Evropska komisija usvojila je Strategiju za vazdušni saobraćaj koja bi trebalo da omogući ekonomsko jačanje EU, saopštila je ova institucija.
Planovi evropske zajednice biće usmereni ka njenom pozicioniranju kao vodećeg igrača na globalnom vazduhoplovnom tržištu, ka većoj sigurnosti, zaštiti prava putnika i tehnološkim inovacijama.
– Evropski vazdušni saobraćaj suočava se sa brojnim izazovima i doneta Strategija postavlja sveobuhvatan i ambiciozan akcioni plan za napredak.
Nove investicione i poslovne mogućnosti omogućiće evropskim kompanijama da ostanu konkurentne na tržištu i ostvare rast na održiv način.
Evropski građani će, takođe, imati koristi od većeg izbora, jeftinijih cena i najvišeg nivoa bezbednosti i sigurnosti – izjavila je Violeta Bulc, evropski komesar za saobraćaj.
U planu je sklapanje novih ugovora za slobodni pristup tržištima izvan EU kao što je to ranije učinjeno sa SAD-om, Kanadom i Brazilom što bi trebalo da obezbedi niže cene za putnike.
Problemi vazdušnog saobraćaja u EU
Evropska komisija iznosi procene da fragmentacija evropskog vazdušnog prostora EU košta najmanje 5 milijardi dolara godišnje. Osim toga, na godišnjem nivou emituje se i do 50 miliona tona štetnih materija.
Problem je i što bi do 2035. godine na aerodromima širom zemalja članica EU bez posla moglo da ostane oko 818.000 ljudi.
Mere za rešavanje ovih pitanja su završetak „Single European Sky“ projekta, optimizacija upotrebe najprometnijih aerodroma analiza i unapređenje povezanosti unutar i izvan EU.
Strategijom se propisuju i najviši standardi za bezbednost avio-prevoza, pri čemu bi korišćenje novih tehnologija trebalo da olakša bezbednosne provere i smanji troškove, saopštavaju iz Evropske komisije.
Navodi se da će evropsko tržište morati da prihvati inovacije i digitalizaciju, poput iskorišćavnaja punog potencijala dronova.
U kontekstu tehnološke moderizacije EU planira da u narednih pet godina ulaže 430 milion evra godišnje u „Single European Sky ATM Research (SESAR)“ projekat.
Njegov razvitak bi vremenom moglo da obezbedi više od 300.000 radnih mesta, procenjuje Evropska komisija.