BEG airport status
LYBE 2002:30 Z 080°04KT 9999 -RASN BKN030 01/00 Q1015 NOSIG=
Kruševac dobija MiG-21. Planiran i mini-aeromiting

Kruševac dobija MiG-21. Planiran i mini-aeromiting

BEOGRAD – Tokom današnjeg dana, na kruševačkom aerodromu biće održana ceremonija otkrivanja spomenika, rashodovanog MIG-a 21, donacije Vojske Srbije koja treba da simboliše „bivši aerodrom“.

 
 
20141210_151451
 
 
Danas će na kruševačkom aerodromu biti svečano otkrivena maketa rashodovanog MIG-a 21, donacije Vojske Srbije koja na današnji dan ujedno obeležava Dan vazduhoplovstva. Rashodovani avion je dopremljen na lokaciju aerodroma, i tokom jučerašnjeg dana su bili u toku radovi na njegovoj montaži na betonski nosač.

Celokupna vrednost radova je, prema navodima kruševačkih medija, preko 1.200.000 dinara:

– Avion je postavio Vazduhoplovni zavod „Moma Stanojlović“ iz Beograda, po odobrenju Generalštaba i Ministarstva odbrane, i ima status muzejskog eksponata. Sve gradske službe i komisije dale su saglasnost za njegovo postavljanje jer je urbanističkim planovima tu predviđen spomenik. – navode u Gradskoj upravi.

Kako pišu lokalni mediji, maketa je postavljena angažovanjem Gradske uprave, Narodnog muzeja i Direkcije za urbanizam i izgradnju Kruševca, a izvođač je građevinsko preduzeće „Vlasinac Igda“.

Postavljeni avion bi trebao, prema istim navodima, da simboliše „bivši aerodrom“ na kome se, paradoksalno, i dalje nalazi aero klub „Mihajlo Živić“ čije je premeštanje sa te lokacije predmet spora, o čemu je Tango Six juče pisao.
 
10860677_10205584796520134_1730594043_o
 
Otkrivanje spomenika „bivšem aerodromu“ bi trebalo da predstavlja „početak izgradnje budućeg velikog naselja koje pretenduje da bude novi centar svih dešavanja u Kruševcu, a možda u budućnosti postane i centar novog grada Kruševca“, navodi Kruševačka Pobeda.

Prema pisanju istog medija, na ovom, za sada još uvek neizgrađenom građevinskom zemljištu, na kome se nalazi aero klub a tradicijom dugom 89 godina, planirana je izgradnja stambeno poslovnih objekata svih namena i veličina. „Očekuje se se skori početak izgradnje velikih trgovinskih kuća i šoping centra“, piše Pobeda.
 

Saznajemo

 
Kako Tango Six saznaje, Vojska Srbije planirala je za današnju svečanost otkrivanja makete i nalet aviona tipa Galeb G-4, a kako su nam potvrdili iz aero kluba „Mihajlo Živić“, sa „nepostojećeg“ aerodroma u neposrednoj blizini navedene makete MiG-a, koja će tokom dana biti otkrivena, će poleteti avioni koji će učestvovati u letačkom programu, uključujući i padobranske skokove.
 
 

    Komentari

    K

    Док Министар Гашић подиже баријере безбедном летењу на аеродрому Крушевац надлежни органи ћуте. Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије у овом случају се није ни огласио. Он први није смео да дозволи подизање оваквог објекта у непосредној близини регистрованог аеродрома. У некој другој ситуацији, да је неко покушао да изгради неки објекат нискоградње (на пример паркинг) морао би да тражи дозволу од Директората и плус да плати грдне таксе. Међутим, када је у питању Министар, тада Директорат заборавља шта му је посао.
    Овим поступцима се даје јако лош пример осталим локалним политичарима. Могло би и њима да падне на памет нешто слично. Ако су блиски са Министром Гашићем могу да траже још авиона. На Батајници их је онолико. А ту је и канал за испоруку у виду Музеја југословенеког ратног ваздухопловства (МЈРВ), који је баш лепо профункционисао.

