BEG airport status
Vojska Srbije uskoro prodaje i višak aviona

Vojska Srbije uskoro prodaje i višak aviona

BEOGRAD – Prilikom gostovanja u jutarnjem programu Televizije Pink načelnik Uprave za odbrambene tehnologije najavio je da će Vojska Srbije uskoro ponuditi na prodaju avione tipa Orao, Jak-40 i An-26.

 
 

Orao, NJ-22  Foto: Dimitrije Ostojić
Orao, NJ-22 Foto: Dimitrije Ostojić

Posle prvobitno šturog saopštenja Ministarstva odbrane o prodaji viška neperspektivne i zastarele vojne opreme, interesovanja medija i detaljnijeg pojašnjenja, danas saznajemo da će se u drugom krugu prodaje Vojska Srbije osloboditi i aviona.

Ovo je gostujući jutros na Televiziji Pink potvrdio general-major Bojan Zrnić, načelnik Uprave za odbrambene tehnologije Vojske Srbije.

Po njegovim rečima vojska planira da na prodaju ponudi avione Orao, Yak-40 i An-26. Zrnić nije precizirao koliko će letelica biti otpisano niti kada bi taj proces mogao da započne.
 

Inventar

 
ViPVO Vojske Srbije u svom inventaru poseduje 26 aviona Orao – 9 J-22, 7 NJ-22, 8 IJ-22, 2 INJ-22 koji su proizvedeni između 1981. i 1992. godine.

Transportnih Antonova 26 u operativnoj upotrebi ima dva dok su u 204. vazduhoplovnoj brigadi na aerdoromu Batajnica parkirana još četiri primerka proizvdena 1975. i 1976. godine.

An-26, Foto: Dimitrije Ostojić
An-26, Foto: Dimitrije Ostojić

Tri letelice tipa Yak-40 se takođe trenutno nalaze na Batajnici, dve su proizvedene 1972. a jedna 1976. godine i trenutno su van upotrebe. Postoje informacije da će se jedan avion remontovati.
 

Analiza sposobnosti ViPVO

 
Kako je juče prenela zvanična prezentacija Vojske Srbije, u Komandi ViPVO održana je Analiza operativnih i funkcionalnih sposobnosti vazduhoplovstva. „Učesnici analize pozitivno su ocenili stepen realizacije zadataka koji su bili usmereni na očuvanje i izgradnju operativnih sposobnosti u predstojećem periodu“, navodi se u vesti.
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

B

Nešto mi brzo došla 2016. kad se ovako obogatismo da prodajemo i avijaciju, da bi napravili mesta novim avionima!
Bravo!!!
Mazgovčine jedne!

Odgovori
d

Samo neodgovorna drzava prodaje naoruzanje a da prethodno nije nabavila novo i savremenije !!
Sve crno od crnjega.

Odgovori
T

Ti avioni se samo uslovno mogu nazavati naoruzanjem. Dobar deo toga sto oni planiraju prodati nije se maklo sa stajanke po deceniju i kusur, i deo su naoruzanja jednako koliko i primerci u muzeju vazduhoplovstva. Deo tih aviona je takodje tokom godina kanibalizovan kako bi se i ovo malo operativnih odrzavalo u letnom stanju. Jednostavno to je tehnika od koje nema nista, i moci ce verovatno da ih prodaju na kilo ili poneki primerak mozda nekom muzeju u svetu. Tako da stajali ti avioni na stajanci ili na nekoj livadi pored nje, ili ih ovi nasi prodali nekom otpadu, je apsolutno nebitno. A to sto se nova tehnika ne nabavlja je neka druga prica.

o

Jednom recju TUGA! Kada je dolazilo do prodaje radi nabavke savremenijeg jedino sto je usledilo je prodaja a savremenije nikada nije nabavljeno! daj Boze da se varam……

Odgovori
b

Malo pazljivije procitajte godista tih aviona. Ako prodaju i nek prodaju, ako neko kupi, nabavite bolje, lepse, a ne starije!

Odgovori
V

A da mi ponudimo na prodaju generale i ministre?

Odgovori
L

Vlado, Vlado, oni nisu za prodaju jer su od neprocjenjive vrijednosti.

N

A od kad mi imamo visak aviona? Zasto ne pominju manjak

Odgovori
l

Neznam cemu cudjenje, pa sve je sto je trerbalo pametnom coveku da shvati situaciju receno u poslednjoj recenici ovog teksta.
Sve je odlicno sve je ispravno sve leti itd.
@Vlada, jes pa ko posle da prima onolike penzije, di da drzava stedi na njima.

Odgovori
r

po jedan yak-40 i an-26 mogu da poklone muzeju
isto tako i iz kopnene vojske od svega što je na prodaju po jedan komad za muzej

i ne vidim svrhu prodaju transportnih aviona, šta se ne mogu pretvoriti u leteće ambulante i služiti za dobrobit naroda, ne samo Srbije nego i okoline

Odgovori
g

Afrika je veliko trziste.

V

Mislim da su gotovo svi komentari ovde prenagljeni i, bojim se, dosta nestrucni. Uzmite samo Google Earth i pogledajte aerodrom Batajnica. Videcete na desetine aviona koji se nisu pomerili sa svog mesta vise od 10 godina, njih je nemoguce popraviti, odnosno to je krajnje ne rentabilno. Toga se jednostavno treba otarasiti, jer predstavljaju samo balast za nas sistem. Treba to cuvati, obezbedjivati, zauzima i dragoceno mesto na stajankama i hangarima, ai ruzi opsti izgled aerodroma. Nista mi ne gubimo ovom prodajom, mi te vazduhoplove nemamo vec duze vreme. Ovo je samo korak ka konacnom resenju, korak u jedinom mogucem pravcu!

Odgovori
V

Tebe i takvih sličnih se RV treba da otatasi jer ste svojim neradom i viškom laprdanja doprinjeli raspadu. Mi smo u osamdesetim bili zastrašujuća sila. Vi danas po stanju tehnike i obučenosti ljudstva ste marginalci.

n

Bravo za jedini pametan komentar

B

Zauzima mesto za sta ?

k

u kom pravcu,potpunom ukidanju avijacije jel tom

B

Da li neko od poštovanih posjetilaca portala, a koji se bave održavanjem vojne opreme može da mi objasni koncept "konzerviranja" aviona? Zar nebi bilo daleko pametnije oformiti "rezervu" vojne tehnike, na način na koji to čini Rusija? Zbog čega prodati 480 tenkova za desetak miliona dolara samo zato što su zastarijeli? Treba plaćati održavanje? Ne treba. Konzervirajte ih u stratešku rezervu- biće još ratova na ovim prostorima.

Inače- u R.S se tenk T-34-85 iz strateških rezervi koristio sa velikim uspjehom za vrijeme rata. Iako zastario- na liniji fronta je daleko učinkovitiji od vojnika sa puškom i dobrom voljom.

Tom analogijom zašto ne formirati stratešku rezervu avijacije, barem za letjelice za koje imamo puna skladišta ubojnih sredstava, rezervne djelove i poznatu tehnologiju održavanja?

Odgovori
V

rezerva podrazumeva konzervaciju a i to kosta. Dakle, ako je sredstvo na upotrebi to podrazumeva da še na njemu vrsi tehnicki pregled, redovno i periodicno odrzavanje, servisiranje. Naravno tako sredstvo se i kvari pa se mora popravljati. Ako je sredstvo perspektivno a trenutno nema potrebe za njihovim koriscenjem ono se prevodi u rezervu ali se konzervira da stojanje i ne koriscenje ne bi naskodilo sredstvu. Samo se 100% ispravna sredstva prevode u rezervu i konzerviraju. E sad, sredstvo i kad je konzervirano, periodicno mora da se odrzava, i ima dosta sredstava koja su trenutno konzervirana. Ali sredstva koja su neperspektivna, nema svrhe ga cuvati i konzervirati.

d

Sve sto si rekao je na mestu.Zasto prodavati nesto sto ce nam sutra trebati a necemo moci da ga kupimo.
Tenkovima i trupama na terenu se ratovi dobijaju.To svaki normalni i nauceni oficir to zna.
Ne treba prodavati nista ,za tepsiju ribe.Ostaviti sva sredstva ,konzervirati.Zlu ne trebalo.A bice ga sve su prilike.

V

Darko u tvom prvom pitanju leži odgovor cele ujdurme.

Mi smo naterani da prodamo nešto što će nam sutra trebati, baš zato što ga tad nećemo moći/smeti da kupimo. Važno je da to i tada ne posedujemo.

s

moraju,obecali su.

J

Treba nama hleba, i ja bih avione ali jbg, jer ne ratuje gladan covek gladan covek se predaje a sit uzima pusku i ratuje.

N

"Koristio se sa velikim uspjehom u toku rata" Jeste ako se sagleda gadjanje civilnih objekata i npr jedan T -34 pogodio direktno porodiliste bolnice Jezero na Kosevu u Sarajevu.

d

Svakim danom Vojska Srbije je sve bliza statusu "jatagan sile"!
Glasali smo, sad stizu racuni!

Odgovori
J

Da se ne lažemo, proces uništavanja oružanih snaga je proces koji traje od 2000. , kad su započele tzv "reforme" . Našim "partnerima" sa Zapada je potrebna impotentna vojska kakvu danas imamo, bez rezervnog sastava i bez realne borbene tehnike (makar i zastarele) . Sve što se događa nije slučajno, već je jednostavno plan koji se izvršava već 15-ak godina .

Odgovori
M

Slazem se potpuno sa tobom Jovice pogodio si u centar…. kamo srece da nisi u pravu ali nazzalost je bas tako kako kazes….

L

O moj boze.Samo se nadam da ovo oslobadjaju zbog novih aviona i ako cisto sumnjam.Bog nam pomogao.

Odgovori
D

Ma rasprodaju samo ono sto se nema sanse da leti.
Za JAK-40 znamo da ne leti godinama i nema perspektivu.
AN-26 – verovatno ostaju ona 2 komada, koji ce na remont, ostali se prodaju.
Orlovi – mozda ostane jedna operativna eskadrila, ostali fajront.
Sve u svemu – ciscenje nepotrebnog balasta. Ako pare od prodaje upotrebe za modernizaciju G-4, to je jos i dobro.
Ostaje samo da pratimo oglase na sajtu MOD. Cudi me samo zasto jos nisu odlucili sta ce sa irackim MiG-23, niko ih ne pominje.

Odgovori
V

Opet ponavljam, te vazduhoplove je nemoguce popraviti i ovo je jedino resenje za nas. Dobar deo njih nije ni kompletan jer su se verovatno skidali delovi da bi se ovi ispravni vremenom popravljali.
MiG-23 bi mi odavno ili popravili ili prodali ali je zamrsena situacija oko vlasnistva ta dva aviona. Niko nece da ulaze u nesto sto mu kasnije moze biti uzeto…

l

imamo mi Mi-24 i Do-28, pa jos tamo neke Mig-21 Mig-23, samo to nece ni nihov vlasnik, a ne neko drugi.
Osim ako nije nekome potreban deo iz 90ih godina.
Realno ako nisu perspektiva ovi sto su ponudjeni na prodaju znacilo bi da se pomere da ne zauzimaju mesto.
I da se neki dinar slije u kasu.
Ali ko ce da kupi ovako nesto, jedino ako ovi nasi iz SDPRa nadju nekoga pa da mu uvale.

Odgovori
N

Mogu se ovi avioni prodati samo kao old timeri nista vise. Tj entuzijastima koji vole letove na starim avionima…

Odgovori
S

Kako da ne?! Evo već se napravila ogromna gužva zaintereovanih kupaca stare i neupotrebljive ratne tehnike….Posebno ih zanimaju avioni…By the way,umesto da seiri po televiziji ovaj general Zrnić trebao bi da daje izjave istražnim organima zbog promašaja oko "Laste" za koje je direktno odgovoran. To su zataškali jer ima mnogih,visoko rangiranih igrača, koji bi trebalo da polože račune za tragične posledice tih promašaja!!!

Odgovori
p

Dobro je da se prodaju. Inače bi otišlo u privatne aeroklubove preko Muzeja za Dž.

Odgovori
S

A da kupimo kfir block 60 za tu lovu ne bi bilo lose. Izrael zna sta pravi makar i polovno.

Odgovori
V

Bojim se da za te pare možemo jedino Kfira pazariti kod Revela, Airfix-a, možda kod Hasegave?

S

Pa 20 miliona dolara po avionu na 15 godina je za recimo 15 aviona 20 miliona godisnje + kamate. To valjda mozemo da skrpimo i sa bednim budzetom od 27 miliona eur za nabavku vojnih sredstava.

Odgovori
P

Mena zanima da kupim 0va 4 AN 26

Odgovori
N

Sustinski armija se od 2000. godine formacijski svodi na nivo neophodan za ispunjenje svoje primarne uloge – a to je ocuvanje NATO poretka u Srbiji koji je instaliran petog oktobra. Sekundarna uloga je eventualna pripomoc tokom elementarnih nepogoda, kada ce nekoliko likova da se muce na licu mesta nemajuci ni najosnovnija sredstva, dok ce njihove koleginice oficirke da "koordinisu" akcijama, kuckaju radne liste u excelu itd. Ukoliko dodje do eskalacije na globalnom nivou a raspolozenje gradjana Srbije prema tim desavanjima bude bitno drugacije od raspolozenja u Briselu, zadatak vojske Srbije ce biti odrzavanje reda u naseljenim mestima do dolaska inostranih trupa. Kada je pocelo posle 2000 da se trubi o ne postojanju direktne pretnje po nasu zemlju iz okruzenja vec da postoji samo pretnja terorizma, vecina gradjana nije ni sanjala da se pod terorizmom podrazumeva organizovanje gradjana koji se protive zvanicnom politickom kursu.

Odgovori
n

bolje da ih prodaju sve i kupe avione i kraljevacke babrike aero east europe

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BB na: Erbas otpušta: „Nalazimo se u najvećoj krizi koju je naša industrija ikada iskusila“

Kako A400 usjpješan projekt (komentar ispod slike). Zar nije Airbus-ov "Skadar na Bojani" koga se svi odriču i koji je odveo u minus firmu u godini kada je imala najveći prihod ikad?

02. Jul 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: Sputnjik: Srbiji isporučene kineske izviđačko-borbene bespilotne letelice

Za oruzje iz Kine generalno ima malo podataka. U principu ako je bojeva glava kvalitetna, moze sigurno da neutralise sto sta. Mislim da je ovo vise za asimetricne pretnje nabavljeno. Tenkove i generalno formacije oklopa relevantne velicine i upotrebljivosti, najbolje je kasetnim gadjati iz aviona.

02. Jul 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: Sputnjik: Srbiji isporučene kineske izviđačko-borbene bespilotne letelice

@Nikola Ja stvarno ne volim "ne talasaj" mentalitet i smatram da treba sve (konstruktivno)kritikovati i preispitivati, ali ne vidim korelaciju mitraljeza, OMJ i nabavke ovih borbenih BPL? Turska se npr. neslavno provela ulaskom kopnenih snaga u Siriju, pa i dalje ne pokazuju bog zna kakvu vestost, ali su upotrebu borbenih BPL objasnili. To su odvojene…

02. Jul 2020.Pogledaj

Yrraf na: Pomoć Francuske kompaniji Erbas Helikopters: U planu razvoj naslednika helikoptera H125 koji će imati hibridni pogon

Još jedan primer "tržišne ekonomije", "evropskih vrednosti" i "ravnopravne tržišne utakmice". Sva "pravila" ne važe kad veliki treba da budu makar i načeti. Razumem ja da je kriza, ali pomagati kompaniju koja ima suveren globalni duopol je suludo kao i u slučaju Lufthanse. Sve je samo lep paravan da se kriza iskoristi kako bi se…

02. Jul 2020.Pogledaj

Send this to a friend