BEG airport status
SMATSA i Saobraćajni fakultet otvaraju studijski program ”Vazduhoplovno inženjerstvo” Program će trajati tri godine i nosiće ukupno 180 ESPB bodova

SMATSA i Saobraćajni fakultet otvaraju studijski program ”Vazduhoplovno inženjerstvo”

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA), SMATSA Vazduhoplovna akademija i Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu pokrenuli su zajednički studijski program ”Vazduhoplovno inženjerstvo” za sticanje zvanja:
saobraćajni pilot – inženjer vazdušnog saobraćaja i
kontrolor letenja – inženjer vazdušnog saobraćaja.

Plan nastave na početku studija za pilote predviđa prvi deo školovanja u Vršcu gde SMATSA ima svoj aerodrom i Akademiju, dok će nastavak i kraj školovanja biti realizovan na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu.

Budući kontrolori će studirati na Saobraćajnom fakultetu i Školskom centru SMATSA u Beogradu.

Osnovne strukovne studije trajaće tri godine, a studenti koji završe fakultet imaće ukupno 180 ESPB bodova. Na prvoj godini studija polaznici će imati 10 predmeta, od kojih dva izborna uključuju i praktičnu nastavu. Druga godina imaće 15, a treća sa završnim radom obuhvatiće 18 predmeta.

Ovaj školski program odnosi se i na sve pilote koji su prethodnih godina završili ATP (A) Integrated obuku u Vršcu i kontrolore letenja sa važećim dozvolama, koji će direktno upisivati treću godinu studija na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu.

Studenti koji završe program „Vazduhoplovno inženjerstvo“ dobiće dve diplome – SMATSA Vazduhoplovne akademije i Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Mi

A šta je sa kontrolorima koji rade van Beograda? Da li ću ja iz Niša, ili moje kolege iz Kraljeva ili Vršca moći da završavamo fakultet, ili je to rezervisano samo za Beograd?

Odgovori
Yu

Cini mi se da nije vazno gde radiš. To sto radis u Nisu ili Kraljevu je razlicito od rada u Bg samo u pogledu lokacijskog ovlascenja, a zavrsili ste istu „školu“ ,u ŠC SMATSA , odnosno imate te prve dve godine tih buducih osnovnih strukovnih studija (smer inzinjer-kontrolor letenja). Treba samo da polozite jos tu trecu god., na Saobracajnom fakultetu Bg :-).

dj

Koja Vazduhoplovna akademija??
Kada su prošli Akreditaciju, shodno zakonu o visokom školstvu??

Odgovori
YU

Nekada je škola u Vršcu imala status više škole i pitomci koji su završavali školu su dobijali zvanje pilot-inženjer, početkom devedesetih je to ukinuto.
Nesumnjivo je da bi piloti koji su završili ATPL stekli nova saznanja na saobraćajnom fakultetu međutim da li je to baš potrebno ATPL frozen holderu kome je u glavi samo type rating. Zašto to studiranje ne bi bilo preusmereno na još temeljnije upoznavanje sa letilicom na kojoj će budući kopilot leteti u okviru type ratinga? Ko će u svetu to priznati, konkretno da li će prilikom konkurisanja za type rating u zemljama EU imati neke vajde od toga kad se zna da EASA traži pasoš zemalja EU da bi počeli type rating?

Odgovori
dj

Zar piloti po novoj regulativi ne moraju imati fakultetsko obrazovanje, a to po Bolonji iznosi najmanje tri godine studiranja na akreditovanim studijama.
Gde će se ova škola i kada akreditovati, jer je ozbiljan prekršaj skolovanje studenata na nepriznatoj skoli, a još im uz to uzmeš pare za školovanje.
Kako upisuju studente, a nigde za taj program nisu objavili gde su ga akreditovali i pod čijim nadzorom vrše školovanje studenata?

