORLANDO – Najveći igrači, globalne premijere, najbitnije mesto za sklapanje poslova. Tokom naredna tri dana izveštavamo sa najbitnijeg skupa za industriju poslovne avijacije na planeti.

 
 

Otvaranje konferencije
Otvaranje konferencije

Juče je u Orlandu otvorena najveća svetska konferencija o poslovnoj avijaciji – NBAA 2014. Svečano ali radno. Program ovde počinje vec od 7:30 ujutru a radilo se i juče pre zvaničnog otvaranja. Profesionalni piloti, kabinsko osoblje, tehničke i servisne službe, privatni piloti – vlasnici aviona, svaka grupa je događaj započela nekim zanimljivim seminarom. Kao i ranijih godina glavne teme bile su bezbednost i aktuelna regulativa.
 
IMG_0616
 
NBAA asocijacija organizuje jednu od pet najvećih konferencija u Severnoj Americi. Okuplja preko 1000 izlagača a na statici je izloženo preko 100 aviona! Bez obzira na cenu ulaznice od US $540 (odnosno US$270 za NBAA članove), ove godine se očekuje učešće 25.000 profesionalaca iz sektora poslovne avijacije.
 

Na statici je izloženo više od 100 letelica.
Na statici je izloženo više od 100 letelica.

Mock-up ili the real thing. NBAA nudi mogućnost da zavirite u svaku kabinu trenutno dostupno tržištu.
Mock-up ili „the real thing“. NBAA nudi mogućnost da zavirite u svaku kabinu trenutno dostupno tržištu.

Ono što  ovogodišnju konferenciju definitivno obeležava je pozitivna atmosfera. Ekonomska situacija, pre svega u Americi ali i u Evropi, osetno se poboljšava i sada se recesija od ranijih godina i ne pominje.Pre samo pet meseci u Ženevi moglo se sporadično naslutiti da je poslovna godina krenula bolje od predhodne (pre svega od predhodnih par godina) ali je još uvek bilo rano za slavlje. Danas je gotovo izvesno da će ovu poslovnu godinu proizvođači aviona i prateće opreme završiti sa rastom od preko 10% u odnosu na predhodnu a čak 40-50% bolje u odnosu na godine recesije (2008-2010).
 

Novinarima je omogućen obilazak hala pre zvaničnog početka.
Novinarima je omogućen obilazak hala pre zvaničnog početka.

IMG_0189
Vingleti i prefinjene linije.
IMG_0236
Novi koncepti.
Novi logo kompanije Piaggio Aerospace.
Novi logo kompanije Piaggio Aerospace.

Amerika i Evropa beleže rast prodaje dok su Latinska Amerika, Bliski Istok i Afrika uglavnom na istom nivou. Iznenađenje je pad prodaje u Aziji, pre svega u Kini usled rasta kineske ekonomije koji je daleko manji od očekivanog. No, Kineski kupci su poznati da ne prave planove 3-4 godina unapred (poput Američkih i Evropskih) te već sledeće godine može doći do pozitivnog iznenađenja.

Veći je problem pad prodaje u Rusiji usled uvođenja sankcija od strane Amerike i Evrope. Deo ranije ugovorenih isporuka realizuje se usporeno ali je veći problem što nema novih narudžbina. Još teža situacija očekuje se naredne godine ukoliko se aktuelna kriza ne razreši.

U skladu sa dešavanjima u ekonomiji i politici korigovane su i procene razvoja tržišta za narednih 10 godina.
 
 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Erbas otpušta: „Nalazimo se u najvećoj krizi koju je naša industrija ikada iskusila“

Slobodan Многи програми развоја савремених ваздухоплова имају проблема. Мањих или већих. Навешћу само примере америчке цистерне КС-46А, руског транспортног авиона Ил-112 и европског вишенаменског хеликоптера NH90.

03. Jul 2020.Pogledaj

Mayer na: Vojna parada u Moskvi: Detaljno o vojnoj tehnici i svim premijerama

>> Covek je specijalista iz VTI, a vi ste !? >> Ajde za promenu malo spustite loptu sa vasim ulizivackim stavom prema zapadu, Gledajte, EU je moja zemlja, ja tu radim i placam porez i nemam razloga da se "ulizujem" tom nekom vasem omrznutom "zapadu", ja sam tu gde jesam. Ja ne zelim da navodim…

02. Jul 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Uzlet Banja Luke prekinut Koronom

Da li se novac troši svrsishodno, to je nešto što će nagraditi ili kazniti birači na slijedećim izborima. A ako se ne troši transparentno, nego u nečiji džep i ako je to još nemoguće otkriti radi nedostatka insituticija, kontroliranih medija i buli-metodama protiv zviždaća onda je to neusporedivo gora stvar zar ne? Primjer kaldrme koja…

02. Jul 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Uzlet Banja Luke prekinut Koronom

Auuuu... djelomično to je Wizz Air (nedostatak informacija), ali to ne opravdava ni ovog kvalizi-policajca, ni osoblje aerodroma. Sve češće se ovakve stvari čitaju.

02. Jul 2020.Pogledaj

Mayer na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Uzlet Banja Luke prekinut Koronom

>> i dalje nema autobusne linije koja povezuje Tuzlu sa aerodromom… Zgrada jeste renovirana i proširena, ali i dalje nema sadržaja. To bi sve bilo u redu ali mene su tamo dva sata ostavili da stojim bez ikakvih informacija sta se desava, nikakav displej, vest o kasnjenju, nista. Ja naravno nisam bas shvatio situaciju, da…

02. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend