BEG airport status
Hogan: Srpske pilote za Njujork obučavaće Alitalia, Al Baker: Neka se pojavi na nekoj od konferencija, obesiću ga! Uvek zabavno u Njujorku / Ilustracija: Air Serbia

Hogan: Srpske pilote za Njujork obučavaće Alitalia, Al Baker: Neka se pojavi na nekoj od konferencija, obesiću ga!

U svega nekoliko dana u Njujorku su, u različita vremena i različitim poslovima, boravili generalni direktori tri avio-kompanije:  Etihad ervejza (Etihad Airways), Katar ervejza (Qatar Airways) i Er Srbije (Air Serbia).

Epilog posete „Velikoj Jabuci“ za Er Srbiju bila je vest o dobijanju prve dozvole za letove do Amerike, Džejms Hogan je u intervjuu povodom otvaranja Etihadovog poslovnog salona na aerodromu „JFK“ izneo više detalja o prvoj interkontinentalnoj ruti Er Srbije (više nego što je o tome pričao prilikom njene najave u Beogradu) dok je Akbar Al Baker svoj nastup na konferenciji za medije, uz do sada neviđen rečnik, iskoristio za pridobijanje poena u sukobu sa američkim kompanijama – takozvanoj „Open Sky drami“

Er Srbija bliže Njujorku, ali i Meksiku

Srbija je dobila potvrdu iz Vašingtona kojom se srpskim avionima i srpskoj posadi dozvoljavaju letovi za SAD, preneo je Tanjug.

Još jedan istorijski prvi put u izjavi premijera Srbije Aleksandra Vučića ovog puta odnosio se na vazdušni saobraćaj:

– To je prvi put da ćemo našim avionima i našom posadom moći da letimo za SAD posle gotovo 30 godina.

Više niko iz regiona nema let za Ameriku.  Pričam i o nekim državama članicama EU. Jedna Grčka ne leti u Ameriku i moći ćete da letite širokotrupnim srpskim avionima. To jeste nešto za ponos građanima Srbije – izjavio je premijer Vučić.

Izostala je, međutim, informacija da potvrda iz Vašingtona još ne znači i potpuno dobijanje dozvole. Naime, američko Ministarstvo saobraćaja naknadno će razmatrati poslednji korak izdavanja dozvole Er Srbiji – prenosi Ex-Yu Aviation blog.

Uprkos tome, potrpedsednicа Vlаde Srbije i ministаrkа grаđevinаrstvа, sаobrаćаjа i infrаstrukture, Zorаnа Mihаjlović je na sastanku sa аmbаsаdorom Meksikа u Srbiji, Hoseom Evаristom Rаmonom Šilotlom Rаmirezom  izjavila da bi sledeći korak mogao da bude „proširenje srpskog аvio sаobrаćаjа i do Meksikа“.

– Dаnаšnji sаstаnаk bi mogаo biti prvi korаk kа uspostаvljаnju i ove linije – izjavila je Mihаjlović i dodаlа dа će se mogućnosti zа letove do Meksikа rаzrаditi kаko bi se došlo do nаjboljeg ekonomski isplаtivog rešenjа, piše na sajtu Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture.

Hogan o Er Srbiji

U kontekstu uspostavljanja nove linije Er Srbije za Ameriku, generalni direktor i predsednik kompanije Etihad ervejz, Džejms Hogan, koji je u Njijorku boravio povodom proslave dolaska A380 i otvaranja novog Etihadovog poslovnog salona na aerodromu Dž. F. Kenedi, izjavio je da srpska kompanija dobro posluje, da je profitabilna i osvrnuo se na konkretnu korist koju je Er Srbija imala od Etihada – zajedniču nabavku aviona unutar sistema „Etihad Airways Partners“:

– Grupa ima 700 operativnih aviona. Er Srbija je mogla tako da nabavi 10 aviona tipa A320 po ceni koju mi dobijamo, a koju ona nikada ne bi mogla da postigne kao samostalna kompanija.

Ona (Er Srbija) je najavila letove za Njujork od juna. Pilote će joj obučavati Alitalija, a mi (Etihad ervejz) bićemo zaduženi za trening njenog kabinskog osoblja. Na taj način oni mogu da koriste infrastrukturu naših („Etihad Airways partners“) kompanija – objasnio je Hogan u intervjuu za portal Skift.

On je dodao i da je Etihad spreman da i dalje investira u kompanije, uključujući Er Srbiju, Alitaliju, Džet ervejz (Jet Airways), Er Berlin (airberlin), Er Sejšele (Air Seychelles).

„Open sky drama“

U intervjuu za portal Skift, Hogan se kratko osvrnuo na sukobe sa Deltom, Junajtedom, Amerikenom i pregovorima sa američkom Vladom:

– Protekcionizam američke trojke nije ništa novo za Etihad, mi smo morali da se suočavamo sa sličnim stvarima od Indije do Australije. Mi povezujemo tržišta sa kojih su se oni povukli. Sa nekih tržišta su se povukli i te kapacitete preusmerili su na Atlantik – gde zarađuju više novca. Mi i dalje imamo kod-šerove sa Er Frans-KLM grupacijom na primer – preko Abu Dabija do Pakistana, Indije i Australije. Tako da zapravo ne bežimo od partnerstava. –

Daleko oštriji na ovu temu bio je direktor Katar ervejza, Akbar Al Baker koji je u Njujorku održao konferenciju za novinare povodom uvođenja linija za Los Anđeles, Boston i Atlantu iz Dohe, preneo je portal Mashable.

Govoreći o direktoru Delte, Ričardu Andersonu, Al Baker je ocenio da su njegove optužbe na račun zalivskih kompanija „besmislica“ i da su izgovorene sa ciljem da se „uguši konkurencija i podvali američkim putnicima“:

– Neka se suoči sa mnom lice u lice na nekoj od konferencija. Obesiću ga! – izjavio je Al Baker, prenosi Mashable.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

12

Da se Open sky drama zavrsila ranije, ovo bi bila fantasticna vest. Ovako bi morali da budemo delimicno zabrinuti.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj