BEG airport status
Počeo godišnji IATA kongres 71. IATA kongres od 7-9. juna

Počeo godišnji IATA kongres

Najveći, sedamdesetprvi po redu, godišnji kongres rukovodioca avio-kompanija u organizaciji Međunarodne asocijacije za vazdušni saobraćaj (The International Air Transport Association-IATA) počeo je juče u Majamiju. On je okupio oko 800 učesnika, a među predstavnicima avio-prevoznika iz celog sveta nalazi se i direktor Er Srbije (Air Serbia), Dane Kondić.

Tokom tri dana trajanja kongresa najavljeni su paneli o saradnji kompanija i proizvođača (Panel: Aircraft Manufacturers & Airlines: Partners?), rastu broja putnika i održivosti takve tendencije (Panel: Sustainable Growth), o investiranju u avio-prevoznike i pronalaženju resursa za njihov budući rad (Panel: Making Airlines Investible), iskustvu i novim zahtevima putnika  (Panel: Meeting Consumer Demands) i strukturnim promenama i potrebama u okviru prevoza robe (Panel: Cargo Strategy).

Biće organizovan i forum direktora gde će govoriti: Karsten Spor (Lufthansa), Džejms Hogan (Etihad Airways), Bred Tilden (Alaska Air), Kristof Miler (Malaysian Airlines), Klaudia Sender Ramirez (TAM Airlines).

Kako prenosi Rojters (Reuters), na ovogodišnjem skupu će se govoriti i o zaradi u 2015. godini. Trenutno se procenjuje da će neto profit biti 25 milijardi dolara za 3,2 % profita od marži, što je najbolja zarada u proteklih 5 godina.

Neposredno pre otvaranja 71. susreta o stanju u avio-prevozu i proslavi 70. rođendana ove asocijacije govorio je  generalni direktor IATA-eToni Tajler.

Pitanje otvorenog neba

U centru pažnje ovogodišnjeg kongresa naći će se i „Open sky drama“ između američkih i zalivskih avio-kompanija. Posle optužbi da su dobile subvencije od 40 miliona dolara, kompanije sa Bliskog istoka su pozvale američku Vladu da preispita politiku otvorenog neba.

U prilog tome da će se u Majamiju govoriti o ovoj temi govori i činjenica da su se „nelojalnoj konkurenciji“ usprotivile i evropske vlasti. Holandska Vlada je prošlog meseca najavila da će privremeno zabraniti nove slotove na amsterdamskom aerodromu zalivskim kompanijama, prenosi Rojters.

Generalni direktor IATA-e, Toni Tajler, je u razgovoru za Rojters rekao da je na Vladama da reše pitanje fer konkurencije:

–  Poslednji put se to desilo sa evropskim kompanijama i avio-prevozicima sa Bliskog istoka. Od tada primećujemo da se sklapaju savezi, komercijalni ugovori ili u slučaju Etihada, subvencije. –

Očekuje se da će se u raspravu na ovu temu uključiti i ostali predstavnici avio-industrije. 

IATA okuplja oko 260 kompanija iz celog sveta, što čini 83% ukupnog svetskog avio-transporta.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj