BEG airport status
Cessna 172 LITE: Novi „ogoljeni“ Skyhawk za jeftiniju obuku

Cessna 172 LITE: Novi „ogoljeni“ Skyhawk za jeftiniju obuku

BEOGRAD – Pilotshop Sporty’s iz Sinsinatija u SAD, pokrenuo je projekat pod nazivom Cessna 172 LITE, koji podrazumeva akviziciju korišćenih Cessni 172 i njihovu restauraciju sa što manjim ulaganjima, pogotovo u avioniku, sve sa ciljem dobijanja aviona koji obezbeđuje 53% jeftiniju obuku.

 
 
172-Lite_hangar (1)
 
 
Projekat Cessna 172 LITE, nastao je kao ideja za smanjenje troškova pilotske obuke. Ljudi iz kompanije Sporty’s napravili su koncept kako da polaznici imaju uslove za jeftiniju obuku a sa druge strane da upravljaju znatno unapređenim avionom koji pritom nije prenatrpan avionikom, raznim prekidačima i indikatorima koji, prema njihovom mišljenju, nisu neophodni za osnovnu obuku.

Prva Cessna 172 LITE već se koristi za potrebe jedne škole letenja i iznajmljuje za 99$ (umesto standardnih 158$). Reč je o avionu Cessna 172N iz 1976. godine čija je konstrukcija detaljno pregledana i reparirana tamo gde je bilo potrebno, ceo avion je prefarban a ugrađeni su i novi prozori kao i moderno LED osvetljenje na trupu.

Što se tiče radova na enterijeru, izvađena su zadnja sedišta pa je prostor u kome su se nalazila pretvoren u „cargo“, dok su postojeća sedišta potpuno obnovljena kao i bočni paneli i podovi.
 
172-Lite-Panel
 
Najbitnije promene rađene su na prednjem panelu koji je potpuno promenjen i umesto starog plastičnog, ubačen je metalni. Kao što je već napomenuto, sadržaj komandne table je prilično uprošćen, ukinuti su neki prekidači i indikatori, a sve sa ciljem da se kokpit ne preopterećuje stvarima koje nisu neophodne za osnovnu pilotsku obuku. Od avionike ostao je samo radio za komunikaciju i transponder.

Stari motor je takođe uklonjen a ubačen je remontovani Lycoming O-320-D2J dok je propeler takođe repariran, a instaliran je i moderniji sistem hlađenja motora.

Rezultat je, kako kažu u Sporty’s-u, letelica koja ima izgled potpuno novog aviona u kom se učenik zahvaljujući pojednostavljenoj avionici više fokusira na letenje nego na „kretanje“ kroz komplikovane menije u „glass“ kokpitu i sve to uz manje troškove održavanja a samim tim i letenja.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    lu

    Jedino nisu rekli koliko ce da kosta takav avion,verovatno duplo skuplji nego sto se moze sad naci na trzistu.Mislim da je prica nerealna,mozda ce smanjiti cenu sata kada je eksploatacija u pitanju medjutim ostali operativni troskovi kao sto su odrzavanje, produzenje plovidbenosti,obavezno osiguranje,kasko osiguranje,hangarisanje i dr.i dalje ostaju isti i kada se ima u vidu gore pomenuta razlika u ceni aviona tesko da ta prica moze zaziveti bar kada je Srbija u pitanju.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Srbofil na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    @Milos77 Ne smatram da je vreme tenka proslo, ali jeste proslo vreme tenka dizajniranog za vreme hladnog rata gde dominira oklop sa prednje strane koji stiti od tenkovskih projektila, srednji bocni koji stiti od automatskih topova i gornji minimalan. Zato su ranjivi na FPV dronove. Tenk iste mase ali sa podjednako rasporedjenom debljinom oklopa sa…

    10. Apr 2025.Pogledaj

    Milki na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    @Perhan O čemu ti govoriš ? Kakav trophy sistem na M84 ? Pojma nemaš koliko energije guta sistem. Čak ga ni Britanci ne mogu staviti na puno moderniji Challenger kao ni Ameri na Abrams.

    10. Apr 2025.Pogledaj

    Srbofil na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    @Ilija Fantasticno bi bilo da su kupili nove, a stare zadrzali u rezervi ili nekako nabavili bar malo polovnih Leoparda da imaju makar minimalnu rezervu. 2A8 su sigurno fenomenalne masine.

    10. Apr 2025.Pogledaj

    Miloš77 na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Voziti skupe tenkove po ratistu zasicenim FPV dronovima nema smisla. Ta realnost dominacije mini dronova ce samo da se vremenom da raste. Isto kao i Nosac aviona, tenk ne mora da se unisti da bi se onesposobio. Geografija Hrvatske je savrsena da upravo sa FPV dronovima dometa do 10km brani teren od bilo kakve kopnene…

    10. Apr 2025.Pogledaj

    PakleniVuk na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Jeste,za onog ko ništa ne zna o tenkovima. A to što su na strateškom nivou obogaljili svoju vojsku ,to nikom ništa? Taj tenk je sporiji od M-84 ,što znači da će se cela kolona na maršu kretati sporije. Taj tenk je teži od M-84 ,što znači da mu je areal kretanja mnogo manji od M-84…

    10. Apr 2025.Pogledaj