BEG airport status
Beogradski aerodrom odgovara na optužbe premijera Posle optužbi da ANT koči letove Er Srbije za Njujork stižu informacije o poslednjim aktivnostima beogradskog aerodroma / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Beogradski aerodrom odgovara na optužbe premijera

Svega tri dana nakon izjave premijera Srbije, Aleksandra Vučića, da Aerodrom Nikola Tesla nije spreman za najavljene letove Er Srbije za Njujork, koja se po intoniranju mogla shvatiti i kao optužba, po svemu sudeći stiže odgovor beogradske vazdušne luke.

– Aerodrom Nikola Tesla orijentisan je i u punom kapacitetu radi na tome da bude dobra logistika našoj nacionalnoj avio-kompaniji zbog otpočinjanja dugolinijskog saobraćaja.

U toku je nabavka najsavremenije svetske opreme u domenu bezbednosti, a pokrenuta je i nabavka dodatnog vatrogasnog vozila sa teleskopskom rukom za lakše i brže gašenje požara rasutog goriva i šilom kojim se probija oplata aviona i počinje gašenje požara u unutrašnjosti letelice.

Ovim vozilom Aerodrom Nikola Tesla ispuniće uslove za 8 i 9 vatrogasnu kategoriju, od maksimalnih 10, što je jedan od uslova za sletanje širokotrupnih aviona odnosno za obavljanje prekookeanskih letova – izjavio je v.d. direktor Aerodroma Nikola Tesla, Saša Vlaisavljević.

Beogradski aerodorm je organizovao vežbu „Najava diverzije na aerodromu“, kako bi se „još bolje pripremio za najavljeni dugolinijski saobraćaj nacionalnog avio-prevoznika“, piše u njihovom saopštenju za medije i navodi da je „preduzeto niz koraka u tom cilju“.

unnamed (3)
Spisak nabavki u 2015. kao odgovor na optužbe premijera / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Sa aerodroma još navode da su ove godine nabavili dva, a u međuvremenu sproveli postupak za nabavku još 7 rendgena sa mogućnošću detekcije eksploziva u tečnostima u skladu sa međunarodnim standardima koji su stupili na snagu.

–  Uz prethodno nabavljenih 9 rendgena sa ovom mogućnošću, u svim čekaonicama biće najsavremenija oprema za pregled ručnog prtljaga – poručuju sa aerodroma i navode da je sproveden postupak za nabavku još jednog rendgen uređaja za pregled robe i pošte manjih dimenzija.

Nabavljen je i STI softver za trening operatera koji vrše pregled prtljaga, robe i pošte, a piše da će ove nedelje biti isporučena i 3 portabl detektora eksploziva u tečnostima.

– U skladu sa novousvojenim Nacionalnim programom za obezbeđivanje u vazduhoplovstvu iz oktobra ove godine i zahtevima koji iz njega proističu, Aerodorm Nikola Tesla pokrenuo je nabavku 18 detektora eksploziva u tragovima (ETD) koji će se koristiti kao dodatna mera za pregled u čekaonicama – navodi se u saopštenju beogradske vazdušne luke.

Cilj vežbe „Najava diverzije na aerodromu“ bio je testiranje spremnosti nadležnih službi za reagovanje u vanrednim situacijama.

Predstavnici Direktorata civilnog vazduhoplovstva i predstavnici avio-kompanija prisustvovali su vežbi kao posmatrači.

– U skladu sa domaćom i međunarodnom regulativom, Aerodrom Nikola Tesla redovno održava vežbe u određenim vremenskim intervalima. Prethodna vežba održana je u junu ove godine sa temom „Najava diverzije u robno-carinskom skladištu“ – poručuju sa beogradskog aerodroma.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

sr

Kad ce poceti da placa air srbija ,nista neplacaju aerodromu,jos su uzeli pola zgrade,tako se pravi invalid firma koja je bila zdrava.Ali neko mora da uzme pare tj. da se ugradi…..A da nepricamo to da su ti avioni stari po 15god…kao novi avioni koji su odsluzili svoje u etihadu

Odgovori
ba

Pa nista covek nije rekao sto nije istina u smislu da aerodrom nije spreman,za sta god da se uvati svud je odgovor da je to i to u procesu nabavke,pocevsi od vatrogasnog specijalnog vozila odgovor je u procesu nabavke,rengeni u procesu nabavke,sto se tice neplacanja air serbije ako nista drugo onda bar ima veci broj putnika jer nezaboravite ni bivsi JAT godinama apsolutno nista nije placao i to nikome nije smetalo koliko znam

Odgovori
ja

A granicna policija na aerodromu nosi pocepane cipele i civilne patike, nema ni oznake granicara vec redovne policije…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj