BEG airport status
Noćno letenje Tigrova Orao J-22 na Otvorenom danu, Lađevci 2012. godine / Foto: Živojin Banković

Noćno letenje Tigrova

Pripadnici 241. lovačko-bombarderske avijacijske eskadrile “Tigrovi“, 98. vazduhoplovne brigade sa aerodroma Lađevci imali su pre nekoliko nedelja obuku u noćnom letenju. Piloti su leteli na školsko-borbenim avionima Super Galeb i jurišnicima Orao.

Kako je za emiiju RTS-a „Dozvolite“ izjavio pukovnik Dejan Vasiljević, zamenik komandanta 98. vazduhoplovne brigade, ova jedinica trenutno obavlja tri zadatka: uvođenje pilota u trenažu za noćno letenje na avionima G-4 i Orao, obuku mladih pilota sa Vojne akademije u noćnom letenju i preobuku na avion Orao u noćnom  letenju.

Obuka se vrši u pojedinačnim letovima i grupnom letenju u sastavu para. Nakon ovoga uslediće obuka u letenju odeljenja sa 4 aviona i letenje i obuka za borbena dejstva noću a sve to je planirano da se održi u oktobru mesecu.

Interesantno da je deo pilota ove jedinice započeo preobuku za lovački avion MiG-29. U narednom periodu 241. lbae očekuje obuka u gađanju, raketiranju i bombardovanju ciljeva na zemlji kao i učešće na nekoliko združenih vežbi.

Pogledajte video emisije “Dozvolite“:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Go

Pa zar nisu mali nocno na trecoj godini akademije. Pa to se nekada letelo u Puli. Uostalom možda im to nece ni trebati dok ne postanu magistri. Dobar sistem obuke, nema šta.

Odgovori
gi

Lepo je videti/cuti da Vojska jos uvek nesto pokusava da uradi, da se izvuce iz spirale propadanja i samounistenja.
VTI ili Moma su jos pre par godina dali predlog da se Orlovi modernizuju sa IC opremom, koja je mogla da bude integrisana ili u okviru aviona umesto 1 topa ili na nosacu na krilu, sa NVG ili na posebnom displeju u kabini. Sto se tice integrisanog problem je predstavljala vidljivost u horizonalnoj ravni (trup je fizicki smetao), dok je za instalaciju na krilu koriscen stari rezervoar goriva (slicno izvidjackom kontejneru na Mig21). Procenjeni troskovi instalacije su bili 200.000-300.000USD, sto je zavisilo od nacina instalacije i tipa IC, odnosno projekcije slike u kabini… Nazalost, neko je odlucio da za to nema para, ali da ima za novi vozni park Ministarstva…
Doduse, pojedini Orlovi su imali mogucnost prenosa termovizijske slike sa projektila Maverick do kabine pilota, ali nisam siguran da su u naoruzanju ostali avioni koji to i dalje mogu…

Odgovori
Pe

Vrlo dobro! Stariji piloti lete, mladji piloti se obucavaju, preobuka na orlove je u toku…lijepo je vidjeti da je vrlo zivo na pisti.
Nekako u isto vrijeme kad se i pojavio ovaj prilog na RTS-u neki su komentarisali ovde da ‘Tigrovi’ ne lete, da je LBA otpisana, da piloti ne lete itd..

Odgovori
ja

Mogu da potvrdim,posto zivim vrlo blizu,da veoma aktivno lete i to vrlo cesto nocu,Kraljevcani ih sigurno cuju uvece izmedju 20 i 22h

Pe

Hvala Janko na ovim sjajnim vijestima

Ba

Ljudi, stvarno se bojim da nisam bolesni optimista, ali sve mi se čini da će samo jednog od narednih mjeseci u Beograd sletjeti ving novih, kupljenih 29-ki? Kakva bi to senzacija bila! Imam neki osjećaj, kao da se nešto dešava, kao da pripremaju personal za nešto vezano za 29-ke.

Odgovori
Pe

Najvjerojatnije se radi o 6 Orlova (3 jednosjeda J-22 i 3 dvosjeda NJ-22), jedino ako iz Mome ili nekog nepozatog magacina nije izronio neki “zaboravljeni“ Orao, kao i neki od onih 18 kompleta akumulatora.

Da, za nekoliko mjeseci na Batajnicu ne da će sletjeti, nego će ih Baćuške padobranima spustiti na pistu poput pahuljica! Čitavih tucet, ili barem pola tuceta, ganc novih, ulaštenih i sjajnih!

Samo neznam od kuda, od koga i za koja financijska sredstva, kad za MiG-29 svuda uokolo, u cijelom svijetu osim Indije, a pogotovu u CIJELOJ Europi već više od 20 godina ne cvatu ruže i stvari idu na sve gore i gore stanje, a od 2018. godine, odnosno od 2020. godine za MiG-29 službeno je KRAJ barem u RV Srbije!

Gospodine dragi da Srbija sada potpiše ugovor za isporuku aviona, da već ima SVE spremno za njihov prihvat i infrastrukturu i tehničare i pilote i opremu i naoružanje, treba proći barem MINIMALNO 2 godine!

Znači sada je kraj 2015. godine, da Srbija sada potpiše i ratificira ugovor o nabavi 29-ki, drugi MiG-ovi 29 stigli bi tek krajem 2017. godine i to vjerojatno rabljeni i remontirani.

Stižu novi, ispod čekića, iz Rusije, za manje od 3 godine? Kako kad su Indijci svoje prve nove MiG-29K čekali punih 5 godina, potpisali su ugovor početkom 2004. godine, a isporuka je krenula sredinom 2009. godine. Zadnji MiG-29K naručen 2004. godine isporučen je Indiji 2011. godine.

“In August 2011, MiG’s General Director Sergei Korotkov announced that the final 5 out of the 16 aircraft contracted in 2004 would be delivered by the end of the year; and that deliveries of a second batch of 29 MiG-29Ks would begin in 2012.“

Znači od potpisivanja ugovora do isporuke zadnjeg 16-tog MiG-29K za Indiju prošlo je 7 godina!

Naravno na Balkanu stvari teku puno brže, pucne se prstima i eto 29-ke stižu, same od sebe!

Nažalost bojim se da ste Vi to što ste sami napisali, nepopravljivi optimist, koji živi u oblacima, nekom svom idealnom svijetu mašte i gleda svijet kroz ružičaste naočale i ne razumije bit stvari.

Ba

Hvala vam Pero na detaljnoj psihoanalizi, kao i hemijskoj analizi oblaka na kom letim. Sve do sada sam se pitao od čega li je? Ipak vas molim, da odgovore na moje postove ne pišete krupnim štampanim slovima, jer je to neprikladno.

Šta da vam kažem, ja sam priprosti bivši pragista, nemam mnogo škole, a u 4 godine ratnog iskustva, nigdje u avion pripucao nisam, nije bilo. Mene jednostavno raduje kada nešto leti- zbog toga optimizam. Dobro je kada ima aviona na nebu.

U tom smislu mi je izuzetno drago da je HRZ ove godine obnovilo svoju flotu Migova 21, iako su mnogi predviđali kraj ovog roda HV-a. Ma niko u to vjerovao nije, osim optimista.

Obzirom da ste vi pesimista, a ja eto optimista, volio bih da se negdje sretnemo. Smatram da bi to ispunilo očekivanja obojici.

Puno pozdrava!

Odgovori
Pe

Na žalost ili na sreću ja nisam ni pesimist, ni optimist, nego nepopravljivi REALIST, živim u sadašnjem trenutku i to još od pred kraj bivše države i bivšeg sistema.

Tada sam mislio da će se na miran i lijep način završiti ili država (ako nemože zajedno i drugačije, svako na svojih 6 strana) ili sistem (zastarjeli način rada i razmišljanja), ali sam se grdno prevario u sve!
Kao stručnjaku ostalao mi je jedino povjerenje u tehniku, jer pojedini ljudi su me teško razočarali.

Nema puno veze to što netko nema škole, to je najmanje važno, ako sam Vas na neki način uvrijedio moje isprike, samo sam želio ukazati da nažalost u ovom surovom svijetu čovjek nikako nemože biti takav optimist kao Vi, nego nažalost realist kao ja.

Koliko se vidi iz snimke nažalost ni moj realizam nije realan, nego je nažalost stvarnost još pesimističnija, jer koliko se vidi sa snimke letjelo se nažalost sa samo 2 G-4 i samo 1 NJ-22, 3 aviona!

Daj Bože da je po Vašem i da ja griješim, ne samo u tome, nego i u drugim stvarima u životu! Svima bi nam život bio lakši i ljepši, a pogotovo ljudima koji su odabrali poziv tehničara i pilota!

go

Bravo, Tigrovi! Udarna ste pesnica! Mnogi je nemaju.
Stvarno zadivljuju nadljudski napori ovih ljudi da zadrze konce u svojim rukama, a nemaju iskrenu podrsku drzave mnogo godina unazad.

Odgovori
Al

Bice polovnih 29-ki za nas.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Srednje transportne helikoptere pravi svega par zemalja na svetu. Da je to tako lako pravile bi ga i mnogo jače i bogatije zemlje od nas. Prosto, inženjerski kadar je vrlo ograničen a razvoj nenormalno košta.

17. Jan 2025.Pogledaj

Zaljubljenik na: Višenamenski helikopter S-92: Od naftnih platformi do prevoza predsednika SAD

Флајт летач H145 nikako nije zamena za Mi17, već pre dođe dopuna njemu (ili Mi17 dođe dopuna njima, zavisi kako postaviš šta je osnova vertikalnog transporta kod nas). Problem H215 leži u tome što nema rampu, pa nije potpuna zamena za Mi-17, koji kod nas praktičko predstavlja "teški" transportni helikopter prema trenutno stanju stvari (a…

17. Jan 2025.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

@Dragan Imate vi stručnjake, ali niko od nas stručnjaka nije vodio projekat razvoja helikoptera u prošlosti, a nema nas baš puno da mogu svi projekti u zemlji da stanu, da bi mi razvili helikopter, potrebne mašine i alate za proizvodnju, dobili licence za razvoj, licence za testiranje i da sve to bude iole isplativo i…

17. Jan 2025.Pogledaj

Medo s mora na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

@Nebojsa Kojem ratu? Sloveniji, Hrvatskoj,...? Da te podsjetim, Slovenci su jednu oborili praktiččno s ničim. I ako si vidio što je ostalo od iste kada ja pala na tlo...ništa, proguglaj fotke.

17. Jan 2025.Pogledaj

Saša na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

Konačno nekog stručnog i pametnog čoveka da postave na tako odgovorno mesto.

17. Jan 2025.Pogledaj