BEG airport status
LYBE 0622:00 Z 350°03KT 1500 BR FEW001 M01/M01 Q1021 TEMPO 0800 FZFG=
Cessna 172 LITE: Novi „ogoljeni“ Skyhawk za jeftiniju obuku

Cessna 172 LITE: Novi „ogoljeni“ Skyhawk za jeftiniju obuku

BEOGRAD – Pilotshop Sporty’s iz Sinsinatija u SAD, pokrenuo je projekat pod nazivom Cessna 172 LITE, koji podrazumeva akviziciju korišćenih Cessni 172 i njihovu restauraciju sa što manjim ulaganjima, pogotovo u avioniku, sve sa ciljem dobijanja aviona koji obezbeđuje 53% jeftiniju obuku.

 
 
172-Lite_hangar (1)
 
 
Projekat Cessna 172 LITE, nastao je kao ideja za smanjenje troškova pilotske obuke. Ljudi iz kompanije Sporty’s napravili su koncept kako da polaznici imaju uslove za jeftiniju obuku a sa druge strane da upravljaju znatno unapređenim avionom koji pritom nije prenatrpan avionikom, raznim prekidačima i indikatorima koji, prema njihovom mišljenju, nisu neophodni za osnovnu obuku.

Prva Cessna 172 LITE već se koristi za potrebe jedne škole letenja i iznajmljuje za 99$ (umesto standardnih 158$). Reč je o avionu Cessna 172N iz 1976. godine čija je konstrukcija detaljno pregledana i reparirana tamo gde je bilo potrebno, ceo avion je prefarban a ugrađeni su i novi prozori kao i moderno LED osvetljenje na trupu.

Što se tiče radova na enterijeru, izvađena su zadnja sedišta pa je prostor u kome su se nalazila pretvoren u „cargo“, dok su postojeća sedišta potpuno obnovljena kao i bočni paneli i podovi.
 
172-Lite-Panel
 
Najbitnije promene rađene su na prednjem panelu koji je potpuno promenjen i umesto starog plastičnog, ubačen je metalni. Kao što je već napomenuto, sadržaj komandne table je prilično uprošćen, ukinuti su neki prekidači i indikatori, a sve sa ciljem da se kokpit ne preopterećuje stvarima koje nisu neophodne za osnovnu pilotsku obuku. Od avionike ostao je samo radio za komunikaciju i transponder.

Stari motor je takođe uklonjen a ubačen je remontovani Lycoming O-320-D2J dok je propeler takođe repariran, a instaliran je i moderniji sistem hlađenja motora.

Rezultat je, kako kažu u Sporty’s-u, letelica koja ima izgled potpuno novog aviona u kom se učenik zahvaljujući pojednostavljenoj avionici više fokusira na letenje nego na „kretanje“ kroz komplikovane menije u „glass“ kokpitu i sve to uz manje troškove održavanja a samim tim i letenja.
 
 

    Komentari

    l

    Jedino nisu rekli koliko ce da kosta takav avion,verovatno duplo skuplji nego sto se moze sad naci na trzistu.Mislim da je prica nerealna,mozda ce smanjiti cenu sata kada je eksploatacija u pitanju medjutim ostali operativni troskovi kao sto su odrzavanje, produzenje plovidbenosti,obavezno osiguranje,kasko osiguranje,hangarisanje i dr.i dalje ostaju isti i kada se ima u vidu gore pomenuta razlika u ceni aviona tesko da ta prica moze zaziveti bar kada je Srbija u pitanju.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    touchmeduza na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Brze reakcije Air Serbie

    ja sam imao iskustvo skidanja taxi oznake (kak bi dotični taxist reko, značke) na Zg aerodromu prije par godina, na starom terminalu, firma je imala ugovor s eco taxijem, ko je iz zagreba, zna da im auti izgledaju šareno ko putujući lunaparki, nemoš fulat da je taxi, taman da stavi L za autoškolu na krov(:…

    06. Dec 2019.Pogledaj

    xyz na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Brze reakcije Air Serbie

    Ovo sa POSom apsolutno nije tačno, već jako, jako dugo se koriste POS terminali na svim letovima. Ono što ljudi treba da nauče je da su ovi POS terminali u "offline" modu, što znači da na njima rade prave kreditne kartice ali da većina tzv. debit kartica neće raditi. Nije ni svaka plastika ista :)

    06. Dec 2019.Pogledaj

    xyz na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Brze reakcije Air Serbie

    Ostaje dilema da li se i koliko pita Eithad...

    06. Dec 2019.Pogledaj

    xyz na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Brze reakcije Air Serbie

    Italijanska vlada je odobrila ovu pozajmicu od preko 400mil koliko sma ja razumeo?

    06. Dec 2019.Pogledaj

    Send this to a friend