YU

Nikola, verovatno si u pravu da po novoj regulativi moraju da imaju fakultetsko obrazovanje i Vršac to nema. Da li je to bitno? Da li je bitno za jednog pilota da zna trigonometrijski krug i kad funkcija prelazi u kofunkciju? Ili je možda bitno za budućeg kopilota da zna koja je razlika u načinu komprimovanja vazduha na B737-300 i B737-400? Ovo drugo se na fakultetu ne radi! Nepoznavanje ove druge sitnice kapetana kapetana Kevina Hunta je više desetina ljudi odvelo bogu na ispovest. Robovanje regulativama je jako bilo zastupljeno SFRJ a i sad se dovodi do savršenstva pošto se ovde radi o specifičnom zanimanju trebalo bi da bude izuzetak a svu energiju pitomaca škole usmeriti na konkretne stvari!

ni

Opšte je poznato da je onaj ko je znao trigonometrijski krug u Vrscu bio jedan od boljih učenika, sramota je da će isto zvanje imati ti učenici i studenti saobraćajnog fakulteta

Odgovori
De

Ovo mi zvuci kao odgovor na sega megin nedavno otvoren nazovi vazduhoplovni fakultet koji daje slicna zvanja. U principu ubedila SMATSA profesore sa Saobracajnog fakulteta da im pomognu da rese pitanje strucne spreme svojih ljudi, da imaju neko zvanje. A znanje ce biti jasno je u 2.planu. Ako kontrolori i piloti uspeju da poloze vazd.meteorologiju gde se termodinamika i dinamika atmosfere objasnjava diferencijalnim jednacinama – skidam kapu. Ali se vracamo na pitanje koliko im to i jos sto sta drugo treba. Ako im ne treba onda nisu inzenjeri nego piloti tj. kontrolori. Ovo je ok jedino ako se prijemni polaze na saobracajnom pa najbolji posle 1 da se testiraju da li imaju znanja i vestine za kontrolore/pilote… Ali to bi onda bila neka bajka o najpopularnijem fakultetu u zemlji.

Odgovori
YU

U pravu si delta, da bi se termodinamika položila treba dobra podloga iz matematike, i da bi se neko posle ATPL bavio tim stvarima zaista mora biti vanserijski igrač ali je nevolja u tome što su ljudi koji su završili ATPL a nisu krenuli sa type ratingom, ili ne nastavljaju leteti kao instruktori i sl. u jako velikom problemu posle uložene velike svote novca i kome je u toj poziciji do igranja sa Lagranžeovom teoremom koja mu neće zasigurno nikad trebati u zivotu!? Nečija ideja je da se tu digne lova jer razni „Vujanići“ u svojim „institutima“ stalno osmišljavaju ovakve stvari p..da im materina ona pametna, a i nama koji sve trpimo p.z.a nam materina ona glupava!

Go

Završio sam davno saobraćajni fakultet ,pa zatim Vršac, pa ATPL, i dosta toga mi je poznato. Sigurno da pilotu ne treba statistika i osnove drumskog saobraćaja, ili mehanizacija pretovara, ali nemojte Višu školu poistovećivati sa fakultetom.Pa za pilote koji su završili Vršac, matematika sa prve i druge godine je špansko selo. Ali opet ponavljam ,dali to treba pilotima i zbog toga smešno je diskutovati o programu pilot- saob. inženjer.Ovo me potsetilo na ideju o fakultetu za medicinske sestre.

Odgovori
dj

Mislim da je pilotu potreban fakultet, no fakultet na kome se školuju piloti. Možda bi se mogao zvati Aeronautički fakultet. fakultet bi bio strukovnih studija, a ne akademski. dajle manje teorije i nauke, a daleko više prakse i praktičnih znanja.
Problem je u nastavnicima i predavačima, jer nemamo doktora nauka koji bi pokrivali sve predmeta tog fakulteta.

YU

Gorane, baš mi je drago što se javio neko ko je završio i jedno i drugo i uglavnom potvrdio stavove.
Početkom devedesetih na višoj mašinskoj u Zemunu je uveden smer pilot-inženjer i dobro se sećam da su na ispitu iz matematike dobijali posebne zadatke za debile, dok smo mi sa drugih smerova rađali mečkice. Ne znam da li i ta glupost još postoji?

