BEG airport status
Cessna 172 LITE: Novi „ogoljeni“ Skyhawk za jeftiniju obuku

Cessna 172 LITE: Novi „ogoljeni“ Skyhawk za jeftiniju obuku

BEOGRAD – Pilotshop Sporty’s iz Sinsinatija u SAD, pokrenuo je projekat pod nazivom Cessna 172 LITE, koji podrazumeva akviziciju korišćenih Cessni 172 i njihovu restauraciju sa što manjim ulaganjima, pogotovo u avioniku, sve sa ciljem dobijanja aviona koji obezbeđuje 53% jeftiniju obuku.

 
 
172-Lite_hangar (1)
 
 
Projekat Cessna 172 LITE, nastao je kao ideja za smanjenje troškova pilotske obuke. Ljudi iz kompanije Sporty’s napravili su koncept kako da polaznici imaju uslove za jeftiniju obuku a sa druge strane da upravljaju znatno unapređenim avionom koji pritom nije prenatrpan avionikom, raznim prekidačima i indikatorima koji, prema njihovom mišljenju, nisu neophodni za osnovnu obuku.

Prva Cessna 172 LITE već se koristi za potrebe jedne škole letenja i iznajmljuje za 99$ (umesto standardnih 158$). Reč je o avionu Cessna 172N iz 1976. godine čija je konstrukcija detaljno pregledana i reparirana tamo gde je bilo potrebno, ceo avion je prefarban a ugrađeni su i novi prozori kao i moderno LED osvetljenje na trupu.

Što se tiče radova na enterijeru, izvađena su zadnja sedišta pa je prostor u kome su se nalazila pretvoren u „cargo“, dok su postojeća sedišta potpuno obnovljena kao i bočni paneli i podovi.
 
172-Lite-Panel
 
Najbitnije promene rađene su na prednjem panelu koji je potpuno promenjen i umesto starog plastičnog, ubačen je metalni. Kao što je već napomenuto, sadržaj komandne table je prilično uprošćen, ukinuti su neki prekidači i indikatori, a sve sa ciljem da se kokpit ne preopterećuje stvarima koje nisu neophodne za osnovnu pilotsku obuku. Od avionike ostao je samo radio za komunikaciju i transponder.

Stari motor je takođe uklonjen a ubačen je remontovani Lycoming O-320-D2J dok je propeler takođe repariran, a instaliran je i moderniji sistem hlađenja motora.

Rezultat je, kako kažu u Sporty’s-u, letelica koja ima izgled potpuno novog aviona u kom se učenik zahvaljujući pojednostavljenoj avionici više fokusira na letenje nego na „kretanje“ kroz komplikovane menije u „glass“ kokpitu i sve to uz manje troškove održavanja a samim tim i letenja.
 
 

    Komentari

    l

    Jedino nisu rekli koliko ce da kosta takav avion,verovatno duplo skuplji nego sto se moze sad naci na trzistu.Mislim da je prica nerealna,mozda ce smanjiti cenu sata kada je eksploatacija u pitanju medjutim ostali operativni troskovi kao sto su odrzavanje, produzenje plovidbenosti,obavezno osiguranje,kasko osiguranje,hangarisanje i dr.i dalje ostaju isti i kada se ima u vidu gore pomenuta razlika u ceni aviona tesko da ta prica moze zaziveti bar kada je Srbija u pitanju.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    ID na: [POSLEDNJA VEST] Nova isporuka medicinske pomoći: Ruski An-124 sleće u Beograd

    Onda bi morao znati da je utovar sporiji jer ne oze da se stavlja kako hoćeš u avion.Posebno sto su tereti razlicitih težina. Istovar ide redom i cepaj.

    04. Apr 2020.Pogledaj

    Ikar na: Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

    Yrraf@ Luka je upravu, previse otoka imamo uz obalu nama su helikopteri primarni u nabavci, mislim da ce uskoro ici i nabavka lakih helicoptera(Bell i Airbus). Zrakoplovi ( ja bih radije narucio par C-130) ako budu, bice gripen jer u susjedstvu(Madjarska i Ceska) vec imaju iste, stim nabavka i odrzavanje ce biti jeftinije. Samo pitanje…

    04. Apr 2020.Pogledaj

    Mayer na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zagreb jedini ostao otvoren

    >> Манипулација подацима је један од битних начина како се остварују преваре. Ja nisam vazduhoplovni inzinjer nego IT. Terminologija koju ja koristim dakle nije mozda 100% tacna iz perspektive ATM-a ali sustina jeste. Dakle, pilot se za vreme pre-flight briefing-a samo informise o situaciji da bi imao adekvatnu situacionu svest. Za vreme leta on/ona dobija…

    04. Apr 2020.Pogledaj

    Nikola SFRJ na: Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

    Najpovoljnija varijanta za zrakoplovstvo je da pitaju poljake da im ustupe barame 6 kom MIG 29 koje su povukli (EU solidarnost ),a da plate remont u Poljskoj. Pa su mirni barem 7-8 godina. Obe države su u NATO a i prelaz sa Miga 21 na 29 je sigurno brži.

    04. Apr 2020.Pogledaj

    Sused na: Hrvatska zbog Korona virusa odlaže nabavku borbenih aviona

    Na pocetku ove price savjetovao sam poslovnom partneru koji je poslovao sa korejskim diesel motorima da ponudi F/A50. Jednom drugom sam skrenuo paznju na Tejas. Pakistanski nisam spominjao jer su me vlasnici firme sabotirali za veliki posao sa Pakistanom u vezi elektroagregata. Iako sam bio u vezi sa komandantom Pakistanske armije. Sada su vlasnici te…

    04. Apr 2020.Pogledaj

    Send this to a friend