    Odgovori
    K

    Док Министар Гашић подиже баријере безбедном летењу на аеродрому Крушевац надлежни органи ћуте. Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије у овом случају се није ни огласио. Он први није смео да дозволи подизање оваквог објекта у непосредној близини регистрованог аеродрома. У некој другој ситуацији, да је неко покушао да изгради неки објекат нискоградње (на пример паркинг) морао би да тражи дозволу од Директората и плус да плати грдне таксе. Међутим, када је у питању Министар, тада Директорат заборавља шта му је посао.
    Овим се даје јако лош пример другим локалним политичарима. Могло би и њима да падне на памет нешто слично. Ако су блиски са Министром Гашићем могу да траже још авиона. На Батајници их је онолико.
    А ту је и канал за испоруку авиона, који је преко Музеја југословенеког ратног ваздухопловства (МЈРВ) баш лепо профункционисао.

    Odgovori
    K

    Министар Гашић је открио плочу на објекту под називом НАСЕЉЕ АЕРОДРОМ. На још живом (активном) спортском аеродрому?! Присутни официри ВиПВО и Војске Србије му тапшу на том чину. Види: http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/521882/Ministar-
    Поставља се питање: Какве везе има Крушевац са датумом (24. децембар) оснивања Српске авијатике, односно српског војног ваздухопловства? Сви знамо да нема ама баш никакве. А није ни неки округао датум – јубилеј.
    Потпуно је јасно да је Министар напросто намерио да отме (без надокнаде) то земљиште Аероклубу, па небира средства. Притом обилато злоупотребљава свој службени положај и не бира средства за остварење свога циља.

    Odgovori
    Č

    Što se diže tolika panika. Nije Kruševac London pa da ima aerodrom skoro pa u strogom centru grada. Lepo je da je naš grad dobio bar jedan avion i Gašićevu mahalu. Bivšeg nam precednika opštine pamtiće na mnogaja ljeta.

    Odgovori
    K

    Klasičan mobig gradskih vlasti nad aeroklubom "Mihajlo Živic".
    Postavlja se pitanje da li je ovo pravna drzava i ako jeste zasto onda nije ispoštovan ugovor o preseljenju i izgradnji aerodroma na novoj lokaciji gde bi se prvo izgradila infrastruktura sa odgovarajucim uslovima za pravno preseljenje aerokluba koji obitava na svo vlasnistvu skoro 90 godina.
    Aeroklub ''Mihajlo Zivic'' i njegova istorija prosto su nepodkupljivi jer nas na to obavezuje istorija i slavni predci koji su nam ostavili ne slucano zaduzbinu kojom bi se, siguran sam sve imalo ozbilje drzave ponosile.
    Nije slucano izgradjen prvi aerodrom bas u Krusevcu. I nije slucano sto se pokrece inicijativao o ocuvanju vazduhoplovstva bas u tom gradu.
    Istorija i buducnost gospodo sa vlasti pamti samo graditelje. One koji razclanjuju i dezintegrisu istoriju pamti ali ne pominje sa zarom duha svog naroda kao sto mnogi velikani zaduzili vazduhoplovce Srbije u osnivanju aero kluba Krusevac.

    Odgovori
    s

    I tako, sada znamo zašto je vojska upala u muzej vazduhoplovstva u Beogradu i iznela ekspnate zbog neadekvatnih uslova čuvanja, sada će svaki grad i raskrsnica u Srbiji imati po jedan eksponat.

    Inače veliku odgovrosnost snosi i sadašnji upravnik AK Mihajlo Živić Aleksandar Đorđević koji bi da bude one man band. Zbog njegovog delovanja godinama unazad osipalo se članstvo, tako da je ostao gotovo sam u AK okružen sa članstvom koje se može izbrojiti na prstima jedne ruke a istima nje davao nikakva zaduženja, obaveze jer AK je On ostali si tu da statiraju. Pa tako sada obavlja sve funkcije sam u klubu i nije moguće da postigne ili isprati sva dešavanja posebno kada je odsutan van grada pa je tako po ko zna koji put poslednji saznao tj. Video da je postavljena Maketa spomenik na aerodromu u bezbednosnoj zoni piste.

    Odgovori
    L

    Mislim da gresis Svetislave. Predlazem ti da se aktiviras malo ako se uopste ocecas kao clan aerokluba i da ne pitas sta je klub uradio za tebe vec sta si ti uradio za klub. Aca je jedan u nizu koji dolaze i prolaze ali aerodrom i klub treba da budu zaduzbina za buduce vazduhoplovce. Pitam jesi li se skoro ponudio da pomognes nesto oko odrzavan i uzdizanja kluba. Mislim da je sad pravo vreme ako to zelis da ucinis. Vazduhoplovci se ponovo vracaju na aerodrom. Pograsno je shvatanje da je Aca jedan covek koji radi i moze sve. Delim takvo misljenje jer kad nema para u klubu onda pocinju razmerice. Kao sto je neko napisao na FB strani:
    POŠTOVANI VAZDUHOPLOVCI I SVI ONI KOJI ŠIROM OTVORENIH OČIJU HODATE POGLEDOM UPRTIM U NEBO SA ŽELJOM DA TAMO DOSPETE I NA TRENUTAK ILI DUŽE OSTANETE MEDJU OBLACIMA, PODSECAMO VAS I POZIVAMO DA NAM SE PRIDRUZITE!
    ČAST JE I PRESTIŽ IMATI AEROKLUB U SVOM GRADU I BITI AKO NE AKTIVAN PA MAKAR I NJEGOV PRIDRUŽEN ČLAN! Negujmo prave vrednosti!

    5

    Prijatelju nisam siguran da si uopste clan kluba obzirom da povrsno komentarises i poznajs stvari i ljude u klubu. Dolji u klub ima sta da se radi, ima sta da se ''skace'', ima sta da se leti. Ako nista drugo treba neko da pripazi na bezbednost u radu, skakanju pripremi za letacki dan….. posla ivek ima.

    Ж

    Овај авион није узет из Музеја већ је био на аеродрому Батајница а затим на сређивању у ВЗ Мома Станојловић.

    K

    Грешиш Живојине. Грешиш.

    Ж

    Не грешим, једина два МиГ-21бис у МЈРВ су примерци 17402 и 17405.

    K

    У априла ове године Одлуком министра Гашића један МиГ-21 (музејски експонат) уступљен је градској управи Крушевца без надокнаде. Притом је о трошку државе авион (а не макета) у ВЗ „Мома Станојловић“ још офарбан и конструктивно прилагођен за постављање на постамент. Према доступним информацијама градоначелник града Крушевца, Драги Несторовић, је недавно склопио Уговор о коришћењу музејског предмета са војном јединицом под називом Музеј југословенског ратног ваздухопловства. Ова јединица, под командом потпуковника Ивана Укића, очигледно је искоришћена као параван за присвајање државног васништва и испуњавање Новогодишње жеље министра Братислава Гашића.
    Сад се Живојине поставља логичко питање. Ако су, како кажеш, сви МиГ-ови на свом месту у Музеју, који је онда авион поклоњен граду Крушевцу?

    Ж

    ОК али тај МиГ-21бис 17132 није био у МЈРВ већ на Батајници. У принципу сви авиони МиГ-21бис Изделије 75Б могу у музеј јер су вероватно већ отписани пошто им је животни век истекао у периоду 2007-2009.

    K

    МЈРВ нема ни један авион. Па ни она два МиГ-21бис-К која сте горе набројали нису његови. МЈРВ није музеј (односно установа заштите по Закону о култури), а није ни правно лице. Очигледно да када Музеј ваздухопловства није вољан да ради противзаконите радње, ту је МЈРВ да послужи као параван за додворавање Министру одбране.

    K

    Ministar polklonio sam sebi tuđi avion i postavio ga na tuđu zemlju. Niko ne navodi ko je poklonio 1.200.000 dinara za radove. Zašto se ne pominje Muzej vazduhoplovstva kao "donator" muzejskog predmeta?

    Odgovori
    L

    Predlazem svim citaocima ove strane da proprate fejsbuk stranu Aeroklub Krusevac. Ima veoma lepih i interesntnih stvari. Aeroklub i aerodrom imaju buducnost i treba podrzati ideju odrzanja vazduhoplovstva kao sportske ali i kao komercijalne delatnosti u gradu Krusevcu.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

    video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

    19. Jan 2019.Pogledaj
    19. Jan 2019.Pogledaj

    Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

    Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

    19. Jan 2019.Pogledaj

    Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

    Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

    19. Jan 2019.Pogledaj

    JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

    Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

    19. Jan 2019.Pogledaj

    Send this to a friend