BEG airport status
Poleteo drugi prototip helikoptera Mi-171A2 Prvi prototip Mi-171A2 na ovogodišnjem MAKS-u / Foto: Rostec

Poleteo drugi prototip helikoptera Mi-171A2

Kompanija “Ruski helikopteri“ koja je deo državne korporacije Rostec saopštila je 9. novembra da je u fabrici Mil Moscow Helicopter Plant započela letna ispitivanja drugog prototipa srednjeg višenamenskog helikoptera Mi-171A2. Novi prototip poseduje sve jedinstvene karakteristike koje su tipične za ovu kategoriju helikoptera a koje ga čine konkurentnim u poređenju sa helikopterima iste generacije. Navedeno je takođe da se paralelno sa ovim aktivnostima odvijaju i pretpoletna testiranja kao i sertifikacija.

Mi-171A2 je novi najviše isčekivani helikopter ruske proizvodnje koji predstavlja dalji razvoj i najnoviju varijantu svetski poznate i priznate familije helikoptera Mi-8/17. U odnosu na prethodne verzije tehničke odlike Mi-171A2 su značajno unapređene a helikopter poseduje i veći komfor, veći stepen bezbednosti i automatizacije.

Pogonsku grupu čine motori VK-2500PS-03 sa sistemom kontrole FADEC (Full authority digital engine control) a tu je i pomoćni agregat (APU) Safir koji omogućava startovanje motora na visinama do 6000 metara. Upotrebom kompozita za izradu lopatica glavnog rotora kao i modifikacije na sklopu zvezde nosećeg rotora tj. automata za promenu koraka lopatice kao i modifikacije na prigušivačima vibracija, smanjena je ukupna masa nosećeg rotora a njegov potisak je uvećan za 700 kg. Repni rotor tzv. X oblika sa takođe kompozitnim lopaticama doprinosi poboljšanju upravljivosti i redukuje buku.

Ove modifikacije su povećale maksimalnu poletnu masu za 1000 kg u kategoriji A (helikopteri sa dva motora) ali je povećana i masa unutrašnjeg tereta za 25 posto, i ona sada iznosi 5000 kg. Povećana je i krstareća i maksimalna brzina kao i vreme ostajanja u vazduhu. Još jedan rezultat modifikacije je veća efikasnost transporta u poređenju sa drugim modelima helikoptera koji se nalaze u serijskoj proizvodnji.

Druga velika inovacija je paket avionike KBO-17 koji omogućuje let helikoptera u svim vremenskim uslovima, danju i noću. KBO-17 obuhvata tzv. “stakleni kokpit“ sa pet višenamenskih LCD pokazivača. Povećani stepen automatizacije na helikopteru Mi-171A2 smanjio je potreban broj članova posade sa tri na dva člana.

 

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Steppenwolf na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

Naravno bolje i pametnije 4 nova i ista (kao prethodna) nego gomila krsa za ciju samo reaktivaciju (ne modernizaciju) treba 100 miliona...tj kao 4 nova. Ako vec hoce da se kupuje polovna oprema, bolje da su to tenkovi i slicno.

17. Oct 2021.Pogledaj

Fishbed na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Srbija nabavlja još Erbasovih H145M helikoptera, svi se dižu na HForce 3 nivo, potvrđena nabavka transportnih aviona, ulazi se u viši nivo industrijske saradnje

@ Drina Po običaju pišeš nešto što nije istina. Ne mogu se izjednačavati kojekakvi youtuberi i dokoličari koji komentiraju na facebooku s medjima koji izravno utječu na kreiranje javnog mnijenja. Evo recimo ovako nešto na ovoj razini ne možeš vidjet nigdje izvan Srbije: https://www.kurir.rs/vesti/politika/3786655/region-prokljucao-zbog-mocnog-lazanskog Na žalost ovo nije incident kod njih, nego pravilo. I na…

16. Oct 2021.Pogledaj

Živojin Banković na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

VS S4 Како знате да наши хеликоптери Ми-35М неће добити бољу електронску заштиту? Или да то неће имати евентуално додатни примерци? На кипарским хеликоптерима су ти системи застарели. Кипар на својим Ми-35П нема ПОВР Вихр, већ Штурм-В и Атаке.

16. Oct 2021.Pogledaj

VS S4 na: [PARTNER 2021] EKSKLUZIVNO: Ministarstvo odbrane i dalje analizira kiparske jurišne helikoptere Mi-35P, ovaj tip helikoptera će sigurno dodatno biti nabavljen do nivoa eskadrile

Naravno da je bolje uzeti nove MI-35 helikoptere ,to uopste nije sporno .Kada je rec o kipariskim MI-24P ne vidim da je neko primetio da imaju bolju elektronsku zastitu helikoptera ,od nasih MI-35M,generalno gledano ukupno bolju zastitu . Takodje pored svojih limita top 30mm ima mnogo bolji ucinak na cilju od topa 23mm na MI-35M.Takodje…

16. Oct 2021.Pogledaj

Send this to a friend