BEG airport status
Zbog čega rastu cene akcija Aerodroma „Nikola Tesla“?

Zbog čega rastu cene akcija Aerodroma „Nikola Tesla“?

BEOGRAD – Akcije beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ skočile su za 104,95 procenata. Povećanje broja putnika ipak nije ključni razlog rasta već situacija u regionu i saopštenje Vlade da je privatizacija blizu.

 
 
Aerodrom-Nikola-Tesla1
 
 
Prema pisanju novosadskog lista Dnevnik, akcije beogradskog aerodroma su u poslednjih godinu dana skočile za (reklo bi se neočekivanih) 104,95 procenata. Prva asocijacija na skok cena akcija aerodroma jeste veliki rast broja putnika od 31,62 procenata, kao i preveženog tereta (37,62).

Međutim, prema mišljenju berzanskih stručnjaka ovi parametri teoretski ne bi trebalo da utiču na rast cena akcija. Razlog tome je činjenica da se sami prihodi aerodroma ovako velikim rastom broja putnika nisu znatno povećali, odnosno povećanje broja putnika nije dalo efekat u profitabilnosti, a to je ono što najviše interesuje kupce akcija:

– Teoretski, ovi parametri bi mogli da utiču na rast vrednosti akcija, ali ne treba smetnuti sa uma da oni nisu dali efekat u njegovoj profitabilnosti, pre svega zbog činjenice da je do rasta prometa prvenstveno došlo zbog Er Srbije, forimrane međudržavnim sporazumom koji predviđa povlašćeni položaj nacionalne aviokompanije kojoj se ne naplaćuje puna komercijalna cena korišćenja usluga aerodroma – navodi Nenad Gujaničić, iz brokerske kuće Vajzbroker.

Kada govorimo o razlogu rasta cena akcija aerodroma „Nikola Tesla“ on se može pronaći i van granica Srbije. Jedan od glavnih okidača za ovakvo stanje cena akcija na Beogradskoj berzi je prodaja ljubljanskog aerodroma nemačkom Fraportu. Tome je povrh svega, doprinelo i saopštenje Vlade Republike Srbije da je privatizacija beogradskog aerodroma u planu.

Poređenja radi, paket od 75,5 posto akcija aerodroma Jože Pučnik u Ljubljani prodat je u oktobru ove godine kompaniji Fraport za 177,1 miliona evra, uz obavezu da preostale akcije, do potpunog vlasništva, plati još 57,3 miliona evra, što ukupno čini sumu od 234,4 miliona evra. Ako imamo u vidu da je ljubljanski aerodrom po kapacitetima najmanje duplo manji od beogradskog lako se može zaključiti da je beogradski aerodrom odlična investicija i to sasvim jasno objašnjava skok cena akcija.

Međutim, eventualni preokret i odustajanje od privatizacionih planova, momentalno bi „probušili balon“ vrednosti akcija aerodroma „Nikola Tesla“, zaključuje broker Nenad Gujaničić.

Država Srbija još uvek nije definisala model privatizacije beogradskog aerodroma ali je došlo do potpisivanja memoranduma o razumevanju sa francuskom kompanijom “Vansi aerodromi” koja upravlja sa ukupno 23 aerodroma u svetu.

Potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović je tim povodom naglasila da ovaj memorandum nije obavezujući za Srbiju ali da će do polovine sledeće godine država morati da se odluči na koji će način proširiti kapacitete beogradskog aerodroma „Nikola Tesla”.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Go

    Zar mora bas sve sto iole vredi u ovoj drzavi da se proda strancima?

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Minmatar na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

    @Milenko U kratkotrajnom sukobu između Indije i Pakistana, jedino što se moglo videti je da su Pakistanci ovladali načinom upotrebe borbenih sredstava, taktikom i operativnom sposobnošću. Nije se videlo da je kineska tehnika pobedila zapadnu, rat nije video igrica u kojoj bolji statovi pobeđuju lošije. Ono što je pobedilo je znanje, uvežbanost,lukavstvo i pamet. Ako…

    22. May 2025.Pogledaj

    Dejan na: „Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

    Prince Aviation - svi članci na T6 o njima ukazuju da su oni obrazac kako treba da se radi u ovom poslu. Sve čestitke za uvedene inovacije.

    22. May 2025.Pogledaj

    Markus1463 na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

    Čestitke pre svega uvek maestralnom gdinu Bankoviću za izuzetnu analizu! Jedini pravi gubtnik iz ovog, na svu sreću kratkotrajnog sukoba, je Francuska. Pokalo se da im Rafale mogu obarati drugorazredni kineski avioni J 10 (kad kažem drugorazredni mislim u odnosu na ono najbolje što Kinezi imaju) sa kineskim raketama PL 15. Pl 15 se po…

    22. May 2025.Pogledaj

    Jordan na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

    Hvala na edukativnom tekstu, Živojine! Ako od modernizacije G-4 nema ništa, onda verovatno ne treba izmišljati toplu vodu, nego gledati šta rade druge države. Pri tome bi obratio pažnju na države koje su geografski blizu, a nisu neprijateljski nastrojene prema Srbiji. T6 se, kao što ste rekli, koristi u Grčkoj i Izraelu. Nakon toga se…

    22. May 2025.Pogledaj