An

Da li je sada ista cena skole u Vrscu? I kakav se sada prijemni polaze? Da li se polaze na saobracajnom? Kada su ovo uveli? Ili tek treba da uvedu? Da li neko zna? Meni nije bas najjasniji ovaj tekst

Odgovori
An

Hvala

Odgovori
YU

Ana, kao što sam rekao razni „Vujanići“ u njihovim „institutima za filozofiranje“ ne miruju tako da su osmislili i ovu glupost sa saobraćajnim fakultetom i ta glupost treba da zameni budalštinu sa više mašinske od pre dve decenije o kojoj sam pisao.
Cilj svega ovoga je uzimanje para, jer ko može plati školovanje u Vršcu (preko 40000e) njima nije dovoljno što je kandidatu skinuta koža s leđa i onda će se preći na saobraćajni fakultet gde se nastavlja ali skidanje kože sa gu…e, a da se pri tom neće dobijati znanje koje je od krucijalne važnosti za pilota u saobraćaju. U tekstu ti piše da će se to odnositi retroaktivno na pilote koji su već završili ATPL tako da možemo smatrati da je već počelo. Međutim činjenica je bar za sada da to nije obavezno jer škola u Vršcu nije jedina koja štancuje ATPL i ako bi to bilo uvedeno kao standard odnosilo bi se i na kandidate iz lynx-a, air-pinka, pegaza…
Konkurs je u Vršcu raspisan i traje, prijemni je 1. septembra polaže se matematika, fizika, engleski i još odobrenje od čika doktora.

An

Gde jos pored Vrsca mogu da se skolujem za kontrolora u Srbiji?

YU

Ana, bolje nemoj da se nadas! Mnogi su izgubili godine nadajuci se da ce jednog dana svanuti neka fina novost u vezi skolovanja za kontrolora.

Posto pitas, sigurno imas realno interesovanje za avijaciju. Takvi u Srbiji i njenoj avijaciji nisu pozeljni…

YU

YU-AAA komentar ti je surov do bola ali pošten i istinit! Još bih samo dodao da se to ne odnosi samo na avijaciju već na sve sfere života u Srbiji.

YU

Školovanje za kontrolora nekad se obavljalo na ANT i to je bilo pod SUKL danas se to zove SMATSA i koliko vidim školovanje ili jedan deo školovanja obavlja se u Vršcu ali nisam upoznat sa tim do detalja, čisto sumnjam da obuku sme da vrši privatna firma. Najbolje bi ti bilo da izađeš na sajt SMATSA ili ih nazoveš za relevantne informacije.

Odgovori
Al

ovo ce SMATSA akademiju dovesti u podredjen polozaj, a i treba, jer su pokusali da obezbede monopol na bespotrebno skolovanje samo svojih pilota bas iz razloga dopunskog skolovanja koje kod nas i u svetu jako malo kome treba. mislim da ce buduci kandidat za pilota sigurno odabrati laksu varijantu bez faxa. U celom svetu se trazi pilot sa dosta sati naleta, type rating i class medical, jako retko se trazi skoro nigde fakultetsko obrazovanje. I tamo gde se trazi, nije rec o nekom usko strucnom aero inzenjerskom vec bilo kojem visokom obrazovanju. Sreca pa je ovo sve nepotrebno u proceduri zaposljavanja buducih pilota, a ovi majstori sto su ovo smislili odsekli su sami sebi granu na kojoj sede, sada kad im je konacno krenulo i kada imaju na stotine kandidata.

Odgovori
dj

Za sada još nije nastupio prag eliminacije za profesionalnog pilota, no standardi su definisani i u bliže vreme će otpočeti njihova primena. Te nikako ne bih preporučio da se „izbegne“ visoko obrazovanje, mladim koji stupaju u proces školovanja.

YU

Đorđe, zvanje profesionalnog pilota u civilnom vazduhoplovstvu je CPL ovlašćenje i to je jedan stepenik niže od pilota pripremljenog za linijski saobraćaj ATPL i u oba slučaja saobraćajni fakultet sa programom koji je za inžinjera vazdušnog saobraćaja je potpuno bespotreban i to je samo šišanje ovaca!
Pragovi za eliminacije kandidata prilikom prijema na type rating postoje i ne obuhvataju da li je neko završio fakultet ili ne.
Da li će se neko odlučiti za fakultet tu odluku treba ostaviti tim mladim ljudima jer ionako obuka u Vršcu je prva a tek onda dolazi eventualni odlazak na fakultet.

Odgovori
dj

Slažem se sa vama, YU-AKZ!

Odgovori
YU

Hmm, YU-AKZ? Takav još nije izmišjen :)!

Ma

Kada ce biti otvoren ovaj studijski program?Unapred hvala.

Odgovori
Bi

Kakve su šanse za zaposlenje kada završiš za pilota ili kontrolora letenja?Moja ćerka ući srednju vazduhoplovnu u Bg.i ona to baš voli i želela bi da postane pilot.Poz.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj