BEG airport status
LYBE 2002:00 Z 090°03KT 9999 -RASN BKN033 02/00 Q1015 NOSIG=
Vlada ponovo imenovala rukovodioca Muzeja vazduhoplovstva – General u penziji Miodrag Gordić novi v.d. direktor Gordić zamenio Kneževića / Foto: Ministarstvo odbrane

Vlada ponovo imenovala rukovodioca Muzeja vazduhoplovstva – General u penziji Miodrag Gordić novi v.d. direktor

General-major u penziji i dugogodišnji predsednik Upravnog odbora Muzeja vazduhoplovstva-Beograd,  Miodrag Gordić, imenovan je za novog vršioca dužnosti direktora ove ustanove kulture. Poput odluke iz aprila kojom je na identičan način za prvog čoveka Muzeja postavljen pukovnik u penziji, Miroslav Knežević, Vlada je i ovog puta zaobišla Statut ove ustanove i rukovodioca postavila bez saglasnosti njenog Upravnog odbora.

Vlada je na sednici, 23. oktobra, donela dva važna rešenja za budući rad Muzeja vazduhoplovstva. Jednim je sa dužnosti v.d. direktora na lični zahtev razrešen Miroslav Knežević, drugim je na tu poziciju postavljen penzionisani general-major, Miodrag Gordić.

rešenje vlade
Rešenje Vlade o imenovanju direktora protivno Statutu Muzeja

Tako smo drugi put ove godine svedoci protivzakonitog postavljanja rukovodstva u ovoj ustanovi kulture. Prvo se dogodilo u aprilu kada je Vlada za v.d. direktora postavila Miroslava Kneževića, imenovala članove Upravnog i Nadzornog organa.

Tada smenjeni direktor, Zoran Radojević, je do septembra odbijao primopredaju dužnosti pozivajući se na Statut Muzeja koji nalaže da o smeni i postavljanju uprave može da odlučuje jedino Upravni odbor ustanove, ne Vlada.

Nasilni ulazak u prostorije Muzeja 22. septembra i preuzimanje rukovodstva od strane Ministarstva odbrane, a na osnovu odluke Vlade, za posledicu je imalo dvomesečni izostanak plate zaposlenima u Muzeju. 

Knežević
Knežević nije imao ovlašćenje da isplati plate / Foto: Ministarstvo odbrane

Naime, sve novčane isplate u Muzeju blokirane su od 23. septembra jer Knežević nema potvrdu iz Privrednog suda (u kome je Muzej registrovan) da je direktor, a samim tim ni pristup bankovnom računu.

Nova promena v.d. direktora, po svemu sudeći, neće promeniti ništa, već će samo nastaviti agoniju u ovoj ustanovi kullture. 

U prilog tome govori i činjenica da je smenjeno rukovodstvo na čelu sa Zoranom Radojevićem tužilo Vladu zbog rešenja iz aprila o postavljanju novog rukovodstva, a da je Vlada pre početka sudskog procesa na identičan način imenovala novog direktora.

Zanimljive su i ostale sličnosti.

U oba slučaja postavljanja rukovodstva Vlada se poziva na Zakon o kulturi iako je u više navrata, jednom čak i prilikom posete ministra odbrane Bratislava Gašića, uprava Muzeja bila kritikovana jer nije uskladila svoj rad sa ovim propisom.

Treba imati u vidu i da je Vlada u oba slučaja za v.d. direktore imenovala vojna lica u penziji otvarajući im tako prostor za dupla mesečna primanja.

Tango Six već treću godinu izveštava o dešavanjima u Muzeju vazduhoplovstva. Kliknite na baner za sve tekstove u ovoj temi
 
 
11351426_10206327791931056_163578268_n

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

g

Muzej je valjda osnovan kao ‘muzej jugoslovenskog vazduhoplovstva’ i valjda je trebalo da prikazuje trajanje i istoriju vazduhoplovstva na ovim prostorima? Dakle, ono sto je korisceno kod nas da se prikuplja i cuva. Za pokoljenja koja dolaze za 200 i 300 godina. Nece se istorija zavrsiti sa nama. Kakva crna prodaja eksponata, zamena ili nabavka iz inostranstva? Ko sme, u kontekstu namene muzeja, da proda bilo sta? Cime to moze da opravda? Sta ce ‘muzeju jugoslovenskog vazduhoplovstva’ eksponati koji nisu korisceni ovde? Nista mi nije jasno!

Odgovori
G

I još po nešto? Mobing? Zaštita kriminalaca? Nezakonite radnje?

Odgovori
R

General Gordić je odličan izbor ako se neko razume u avijaciju onda je to on a lično bih ga ponovo aktivirao i vratio u službu i postavio na mesto komandanta RV i PVO…ili ministra odbrane…

Odgovori
G

Slažem se u potpunosti, razume se takoreći u sve. Kakav ministar odbrane, ili komandant. Za predsednika. Eto vam ga malo da bude direktor da si sredi tešku finansijsku situaciju da si tapne iz muzej šta je ugovorio onomad pa mož dalje.

n

On se bas razume u avijaciju i jos ponesto…

D

Jel’ bese taj isti ’99 oborio 1 avion? Doduse nasu 29-tku…

M

General u penziji !

Baš „pravi čovek za kombinat „

Odgovori
p

Muzej Vazduhoplovstva, osnovan od udruženja građana bez saglasnosti osnivača.
I sada im država ne može ništa.
Tužbom ugasiti ilegalno „privredno društvo“ je jedino rešenje. To sprečava vazduhoplovna mafija, nesposobni vojni stručnjaci, pravnici, finansisti.
Naučili da za dz. dobijaju vazduhoplove i delove.

Odgovori
R

Neprirodno je da muzejom rukovodi čovek koji apsolutno nema veze sa vazduhoplovstvom. Neprirodno je da ustanovpm od posebne vaznosti za kulturu rukovodi neko koga postavlja uprava. Neprirodno je da ta uprava ne odgovara vladi. Jednostavno muzej mora da bude pod upravom vlade i RV. Nikako nekih civilnih ustanova. I narsvno direktor mora da bude pilot. Kustosi mogu biti inženjeri i rakwtaši. Nažalost ave je naopako a to se koristi za mutne i prljave radnje od prodaje avina i delova do pranja para. Sramota.

Odgovori
H

Radiša, i da za vojsku Ustav i zakoni ne važe nego ako se neko buni da streljaju u jarku pored puta, bez suda.

Koga smo sve mi našim radom i iz našeg poreza othranili!!!

g

Ha ha, tako je g. Hrundi!

F

Ludilo. Dokle vise sa tim vojnim penzionerima? Zasto se daje vojsci da se bavi muzejskim poslovima? Odluka Vlade na latinicnom pismu, a sluzbeno pismo u Srbiji je cirilica!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend